Gå til innhold

Skuffet over samboer sin reaksjon på Utøyafilm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du? Seriøst? Det er ikke flere som kan mene det samme som han? Da blir jeg rett og slett redd jeg. 

Anonymkode: 3803b...62b

Er det farlig å mene at en film er dårlig eller kjedelig? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir redd fordi ikke alle syns Utøya-filmen var bra? Reager du på om noen syns filmer om andre terroraksjoner eller tragiske hendelser ikke er gode filmer også?

Reaksjonene hans var ikke Ok, han burde lært seg å ta hensyn til at det er andre som er på kino også, ikke bare han selv. Men at han syns filmen et kjedelig må jo være greit.

Anonymkode: 17db2...26b

Jeg har ikke sett filmen. Hvis han synes filmen er kjedelig så holder man det for seg selv, eventuelt sier litt ubekvemt til kjæresten når de har kommet hjem at han syntes dessverre den var kjedelig. Jeg lurer virkelig på hva som foregår i ts sin samboers hode altså... Hadde jeg vært ts hadde jeg egentlig løpt. Dette her er veldig urovekkende.

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Berentsens skrev:

Er det farlig å mene at en film er dårlig eller kjedelig? 

Dette handlet om hennes kjæreste som himlet med øynene av Utøya-filmen. De fleste gråter og blir redde men Ts sin kjæreste ble tydeligvis oppgitt over at den var kjedelig blandt annet. Det sier jo mye om han! Det er jo ondskapsfullt. Tror ikke Ts sin kar er særlig snill med andre ord. 

Anonymkode: 3803b...62b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Synes også det er litt rart at man forventer høy underholdningsverdi når man går og ser en film som utøya. For meg er det mer en film om "historie" egentlig, og jeg forventer å bli ganske preget når jeg ser filmen. Selv om det er noen år siden nå husker jeg godt når jeg sto i kollektivet jeg bodde i og så på nyhetene om hva som hadde skjedd. Det føles fremdeles som det ikke er lenge siden det skjedde, og fordi det skjedde i Norge føles det kanskje mer virkelig også. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Berentsens skrev:

Er det farlig å mene at en film er dårlig eller kjedelig? 

Det her handler ikke om å synes at en film er dårlig eller kjedelig. Jeg har gjort mye kjedelig i mitt liv og det forventes det at voksne mennesker (og også barn) skal greie. Ingen dør av å kjede seg i halvannen time. Dersom man faktisk synes at ens egen følelse av å dø av kjedsomhet etter bare 10 minutter går over alle andre menneskers (også ens egen partner og potensielle ofre i nærhetens) følelser rundt en så alvorlig hendelse, sier det utrolig mye om hvem man er som menneske. 

Anonymkode: 46e4f...efc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette handlet om hennes kjæreste som himlet med øynene av Utøya-filmen. De fleste gråter og blir redde men Ts sin kjæreste ble tydeligvis oppgitt over at den var kjedelig blandt annet. Det sier jo mye om han! Det er jo ondskapsfullt. Tror ikke Ts sin kar er særlig snill med andre ord. 

Anonymkode: 3803b...62b

Jeg har lest innlegget jeg også. Det å himle med øynene av en dårlig film er ikke unormalt. Det sier at han ikke likte filmen. Kanskje han hadde forventet noe annet. Det er ikke ondskapsfullt å synes at en film er dårlig og kjedelig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Berentsens skrev:

Jeg har lest innlegget jeg også. Det å himle med øynene av en dårlig film er ikke unormalt. Det sier at han ikke likte filmen. Kanskje han hadde forventet noe annet. Det er ikke ondskapsfullt å synes at en film er dårlig og kjedelig. 

Håper du tuller nå... Utøya filmen er liksom ikke fiction...

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det her handler ikke om å synes at en film er dårlig eller kjedelig. Jeg har gjort mye kjedelig i mitt liv og det forventes det at voksne mennesker (og også barn) skal greie. Ingen dør av å kjede seg i halvannen time. Dersom man faktisk synes at ens egen følelse av å dø av kjedsomhet etter bare 10 minutter går over alle andre menneskers (også ens egen partner og potensielle ofre i nærhetens) følelser rundt en så alvorlig hendelse, sier det utrolig mye om hvem man er som menneske. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Jeg kan ikke tenke meg at andre i kinosalen brydde seg om han syntes at filmen var kjedelig, ei heller at han reiste seg og gikk. Vil heller tro at de kikket på han for å se om han gråt eller ikke, for det er vel man forventer av en slik film. De andre var der vel for å se på filmen. Det handler nok om at filmen ikke blir mottatt på samme måte av absolutt alle. Ts sin partner likte ikke filmen og sa fra om det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper du tuller nå... Utøya filmen er liksom ikke fiction...

