Gå til innhold

Hverdagens sosiale utfordringer for en introvert sjel


Overkjørt

Anbefalte innlegg

Hei! 


Jeg sliter med sosiale settinger. Jeg sliter også med å snakke om dette problemet, men siden jeg vet at det er godt å få ut ting, så må det vel hjelpe å skrive? 
Jeg har aldri utlevert meg på denne måten tidligere, og selvom jeg skriver som anonym så føler jeg meg blottlagt. Dette blir en dagbok for meg selv, hvor de som vil kan følge med og komme med innspill.

Først litt om meg; Jeg er i midten av 30-årene, er sammen med noe jeg mener er verdens beste samboer og vi har to flotte barn mellom 5 og 10 år. Vi er en lykkelig liten familie på fire med en god familie rundt oss. Jeg er relativt nyutdannet innen økonomi og har fått noe jeg ser på som drømmejobben for akkurat meg. Med andre ord; livet smiler til meg. Jeg har alt jeg kan ønske meg. 

Likevel er det noe som tynger meg i hverdagen, noe som henger over meg og holder meg nede. Det omslynger meg og kveler meg og får tankekverna til å gå på full gnu. Jeg har ingen diagnose (som jeg vet om) men jeg antar at tilstanden «heter» noe. I tillegg er jeg ekstremt introvert og også høysensitiv (for de som «tror» på det). Jeg har ikke satt meg veldig inn i akkurat høysensitivitet, for jeg vil ikke dyrke det, i alle fall ikke på nåværende tidspunkt, men en venninne har lest seg opp i emnet og påpekt at dette er meg. 


I dette første innlegget vil jeg fortelle om min nåværende største utfordring i hverdagen; lunsj i kantina på jobb. Man skulle tro at livet hadde større utfordringer enn dette. Likevel skulle jeg ønske at det var sosialt akseptert å ikke delta. Jeg gruer meg hver dag. Prøver å finne unnskyldninger for å ikke ta lunsj. Hvorfor? Jeg vet ærlig talt ikke helt. Det skal jeg prøve å finne ut av ved å skrive ut om problemet.