Gå til innhold

kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at kvinner prioritere mindre sex, men at hus og hjem er første prioritet? stemmer det at kvinner velger karriere foran sex? stemmer det at kvinner vil prioritere friluftsliv framfor sex? stemmer det at kvinner overhodet ikke er opptatt av sex?

Anonymkode: 28c11...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer like godt uansett hvilket kjønn du setter inn. Personavhengig. Men er vel flertall av kvinner som ikke får slappet av hvis huset er rotete. Og uten avslapping er det vanskelig å få lyst til noe.

Anonymkode: 950ea...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror ikke det. Hvis det er som du opplever det, så har du enten noe å  lære. Eller vært uheldig. Det går jo faktisk an å ha sex i friluft :-) må det være enten/eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at kvinner prioritere mindre sex, men at hus og hjem er første prioritet? stemmer det at kvinner velger karriere foran sex? stemmer det at kvinner vil prioritere friluftsliv framfor sex? stemmer det at kvinner overhodet ikke er opptatt av sex?

Anonymkode: 28c11...de4

Ja, alt stemmer nøyaktig.

Ingen kvinner er opptatt av sex. Det er bare en myte.

Jeg tømmer mer enn gjerne oppvaskmaskinen og vasker taket fremfor sex i likhet med alle kvinner i hele verden.

Beklager.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste av oss gjerne skulle prioritert sex mer, spesielt foran hus og hjem, men siden menn ikke gidder å bidra med hus og hjem så har vi jo ikke noe valg og må drive å smårydde hele fuckings dagen og vaske kjøkkenbenker og stuebord hver kveld og huset hver uke. Blir ikke mye overskudd da til flere fysisk krevende ting, man skal også være mentalt i form til sex men når man er utslitt og aldri får noe tid til seg selv å bare sitte å slappe av og faktisk nyte livet, så blir heller ikke hjernen innstilt på sex, da må kropp og hjerne nedprioritere.

Karriere er man jo også tvunget til å velge foran sex, sex skaffer ikke mat på bordet og nedbetaling av huslån og sjampo og balsam.

Friluftsliv er det nok ikke alle som er like opptatt av , men personlig er friluftsliv en måte å både koble av, og leve på som jeg versetter. Men er veldig veldig glad i sex altså! I ferier der jeg ikke har jobb, og perioder vi har tatt oss råd til vaskehjelp så kan jeg ha sex hele dagen, men i en vanlig hverdag blir det sjeldent fordi livets krever energi på andre ting. Spesielt når mannen ikke hjelper til med å rydde og vaske og planlegge innhandling og holde struktur. Det er en fulltidsjobb bare det å måtte være den som må holde styr på bursdager, avtaler, legetimer, tannlegetimer, sørge for at vi har mat i skapet og kjøleskapet, holde oversikt over at vi har nok krydder så vi ikke er tomme en dag vi trenger det, vaske klær, taime oppheng med klesvask til når vi ikke er hjemme på noen timer osvosvosv. Alt det som menn vanligvis ikke unner en eneste tanke. Emotional labour heter det, google det om du vil lese og forstå mer.

Anonymkode: a0480...def

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tipper de fleste av oss gjerne skulle prioritert sex mer, spesielt foran hus og hjem, men siden menn ikke gidder å bidra med hus og hjem så har vi jo ikke noe valg og må drive å smårydde hele fuckings dagen og vaske kjøkkenbenker og stuebord hver kveld og huset hver uke. Blir ikke mye overskudd da til flere fysisk krevende ting, man skal også være mentalt i form til sex men når man er utslitt og aldri får noe tid til seg selv å bare sitte å slappe av og faktisk nyte livet, så blir heller ikke hjernen innstilt på sex, da må kropp og hjerne nedprioritere.

Karriere er man jo også tvunget til å velge foran sex, sex skaffer ikke mat på bordet og nedbetaling av huslån og sjampo og balsam.

Friluftsliv er det nok ikke alle som er like opptatt av , men personlig er friluftsliv en måte å både koble av, og leve på som jeg versetter. Men er veldig veldig glad i sex altså! I ferier der jeg ikke har jobb, og perioder vi har tatt oss råd til vaskehjelp så kan jeg ha sex hele dagen, men i en vanlig hverdag blir det sjeldent fordi livets krever energi på andre ting. Spesielt når mannen ikke hjelper til med å rydde og vaske og planlegge innhandling og holde struktur. Det er en fulltidsjobb bare det å måtte være den som må holde styr på bursdager, avtaler, legetimer, tannlegetimer, sørge for at vi har mat i skapet og kjøleskapet, holde oversikt over at vi har nok krydder så vi ikke er tomme en dag vi trenger det, vaske klær, taime oppheng med klesvask til når vi ikke er hjemme på noen timer osvosvosv. Alt det som menn vanligvis ikke unner en eneste tanke. Emotional labour heter det, google det om du vil lese og forstå mer.