Anonymkode: 637d9...782

Det er mange filmer som er basert på dramatiske hendelser som er dårlige. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berentsens skrev:

Det er mange filmer som er basert på dramatiske hendelser som er dårlige. 

Æsj, er det eneste jeg klarer å få frem akkurat nå.

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at hvis man ikke liker Utøya-filmen så er man nazist, eller? Og psykopat?

Anonymkode: a0681...0f7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Æsj, er det eneste jeg klarer å få frem akkurat nå.

Anonymkode: 637d9...782

Ok. 

 

For du mener at alle filmer som er basert på virkelige hendelser er gode, og at det er forferdelig om man er uenig i det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at hvis man ikke liker Utøya-filmen så er man nazist, eller? Og psykopat?

Anonymkode: a0681...0f7

Helt fair å ikke like filmen, men da oppfører man seg ikke som samboeren til ts... Slik samboeren reagerer tyder på store avvik. Enten sosiale antenner eller empati.

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Berentsens skrev:

Ok. 

 

For du mener at alle filmer som er basert på virkelige hendelser er gode, og at det er forferdelig om man er uenig i det?

Det handler om å vise respekt og det jeg har skrevet her:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt fair å ikke like filmen, men da oppfører man seg ikke som samboeren til ts... Slik samboeren reagerer tyder på store avvik. Enten sosiale antenner eller empati.

Anonymkode: 637d9...782

 

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at hvis man ikke liker Utøya-filmen så er man nazist, eller? Og psykopat?

Anonymkode: a0681...0f7

mulig.. jeg er synes ihvertfall filmen var bortkastet tid og er passe lei av å høre om utøya nå

Anonymkode: 0ab43...45a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å vise respekt og det jeg har skrevet her:

 

Anonymkode: 637d9...782

Så man kan ikke ytre seg om en film, fordi da viser man ikke respekt? Gjelder det alle filmer? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Berentsens skrev:

Så man kan ikke ytre seg om en film, fordi da viser man ikke respekt? Gjelder det alle filmer? 

Jeg gir deg opp....

Anonymkode: 637d9...782

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Berentsens skrev:

Jeg har lest innlegget jeg også. Det å himle med øynene av en dårlig film er ikke unormalt. Det sier at han ikke likte filmen. Kanskje han hadde forventet noe annet. Det er ikke ondskapsfullt å synes at en film er dårlig og kjedelig. 

Jeg skal ikke gå inn på hvilket sterkt og ondskapsfullt maktmiddel å himle med øynene kan være og hvor mange liv som årlig blir ødelagt av nettopp den hersketeknikken. 

Det er ikke ondskapsfullt å synes noe er dårlig eller kjedelig, men man må ikke alltid vise/uttrykke hva man mener om ting. Å ikke vite å styre hva som kommer ut er en usedvanlig lite sjarmerende (og/eller patologisk) egenskap. Du har lov til å synes at Klara på jobben har tykke ankler og at det ser idiotisk ut så mye du vil, men du er ondskapsfull hvis du sier det høyt. Og det sier enda mer om deg dersom du vet at grunnen til at hun har det er lipødem som hun ikke kan gjøre noe med. 

Som jeg allerede har sagt - dette dreier seg ikke om å kjede seg. Det dreier seg om å ikke ha evnen til (eller et ønske om) å ta noen form for hensyn til andre mennesker, å kunne tilpasse seg andre i det hele tatt, å overhode ikke bry seg om konsekvensen av det man gjør/sier og/eller å ikke kunne forstå andres følelser. Slike mennesker kan det fort være skadelig (eller i verste fall farlig) å omgåes nært med. I beste fall vil man kun oppleve å bli såret og skjemt ut - gang på gang på gang. 

Anonymkode: 46e4f...efc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommenterer så mange at det ikke gjør noe å synes at en film er kjedelig? Det er jo ikke det som er problemet, problemet er at han virker rett og slett usympatisk og som en idiot akkurat i dette innlegget. Filmen skal da ikke være gøy å se. Å himle med øynene og snakke høyt mens alle andre helt tydelig er stille, virker faktisk bare jævlig. Det handler ikke om hva man synes om filmen, det handler om respekt for andre. Hva om en i den kinosalen hadde mistet datteren sin, broren sin eller en nær venn i denne hendelsen på Utøya? Uavhengig av det, er det respektløst å reagere slik. 

Anonymkode: 861a1...6ec

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt oppgitt over hvor mange på kg som er sammen med komplette hjernedøde tullebukker. Dump ham burde blitt brukt oftere, ikke sjeldnere!

Anonymkode: 6d570...03a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...