Gå til innhold

To typer menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i forhold store deler av livet og har hatt en tendens til å velge de trygge, snille og gode mennene som aldri ville gjøre noe for å såre deg. Og det er selvfølgelig veldig flotte egenskaper, men i det store og det hele så har jeg aldri hatt den store lidenskapen for dem + at ofte så er det jeg som endte opp med i å ta styringen i alt. 

Så nå har jeg blitt singel, og tenker at jeg må finne meg en mann som har mer lidenskap, men det betyr at jeg muligens må gå for de som har litt mer lederskap, og som kan bety at man aldri vet hvor man har de. Og dater nå en fyr som jeg blir helt gal av å ikke hvor jeg har han hen, men samtidig så merker jeg også at jeg har mer lidenskap for han, men ser at det er større sjanse for at han vil såre meg enn den trygge gode snille mennene jeg normalt har gått for. 

Er det da mulig å finne en mann som både er trygg, god, snill og samtidig veldig lidenskapelig og opptatt av deg? Kanskje klønete formulert og at jeg ikke helt får fram hva jeg virkelig mener, men opplever ofte at det finnes to type menn; de som lar seg lede og de som leder. Andre med erfaringer om dette?

Anonymkode: 1e202...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklageligvis er det enten-eller når det kommer til menn.

Anonymkode: 02462...9d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklageligvis er det enten-eller når det kommer til menn.

Anonymkode: 02462...9d3

Nei, det er ikke det. Jeg har sett andre få til en fin balanse der. Fikk det aldri til selv.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Nei, det er ikke det. Jeg har sett andre få til en fin balanse der. Fikk det aldri til selv.

Jeg har nok vært like uheldig som den anonyme du svarte. Enten eller her også. Aldri både og.

Men forhold eller ikke, lidenskapen (og sexen!!) blir mye bedre med en som er uforutsigbar, som bare bruker deg, knuller deg, heller enn å bare elske i kjedelig misjonæren hele tiden.

Anonymkode: 17589...4d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har nok vært like uheldig som den anonyme du svarte. Enten eller her også. Aldri både og.

Men forhold eller ikke, lidenskapen (og sexen!!) blir mye bedre med en som er uforutsigbar, som bare bruker deg, knuller deg, heller enn å bare elske i kjedelig misjonæren hele tiden.

Anonymkode: 17589...4d9

Det er jo det jeg sier at det ikke er, tullebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mulig å få i pose og sekk, desverre! Tro meg, jeg har prøvd.

Enten en spennende mann du blir vilt forelsket i. Lidenskapelig sex, masse følelser, highs and lows. Du føler deg lykkelig i det ene øyeblikket, helt på bånn i neste. Disse mennene er ubrukelige når hverdagen kommer. Du går fra dem, men kommer aldri helt over dem.

Eller en trygg, omsorgsfull og pålitelig mann. God far til dine barn. Du føler aldri den store forelskelsen eller sommerfugler i magen, men blir veldig glad i ham. Sexen er OK, etter hvert dabber den av til pliktsex. Du drømmer mye om mann nr 1. 

Trenger ikke at noen siterer og kommer med motargumenter, dette er bare en teori jeg har basert på mine erfaringer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvinne87Rogaland said:

Ikke mulig å få i pose og sekk, desverre! Tro meg, jeg har prøvd.

Enten en spennende mann du blir vilt forelsket i. Lidenskapelig sex, masse følelser, highs and lows. Du føler deg lykkelig i det ene øyeblikket, helt på bånn i neste. Disse mennene er ubrukelige når hverdagen kommer. Du går fra dem, men kommer aldri helt over dem.

Eller en trygg, omsorgsfull og pålitelig mann. God far til dine barn. Du føler aldri den store forelskelsen eller sommerfugler i magen, men blir veldig glad i ham. Sexen er OK, etter hvert dabber den av til pliktsex. Du drømmer mye om mann nr 1. 

Trenger ikke at noen siterer og kommer med motargumenter, dette er bare en teori jeg har basert på mine erfaringer. 

Alt dette her, kan jeg skrive under på... og det var det jeg mente å si i hovedinnlegget mitt om jeg ikke klarte å få fram alt jeg ville si. 

Anonymkode: 1e202...aef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kvinne87Rogaland said:

Ikke mulig å få i pose og sekk, desverre! Tro meg, jeg har prøvd.

Enten en spennende mann du blir vilt forelsket i. Lidenskapelig sex, masse følelser, highs and lows. Du føler deg lykkelig i det ene øyeblikket, helt på bånn i neste. Disse mennene er ubrukelige når hverdagen kommer. Du går fra dem, men kommer aldri helt over dem.

Hvordan er de ubrukelige? Spør for en venn.

Jeg lurer egentlig på om det er en sånn greie med at mennene aldri slår seg til ro og fortsetter å rote rundt, eller om det er forventninger til praktiske ting dere hentyder til.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kreator said:

Hvordan er de ubrukelige? Spør for en venn.

For det er vel de som aldri er hjemme, er utro, tenker mest på sine ego- ting, jobb osv... 

Anonymkode: 1e202...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For det er vel de som aldri er hjemme, er utro, tenker mest på sine ego- ting, jobb osv... 

