Gå til innhold

Vrien bussjåfør. Noen leter virkelig etter å forsure andres liv!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Du venter med å ta buss til imorgen så busssjåføren kan ha det så godt?? 

Hallo? Han driter vel langt i om du blir med bussen eller ikke, så dette går jo bare utover deg selv....  mest sannsynlig er han glad for å slippe å forholde seg til en sånn  surpomp så du gjorde han bare en tjeneste. 

Å skrive på bussvinduene er skikkelig barnslig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, H80 skrev:

Du skriver at du nektet å ta den bussen fordi du ble forbannet på bussjåføren. Du måtte vente til dagen etter før du kom deg hjem. Og du spør om det er mulig å være så blåst...jeg spør meg, er det mulig å være så blåst som du er?

Nei det er ikke det TS skriver. Prøv igjen. 

Anonymkode: e884f...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min kjører buss og han sier at de han slipper på har han ansvar for. Avhengig av rutas lengde er det regler for når han kan slippe på folk. Mellom rutene har han arbeid med andre ting.

Anonymkode: 7c9f0...a0e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det var en god løsning at du ikke ble med ;)

Anonymkode: 14693...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det var en god løsning at du ikke ble med ;)

Anonymkode: 14693...882

Klarer ikke folk å lese?? 

Anonymkode: e884f...bde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Du venter med å ta buss til imorgen så busssjåføren kan ha det så godt?? 

Hallo? Han driter vel langt i om du blir med bussen eller ikke, så dette går jo bare utover deg selv....  mest sannsynlig er han glad for å slippe å forholde seg til en sånn  surpomp så du gjorde han bare en tjeneste. 

Å skrive på bussvinduene er skikkelig barnslig. 

 

Klarer du ikke lese? 

Anonymkode: e884f...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert regler for slike ting. Det kan være generelt pga. sikkerhet, kanskje sjåføren har ting han skal gjøre og/ eller må forlate bussen i løpet av den tiden. Du må ikke ta slikt personlig. Jobber i butikk og vi har streng beskjed om ikke å slippe inn folk utenfor åpningstiden, uansett. Det er ikke så lett å bruke skjønn når det gjelder slikt, man kan ikke se på dem om folk har uærlige hensikter. 

Anonymkode: 36485...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da menneske! Han må jo få lov til å ha pausen sin alene uten at du skal si at han er vanskelig og lite serviceinnstilt?! Hadde du likt å hatt pause/ lunsj sammen med kunder? Tror ikke det nei!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke folk å lese?? 

Anonymkode: e884f...bde

Joda. Men passasjeren virker så vanskelig at det ville vært en god løsning om vedkommende gikk istedenfor. 

Anonymkode: 14693...882

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stod ved busstoppet og så at bussen jeg skulle ta allerede var kommet nesten der bussen skulle dra fra, så jeg tenkte at jeg bare kunne gå på bussen selvom den skulle gå 25 min etter. Det er flere minusgrader ute, så jeg tenkte jeg kunne varme meg inni bussen istedenfor å stå ute og fryse. Men, Neida. Det var ikke mulig å slippe meg inn før bussen skulle gå. Bussjåføren nektet, så gikk bare derifra ganske irritert. Nekter nesten å ta bussen hjem nå med den idioten av en bussjåfør, så får han bare ha det så godt. Problemet da er at jeg ikke kommer meg hjem før imorgen. 

Skjønner meg ikke på slike folk. De en dust. Noen andre som skjønner at det er mulig å være så blåst? Hadde skjønt det om det var 30 som skulle på, men jeg var helt alene. 

Anonymkode: 7dd8b...a18

Buss sjåføren har pause mellom hver tur. Ville du akseptert å ha kunder med deg inn på lunchrommet på jobben din? 

Anonymkode: bf45a...d29

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer noen ganger for tidlig til bussen (heller det enn å risikere å miste den) og da har bussjåføren pause der, til han kjører på en skole og kommer tilbake igjen. Utrolig irriterende at jeg ikke får komme på ja, men sånn er det. Jeg liker også å ha pausen min i fred. Hadde ikke blitt det samme om en kunde satt bak meg, selv om kunden er musestille.

Get over it.

Anonymkode: 7be66...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

forstår det med at bussjåføren har pause, men jeg hadde ikke tenkt å plage han, men sette meg helt bak i bussen. Han hadde ikke merket noe til meg

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

forstår det med at bussjåføren har pause, men jeg hadde ikke tenkt å plage han, men sette meg helt bak i bussen. Han hadde ikke merket noe til meg

Anonymkode: 7dd8b...a18

Igjen, dette vet ikke han. For alt han vet er du av typen som setter deg på nærmeste sete og nærmest henger over midtgangen for å få fortalt ham om siste utvikling i helsesituasjonen hos deg selv, venner, familie, naboen og alle du kjenner - gjerne med de mest inngående beskrivelser av all verdens ufyselige symptomer. 

