Gå til innhold

Canesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor Canesten vagitorie er så vanskelig å få tak i? Eller når de kommer på lager?

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var hos apoteket så sa de at leverandøren er tomme på lager...

Kan tipse om Vitus apotek colosseum  ...de hadde en pakke igjen.

Anonymkode: 30b44...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvorfor Canesten vagitorie er så vanskelig å få tak i? Eller når de kommer på lager?

Anonymkode: d9daf...e87

Fordi det er produksjonsvansker og dermed leveringsvansker. Tror ikke det er noen apotek som har. 

Har du sopp så snakk med apoteket eller få fastslått hos legen at det virkelig er sopp før du prøver tilgjengelig behandling.

Anonymkode: 344ee...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var hos apoteket så sa de at leverandøren er tomme på lager...

Kan tipse om Vitus apotek colosseum  ...de hadde en pakke igjen.

Anonymkode: 30b44...908

Er dette i Oslo? Bor ikke i Oslo :(

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er produksjonsvansker og dermed leveringsvansker. Tror ikke det er noen apotek som har. 

Har du sopp så snakk med apoteket eller få fastslått hos legen at det virkelig er sopp før du prøver tilgjengelig behandling.

Anonymkode: 344ee...968

Det har vel vært slik en stund? Vet du om det blir tilgjengelig snart? Sliter med sopp ofte. Hadde noen pakker liggende hjemme. Nå har jeg kun en pakke igjen og vet ikke om jeg tør å bruke den i tilfelle det er 6 måneder til jeg får kjøpt ny liksom :sukk:

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i Oslo? Bor ikke i Oslo :(

Det har vel vært slik en stund? Vet du om det blir tilgjengelig snart? Sliter med sopp ofte. Hadde noen pakker liggende hjemme. Nå har jeg kun en pakke igjen og vet ikke om jeg tør å bruke den i tilfelle det er 6 måneder til jeg får kjøpt ny liksom :sukk:

Anonymkode: d9daf...e87

Får du sopp ofte, så er det større grunn til å se på hvorfor du får soppinfeksjoner igjen og igjen enn å bekymre deg over mangel på Canesten. Å bruke Canesten igjen og igjen er på sikt skadelig, noe vi har hatt flere tråder med skremmende eksempler på her inne. At Canesten selges normalt sett uten resept betyr ikke at folk skal bruke ubegrenset og ukritisk av soppmiddelet. Det står også i pakningsvedlegget. 

Hva som har skjedd er umulig for meg å vite. Det samme skjedde med Zantac for en tid tilbake. Leberingsvansker og ingen visste hvorfor, før det kom frem at fabrikken der Zantac ble produsert hadde eksplodert i en stor ulykke. Zantac er fortsatt umulig å få tak i. Men det leveres nå Ranetadin i utenlandske pakker som erstatningspreperat. Vi har og hatt problemer med Levaxin og mange andre legemidler. Slikt skjer og Norske myndigheter ordner opp slik de kan for å avhjelpe mangelen. 

Anonymkode: 344ee...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får du sopp ofte, så er det større grunn til å se på hvorfor du får soppinfeksjoner igjen og igjen enn å bekymre deg over mangel på Canesten. Å bruke Canesten igjen og igjen er på sikt skadelig, noe vi har hatt flere tråder med skremmende eksempler på her inne. At Canesten selges normalt sett uten resept betyr ikke at folk skal bruke ubegrenset og ukritisk av soppmiddelet. Det står også i pakningsvedlegget. 

Hva som har skjedd er umulig for meg å vite. Det samme skjedde med Zantac for en tid tilbake. Leberingsvansker og ingen visste hvorfor, før det kom frem at fabrikken der Zantac ble produsert hadde eksplodert i en stor ulykke. Zantac er fortsatt umulig å få tak i. Men det leveres nå Ranetadin i utenlandske pakker som erstatningspreperat. Vi har og hatt problemer med Levaxin og mange andre legemidler. Slikt skjer og Norske myndigheter ordner opp slik de kan for å avhjelpe mangelen. 

Anonymkode: 344ee...968

Jeg vet faktisk ikke. At jeg barberer meg der nede? Vasker med såpe? Barberer meg ca. 1 gang i uka og prøver å vaske med såpe så sjelden så mulig, men det blir gjerne 3 ganger i uka. Har ingen sexpartner. Har ikke brukt Canesten så ofte i det siste. Gjorde det mer før egentlig. Jeg hadde en lang pause etter en gang jeg blødde etter å ha brukt Canesten. Hva pleier å være grunnen til tilbakevendende sopp?