Anonymkode: a0480...def

Hos oss er det motsatt. Jeg går og rydder etter henne hele tiden. MEN jeg blir ikke mindre kåt av den grunn. Sex gir meg tvert i mot mer energi og lyst til å bidra i forholdet antagelig fordi man føler seg mer verdsatt. Tenk litt på den😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får overskudd av sex, så har aldri skjønt den der at det må settes av så mye tid og energi til å ha det. Men nå liker jeg ganske godt noen kjappe også. Jeg er ikke så typisk kvinne der tror jeg, for hadde bare blitt trøtt og utålmodig om det skulle tennes masse lys, gjøres mye "romantisk" dilldall, lages mye mat etc. for å komme i stemning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Jeg får overskudd av sex, så har aldri skjønt den der at det må settes av så mye tid og energi til å ha det. Men nå liker jeg ganske godt noen kjappe også. Jeg er ikke så typisk kvinne der tror jeg, for hadde bare blitt trøtt og utålmodig om det skulle tennes masse lys, gjøres mye "romantisk" dilldall, lages mye mat etc. for å komme i stemning.

Jeg er som deg. I mitt forrige forhold var det slik at jeg ville ha sex uansett, og det gir meg energi, mens han ikke orka sex med mindre energien var på topp fra før, for sex tok bare energi. Veldig dårlig kombo.

Kan hende det finnes noen tendenser til at kvinner er slik og menn er slik, men for meg stemmer det i hvert fall ikke. Jeg har nok mere troa på at dette er personavhengig, akkurat som veldig mye annet vi generaliserer til å gjelde de forskjellige kjønnene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ha sex jeg, men skjønner ikke hvorfor det skal utelukke noe av det som står i hovedinnlegget? :klo: 

Om jeg lager mat og mannen plutselog "hopper" på meg gjør det ikke noe at maten blir 30 min forsinket. Om vi er på tur sammen kan vi flørte og tulle og når vi konmer hjem så kan vi endelig rive av hverandre klærne. Osv. Osv.

Anonymkode: 07834...de5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skriblerinna skrev:

Jeg er som deg. I mitt forrige forhold var det slik at jeg ville ha sex uansett, og det gir meg energi, mens han ikke orka sex med mindre energien var på topp fra før, for sex tok bare energi. Veldig dårlig kombo.

Kan hende det finnes noen tendenser til at kvinner er slik og menn er slik, men for meg stemmer det i hvert fall ikke. Jeg har nok mere troa på at dette er personavhengig, akkurat som veldig mye annet vi generaliserer til å gjelde de forskjellige kjønnene. 

Det har mye med om man er mye kåt eller ei, det går jo i perioder. Når man ikke er det, så tenker man jo ikke på sex og da blir det jo et ork. Jeg har nå alltid vært lett antennelig, men det kommer jo an på hvem det er og om man har noen problemer som stopper opp for alt.

Hadde jeg følt at jeg alltid måtte mase meg til sex så hadde jeg trukket meg helt tilbake og sluttet å vise interesse (for å spare meg for vonde følelser) og følelsene hadde tilslutt dødd helt ut, tror jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Det har mye med om man er mye kåt eller ei, det går jo i perioder. Når man ikke er det, så tenker man jo ikke på sex og da blir det jo et ork. Jeg har nå alltid vært lett antennelig, men det kommer jo an på hvem det er og om man har noen problemer som stopper opp for alt.

Hadde jeg følt at jeg alltid måtte mase meg til sex så hadde jeg trukket meg helt tilbake og sluttet å vise interesse (for å spare meg for vonde følelser) og følelsene hadde tilslutt dødd helt ut, tror jeg.

Var dessverre litt slik for meg. Følte ikke gjensidig interesse, ettersom eksen alltid var sliten pga jobben. Jeg slutta å ta initiativ og følte meg veldig lite attraktiv dessverre. Følelsene døde ikke, men følelsen av nærhet og fellesskap gjorde det. 

Jeg tror trikset er å finne noen som er litt lik en selv på det seksuelle området - hvis sex er viktig for deg i et forhold da. Noen legger ikke så mye vekt på det.

Jeg er singel nå, og det er lettere å leve uten sex når man ikke har noen forventninger til å ha det med noen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skriblerinna skrev:

Var dessverre litt slik for meg. Følte ikke gjensidig interesse, ettersom eksen alltid var sliten pga jobben. Jeg slutta å ta initiativ og følte meg veldig lite attraktiv dessverre. Følelsene døde ikke, men følelsen av nærhet og fellesskap gjorde det. 

Jeg tror trikset er å finne noen som er litt lik en selv på det seksuelle området - hvis sex er viktig for deg i et forhold da. Noen legger ikke så mye vekt på det.

Jeg er singel nå, og det er lettere å leve uten sex når man ikke har noen forventninger til å ha det med noen. 

