Gå til innhold

Hvor mange øl og hvor ofte er normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev i første innlegg, FØR kunne han drikke annen hver dag. Gjør ikke det nå, men det som plager med er fortsatt en helgedrikkingen. Om DET kan klasifiseres som alkoholisme og at det fortsatt ikke er noe galt med meg.

Anonymkode: 4e699...a25

Man kan så absolutt ha et alkoholproblem selv om man bare drikker i helgen.

Men er det viktig hvordan det klassifiseres? Du trives ikke med det, og det er du som bestemmer hva du vil leve med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var voldsomt so prippne folk var i dinna tråd’n då.

Eg er bygdegut. Eg drikk ikkje so ofte men når eg fyst drikk so kan eg lett drikkja 18 øl eller 1 liter brennevin og det utan å verta dritings. 

Da eg derimot tenkjer er at da verte no litt ofte. Jobbar han ikkje?

Anonymkode: 9b2d7...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Hvor mange øl er det normalt å kunne drikke på en kveld/helg og ferie??

Min mann har i alle år drukket masse øl, og gleder seg til helgen, og kan drikke opptil 18 halvlitere på en kveld...gjerne mer hvis det er mer. Han stopper med andre ord ikke å drikke før det er tomt. Før kunne han drikke ca 12 halvlitere annen hver dag, og han syns ikke det er mye, og at jeg er masete som syns at det er mye.

Jeg føler at 6 halvlitere er mye og burde være nok for han også. Jeg drikker ikke øl selv, men kan nyte vin, men kjenner på meg selv når det er nok og da stopper jeg.

Han stopper aldri før det er tomt!

 

Han tror ikke på meg når jeg sier at et er ikke vanlig at folk drikker minimum 6 halvlitere på en kveld og mer, gjerne hver dag hvis det er ferie.

Han er 40 år! og han blir en jævla kødd hver gang han drikker så mye, og jeg vet ikke om jeg orker det mer.

 

Får jeg noen støtte her i at det er mye han drikker? Eller er det jeg som syns det?

Anonymkode: 4e699...a25

Det der er mye!

Jeg drikker aldri mer enn 6 øl på en kveld, og maks tre ganger i uka i ferier.

Det typen din holder på med er å investere i fremtidig dårlig helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Han går under kategorien alkoholiker. Selv om han ikke drikker hver dag(vet du det helt sikkert? At han ikke tar seg noe i skjul?) 

Han drikker uansett langt over de enhetene som går under normalen på en uke. 

Her må du ta et valg. Enten må du si at om han ikke oppsøker hjelp for alkoholproblemene ellers så må du komme deg bort. 

Dette er IKKE en mann du vil ha barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 øl er sinnsykt mye til daglig forbruk😱

Han går definitivt under kategorien alkoholiker...

Jobber han og kjører han bil?

Hvis ikke, lurer jeg jo også på hvordan han har råd til det?

La oss si at en 6pk koster 200kr X3=600kr dagen = 4200kr/uka=16800/mnd=201600kr/året😱😱😱

Fytti... 

Anonymkode: c36f9...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Hvor mange øl er det normalt å kunne drikke på en kveld/helg og ferie??

Min mann har i alle år drukket masse øl, og gleder seg til helgen, og kan drikke opptil 18 halvlitere på en kveld...gjerne mer hvis det er mer. Han stopper med andre ord ikke å drikke før det er tomt. Før kunne han drikke ca 12 halvlitere annen hver dag, og han syns ikke det er mye, og at jeg er masete som syns at det er mye.

Jeg føler at 6 halvlitere er mye og burde være nok for han også. Jeg drikker ikke øl selv, men kan nyte vin, men kjenner på meg selv når det er nok og da stopper jeg.

Han stopper aldri før det er tomt!

 

Han tror ikke på meg når jeg sier at et er ikke vanlig at folk drikker minimum 6 halvlitere på en kveld og mer, gjerne hver dag hvis det er ferie.

Han er 40 år! og han blir en jævla kødd hver gang han drikker så mye, og jeg vet ikke om jeg orker det mer.

 

Får jeg noen støtte her i at det er mye han drikker? Eller er det jeg som syns det?

Anonymkode: 4e699...a25

Normalen er i ikke drikke. :jolie:

Anonymkode: 97e15...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...