Gå til innhold

Skuffet over samboer sin reaksjon på Utøyafilm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår var vi å så Utøya filmen på kino, og jeg ble skuffet, sjokkert og flau over han. 

Han synes filmen var kjedelig, greit nok det- det er jo en ærlig sak, folk er jo forskjellig. Men greia er at han satt åpenlyst og offa seg og himla med øyene pga det under hele filmen. Så midt i filmen reiste han seg og skulle gå ut å ta en røyk,noe jeg synes var veldig respektløst. Flere folk så jeg så etter han når han gikk med jakka si ut, så jo ikke ut som han akkurat skulle på do eller noe heller når han tok på seg jakka. Så når filmen var ferdig så var kino salen helt stille, ingen sa noenting av respekt for hva vi akkurat hadde sett. Og han sier oppgitt høyt 'skal vi bare sitte her å se hele rulleteksten eller?' Og offer seg igjen. Jeg ber han være stille av respekt, og at en rett og slett må følge de sosiale kodene. Når lyset gikk på etter 1 minutt, så begynte alle å reise seg og gikk stille ut av salen. Han var brå og snakket høyt. Merket jeg ble så flau over han, der og da synes jeg han virket som han hadde null sosiale antenner. 

Jeg prøvde å snakke om filmen etterpå, jeg ble veldig rørt av filmen, synes den var fint laget og jeg gråt noen tårer i noen av scenene. Han var helt urørt, og påpekte hundre ganger at det var bortkastet en og en halv time av hans liv. Han prøvde ikke litt en gang å sette seg inn i offerenes opplevelser. Sa han synes synd på dem, men det var det han hadde å si. Hadde dere reagert på dette også? Jeg spør meg selv nå om vi egentlig sitter med de samme verdiene i livet. 

 

Anonymkode: 77edb...27f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker han ellers å vise følelser? 

Hvis ikke høres dette ut som en forsvarsmekanisme. Jeg bruker den selv, når jeg ikke orker å forholde meg til vonde ting. Er du sikker på at han egentlig ville se den filmen, eller tvang du ham med? 

Anonymkode: 7fb0a...fb3

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syns vel at filmen var kjedelig. Ingenting galt i det. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial

Det er en film? Han tenkte vel at han dro på kino for å se en film, ikke for å lære. Folk er forskjellige, det betyr ikke at han er et dårlig menneske fordet. Kanskje situasjonen ble for alvorlig for han, så han prøvde å få det litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres opportunt ut. Har han gjort det med andre filmer også? Hvis han til stadighet gjør det, er det en ting, men hvis han kun har gjort det under Utøya (som absolutt ikke vinner prisen for "kjedeligste film", selv om jeg selv ikke ble så berørt), så høres det mer ut som han prøvde å vise et poeng.

Anonymkode: 7e8e7...5d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også det virker som en forsvarsmekanisme. Om han ellers er en grei fyr, ville jeg latt det gå.

Anonymkode: 32594...2ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være han syns filmen var sterk og ikke visste hvordan han skulle reagere. Hvis du imidlertid er sikker på at det ikke er tilfelle, så ville jeg blitt litt redd. Det er ikke noe lurt å være sammen med et menneske med så lite empati. 

Anonymkode: eac92...015

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville se den filmen selv, han spurt meg om vi skulle dra å se den, og ja han pleier å vise følelser til vanlig på andre ting. Aldri sett han sånn før. Det var ikke noe forsvarsmekanisme, han lo når han sa det var bortkastet tid av hans liv og var helt urørt ellers. Og han startet og offe seg bare noen minutter inn i filmen før skytingen i det hele tatt hadde begynt. Og selvom han synes filmen er kjedelig, så er det noe med respekten for det hele. Og spesielt når det er et minutt stillhet i salen, det følger man bare uansett om man synes det er teit.  

Ts.

Anonymkode: 77edb...27f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han ville se den filmen selv, han spurt meg om vi skulle dra å se den, og ja han pleier å vise følelser til vanlig på andre ting. Aldri sett han sånn før. Det var ikke noe forsvarsmekanisme, han lo når han sa det var bortkastet tid av hans liv og var helt urørt ellers. Og han startet og offe seg bare noen minutter inn i filmen før skytingen i det hele tatt hadde begynt. Og selvom han synes filmen er kjedelig, så er det noe med respekten for det hele. Og spesielt når det er et minutt stillhet i salen, det følger man bare uansett om man synes det er teit.  

Ts.

Anonymkode: 77edb...27f

Jævlig rart. Du får spørre ham. Han må jo kunne argumentere ærlig for hvorfor han drev på sånn.

Anonymkode: 7e8e7...5d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han prøver å skjule sin emosjonelle side? Jeg vet når jeg blir lei meg eller begynner å skal gråte så gjør jeg det ofte ved å si rare ting eller gå bestemt vekk, eller bare rett og slett prøve å virke tøff.

Kanskje det var det som skjedde? Uansett så var det ikke akkurat rette måten å vise det på, han burde ha visst bedre at folk som var der ikke så på det som "enda en film" 

Men ja, han burde ha visst mer respekt en som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igår var vi å så Utøya filmen på kino, og jeg ble skuffet, sjokkert og flau over han. 