Jeg er også singel nå, men forventningene om sex er der fortsatt, hvis ikke hadde jeg jo bare vært singel resten av livet ;)

Anonymkode: a7073...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også singel nå, men forventningene om sex er der fortsatt, hvis ikke hadde jeg jo bare vært singel resten av livet ;)

Anonymkode: a7073...4f0

Forventer du sex med noen når du ikke har noen å forvente det fra altså? Jeg sier ikke at jeg ikke ønsker sex med noen altså, men er jeg i et forhold så forventer jeg at det skal skje rimelig ofte med den spesifikke personen. For meg er det er hav av forskjell på de to tingene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke snakke for alle kvinner, men for meg stemmer ikke påstandene dine ihvertfall. Det ene utelukker ikke det andre, og i periodene hvor sexlysten er på topp kan nok sex lett være førstepri. Men så er jeg også veldig glad i å bare ta en kjapp en med en gang lysten er der, enn at man skal sette av tid og romantisere alt hele tiden. Da føler jeg at man ofte ikke får tid til så mye sex. 

Det som dog ikke funker er om jeg alltid må være den til å ta initiativ, eller hvis initiativet til mannen er «Skal vi pule?» mens han sitter med en øl i ene hånda og andre hånda hvilende i buksa, blir det ikke noe - evt. hvis det blir skikkelig mas om det. Derimot om han kommer og kysser og kjærtegner meg kan det lett bli sex. 

Som flere over her var det også slik med eksen at han aldri hadde lyst. Det tok riktignok noen år før vi kom dit, de første hadde vi sex hele tiden. Men til slutt var det bare jeg som tok initiativ, så ville ikke han. Jeg måtte virkelig stase meg opp om jeg skulle få meg noe, og det knuste selvtilliten. Så til slutt sluttet jeg å stase meg opp og å ta initiativ til sex. Dermed ble det aldri sex heller. 

 

Anonymkode: a10ae...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Skriblerinna skrev:

Var dessverre litt slik for meg. Følte ikke gjensidig interesse, ettersom eksen alltid var sliten pga jobben. Jeg slutta å ta initiativ og følte meg veldig lite attraktiv dessverre. Følelsene døde ikke, men følelsen av nærhet og fellesskap gjorde det. 

Jeg tror trikset er å finne noen som er litt lik en selv på det seksuelle området - hvis sex er viktig for deg i et forhold da. Noen legger ikke så mye vekt på det.

Jeg er singel nå, og det er lettere å leve uten sex når man ikke har noen forventninger til å ha det med noen. 

Det er selvfølgelig vondere og mer frustrerende å ha kroppen man har lyst på i nærheten enn å være alene. Selvom man starter opp et forhold med relativ lik sexlyst, så endrer det seg jo utover i forholdet og går i bølger, så vanskelig å vite når man går inn i en relasjon. Selvom sex ikke er det viktigste i forhold, så blir det en veldig stor greie om det ikke fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, visp skrev:

Det har mye med om man er mye kåt eller ei, det går jo i perioder. Når man ikke er det, så tenker man jo ikke på sex og da blir det jo et ork. Jeg har nå alltid vært lett antennelig, men det kommer jo an på hvem det er og om man har noen problemer som stopper opp for alt.

Hadde jeg følt at jeg alltid måtte mase meg til sex så hadde jeg trukket meg helt tilbake og sluttet å vise interesse (for å spare meg for vonde følelser) og følelsene hadde tilslutt dødd helt ut, tror jeg.

Du treffer veldig godt med det du skriver..!😊👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, visp skrev:

Jeg får overskudd av sex, så har aldri skjønt den der at det må settes av så mye tid og energi til å ha det. Men nå liker jeg ganske godt noen kjappe også. Jeg er ikke så typisk kvinne der tror jeg, for hadde bare blitt trøtt og utålmodig om det skulle tennes masse lys, gjøres mye "romantisk" dilldall, lages mye mat etc. for å komme i stemning.

Det der er da ikke typisk for kvinner. Du skiller deg ikke spesielt ut som ikke trenger dilldall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Det der er da ikke typisk for kvinner. Du skiller deg ikke spesielt ut som ikke trenger dilldall.

Nei, kanskje ikke. Har bare inntrykk av at det å komme i stemning er veldig viktig for mange kvinner, en romantisk setting. Kan godt hende jeg har feil inntrykk, men syns jeg hører det mye fra venninner også, at det er umulig å komme i stemning om det er rotete, småbarnstid, lite oppmerksomhet ellers etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Nei, kanskje ikke. Har bare inntrykk av at det å komme i stemning er veldig viktig for mange kvinner, en romantisk setting. Kan godt hende jeg har feil inntrykk, men syns jeg hører det mye fra venninner også, at det er umulig å komme i stemning om det er rotete, småbarnstid, lite oppmerksomhet ellers etc.

Det handler om summen av ting. Dersom man ikke føler seg verdsatt så blir ikke partneren så attraktiv for en heller.

Småbarnstid utfordrer dette ekstremt, så har man ikke vært der så vet man heller ikke hvordan man er sammen som par i det.

Men det handler ikke om dilldall, det handler om å bli sett og respektert. En mann som disker opp med sex som eneste formål er jo heller ikke attraktivt dersom motivet er for gjennomsiktig i et labert sexliv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, NOPE. Skulle gjerne prioritert hus foran sex, men jeg hadde lett valgt å ha en het økt i dusjen (eller hvor som helst) enn å vaske opp eller støvsuge. :phaedra: Det er faktisk noe jeg må bli flinkere å balansere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...