Oi!

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke. At jeg barberer meg der nede? Vasker med såpe? Barberer meg ca. 1 gang i uka og prøver å vaske med såpe så sjelden så mulig, men det blir gjerne 3 ganger i uka. Har ingen sexpartner. Har ikke brukt Canesten så ofte i det siste. Gjorde det mer før egentlig. Jeg hadde en lang pause etter en gang jeg blødde etter å ha brukt Canesten. Hva pleier å være grunnen til tilbakevendende sopp?

Oi!

Anonymkode: d9daf...e87

Men det nytter jo ikke spørre her på KG, du må jo gå til legen!!!!!!

 

Anonymkode: 8caf9...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det nytter jo ikke spørre her på KG, du må jo gå til legen!!!!!!

 

Anonymkode: 8caf9...9ca

Har vært hos legen og har vært hos gynekolog. Ikke noe skikkelig svar.

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos legen og har vært hos gynekolog. Ikke noe skikkelig svar.

Anonymkode: d9daf...e87

Er du sikker at det er sopp du har hver gang? Jeg har hatt det etter antibiotikakur og vet at det ikke er noe gøy. Men får av og til nesten voldsom kløe som går over etter noen dager, tilsynelatende uten grunn. Har ikke apotek her jeg bor, ellers hadde nok jeg vært fristet til å prøve det selv om det i etterkant har vist seg ikke å være nødvendig.

Sier ikke at det er slik for deg, må være frustrerende at leger og gynekologer ikke kan hjelpe dersom det er påvist sopp på prøvene du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Er du sikker at det er sopp du har hver gang? Jeg har hatt det etter antibiotikakur og vet at det ikke er noe gøy. Men får av og til nesten voldsom kløe som går over etter noen dager, tilsynelatende uten grunn. Har ikke apotek her jeg bor, ellers hadde nok jeg vært fristet til å prøve det selv om det i etterkant har vist seg ikke å være nødvendig.

Sier ikke at det er slik for deg, må være frustrerende at leger og gynekologer ikke kan hjelpe dersom det er påvist sopp på prøvene du tar.

Ganske sikker ja :( Har ikke hatt antibiotikakur heller på en stund så vet ikke hva som er årsaken...

Det er det :(

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske sikker ja :( Har ikke hatt antibiotikakur heller på en stund så vet ikke hva som er årsaken...

Det er det :(

Anonymkode: d9daf...e87

Fikk mye sopp og vaginose av hormonspiral. Sluttet når jeg tok den ut. Vet ikke hva du bruker men irritasjon i det området kan jo skape grobunn for sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at noen fortsatt styrer med Canesten. 

Diflucan er en pille, som tas en gang. Det fjerner sopp helt, ikke som Canesten, der det raskt kommer tilbake. Det er null kliss og søl. Det koster mindre. Og det er reseptfritt. 

Grunnen til at du får sopp igjen og igjen kan fort være canestenbruk. For det første tar det ofte ikke problemet godt nok. For det andre blir man immun etterhvert. 

Anonymkode: 413fd...ef8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snø_fnugg skrev:

Fikk mye sopp og vaginose av hormonspiral. Sluttet når jeg tok den ut. Vet ikke hva du bruker men irritasjon i det området kan jo skape grobunn for sopp.

Bruker p-piller og har brukt dem i 15 år. Kan det ha noe å si?

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at noen fortsatt styrer med Canesten. 

Diflucan er en pille, som tas en gang. Det fjerner sopp helt, ikke som Canesten, der det raskt kommer tilbake. Det er null kliss og søl. Det koster mindre. Og det er reseptfritt. 

Grunnen til at du får sopp igjen og igjen kan fort være canestenbruk. For det første tar det ofte ikke problemet godt nok. For det andre blir man immun etterhvert. 

Anonymkode: 413fd...ef8

Har prøvd Difflucan. Synes Canesten virker bedre.

Har som sagt hatt en lang pause etter blødning, men nå har den kommet tilbake etter mindre enn 1 måned igjen...

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags mensbeskyttelse bruker du? Mange får mindre problemer ved å bytte til menskopp, som er bedre for miljøet nedentil. Bruk undertøy i bomull, forsøk å bruke litt luftige klær, og gå/sov gjerne uten truse, om du kan. Vask fortrinnsvis med vann nedentil, ev. med intimsåpe. Det beste for underlivet er også om du dropper barbering.

