Gå til innhold

Match på tinder - Ingen svar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva er årsaken til at jenter matcher med meg, men ikke svarer meg på førstemeldingen?

Mine hypoteser:

Hypotese 1: De samler på matcher.

Hypotese 2: Nei, ble visst bare 1 hypotese.

De er jo aktive, for jeg får beskjed om match en stund i ettertid jeg har likt dem først.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samler på matcher ja. Eller så kan de ha (minst) en som de setter høyere og forsøker å se om de har flaks med først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sender du som første melding da? Forrige gang jeg hadde tinder hadde jeg omtrent 30 matcher, hvorav INGEN av dem sendte meg en melding. Sendte da melding til alle, og det var flere som ikke svarte. Samler de også på matcher?

Anonymkode: 28295...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva sender du som første melding da? Forrige gang jeg hadde tinder hadde jeg omtrent 30 matcher, hvorav INGEN av dem sendte meg en melding. Sendte da melding til alle, og det var flere som ikke svarte. Samler de også på matcher?

Anonymkode: 28295...d10

Jenter flest forventer at gutten leder an. Jeg starter som regel med et eller annen type kompliment (ikke overdrevet), som regel knyttet til profilteksten, eller en av bildene. Feks hvis et profilbilde har en hest så sier jeg noe ala at du er veldig pen, men den hesten må vi lage biff av eller noe sånt fordi jeg er så allergisk. Deretter er det standard rutine å forsøke å dele noe av seg selv, og samtidig åpne for at damen kan fortelle noe tilsvarende tilbake, samtidig som det ikke skal føles som en intervjusituasjon. Når anledningen byr seg så sier man noe gøy også. Det gjelder å få det hele til å framstå som en "story in progress" mer enn en "Q & A" sesjon. Målet er å skape en god og positiv stemning, og gi begge parter anledning til å finne ut av hverandre i en positiv forstand.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kreator said:

Jenter flest forventer at gutten leder an. Jeg starter som regel med et eller annen type kompliment (ikke overdrevet), som regel knyttet til profilteksten, eller en av bildene. Feks hvis et profilbilde har en hest så sier jeg noe ala at du er veldig pen, men den hesten må vi lage biff av eller noe sånt fordi jeg er så allergisk. Deretter er det standard rutine å forsøke å dele noe av seg selv, og samtidig åpne for at damen kan fortelle noe tilsvarende tilbake, samtidig som det ikke skal føles som en intervjusituasjon. Når anledningen byr seg så sier man noe gøy også. Det gjelder å få det hele til å framstå som en "story in progress" mer enn en "Q & A" sesjon. Målet er å skape en god og positiv stemning, og gi begge parter anledning til å finne ut av hverandre i en positiv forstand.

wtf...

Anonymkode: 4439d...945

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

wtf...

Anonymkode: 4439d...945

Var bare et eksempel, og ikke nødvendigvis et klasseeksempel på dette med god stemning. Men jeg tiltrekkes av jenter med god humor og har det i profilen min, og de fleste med god humor tar ikke en sånn kommentar alvorlig. Da fungerer den veldig bra for å få samtalen i gang. Du reagerte også, muligens ikke positivt, men dog!

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de ikke syns du er like kjekk lenger som når de sveipet like på deg. Ofte sveiper jeg når jeg er fyllesyk eller sitter på do, og da blir det mye feilvurderinger.

Eller at du skriver noe som ikke er noe poeng å svare på, som kun "Hei" (alle menn vil si hei til oss både på tinder og gata, litt overdrevent men nesten, så du skiller deg ikke noe ut da) , eller "Hei, hva driver du med da?" (som om en fremmed egentlig vil vite, eller har noe med hva man gjør akuratt nå hvis man sitter i sofaen å spiser potetgull som knaser nedover t skjorta eller er hos en venninde eller whatever) eller bare sender en gif.

De meldingene jeg får flest av er nok kompliment kombinert med "hva driver du med da?" eller "hva skjer" , og de svarer jeg ikke på. Jeg svarer derimot på de meldingene som viser en smart og oppegående mann som har lest profilen min og forteller at vi har spesifikke ting til felles, som gjør at jeg tenker at dette er kanskje en mann jeg kan bånde med, og som forteller noe om seg selv som viser litt hvordan type person han er, og som spør om noe om meg som viser at han er genuint interessert i å finne ut litt hvordan type person jeg er.

