Gå til innhold

Vrien bussjåfør. Noen leter virkelig etter å forsure andres liv!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stod ved busstoppet og så at bussen jeg skulle ta allerede var kommet nesten der bussen skulle dra fra, så jeg tenkte at jeg bare kunne gå på bussen selvom den skulle gå 25 min etter. Det er flere minusgrader ute, så jeg tenkte jeg kunne varme meg inni bussen istedenfor å stå ute og fryse. Men, Neida. Det var ikke mulig å slippe meg inn før bussen skulle gå. Bussjåføren nektet, så gikk bare derifra ganske irritert. Nekter nesten å ta bussen hjem nå med den idioten av en bussjåfør, så får han bare ha det så godt. Problemet da er at jeg ikke kommer meg hjem før imorgen. 

Skjønner meg ikke på slike folk. De en dust. Noen andre som skjønner at det er mulig å være så blåst? Hadde skjønt det om det var 30 som skulle på, men jeg var helt alene. 

Anonymkode: 7dd8b...a18

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår bare ikke hva som var greia. Hadde ikke lyst til å ta den bussen i det hele tatt. For en j**** drittsekk. At det går an...  

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har regler på det? Av de ikke har lov til det eller noe? 

Anonymkode: f2c15...eec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen regler her. Etter alle overfall som har blitt gjort er sikkerheten skjerpet. Spiller ingen rolle om du er en 70 år gammel mann eller 20 år gammel jente (eller motsatt). 

Så klart er noen av dem idioter, å de vil man aldri slippe unna. 

Anonymkode: 73fe2...715

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhet? Samme om man går på bussen når den står stiller eller er i fart vel?

Håper noen kan svare på dette, for jeg reagerer på akkurat det samme. 

På flybussen på Gardermoen får man gå på, og mange andre steder også. Så jeg tror det kommer an på sjåføren bare. Jeg har vært borti en sjåfør som ikke slipper folk inn, fordi han skal betale til Allah. Tar frem teppe og alt...

Anonymkode: 13ecb...1e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat. Sikkert er det hvertfall ikke å kjøre imens en person betaler stående...!!!

Løsningen ble å skrive på noen vinduer at han ikke måtte la folk stå ute å vente fordi han ikke gadd å sleppe dem på, og at han ikke måtte la folk stå ute å fryse Ahahahaha håper han leser det og blir like forbannet som jeg ble. Da får han smake sin egen medisin

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ringe busselskapet og spørre om det er vanlig praksis? Dersom de svarer at de ikke kan slippe på noen før rutetid, er du sint på helt feil person.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en buss kommer litt tidlig til holdeplassen (kanskje første holdeplassen, kanskje bussen er tom?) og sjåføren må kanskje ta hviletid som han er pålagt av myndighetene. TS vet når bussen skal gå, men er altfor tidlig ute. Hun blir forbannet på at bussen også er på plass i god tid før den skal gå fra holdeplassen?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nordlending skrev:

Hva med å ringe busselskapet og spørre om det er vanlig praksis? Dersom de svarer at de ikke kan slippe på noen før rutetid, er du sint på helt feil person.

Sant nok. Du har et poeng

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, H80 skrev:

Så en buss kommer litt tidlig til holdeplassen (kanskje første holdeplassen, kanskje bussen er tom?) og sjåføren må kanskje ta hviletid som han er pålagt av myndighetene. TS vet når bussen skal gå, men er altfor tidlig ute. Hun blir forbannet på at bussen også er på plass i god tid før den skal gå fra holdeplassen?

Jeg visste når bussen skulle gå ja, men jeg hadde vært et annet sted som gjorde at bussene koordinerte dårlig. Dette gjorde at jeg måtte vente på neste buss i en halv time, og det var kald og mørkt ute. Heldigvis var det en hurtigmatssjappe i nærheten, så fikk være der. Men synes det var unødvendig av bussjåføren.

Anonymkode: 7dd8b...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du nektet å ta den bussen fordi du ble forbannet på bussjåføren. Du måtte vente til dagen etter før du kom deg hjem. Og du spør om det er mulig å være så blåst...jeg spør meg, er det mulig å være så blåst som du er?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, nordlending skrev:

Hva med å ringe busselskapet og spørre om det er vanlig praksis? Dersom de svarer at de ikke kan slippe på noen før rutetid, er du sint på helt feil person.

Yess.  5 min før avgang er vanlig i bynære strøk. Litt mer på hovedholdeplasser.  Ute på bygda er man litt mer "romslig".              Men bussjåføren har krav på ha pausa si i fred for folk før han skal kjøre igjen.  Det er selvfølgelig lov å bruke skjønn i forhold til vær og vind.

I dag er det de fylkeskommunale trafikkselskapene ( ruter osv.) som bestemmer alt. Busselskapene har ingenting de skulle ha sagt lenger.  Flybussen går utenom fylkesanbud, å er fritatt fra disse.

 

                    Hilsen ex-bussjåfør.

Anonymkode: ae44a...21b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, H80 skrev:

Du skriver at du nektet å ta den bussen fordi du ble forbannet på bussjåføren. Du måtte vente til dagen etter før du kom deg hjem. Og du spør om det er mulig å være så blåst...jeg spør meg, er det mulig å være så blåst som du er?

Jeg tok bussen, og kom meg hjem. Men sur, ja, det ble jeg

Anonymkode: 7dd8b...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bussjåføren skal ikke få pausen sin? Kanskje han skulle ta en privat telefonsamtale, spise mat, gå på toalettet osv. Ønsker du å sitte med kunder, i din pause på jobb?

Anonymkode: 4bab4...bb7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usannsynlig mange sure bussjåfører som ikke skjønner at de jobber i et serviceyrke. Gjør som jeg gjør de gangene de går over streken: Klag til busselskapet.

Anonymkode: de94e...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kle deg etter været istedet? 

Da hadde du kanskje vært mindre grinete. 

Anonymkode: daa82...65f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel enkelt å sende en e-post til busselskapet og legge frem situasjonen?

Må være lov å bruke skjønn og slippe inn en passasjer i kulda, det er jo ikke som at bussjåføren må underholde passasjeren for det. Hun kan sette seg bak i bussen, og han kan ta pausen sin og spise om han ønsker det. Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: b799b...ac4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bussjåfører bruker slike pauser til å spise, gå på toaletttet, tømme søppelbøttene i bussen osv. På bussterminalen her slipper passasjerene inn i bussen ca 5 minutter før avgangstid.

Anonymkode: 8f8a4...3cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel enkelt å sende en e-post til busselskapet og legge frem situasjonen?

Må være lov å bruke skjønn og slippe inn en passasjer i kulda, det er jo ikke som at bussjåføren må underholde passasjeren for det. Hun kan sette seg bak i bussen, og han kan ta pausen sin og spise om han ønsker det. Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: b799b...ac4

Det vet de jo aldri før det er for sent. Det er nok av mennesker som skravler høl i hodet på alle de kommer i kontakt med. Bussjåfører er ekstra utsatt siden de ikke kommer unna, så da kan det nok være veldig godt å ha den pausa i fred. :P

Anonymkode: f1afb...5ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo vanlig praksis. Hadde du sluppet en fremmed inn i bilen din mens du selv var et annet sted? Det er regler på slike ting. Har en busssjåfør i nær familie og det er så vidt jeg har fått med meg ikke lov å slippe passasjerer inn på bussen med mindre de selv er til stede. Og mulig skulle han gjøre ting, for dette er jo pausen hans.
Det kan nok føles dumt og irriterende, men de har også regler å følge og ting de skal ha gjort.

Anonymkode: 11219...616

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...