Anonymkode: ac019...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ødelagt i underlivet av for mye bruk av soppmiddel. Hadde sopplignende utflod uten utslag på prøver (inkl. Biopsi). Be bedt om å bruke soppmiddel hver gang uansett ... ble verre og helt ødelagt. Så leste jeg pakningsvedlegget. Ikke bruk soppmiddel før du får utslag mot sopp. 

Anonymkode: 37d47...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et kjerringråd om ei som hadde prøvd alt, men ble helt kvitt soppen ved å gjøre dette: Ta en halv dl eddik, en halv dl salt bland det i vannbad. Sitt i vannbadet til vannet begynner å kjennes ubehagelig kaldt. Gjenta 4.5 dager og soppen skal være borte. Jeg har planer om å prøve dette selv da ingenting har fungert for meg. Soppen kommer tilbake hele tiden.

Anonymkode: 8a30c...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mensbeskyttelse bruker du? Mange får mindre problemer ved å bytte til menskopp, som er bedre for miljøet nedentil. Bruk undertøy i bomull, forsøk å bruke litt luftige klær, og gå/sov gjerne uten truse, om du kan. Vask fortrinnsvis med vann nedentil, ev. med intimsåpe. Det beste for underlivet er også om du dropper barbering.

Anonymkode: ac019...b79

Jeg bruker bind. Synes menskopp høres så rart ut :P Er det rart å bruke? Har undertøy i både bomull og syntetisk. Bruker ikke string. Har alltid på truse. Føler ikke at jeg kan barbere sjeldenere enn 1 gang i uka.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ødelagt i underlivet av for mye bruk av soppmiddel. Hadde sopplignende utflod uten utslag på prøver (inkl. Biopsi). Be bedt om å bruke soppmiddel hver gang uansett ... ble verre og helt ødelagt. Så leste jeg pakningsvedlegget. Ikke bruk soppmiddel før du får utslag mot sopp. 

Anonymkode: 37d47...68f

Oi :( Fant de ut hva som var årsaken? Hver gang jeg har sjekket meg for sopp har det enten vært mye, eller bittelitt. Aldri helt uten sopp.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste et kjerringråd om ei som hadde prøvd alt, men ble helt kvitt soppen ved å gjøre dette: Ta en halv dl eddik, en halv dl salt bland det i vannbad. Sitt i vannbadet til vannet begynner å kjennes ubehagelig kaldt. Gjenta 4.5 dager og soppen skal være borte. Jeg har planer om å prøve dette selv da ingenting har fungert for meg. Soppen kommer tilbake hele tiden.

Anonymkode: 8a30c...25c

Kjenes ubehagelig kaldt? Er det ikke lett å få uvi da? :ohmy: Så må man ha antibiotika, og så får man sopp igjen... :bond:

Anonymkode: d9daf...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker bind. Synes menskopp høres så rart ut :P Er det rart å bruke? Har undertøy i både bomull og syntetisk. Bruker ikke string. Har alltid på truse. Føler ikke at jeg kan barbere sjeldenere enn 1 gang i uka.

(...)

Anonymkode: d9daf...e87

Jeg liker menskopp, synes det er langt mer behagelig enn både bind og tampong. De første gangene var det litt stress, jeg brukte tid på å få plassert koppen rett slik at det ikke lakk. Nå liker jeg det veldig godt. Vet også mye bedre hvor mye jeg faktisk blør, og synes egentlig det er greit å ha en idé om. Utenom akkurat tømmingen glemmer jeg litt at jeg har mensen.

De andre tipsene er som sagt verdt å prøve. Barbering gjør mye med miljøet nedentil. Håret sørger for å holde det tørt og luftig. Det er selvsagt ingenting i veien for å stusse.

Anonymkode: ac019...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med stadig tilbakevennende soppinfeksjon. Endte med at legen ga med et kjerringråd med 1/2 liter lunkent vann, 1 ts salt og 4 ss eddik. Jeg hadde prøvd så utrolig mye. Sprøyt det opp i vagina med en liten plast sprøyte. Gjorde dette først 2 ggr om dagen til symptomene ble borte, så 1 gang om dagen i en uke etterpå. Da ble alt borte. Nå er det flere år siden sist. Så deilig. 

Anonymkode: 11cdd...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenes ubehagelig kaldt? Er det ikke lett å få uvi da? :ohmy: Så må man ha antibiotika, og så får man sopp igjen... :bond:

Anonymkode: d9daf...e87

Tror kanskje det menes at når vannet er lunka, ikke iskaldt. Kanskje sånn ca samme temp som i et svømmebasseng?

Anonymkode: 8a30c...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...