Gå til innhold

Alene i to uker, hva kan jeg finne på for ikke å krepere av kjedsomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enslig, bor alene, og skal ha fri til over påske. Jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til. Liker ikke å reise alene så blir hjemme. Har heller ikke bil.

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Ser for meg at dette kan bli noen lange uker.

Det jeg har tenkt på er å trene, gå tur, shipe litt, rydde hele leiligheten i skap og skuffet, samt vaske. Men det blir jo veldig ensformig, må gjøre noe mer også. Lurer på om det er noen åpne forelesninger jeg kan gå på? Bor i Oslo.

Tusen takk for alle innspill☺

Anonymkode: 960be...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med å få deg et sosialt nettverk. Så slipper du å gå rundt å kjede deg alene. 

Anonymkode: 32250...fa8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder

Anonymkode: 5008b...79d

Har det, men synes det er slitsomt å dra på date hele tiden😅

Anonymkode: 960be...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb med å få deg et sosialt nettverk. Så slipper du å gå rundt å kjede deg alene. 

Anonymkode: 32250...fa8

Ikke så mange som har fri på dagtid til uken uansett:)

Anonymkode: 960be...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag masse deilig mat du kan ha i porsjonspakninger i fryseren til senere, både ferdige måltider og baser... og bakst! Les bøker, kjøp deg et pc-spill  (Sims 4, f.eks), fargelegg/lag kort/kreativ hobby, inviter noen du kjenner hjem til deg på hjemmelaget mat, dra på kafé enten sammen med noen eller alene og kos deg med en avis, noe godt å drikke og spise og kikk på folk/livet. Har du nevøer eller nieser i passende alder? Inviter på overnattingsbesøk, tur i skogen med kakao og pølser, filmkveld, bakedag eller lignende. Forsk på det temaet du interesserer deg for, eller enda bedre - sett deg inn i et tema som er utenfor ditt vanlige interesseområde. Planlegg neste reisemål og hva du ønsker å gjøre der. Ta deg en dagstur til Fredrikstad med toget, gå på brygga og en tur i Gamlebyen. Ha vårrengjøring. Sett alle bildene dine i album, rydd i roteskuffa og sorter papirer i ringperm. Skriv brev til noen.

Anonymkode: df6ca...52b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse opp et rom

Utforske egen by

Museum, kino, utstillinger, bibliotek 

Planlegge sommerferien

Starte julegavehandel?!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eneri skrev:

 

 

Starte julegavehandel?!? 

HAHHA

Anonymkode: e3e35...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres deilig ut :) Ville brukt tid på å lage god mat hver dag, bakt rundstykker etc som kan fryses, dra på trening, gå turer med termos, gå i svømmehallen, lese bøker, shoppe litt, gå på kafe med en bok, museum, se serier med litt god drikke/snacks.

Anonymkode: 4014f...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pysa skrev:

Male et rom eller to, strikke en genser (lydbok til), lære nye matretter... 

Male et rom bare for å male, ser jeg virkelig ikke vitsen i.

Men ts, må du kjede deg da?

Anonymkode: 81c62...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Male et rom bare for å male, ser jeg virkelig ikke vitsen i.

Men ts, må du kjede deg da?

Anonymkode: 81c62...0a5

Jeg ber om tips så jeg ikke skal kjede meg.

Anonymkode: 960be...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enslig, bor alene, og skal ha fri til over påske. Jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til. Liker ikke å reise alene så blir hjemme. Har heller ikke bil.

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Ser for meg at dette kan bli noen lange uker.

Det jeg har tenkt på er å trene, gå tur, shipe litt, rydde hele leiligheten i skap og skuffet, samt vaske. Men det blir jo veldig ensformig, må gjøre noe mer også. Lurer på om det er noen åpne forelesninger jeg kan gå på? Bor i Oslo.

Tusen takk for alle innspill☺

Anonymkode: 960be...712

Jeg pleier kjøpe inn litt god mat, en flaske vin og kose meg. Bli litt brisen alene er ok i blant👍

Gå på shopping. 

Spise godis. 

Gå på ski

Dra ut på byen

Anonymkode: 6bd5c...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh to uker fri til å gjøre hva jeg vil :ninuskapus: da ville det blitt mange turer i fjellene rundt her, stabelen med uleste bøker ville minket, badekaret ville blitt brukt av meg litt oftere (vin, musikk, epsomsalt og greier) netflix ville kanskje fått stått på litt mer, kanskje en tur på kafe og tatt meg tid til "peoplewatching" alene eller med en venninne kanskje.. Jeg ville gått gjennom skapene, kanskje hatt tid til å rydde litt ekstra og vaske litt ekstra grundig men jeg kunne fint droppet vaskingen også å bare nyte sene kvelder og late morgener.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Har du noe du kunne tenke deg til å lære deg eller bli bedre til? 

Dersom jeg skulle være alene i to uker, ville jeg nok brukt tid på å gå tur, fotografere, sy, lære meg å brodere bedre ( har arvet masse broderisaker etter bestemor) , se film, pusse opp et rom som trenger litt maling, gå på kafe mutters alene og lese et blad, mens jeg ser litt på folk og drikker kaffe, gå på teater, kino eller konsert,  lage mer kosmetikk og såpe,  dusje lenge, brukt mer tid på " skjønnhet og velvære", fortsette den grundige oppryddingen jeg driver med, lære meg å spille ukulele bedre, spille gitar og synge, ta frem malesakene osv...

..men dette kommer altså fra et menneske som ikke har vært alene et døgn på over 6 år. 

Jeg tenker på det som alenetid, når mannen er bortreist i jobb og jeg bare har to barn i huset, fordi den eldste hjemmeboende har samvær med sin far.  De minste legger seg jo tidlig, så jeg kan styre med hva jeg vil på kveldstid og legge opp dagen som jeg vil. Denne uken har jeg hatt en slik uke og har reformert huset uten innsigelser fra noen ;)

 

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..........Og folk tror det er gøy å være trygda og leve i kjedsomhet året rundt, og ikke engang ha muligheten til å finne på ting pga helsen hindrer dem.


(Ikke ment som noe kommentar til deg altså ts, bare generelt! Forstår godt du er redd for å kjede deg, kanskje du kan la det gå litt sport i å finne og prøve å lage nye matretter og kose deg med å lære noe nytt? Poste på facebook at du gjerne er hundepasser om noen trenger? Treffe venninder du ikke har møtt på en stund? Dra på museum? Spasertur med thermos og nistepakke og finne en benk å bare sitte å nyte?)

Anonymkode: a1f48...40a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre feks fire ting som er veldig atypisk deg? Feks dra på forfattertreff, boklansering, kurs i meditasjon etc. Skap deg et spennende liv. Den som har flest minner, vinner ;)

Anonymkode: 5e6aa...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spille the sims 4, før du vet ordet av det er de 2 ukene borte 🙀😂😆 

Anonymkode: 302bb...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...