Anonymkode: f1afb...5ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

forstår det med at bussjåføren har pause, men jeg hadde ikke tenkt å plage han, men sette meg helt bak i bussen. Han hadde ikke merket noe til meg

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lettere å si nei til alle enn å sile en og en.  Noen får lov mens andre må stå ute og vente. 

Du får trøste deg med at du kanskje ikke har det så verst om dette var så fælt. 

Anonymkode: 14693...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mye buss. Dette har jeg opplevd mange ganger, og det er jo helt vanlig. Jeg syns ikke det er dårlig gjort.

Noen bussjåfører går ut en tur, de har jo pause før bussen drar videre. Gå på do, kjøpe seg noe mat, ta en sigg, eller slappe av alene. De er jo faktisk ikke på jobb før bussen er i rute. Jeg respekterer det.

Det blir litt som om du skulle ha bedt en kafé om å slippe deg inn før åpningstid fordi du fryser. Det er ditt ansvar å klare deg selv når du velger å komme før åpningstid eller ruteavgang til noe. 

Anonymkode: 81eb7...6a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pausen til sjåføren. Kanskje han har lyst å slappe litt av, ta en privat telefonsamtale eller noe.

Synes og det kan være litt irriterende å ikke få komme på når været er helt krise, men skjønner jo sjåføren og :P

Anonymkode: cd071...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår bare ikke hva som var greia. Hadde ikke lyst til å ta den bussen i det hele tatt. For en j**** drittsekk. At det går an...  

Anonymkode: 7dd8b...a18

Kan være at han hadde pause. Hvorfor stilte du opp en halvtime før bussen skulle gå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stod ved busstoppet og så at bussen jeg skulle ta allerede var kommet nesten der bussen skulle dra fra, så jeg tenkte at jeg bare kunne gå på bussen selvom den skulle gå 25 min etter. Det er flere minusgrader ute, så jeg tenkte jeg kunne varme meg inni bussen istedenfor å stå ute og fryse. Men, Neida. Det var ikke mulig å slippe meg inn før bussen skulle gå. Bussjåføren nektet, så gikk bare derifra ganske irritert. Nekter nesten å ta bussen hjem nå med den idioten av en bussjåfør, så får han bare ha det så godt. Problemet da er at jeg ikke kommer meg hjem før imorgen. 

Skjønner meg ikke på slike folk. De en dust. Noen andre som skjønner at det er mulig å være så blåst? Hadde skjønt det om det var 30 som skulle på, men jeg var helt alene. 

Anonymkode: 7dd8b...a18

Her er det kun du som er vrien.

Bussen går på gitt tidspunkt. At du i mellomtiden trengte en varmestue er ikke sjåførens problem. Bussen var nok der 25 minutter tidligere nettopp fordi sjåføren skulle ha matpausen sin før neste tur. Og han har krav på den pausen i fred. Ja du var bare en, men hva om det kom 14 andre rett etterpå?

 

Anonymkode: 9b272...fe5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

forstår det med at bussjåføren har pause, men jeg hadde ikke tenkt å plage han, men sette meg helt bak i bussen. Han hadde ikke merket noe til meg

Anonymkode: 7dd8b...a18

Uansett hva du hadde tenkt elle rikke så lager ikke bussjåføren reglene det er det busselskapet som gjør. Bussjåføren følger bare reglene jobben hans har pålagt han å følge. Ville du risikert å miste jobben for å prøve å være hyggelig? 

Du kan jo også lese denne saken: https://www.ba.no/nyheter/politi/landas/bussjafor-angrepet-pa-birkelundstoppen/s/5-8-678079

Så forstår du kanskje at bussjåførene har fått strammet inn regler og praksis i forhold til pauser og hvem de gir tilgan til både buss og pauserom. Søker du opp nyere innlegg på samme sak så ser du at bussjåføren er blind på ett øye og alvorlig og livsvarig skadet etter angrepet fra passasjeren. Det finnes sikkert flere tilsvarende saker og om en leter. 

Regler er regler enten det er 30 grader pluss eller 10 grader minus. Du får sykle, gå eller kjøre bil om du ikke vil vente.

Anonymkode: bf45a...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje reglene burde endres? Grå kvinnelige mus som er kristne, kan gå ombord 20 minutter før avgang, men muslimer, sikher, ungdomsskoleelever og negre må vente ute i kulda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...