Gå til innhold

Solberg stiller kabinettspørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

For min egen del var det hakeslipp helt uten å koble opp mot Utøya (tenkte ikke i de banene). Og selv etter å ha blitt vant til at Listhaug vrenger ut av seg det utroligste. Så det var ille, skikkelig ille.

Anonymkode: 66d30...2ce

Hvorfor det? AP-sjef Martin Kolberg mente jo at Høyrepolitikk fører til terror. Fikk du hakeslepp og krevde at Kolberg måtte si unnskyld?

Anonymkode: e40e8...841

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo to muligheter. Enten så er Solberg for feig til å faktisk stille kabinettspørsmål på ordentlig og må la "sentrale kilder lekke at hun kommer til å gjøre det" eller så sitter Solberg med illojale medarbeidere som saboterer regjeringen hennes ved å påstå at Solberg vil stille kabinettspørsmål når det ikke er tilfelle.

Det er en tredje mulighet: Du skjønner deg ikke på politikk.

Det gjøres slik fordi da vet KrF hva konsekvensene av å stemme for mistillitt er, uten at Solberg trenger å gi dem et direkte ultimatum på forhånd. Det ville blitt sett på som for konfronterende, og hadde økt sjansen for at KrF ville måtte stemme for det for å vise at de ikke lar seg presse.

Anonymkode: 8c838...e7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er en tredje mulighet: Du skjønner deg ikke på politikk.

Det gjøres slik fordi da vet KrF hva konsekvensene av å stemme for mistillitt er, uten at Solberg trenger å gi dem et direkte ultimatum på forhånd. Det ville blitt sett på som for konfronterende, og hadde økt sjansen for at KrF ville måtte stemme for det for å vise at de ikke lar seg presse.

Anonymkode: 8c838...e7a

Mulig du sliter med å lese. Din "tredje mulighet" er jo beskrevet i mitt innlegg du siterer. Jeg skrev i innlegget du siterer:  Enten så er Solberg for feig til å faktisk stille kabinettspørsmål på ordentlig og må la "sentrale kilder lekke at hun kommer til å gjøre det"

 Din "tredje mulighet" er å true med kabinettspørsmål samtidig som man ikke ønsker å binde seg til trusselen. Man ønsker å true  med kabinettspørsmål samtidig som man hele tiden kan si "jeg har aldri kommet med kabinettspørsmål". Det er utrolig feigt, men så har vi jo også en feig statsminister. 

 

Anonymkode: 49a46...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, MonsIvar skrev:

Fordi de representerer 2% av velgerne. Eller skal de som ikke er enig med minst 10% av befolkningen være urepresentert?

Hva med de som ikke har et parti å stemme på?

Anonymkode: a2c56...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke har et parti å stemme på?

Anonymkode: a2c56...29f

Ideelt sett skulle vi hatt 5 millioner partier i Norge, siden ingen fullt og helt er enige om hverken det små eller store.

5millioner partier er opplagt praktisk ugjennomførbart. Er 9 partier praktisk gjennomførbart?  Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke har et parti å stemme på?

Anonymkode: a2c56...29f

De bør stemme blankt. Det viser at de har gjort sin borgerplikt men uenig med alle partiene

Anonymkode: b30fa...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er iallefall sikkert. Velger man å kaste regjeringen på grunn av en sårende Facebookstatus (for det er slik det vil bli husket), vil man ødelegge det gode klimaet man har vært så heldige å ha hatt mellom blokkene. Her i Norge har vi vært så heldige å ha hatt ansvarlige politikere som stort sett har stemt på sak, og ikke for å ødelegge for andre. Selv om Arbeiderpartiet under Støre, ser ut til å ha gått mer og mer bort fra dette, og vinglet fram og tilbake som en drita sjømann. Derfor kom det ikke som en overraskelse at de slang seg på kommunistenes forslag. Selv om de risikerer å ødelegge samarbeidet mellom blokkene. En utrolig svak rødgrønn regjering med en statsminister så og si ingen vil ha, skal isåfall forsøke å overbevise en sterk opposisjon de kastet på å beholde det tradisjonelt gode klimaet. Støre skjønner plutselig dette hadde slått tilbake på ham selv, driter litt i buksa, og kommer med en feig løsning om at regjeringen bare kan gi Listhaug en annen ministerpost. En halvløsning som regjeringen aldri vil godta.

