Gå til innhold

Canesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snø_fnugg
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker p-piller og har brukt dem i 15 år. Kan det ha noe å si?

Har prøvd Difflucan. Synes Canesten virker bedre.

Har som sagt hatt en lang pause etter blødning, men nå har den kommet tilbake etter mindre enn 1 måned igjen...

Anonymkode: d9daf...e87

Mulig det, at hormoner trigger på en eller annen måte. Kan jo prøve noe annet en stund? Ellers får jeg sopp av enkelte kondomtyper. Noen er bare mer ømtålige enn andre på det området. En ting til: bruker du dildo? Det kan røske litt opp og kanskje soppsporene løsner, hvis de ikke er tatt skikkelig med canesten. Har opplevd det selv. Evt hvis du brukte den da du hadde sopp og ikke fikk den helt ren, da er det jo rett på sopp igjen neste gang du bruker den. Du får nesten bare vurdere alle muligheter.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at begynte å blø etter å ha brukt en del canesten høres ikke bra ut. hva så legen til det?

Anonymkode: 70eba...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker menskopp, synes det er langt mer behagelig enn både bind og tampong. De første gangene var det litt stress, jeg brukte tid på å få plassert koppen rett slik at det ikke lakk. Nå liker jeg det veldig godt. Vet også mye bedre hvor mye jeg faktisk blør, og synes egentlig det er greit å ha en idé om. Utenom akkurat tømmingen glemmer jeg litt at jeg har mensen.

De andre tipsene er som sagt verdt å prøve. Barbering gjør mye med miljøet nedentil. Håret sørger for å holde det tørt og luftig. Det er selvsagt ingenting i veien for å stusse.

Anonymkode: ac019...b79

Er det bevist at menskopp kan hjelpe mot sopp? Føler egentlig lukt setter seg bedre med hår, derfor barberer jeg såpass ofte :rodme:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sleit også med stadig tilbakevennende soppinfeksjon. Endte med at legen ga med et kjerringråd med 1/2 liter lunkent vann, 1 ts salt og 4 ss eddik. Jeg hadde prøvd så utrolig mye. Sprøyt det opp i vagina med en liten plast sprøyte. Gjorde dette først 2 ggr om dagen til symptomene ble borte, så 1 gang om dagen i en uke etterpå. Da ble alt borte. Nå er det flere år siden sist. Så deilig. 

Anonymkode: 11cdd...c26

Hvorfor hjelper dette egentlig? :ohmy:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje det menes at når vannet er lunka, ikke iskaldt. Kanskje sånn ca samme temp som i et svømmebasseng?

Anonymkode: 8a30c...25c

Ok vi får håpe på det! :)

3 timer siden, Snø_fnugg skrev:

Mulig det, at hormoner trigger på en eller annen måte. Kan jo prøve noe annet en stund? Ellers får jeg sopp av enkelte kondomtyper. Noen er bare mer ømtålige enn andre på det området. En ting til: bruker du dildo? Det kan røske litt opp og kanskje soppsporene løsner, hvis de ikke er tatt skikkelig med canesten. Har opplevd det selv. Evt hvis du brukte den da du hadde sopp og ikke fikk den helt ren, da er det jo rett på sopp igjen neste gang du bruker den. Du får nesten bare vurdere alle muligheter.

Jeg er nok litt avhengig av dem så slutter ikke med mindre jeg må, eller at det er bevist at soppen min faktisk kommer av p pillen :ohmy: Så kjipt å måtte få sopp av det da :( Ja, jeg har en vibrator så kanskje etter en kur bør jeg ta frem vibratoren igjen? :fnise: Det skal jeg faktisk prøve! :P Er det vanskelig å få bort sopp? Pleier å vaske den med intimsåpe og ta på dildorens, og så vasker jeg den med såpe igjen før jeg skal bruke den.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at begynte å blø etter å ha brukt en del canesten høres ikke bra ut. hva så legen til det?

Anonymkode: 70eba...9df

Gikk ikke til legen, men burde kanskje ha gjort det? Når jeg tok den for ca. 1 måned siden var det ingen blødninger.

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det bevist at menskopp kan hjelpe mot sopp? Føler egentlig lukt setter seg bedre med hår, derfor barberer jeg såpass ofte :rodme:

Hvorfor hjelper dette egentlig? :ohmy:

Ok vi får håpe på det! :)

Jeg er nok litt avhengig av dem så slutter ikke med mindre jeg må, eller at det er bevist at soppen min faktisk kommer av p pillen :ohmy: Så kjipt å måtte få sopp av det da :( Ja, jeg har en vibrator så kanskje etter en kur bør jeg ta frem vibratoren igjen? :fnise: Det skal jeg faktisk prøve! :P Er det vanskelig å få bort sopp? Pleier å vaske den med intimsåpe og ta på dildorens, og så vasker jeg den med såpe igjen før jeg skal bruke den.

Gikk ikke til legen, men burde kanskje ha gjort det? Når jeg tok den for ca. 1 måned siden var det ingen blødninger.

Anonymkode: d9daf...e87

Vet ikke at det er bevist, men har lest flere som erfarer akkurat dette. Jeg ville uansett anbefale det for økt komfort ved mensen. Pussig, for meg lukter der veldig mye mer om jeg barberer meg, for det blir så tett og litt klamt der nede. Må selvsagt vaske godt nedentil slik at ting ikke blir sittende igjen i hårene, da.

Anonymkode: ac019...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.3.2018 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Har prøvd Difflucan. Synes Canesten virker bedre.

Har som sagt hatt en lang pause etter blødning, men nå har den kommet tilbake etter mindre enn 1 måned igjen...

Anonymkode: d9daf...e87

Hvis Difflucan ikke virker, så er det ikke sopp. Det kan også forklare gjentagende problemer. 

Dersom fastlegen din har diagnostisert sopp uten videre undersøkelser, ville jeg krevd dyrking, eller gått til en annen lege. Enkelte sykdommer kan være farlige om du går med de over tid. 

Anonymkode: 413fd...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Difflucan ikke virker, så er det ikke sopp. Det kan også forklare gjentagende problemer. 

Dersom fastlegen din har diagnostisert sopp uten videre undersøkelser, ville jeg krevd dyrking, eller gått til en annen lege. Enkelte sykdommer kan være farlige om du går med de over tid. 

Anonymkode: 413fd...ef8

Jeg skrev ikke at den ikke virket, jeg skrev at jeg synes Canesten virker bedre.

Dyrking er uansett ikke en dum ide!

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...