Anonymkode: 0246f...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

Hva er årsaken til at jenter matcher med meg, men ikke svarer meg på førstemeldingen?

Mine hypoteser:

Hypotese 1: De samler på matcher.

Hypotese 2: Nei, ble visst bare 1 hypotese.

De er jo aktive, for jeg får beskjed om match en stund i ettertid jeg har likt dem først.

Anonymkode: 5f7f8...94d

En del jenter bruker Tinder til å booste sin egen selvtillitt/få bekreftelse på at de ser bra ut. Samtidig må du også huske at 2/3 av alle brukere på Tinder er menn, så kvinner har mange flere å velge mellom. Kanskje hun likte deg, men synes 10 andre av de 50 siste mennene hun har sett igjennom var mer kjekk. Eller kanskje hun har 25 matcher og at hun ikke synes meldingene dine var gode nok til å svare på i forhold til de andre. Husk at en god del menn trykker "liker" på absolutt alle. Har venninner av meg som sier en del menn har trykt liker på deres profil da det eneste bilde de hadde var en stein... Dette testet de da de trykte "liker" på 50 menn etter hverandre. De fikk over 30 matcher...

Anonymkode: 0b29a...3ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kreator said:

Samler på matcher ja. Eller så kan de ha (minst) en som de setter høyere og forsøker å se om de har flaks med først.

1. Hvorfor?

2. Det er ikke bare gutter som dater flere samtidig, hvorfor er det fortsatt i 2018 tabu for kvinner å innrømme de dater flere?

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva sender du som første melding da? Forrige gang jeg hadde tinder hadde jeg omtrent 30 matcher, hvorav INGEN av dem sendte meg en melding. Sendte da melding til alle, og det var flere som ikke svarte. Samler de også på matcher?

Anonymkode: 28295...d10

Jeg sendte førstemelding, så nei; vil ikke si jeg samler matcher, nei?

8 hours ago, Kreator said:

Jenter flest forventer at gutten leder an. Jeg starter som regel med et eller annen type kompliment (ikke overdrevet), som regel knyttet til profilteksten, eller en av bildene. Feks hvis et profilbilde har en hest så sier jeg noe ala at du er veldig pen, men den hesten må vi lage biff av eller noe sånt fordi jeg er så allergisk. Deretter er det standard rutine å forsøke å dele noe av seg selv, og samtidig åpne for at damen kan fortelle noe tilsvarende tilbake, samtidig som det ikke skal føles som en intervjusituasjon. Når anledningen byr seg så sier man noe gøy også. Det gjelder å få det hele til å framstå som en "story in progress" mer enn en "Q & A" sesjon. Målet er å skape en god og positiv stemning, og gi begge parter anledning til å finne ut av hverandre i en positiv forstand.

Ok.

45 minutter siden, AnonymBruker said:

At de ikke syns du er like kjekk lenger som når de sveipet like på deg. Ofte sveiper jeg når jeg er fyllesyk eller sitter på do, og da blir det mye feilvurderinger. W. T. F. ?!

Eller at du skriver noe som ikke er noe poeng å svare på, som kun "Hei" (alle menn vil si hei til oss både på tinder og gata, litt overdrevent men nesten, så du skiller deg ikke noe ut da) , eller "Hei, hva driver du med da?" (som om en fremmed egentlig vil vite, eller har noe med hva man gjør akuratt nå hvis man sitter i sofaen å spiser potetgull som knaser nedover t skjorta eller er hos en venninde eller whatever) eller bare sender en gif.

De meldingene jeg får flest av er nok kompliment kombinert med "hva driver du med da?" eller "hva skjer" , og de svarer jeg ikke på. Jeg svarer derimot på de meldingene som viser en smart og oppegående mann som har lest profilen min og forteller at vi har spesifikke ting til felles, som gjør at jeg tenker at dette er kanskje en mann jeg kan bånde med, og som forteller noe om seg selv som viser litt hvordan type person han er, og som spør om noe om meg som viser at han er genuint interessert i å finne ut litt hvordan type person jeg er.

Anonymkode: 0246f...200

Jeg tror på korte og konsise meldinger.

Har man matchet, er man allerede gjensidig keen = lite vits med SMS-maraton.