Jeg synes vår kjære statsminister har gjort sitt beste for å balansere mellom ulveflokken og en minister som åpenbart skaper frustrasjon også hos regjeringen. Hun rykket først ut som en mor som håpet barna skulle gjøre opp seg imellom i sandkassa. Deretter tok hun tak i «sitt barn» da dette utviklet seg til hysteri, og ville dette barnet skulle be om unnskyldning. Da dette trassige barnet ikke ville be de andre barna om unnskyldning, tok hun ansvar, og ba om unnskyldning selv. Dette økte da presset på barnet, fordi det er ugreit å se «mamma» i en slik ydmykende situasjon. Som igjen førte til at barnet selv ba om unnskyldning åtte ganger. Men dette var ikke nok for de andre barna. De var blitt så såret at de ville barnet skulle begynne i en annen barnehage. Da setter selvsagt mor ned foten og sier nok er nok.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sphere skrev:

Jeg synes vår kjære statsminister har gjort sitt beste for å balansere mellom ulveflokken og en minister som åpenbart skaper frustrasjon også hos regjeringen. Hun rykket først ut som en mor som håpet barna skulle gjøre opp seg imellom i sandkassa. Deretter tok hun tak i «sitt barn» da dette utviklet seg til hysteri, og ville dette barnet skulle be om unnskyldning. Da dette trassige barnet ikke ville be de andre barna om unnskyldning, tok hun ansvar, og ba om unnskyldning selv. Dette økte da presset på barnet, fordi det er ugreit å se «mamma» i en slik ydmykende situasjon. Som igjen førte til at barnet selv ba om unnskyldning åtte ganger. Men dette var ikke nok for de andre barna. De var blitt så såret at de ville barnet skulle begynne i en annen barnehage. Da setter selvsagt mor ned foten og sier nok er nok.

Enig, er greit hun skolerer sosialistene litt om grunnloven og slikt, som de tydeligvis ikke forstår noe av

Anonymkode: 59705...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? AP-sjef Martin Kolberg mente jo at Høyrepolitikk fører til terror. Fikk du hakeslepp og krevde at Kolberg måtte si unnskyld?

Anonymkode: e40e8...841

Kolberg har meg bekjent aldri vært statsråd. Det utgjør en vesensforskjell. Hadde han vært det, ser jeg ikke bort fra at noen fra høyresiden hadde krevd hans avgang. Så må det også sies at det er en forskjell på de to uttalelsene, der jeg mener at Listhaugs er desidert verst.

Anonymkode: 66d30...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sphere said:

Jeg synes vår kjære statsminister har gjort sitt beste for å balansere mellom ulveflokken og en minister som åpenbart skaper frustrasjon også hos regjeringen. Hun rykket først ut som en mor som håpet barna skulle gjøre opp seg imellom i sandkassa. Deretter tok hun tak i «sitt barn» da dette utviklet seg til hysteri, og ville dette barnet skulle be om unnskyldning. Da dette trassige barnet ikke ville be de andre barna om unnskyldning, tok hun ansvar, og ba om unnskyldning selv. Dette økte da presset på barnet, fordi det er ugreit å se «mamma» i en slik ydmykende situasjon. Som igjen førte til at barnet selv ba om unnskyldning åtte ganger. Men dette var ikke nok for de andre barna. De var blitt så såret at de ville barnet skulle begynne i en annen barnehage. Da setter selvsagt mor ned foten og sier nok er nok.

Spørsmålet er om man ønsker seg en unge som justisminister. Eller det en jobb som man burde gi til voksne.

I den virkelige verden så må man lytte til sjefen. Sier sjefen at man skal si gjøre noe  så gjør man det, trekker seg  eller blir sparket.  Det er ingen bedrifter hvor man får ordre fra sjefen om å gjøre noe og om man sier nei så sier sjefen "da kan jeg gjøre det for deg og du bare sitte i godstolen din og sanke likes på facebook for det er du jo så flink til."

Forstår at enkelte foreldre kan ha problembarn, man velger ikke sin egne unger, selv om man jo er ansvarlig for oppdragelsen. Men en statsminister er ansvarlig for hvem hun har i regjering. Det er snakk om en utrolig veik statsminister om hun har statsråder som får sette seg selv over regjeringen og ikke lytter til statsministeren. 

Du må gjerne late som om dette handler om at Solberg setter foten ned og sier nok er nok. Men det er jo omvendt. Solberg er for veik til å sette foten ned og si nok er nok til Listhaugs oppførsel.  Det er det dette handler om. 

 

Anonymkode: 49a46...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en tredje mulighet: Du skjønner deg ikke på politikk.

