Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en med genital herpes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det jo veldig mange som har det (har lest alt fra en fjerdedel til halvparten av befolkningen), de fleste uten å vite det selv. Kanskje har du det også, lykkelig uvitende? Men hvordan ville du ha reagert om en potensiell partner fortalte at han/hun hadde det? Ville det han/hun vært uaktuell som forholdsmateriale?

Anonymkode: 4c7a1...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Ja, det kunne jeg. 

Du ville ikke ha vært redd for å bli smittet?

Anonymkode: 4c7a1...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt blitt det ja. 

Anonymkode: 325a4...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er herpes generelt uaktuellt, da jeg ikke har det selv.

Anonymkode: 51ee6...328

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er herpes generelt uaktuellt, da jeg ikke har det selv.

Anonymkode: 51ee6...328

Sikker på at du ikke har det selv? Opptil 50% av befolkningen kan ha genital herpes, og 80% kan ha munnherpes. De fleste vet det ikke selv, mange har aldri hatt utbrudd, eller så små utbrudd at de ikke har registrert det.

Ville du virkelig ha avvist en potensiell kjæreste pga det, eller dumpet en kjæreste hvis det etter hvert viste seg at han/hun hadde herpes?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville ikke ha vært redd for å bli smittet?

Anonymkode: 4c7a1...667

Jeg hadde bare lest meg opp på herpes og sikker sex. Er det ikke sånn at første utbrudd er det verste og at man ikke smitter mellom utbrudd? Det hadde selvfølgelig krevd høy grad av tillit mellom oss, at partner med en gang sa fra og ikke ga faen for å ha sex uten kondom eller lot seg rive med. En ansvarlig partner - greit. Jeg hadde vært redd for smitte, men det kan unngås. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok som forholdsmateriale, helt utelukket for noe useriøst. 

Anonymkode: e2e82...889

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt uaktuelt, ikke bare fordi jeg ikke har det selv men det viser jo at han har vært uansvarlig og ikke en gang greier å beskytte seg selv.

Anonymkode: 007ef...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsAvenger
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ville ikke ha vært redd for å bli smittet?

Anonymkode: 4c7a1...667

Nesten hele befolkningen har en eller annen form for herpes. Man kan få genital herpes ved oral sex med noen som har munnsår ( herpes ). Helt ufarlig, og skal man utelukke muligheten av å få genital herpes, må man også unngå oralsex med alle de som har munnsår. Herpes "ser" ikke forskjell på kroppsdeler. Så ja, jeg kan være sammen med noen som har en eller annen form for herpes. Trodde vi var litt mer opplyste i 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det er helt uaktuelt, ikke bare fordi jeg ikke har det selv men det viser jo at han har vært uansvarlig og ikke en gang greier å beskytte seg selv.

Anonymkode: 007ef...aee

Hate to break it to you, men kondom hindrer ikke smitte av genital herpes (men sjansen er ca. halvert)

Anonymkode: 56d59...89b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har aldri hatt antydning til herpes hverken her eller der, så inntil jeg evt får et utbrudd så antar jeg at jeg ikke har blitt smittet, og det har jeg ikke lyst til å bli heller.

Men det er lett å si aldri. Drukker drømmemannen opp og har herpes eller hiv eller noe annet smittsomt og kronisk, så får jeg reevaluere igjen.

Anonymkode: 05cc1...f83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hate to break it to you, men kondom hindrer ikke smitte av genital herpes (men sjansen er ca. halvert)

Anonymkode: 56d59...89b

Hjelper på å ikke ha masse one night stands og ha sex med mange da :P

Anonymkode: 007ef...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er helt uaktuelt, ikke bare fordi jeg ikke har det selv men det viser jo at han har vært uansvarlig og ikke en gang greier å beskytte seg selv.

Anonymkode: 007ef...aee

Du kan faktisk ta feil her, som veldig mange uvitende folk gjør. Herpes kan være "medfødt", og man kan, tro det eller ei, være så uheldig å enten smitte seg selv via munnherpes eller få det via andre, til tross for beskyttet sex. Just FYI. Litt sånn gammeldags tankegang du har der. Eksen min tenkte i de baner og trodde jeg hadde kyssa rundt som en gal, men han var min første kjæreste. Fikk det av mora mi da jeg var bitteliten. Dvs lenge før ubeskyttet sex oppstod i mine trakter.

Anonymkode: 1b406...b1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å bli smittet av herpes, men hva skal man gjøre da, gå gjennom livet som sølibat eller kle seg i kondomdrakt når man har sex?

Anonymkode: 42c6b...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er av de heldige som ikke har hatt herpesvirus og holder meg på god avstand bare jeg ser ett munnsår. ( ja har testet meg fordi at det bør man gjøre )

Anonymkode: ac571...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er av de heldige som ikke har hatt herpesvirus og holder meg på god avstand bare jeg ser ett munnsår. ( ja har testet meg fordi at det bør man gjøre )

Anonymkode: ac571...8ff

Er det mulig å teste for herpes når man ikke har utbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Er det mulig å teste for herpes når man ikke har utbrudd?

Blodprøver på antistoff. Så ja. 

Anonymkode: ac571...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet dette av nysgjerrighet siden jeg aldri har hatt noe utbrudd eller tegn til herpes. Fikk utslag på hsv 1, legen sa det er mer unormalt at man ikke har herpes enn om man har det. 

Anonymkode: 769da...ffd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...