Gå til innhold

Trene rumpa uten å belaste knær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til øvelser hvor man kan bruke tunge vekter uten å belaste knærne?

Anonymkode: db4a0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoftebøy?

Anonymkode: 5aee9...0d7

Mener du hip thrust?

Anonymkode: db4a0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hip thrust og glute bridge er rimelig skånsomt mot knærne. Å trene helt uten å belaste knærne vet jeg ikke om er mulig. En annen mulighet er å stå på alle fire og løfte beinet strakt bakover og oppover. Det belaster ikke knærne

Anonymkode: cfaac...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hip thrust og glute bridge er rimelig skånsomt mot knærne. Å trene helt uten å belaste knærne vet jeg ikke om er mulig. En annen mulighet er å stå på alle fire og løfte beinet strakt bakover og oppover. Det belaster ikke knærne

Anonymkode: cfaac...508

Hip thrust var ganske ok for knærne. Eneste er at det blir så keitete å få stanga av meg igjen så da blir det plutselig til at jeg belaster knærne likevel, søren asså.  Glute bridge vet jeg ikke hva er. Siste forslag er ikke relevant siden jeg ikke får brukt Max vekt som jeg pleier på knebøy. Da krymper nok rumpa sakte men sikkert. 

Takk for forslag.

1 time siden, Minesveiper skrev:

5:10 Får ikke noe belastning på knærne av den. 

Bygger den rumpe på samme måte som knebøy? Skal prøvde den, takk for forslag. 

Takk

Anonymkode: db4a0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Bygger den rumpe på samme måte som knebøy? Skal prøvde den, takk for forslag. 

Takk

Anonymkode: db4a0...ff4

Jeg kan for å være ærlig lite om hvordan man trener rumpen siden jeg ikke trener min noe særlig. Av alle ting å være heldig med, så har jeg vært "heldig" med rumpen. Den øvelse jeg viste deg har jeg sett noen av damene der jeg trener gjør, så jeg tenkte på den når du spurte om en øvelse hvor en ikke belaster knærne. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Hip thrust var ganske ok for knærne. Eneste er at det blir så keitete å få stanga av meg igjen så da blir det plutselig til at jeg belaster knærne likevel, søren asså.  

Anonymkode: db4a0...ff4

Du kan gjøre hip thrust i leg-curlmaskinen, da slipper du å styre med vektstang og skiver: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...