Det gjøres slik fordi da vet KrF hva konsekvensene av å stemme for mistillitt er, uten at Solberg trenger å gi dem et direkte ultimatum på forhånd. Det ville blitt sett på som for konfronterende, og hadde økt sjansen for at KrF ville måtte stemme for det for å vise at de ikke lar seg presse.

Anonymkode: 8c838...e7a

Det har seg vel sånn at Hareide har luftet tanken om at Listhaug kunne bytte departement. Han har altså strakt ut hånden, og Solberg har føyset den bort. Det er ikke umulig at han er en smule sur for det, vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Det er ihvertfall ikke tilfeldig at akkurat denne lekkasjen kommer ut nå. Erna vil at VG skal vite denne trusselen. Men hva hun EGENTLIG kommer til å gjøre må vi vente til tirsdag med å se. Jeg tviler på at hun går av pga. Sylvi. Tror Erna er ganske fead-up av Sylvi nå. 

Og så alt dette bare fordi Erna har mista sin rådgiver Sigbjørn Aanes. Nå klarer hun ikke å håndtere en eneste sak lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig du sliter med å lese. Din "tredje mulighet" er jo beskrevet i mitt innlegg du siterer. Jeg skrev i innlegget du siterer:  Enten så er Solberg for feig til å faktisk stille kabinettspørsmål på ordentlig og må la "sentrale kilder lekke at hun kommer til å gjøre det"

 Din "tredje mulighet" er å true med kabinettspørsmål samtidig som man ikke ønsker å binde seg til trusselen. Man ønsker å true  med kabinettspørsmål samtidig som man hele tiden kan si "jeg har aldri kommet med kabinettspørsmål". Det er utrolig feigt, men så har vi jo også en feig statsminister.

Jeg leser helt fint, og i tillegg klarer jeg å forstå at det er forskjell på å være feig og å være strategisk smart. Solberg er helt klart det siste. Jeg skjønner også hvor du står i denne saken, og hvorfor det gjør at du klamrer deg til din forklaring.

Anonymkode: 8c838...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, T-Rex said:

Det har seg vel sånn at Hareide har luftet tanken om at Listhaug kunne bytte departement. Han har altså strakt ut hånden, og Solberg har føyset den bort. Det er ikke umulig at han er en smule sur for det, vi får se.

Det var i utgangspunktet Støre ville det, ikke Hareide. Solberg kan selvsagt ikke akseptere at Støre dikterer regjeringssammensetningen.

Anonymkode: 8c838...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat sånn at Støre selv er feilfri... Men som han skal hakke på andre, om de gjør en feil! http://sissener.blogg.no Jeg skjønner at Solberg ikke vil bukke under for hans krav. kravene hans er jo helt urimelig! 

Anonymkode: 17202...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser helt fint, og i tillegg klarer jeg å forstå at det er forskjell på å være feig og å være strategisk smart. Solberg er helt klart det siste. Jeg skjønner også hvor du står i denne saken, og hvorfor det gjør at du klamrer deg til din forklaring.

Anonymkode: 8c838...e7a

Hadde Solberg vært strategisk smart hadde hun ikke kommet opp i denne situasjonen i det hele tatt. Hun skulle ha klippet ned saken mye før det ender med kabinettspørsmål. Det er jo absurd at hun har latt dette gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Kolberg har meg bekjent aldri vært statsråd. Det utgjør en vesensforskjell. Hadde han vært det, ser jeg ikke bort fra at noen fra høyresiden hadde krevd hans avgang. Så må det også sies at det er en forskjell på de to uttalelsene, der jeg mener at Listhaugs er desidert verst.

Anonymkode: 66d30...2ce

Ja, selvsagt mener du det. Du har nok aldri likt Listhaug, men liker AP. Bare innrøm det. Dette handler om HVEM som sa det, ikke hva som ble sagt. Samme når det gjaldt "svenske tilstander", "pedofile er monstre" eller noe annet dere hisser dere opp over.

Anonymkode: e40e8...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sitronmelisse said:

Hadde Solberg vært strategisk smart hadde hun ikke kommet opp i denne situasjonen i det hele tatt. Hun skulle ha klippet ned saken mye før det ender med kabinettspørsmål. Det er jo absurd at hun har latt dette gå så langt.

Hun har gjort det hun realistisk sett kunne. Hun kunne ikke gjøre noe med at media og venstresiden desperat ønsker å presse Listhaug ut av regjering, og hun ville ikke ha den kontrollen hun trenger for å være Statsminister hvis hun ga etter for slike krav.

Anonymkode: 8c838...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...