Gå til innhold

Hodepine på grunn av blodtrykksfall


Aicera

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som er i samme båt og som har råd? Sliter veldig med blodtrykksfall i stående stilling.. Dette medfører at en tur til badet om morgenen = hodepine hele dagen. Har forsøkt å lindre det med Ibux og Paracet, men det virker ikke. Dette er veldig hemmende, siden jeg blir sengeliggende på grunn av det. Blir gal av hodepine!

Endret av Aicera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått utredet dette hos lege? Har du tatt MR?

Anonymkode: cf3dc...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Har du fått utredet dette hos lege? Har du tatt MR?

Anonymkode: cf3dc...c0b

Ja det er utredet. Er på grunn av at blodtrykket dette når ej står. Tenkte kanskje noen hadde samme problem, som har funne noke som virke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemet selv. Men kanskje du kunne forsøke å sove med hodet høyt? Så det ikke ble fullt så stor forskjell når du reiser deg til stående stilling om morgenen.

Anonymkode: 73b04...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke reis deg for fort opp, sitt litt i sengen før du reiser deg f.eks.. Kan ha dager hvor jeg sliter mye med dette, jeg har påvist relativt lavt blodtrykk og blodmangel, så jeg kan fort gå i bakken og få hodepine, men den varer ikke hele dagen.. Det har ihvertfall hjulpet meg litt å puste dypt med magen og reise meg forsiktig. Blir jo verre når du plutselig opplever dette etter 4 minutter i dusjen med fullt av såpe :alice: da må jeg bare sette meg ned gitt... Lavt blodtrykk handler jo også litt om å få igang blodsikulasjonen, kanskje gjøre noen "random" øvelser i senga eller i sittende stilling for å få fortgang på blodet. Ikke vet jeg, men høres litt logisk ut.

Anonymkode: 60ef8...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2018 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

Har du fått utredet dette hos lege? Har du tatt MR?

Anonymkode: cf3dc...c0b

Hva tenker du at en MR kan vise i denne sammenhengen? Det ville være en svært unødvendig undersøkelse.

Anonymkode: bc4bc...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...