Gå til innhold

Du med Asperger, kjenner du deg igjen i disse uttalelsene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mødre sier om sine asperger-barn:

  • "De motiveres ikke av sosiale forventinger, men heller av egeninteresser. "
  • "De er ikke opptatt av status, hvordan de går kledd, hvordan de oppfattes av andre.""
  • "Det å være til nytte, ha en mening med livet, og å få en jobb er mer viktig for han å finne ut av nå enn jevnaldrende. Han bruker mye tid på å gruble over fremtiden. Han har lett for å plukke ut en bit og sette den i en egen sammenheng."
  • "De med Asperger syndrom har ikke samme utferdstrangen som jevnaldrende. Sønnen min vil ikke være med på fester, etc. Han har ikke det samme behovet for venner."
  • "Behovet for gruppetilhørighet og streben etter popularitet som er viktig for NT-ere i ungdommen, ser ikke ut til å være viktig for mine gutter, og organisert idrett er ikke interessant for dem."
  • "Det som er av interesse skjer stort sett innenfor hjemmets fire vegger."
  • "Aspergere har ikke store ambisjoner om karriere eller lange studier. De kjenner kanskje litt på sine egne begrensninger, at de lett blir stresset og slitne, at uforutsette ting tar mye av kreftene, og at det generelle overskuddet heller ikke er så stort."

Hva fagfolk sier:

  • "Den grunnleggende forskjellen er en vesentlig dårligere forståelse for, og/eller ønske om sosial relasjon og kontakt."
  • "Den med Asperger har større vansker med å ta den andres perspektiv, sette seg inn i den andres situasjon."
  • "De som har Asperger syndrom er mer sårbare for forandringer, og misforstår lettere andres hensikter. Dette fører kanskje til at de uteblir, eller takker nei til tilbud. Det kan gå ut over muligheter til både utdanning, arbeid og behandlingstilbud."
  • "Tilbaketrekking og ensomhet er et resultat av at man har møtt for mye vansker og opplevd verden som så utilgjengelig og stressende at det er bedre å leve alene enn å involvere andre."

Anonymkode: 5c2f5...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mødre sier om sine asperger-barn:

  • "De motiveres ikke av sosiale forventinger, men heller av egeninteresser. "
  • "De er ikke opptatt av status, hvordan de går kledd, hvordan de oppfattes av andre.""
  • "Det å være til nytte, ha en mening med livet, og å få en jobb er mer viktig for han å finne ut av nå enn jevnaldrende. Han bruker mye tid på å gruble over fremtiden. Han har lett for å plukke ut en bit og sette den i en egen sammenheng."
  • "De med Asperger syndrom har ikke samme utferdstrangen som jevnaldrende. Sønnen min vil ikke være med på fester, etc. Han har ikke det samme behovet for venner."
  • "Behovet for gruppetilhørighet og streben etter popularitet som er viktig for NT-ere i ungdommen, ser ikke ut til å være viktig for mine gutter, og organisert idrett er ikke interessant for dem."
  • "Det som er av interesse skjer stort sett innenfor hjemmets fire vegger."
  • "Aspergere har ikke store ambisjoner om karriere eller lange studier. De kjenner kanskje litt på sine egne begrensninger, at de lett blir stresset og slitne, at uforutsette ting tar mye av kreftene, og at det generelle overskuddet heller ikke er så stort."

Hva fagfolk sier:

  • "Den grunnleggende forskjellen er en vesentlig dårligere forståelse for, og/eller ønske om sosial relasjon og kontakt."
  • "Den med Asperger har større vansker med å ta den andres perspektiv, sette seg inn i den andres situasjon."
  • "De som har Asperger syndrom er mer sårbare for forandringer, og misforstår lettere andres hensikter. Dette fører kanskje til at de uteblir, eller takker nei til tilbud. Det kan gå ut over muligheter til både utdanning, arbeid og behandlingstilbud."
  • "Tilbaketrekking og ensomhet er et resultat av at man har møtt for mye vansker og opplevd verden som så utilgjengelig og stressende at det er bedre å leve alene enn å involvere andre."

Anonymkode: 5c2f5...b96

Sånn er det med den saken, for meg ihvertfall

Anonymkode: 3a951...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov å si noe om folk med Asperger, da klikker folk og rapporterer deg. 

Anonymkode: 8f87c...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Minya skrev:

Jeg kjenner meg igjen i alt dette, men jeg har ingen Aspergerdiagnose.

 

Sjæl. Folk har bare skuffa meg, og mobbet meg til å bli en einstøing. #fuckmylife

Anonymkode: 645db...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke lov å si noe om folk med Asperger, da klikker folk og rapporterer deg. 

Anonymkode: 8f87c...d34

Hvor det????

Anonymkode: 5c2f5...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...