Han synes filmen var kjedelig, greit nok det- det er jo en ærlig sak, folk er jo forskjellig. Men greia er at han satt åpenlyst og offa seg og himla med øyene pga det under hele filmen. Så midt i filmen reiste han seg og skulle gå ut å ta en røyk,noe jeg synes var veldig respektløst. Flere folk så jeg så etter han når han gikk med jakka si ut, så jo ikke ut som han akkurat skulle på do eller noe heller når han tok på seg jakka. Så når filmen var ferdig så var kino salen helt stille, ingen sa noenting av respekt for hva vi akkurat hadde sett. Og han sier oppgitt høyt 'skal vi bare sitte her å se hele rulleteksten eller?' Og offer seg igjen. Jeg ber han være stille av respekt, og at en rett og slett må følge de sosiale kodene. Når lyset gikk på etter 1 minutt, så begynte alle å reise seg og gikk stille ut av salen. Han var brå og snakket høyt. Merket jeg ble så flau over han, der og da synes jeg han virket som han hadde null sosiale antenner. 

Jeg prøvde å snakke om filmen etterpå, jeg ble veldig rørt av filmen, synes den var fint laget og jeg gråt noen tårer i noen av scenene. Han var helt urørt, og påpekte hundre ganger at det var bortkastet en og en halv time av hans liv. Han prøvde ikke litt en gang å sette seg inn i offerenes opplevelser. Sa han synes synd på dem, men det var det han hadde å si. Hadde dere reagert på dette også? Jeg spør meg selv nå om vi egentlig sitter med de samme verdiene i livet. 

 

Anonymkode: 77edb...27f

Det hørtes ekkelt ut. Er han så kald og kynisk? Hvordan er han mot deg? Da merker du om han ikke har følelser. Kanskje det var hans måte å beskytte seg mot at det var for vanskelig? Men hvis han er sånn mot deg hadde jeg revurdert hele forholdet. Er han sånn mot folk ellers? 

Anonymkode: 3803b...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Berentsens skrev:

Han syns vel at filmen var kjedelig. Ingenting galt i det. 

Du? Seriøst? Det er ikke flere som kan mene det samme som han? Da blir jeg rett og slett redd jeg. 

Anonymkode: 3803b...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ville se den filmen selv, han spurt meg om vi skulle dra å se den, og ja han pleier å vise følelser til vanlig på andre ting. Aldri sett han sånn før. Det var ikke noe forsvarsmekanisme, han lo når han sa det var bortkastet tid av hans liv og var helt urørt ellers. Og han startet og offe seg bare noen minutter inn i filmen før skytingen i det hele tatt hadde begynt. Og selvom han synes filmen er kjedelig, så er det noe med respekten for det hele. Og spesielt når det er et minutt stillhet i salen, det følger man bare uansett om man synes det er teit.  

Ts.

Anonymkode: 77edb...27f

Men hva er det du ønsker med innlegget ditt? Du vet det ikke var en forsvarsmekanisme, og du har lært at samboeren din oppfører seg om et lite barn som må gjøre noe de syns er kjedelig. Istedenfor å poste her burde du vel snakke med samboeren din?

Anonymkode: 17db2...26b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jævlig rart. Du får spørre ham. Han må jo kunne argumentere ærlig for hvorfor han drev på sånn.

Anonymkode: 7e8e7...5d7

Ja! Spør han om hvorfor han himler med øynene av Utøya-filmen. Lurer på hva svaret er... Hjelp. :redd: 

Anonymkode: 3803b...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes også det virker som en forsvarsmekanisme. Om han ellers er en grei fyr, ville jeg latt det gå.

Anonymkode: 32594...2ea

Tenkte jeg også. Hvis det er sånn at han mangler empati eller sosiale antenner ville hun sikkert oppdaget det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Empatiløst, og en ynkelig mangel på forståelse av en forferdelig hendelse.

Anonymkode: 6fa75...0a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du? Seriøst? Det er ikke flere som kan mene det samme som han? Da blir jeg rett og slett redd jeg. 

Anonymkode: 3803b...62b

Du blir redd fordi ikke alle syns Utøya-filmen var bra? Reager du på om noen syns filmer om andre terroraksjoner eller tragiske hendelser ikke er gode filmer også?

Reaksjonene hans var ikke Ok, han burde lært seg å ta hensyn til at det er andre som er på kino også, ikke bare han selv. Men at han syns filmen et kjedelig må jo være greit.

Anonymkode: 17db2...26b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje han bare er lei alt jammeret rundt hele temaet og synes det var bortkastet tid å se en dårlig film om det. 

Anonymkode: 0ab43...45a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir redd fordi ikke alle syns Utøya-filmen var bra? Reager du på om noen syns filmer om andre terroraksjoner eller tragiske hendelser ikke er gode filmer også?

Reaksjonene hans var ikke Ok, han burde lært seg å ta hensyn til at det er andre som er på kino også, ikke bare han selv. Men at han syns filmen et kjedelig må jo være greit.

Anonymkode: 17db2...26b

For et dumt svar. Det beste hadde for Ts vært å finne ut om han er følelseskald eller om det ble for sterkt for han. Om filmen er kjedelig eller ikke er ikke det det handler om her altså. Det er ikke en actionfilm han skulle på eller noe han mener er bra. Er Ts sin kjæreste så følelseskald. Det hadde jeg tenkt. 

Jeg hadde gjort det slutt og løpt og håpet å få vært i fred og overlevd etter å ha truffet han. :redd: 

Anonymkode: 3803b...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...