18 minutter siden, AnonymBruker said:

En del jenter bruker Tinder til å booste sin egen selvtillitt/få bekreftelse på at de ser bra ut. Samtidig må du også huske at 2/3 av alle brukere på Tinder er menn, så kvinner har mange flere å velge mellom. Kanskje hun likte deg, men synes 10 andre av de 50 siste mennene hun har sett igjennom var mer kjekk. Eller kanskje hun har 25 matcher og at hun ikke synes meldingene dine var gode nok til å svare på i forhold til de andre. Husk at en god del menn trykker "liker" på absolutt alle. Har venninner av meg som sier en del menn har trykt liker på deres profil da det eneste bilde de hadde var en stein... Dette testet de da de trykte "liker" på 50 menn etter hverandre. De fikk over 30 matcher...

Anonymkode: 0b29a...3ad

Jeg sveiper selektivt.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Hvorfor?

2. Det er ikke bare gutter som dater flere samtidig, hvorfor er det fortsatt i 2018 tabu for kvinner å innrømme de dater flere?

Anonymkode: 5f7f8...94d

Jeg vet ikke hvorfor damer samler på matcher de egentlig ikke er interessert i. Men som far til to jenter i tenåra, så vet jeg at dette med å samle "likes" er veldig veldig viktig av en eller annen grunn. Foreldre til guttebarn her får svare på om dette er et generasjons- eller aldersfenomen. Men jeg mistenker at dette er en jentegreie, og at det er knyttet til indre følelser man ikke helt legger av seg som voksen heller. Utover en herlig "jeg er ettertraktet" følelse, så har jeg ingen gode forklaringer.

Tror ikke det er noe generelt tabu dette med at kvinner chatter og dater i parallell lengre heller. Men i de tilfellene hvor man selv IKKE dater andre så er det jo ikke noen god følelse at motparten fortsatt gjør det. Også har man forskjellige meninger her også. Men å gå inn i online dating verden i dag uten å forberede seg på at slikt skjer begge veier, ja da risikerer man en del massive nedturer, definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så caset med ''likes'' på selfiebilder på Facebook, har gått over til det å leke med andres følelser over nettdating?

Dette er jo et ekstremt potensielt forskningsfelt innenfor psykologi og sosiologi-fagene!

Min hypotese er at det dreier seg om usikkerhet, til syvende og sist. Hverken mer eller mindre.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kreator skrev:

Var bare et eksempel, og ikke nødvendigvis et klasseeksempel på dette med god stemning. Men jeg tiltrekkes av jenter med god humor og har det i profilen min, og de fleste med god humor tar ikke en sånn kommentar alvorlig. Da fungerer den veldig bra for å få samtalen i gang. Du reagerte også, muligens ikke positivt, men dog!

Unnskyld meg, men ei jente med hest kan ha plenty humor uten at hun synes det er så veldig stas at du spøker om å gjøre hesten hennes om til biff. Du bør skaffe deg litt antenner, gutt...

Anonymkode: 9f047...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg, men ei jente med hest kan ha plenty humor uten at hun synes det er så veldig stas at du spøker om å gjøre hesten hennes om til biff. Du bør skaffe deg litt antenner, gutt...

Anonymkode: 9f047...22c

Så langt i denne tråden har den vitsen fungert helt perfekt, antenner eller ei.

Forøvrig tror jeg du sliter med å forstå i hvilken kontekst slike provokasjoner dras fram, og verdien av å tørre å utfordre noen grenser i tidlige samtaler med kvinner for å vekke alle typer følelser ("bad boy" etc). Win some, loose some. Greit nok.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Kreator skrev:

 Feks hvis et profilbilde har en hest så sier jeg noe ala at du er veldig pen, men den hesten må vi lage biff av eller noe sånt fordi jeg er så allergisk.

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men ei jente med hest kan ha plenty humor uten at hun synes det er så veldig stas at du spøker om å gjøre hesten hennes om til biff. Du bør skaffe deg litt antenner, gutt...

Anonymkode: 9f047...22c


Enig, Kreator du burde virkelig ikke sitte å gi andre råd i dating...!!!!! 
En sånn "spøk" viser jo bare at du ikke respekterer hennes interesser/lidenskap , er uempatisk (hadde du sagt det samme om noens hund for eksempel?) og prøver bevisst å fremstille deg som en hoven dust med "humor". Hadde aldri funka på meg, hadde mistet respekten for deg med en gang og tenkt du var lite sosialt intelligent.