Anonymkode: 1e202...aef

Ok, det var det jeg antok. Dere faller for playere. Ikke kritikk, dere innrømmer det jo selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kreator said:

Ok, det var det jeg antok. Dere faller for playere. Ikke kritikk, dere innrømmer det jo selv.

Sant, men det er ikke de vi vil ha... vi vil ha en blanding... for de andre som ikke tar initiativ til noe, ender man omtrent å være mamma for. 

Anonymkode: 1e202...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kreator said:

Hvordan er de ubrukelige? Spør for en venn.

På ett eller annet steg i prosessen går du lei. Lei av svik. Så lei at den morsomme lidenskapen forsvinner. Ifølge meg.

Men det er fritt fram for alle som vil spille rollen. Det må man, om man skal overleve på kjøttmarkedet:

 

 

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sant, men det er ikke de vi vil ha... vi vil ha en blanding... for de andre som ikke tar initiativ til noe, ender man omtrent å være mamma for. 

Anonymkode: 1e202...aef

Tja, vil ha i pose og sekk kunne man og si det høres ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonsIvar said:

Tja, vil ha i pose og sekk kunne man og si det høres ut som.

Ja, vil ha pose og sekk, ikke flau over å innrømme det etter å ha levd halve livet mitt i forhold med to som bare dilter etter... 

Anonymkode: 1e202...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenning er vel det som er nøkkelordet her. Det litt uforutsigbare. Litt følelsesmessige berg-og-dal-baner. Det er imidlertid ikke gitt at du ikke kan få det og samtidig som fyren er pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var en en sånn snill og trygg mann som dere beskriver. Passet på barna og laget middag omtrent hver dag, og i større grad enn damen. Det tok ikke lang tid før jeg var tøffel og kjedelig. 

 

Tror kvinner elsker menn de ikke klarer å forstå seg helt på, som er litt sånn uforutsigbare, som setter dem litt på plass når de ikke venter det. Trist, og en grunn til at jeg faktisk ikke orker flere forhold.

Anonymkode: b70dd...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kreator skrev:

Hvordan er de ubrukelige? Spør for en venn.

Jeg lurer egentlig på om det er en sånn greie med at mennene aldri slår seg til ro og fortsetter å rote rundt, eller om det er forventninger til praktiske ting dere hentyder til.

Hele grunnen til at man blir så forelska i disse mennene, er fordi de er uberegnelige. Du får en smakebit, så trekker de seg unna. Du ender opp som katt og mus. Og du bli følelsesmessig hekta. 

De har gjort et eksperiment på dette. De musene som får jevnlig godbit, systematisk og forutsigbart, er ikke særlig interessert. De musene som får godbit uregelmessig, i ulogisk tidsintervall, blir besatt og sitter å vokter på dispenseren.

Det er det samme med mennesker. Har du en mann som er pålitelig og tilgjengelig, er han ikke så interessant. Har du derimot en mann som gir deg oppmerksomhet og er skikkelig god, men så forsvinner uten grunn, blir du gal av nysgjerrighet. Han veksler mellom varm og kald uten forutsigbarhet, og du vet aldri når du får "godbiten" neste gang.

Det sier seg selv at det ikke går an å leve sammen med slike menn i hverdagen. Man blir helt utslitt, paranoid og sjalu.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var en en sånn snill og trygg mann som dere beskriver. Passet på barna og laget middag omtrent hver dag, og i større grad enn damen. Det tok ikke lang tid før jeg var tøffel og kjedelig. 

 

Tror kvinner elsker menn de ikke klarer å forstå seg helt på, som er litt sånn uforutsigbare, som setter dem litt på plass når de ikke venter det. Trist, og en grunn til at jeg faktisk ikke orker flere forhold.

Anonymkode: b70dd...6c1

Det er jo de vi vil ha, i hvert fall jeg... men hvis de har litt mer lidenskap, er litt mer oppmerksomme, så hadde det ikke gjort noe. 

Anonymkode: 1e202...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Hele grunnen til at man blir så forelska i disse mennene, er fordi de er uberegnelige. Du får en smakebit, så trekker de seg unna. Du ender opp som katt og mus. Og du bli følelsesmessig hekta. 

De har gjort et eksperiment på dette. De musene som får jevnlig godbit, systematisk og forutsigbart, er ikke særlig interessert. De musene som får godbit uregelmessig, i ulogisk tidsintervall, blir besatt og sitter å vokter på dispenseren.

Det er det samme med mennesker. Har du en mann som er pålitelig og tilgjengelig, er han ikke så interessant. Har du derimot en mann som gir deg oppmerksomhet og er skikkelig god, men så forsvinner uten grunn, blir du gal av nysgjerrighet. Han veksler mellom varm og kald uten forutsigbarhet, og du vet aldri når du får "godbiten" neste gang.

Det sier seg selv at det ikke går an å leve sammen med slike menn i hverdagen. Man blir helt utslitt, paranoid og sjalu.

Jeg blir sikkert hatet for at jeg sier det, men jaggu er de mennene som regel gode i senga! Sexen er bare fantastisk.

I mens de rolige blir kjedelige. Forutsigbare? For rolige. 

Anonymkode: c39b0...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...