Gå til innhold

Bruke barnetrygden på klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

I November gikk ektemannen fra meg, etter 5 års forhold fordi han ikke lenger klarte det han kalte unødvendige utskeiinger fra sin bedre halvdel.

Jeg er over gjennomsnittet glad i mote, og har vel etter noens skjønn litt for mange sko og kjoler hengende i skapet, men forstår det som at det er vanlig at mange kvinner er glad i klær, uten at man trenger å kalle det unødvendige utskeiielser.

Økonomien ble jo dårligere nå når drittsekken har gått fra meg, så det går jo utover mine shoppingvaner og behov :(

Det jeg derfor lurte på, er det uetisk av meg om jeg bruker av pengene som skulle gått til barnetrygd på meg selv i steden? Har prøvd å rettferdiggjøre det med at det er en belønning fordi jeg passer på barna som jeg fult ut mener er hans ansvar når det nå var han som var en drittsekk som gikk fra meg og ødela familien.

Gjør så vondt at han har tatt fra meg all glede i livet, om han ikke skal la det gå utover mine behov også :(

Anonymkode: f9698...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt. 

Jeg bruker barnetrygden på hva enn som måtte dukke opp av matvarer eller verkstedregning, shopping, restaurant eller kino.

Arbeidsgiveren min er mer regelmessig på utbetaling og jeg sparer til barna fra lønn, betaler faste utgifter fra lønn og barnetrygden er derfor bare noe som sper på inntekten en stund etter lønnen kommer.

Så lenge barna dine har det de trenger, og du har råd til å shoppe. Så er det vel helt det samme om du bruker av lønn, sparepenger eller barnetrygd til å handle sko til deg selv for. 

Anonymkode: 0143e...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Først så skal du sørge for at barna har det de trenger av mat, klær, sko, fritidsaktiviteter, lommepenger etc/ kort sagt alt de trenger. Har du penger igjen etter det så kan du shoppe/søle vekk resten. Kanskje du burde brukt pengene på terapi for å kurere denne store kjøpetrangen? Du må ha brukt uholdbart mye penger på klær for at det er skillsmissegrunn så jeg tenker meg at problemet ditt er ganske omfattende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...