Anonymkode: 0246f...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, Kreator du burde virkelig ikke sitte å gi andre råd i dating...!!!!! 
En sånn "spøk" viser jo bare at du ikke respekterer hennes interesser/lidenskap , er uempatisk (hadde du sagt det samme om noens hund for eksempel?) og prøver bevisst å fremstille deg som en hoven dust med "humor". Hadde aldri funka på meg, hadde mistet respekten for deg med en gang og tenkt du var lite sosialt intelligent.

Anonymkode: 0246f...200

Har forsøkt å få fram at mine profiler er overfylt med svart humor, også av den selvutleverende typen. Jeg er ute etter easy going humoristiske damer. Dette er ETTER en treff med en annen person, som i hvertfall digga min humor og jeg antageligvis hennes. Det er ikke første pickupline på Sukker eller lignende, hvor man kontakter personer uten indikasjon på interesse (av en mann som sikkert er i overkant grov på en del områder). Så i den grad folk føler seg veldig støtt av eksempelet så beklager jeg igjen. Det viktigste er å prate om noe som leder til gode følelser, ikke bare tomprat. Så er det andre ting enn vitser som funker også, definitivt. 

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke chatte med alle matchene samtidig, da får man ikke gjør annet og man blir utbrent. Alle kan ikke få svar med en gang.

Anonymkode: ec873...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg har sveipet først, og vi matcher etter jeg har møtt en annen, men bare ikke slettet tinder ennå, svarer jeg ikke. 

Anonymkode: f871d...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg har sveipet først, og vi matcher etter jeg har møtt en annen, men bare ikke slettet tinder ennå, svarer jeg ikke. 

Anonymkode: f871d...705

Her var det omvendt.

Jeg likte henne for et par dager siden før hun likte meg tilbake = aktiv.

Jepp; har ikke alltid tid til å chattes med alle; men hvorfor er ikke jenter mer selektive da? Jeg er.

Hvor lenge skal man vente med å få svar, før man forstår tapet og sletter matchen?

Tenker å begynne å adde de som har Snap åpent, der, lettere å kommunisere.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hypotese 1: Du sender en dårlig første melding. Jeg har en kjekk kompis som sliter med initiativbyrden. Han er egentlig ikke fornøyd med at han må gjøre alt arbeidet selv, og første meldingen han sender er ofte "Hei". Som oftest blir det ikke noe svar da, og dersom han får svar så blir det gjerne med det ene svaret fra damen. Som damene over påpeker må man komme på noe bedre enn "Hei". 

Hypotese 2: Damen du sendte melding til er ikke tilgjengelig. Mulig hun synes det er gøy å sveipe, men hun har allerede menn hun er interessert i og som hun snakker med. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på korte og konsise meldinger.

Har man matchet, er man allerede gjensidig keen = lite vits med SMS-maraton.

Jeg sveiper selektivt.

Anonymkode: 5f7f8...94d

Med den holdninga der kommer du ikke langt på tinder - i alle fall ikke med de fleste seriøse kvinner. Jeg blir ikke interessert i å bli kjent med en fyr bare pga. bildene, uansett hvordan han ser ut. Du må gi av deg selv, og gjerne chatte litt før du spør ut dama. Spør om noe mer spennende enn "hva skjer", og svar utfyllende, så viser det dama at du er seriøs og interessert. Jeg gidder ikke møte folk før jeg vet vi har noe til felles og vi har chattet litt over et par dager først. 

Ellers er  sikkert årsakene som flere er inne på her:

1. Den første meldinga du sender er kjedelig (evt et dårlig utgangspunkt for samtale - f.eks "hvordan går det?")
2. De har allerede noen andre som de snakker med/møter
3. De har flere matcher som de er mer interessert i/har bedre bilder enn deg
4. Noen ganger: De er useriøse og bare ute etter bekreftelse på tinder. 

I og med at du ikke kan gjøre noe med punkt 2-4, bør du heller fokusere på punkt 1 for å forbedre situasjonen. Bedre bilder og en god profiltekst kan selvsagt også gjøre at flere svarer deg.

Endret av Aviale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...