Gå til innhold

Beste tips til skinnende ren dusj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg aldri finner noe som virkelig funker i dusjen og får det skikkelig rent. Hva bruker du som du er fornøyd med?

Anonymkode: d6f0a...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest N-Nøff

Jeg pleier å bruke såpe og en grov svamp. Zalo og eddik gjør det blankt. Ikke sånne fancy farligåinnånde-sprayer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg pleier å bruke såpe og en grov svamp. Zalo og eddik gjør det blankt. Ikke sånne fancy farligåinnånde-sprayer.

Blander du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
4 minutter siden, Rumle skrev:

Like deler?

Jeg skal være ærlig. Jeg tar det på slump, nok Zalo til at det er såpe i vannet (for nye Zalo kan uansett skylles bort i dusjen etterpå), og en liten klunk med eddik. 

Men det er ganske vanlig å vaske med den blandingen så finnes nok noen mål på det :jepp: Men jeg, vet du, jeg bare tar det litt på øyemål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Neinøff skrev:

Jeg skal være ærlig. Jeg tar det på slump, nok Zalo til at det er såpe i vannet (for nye Zalo kan uansett skylles bort i dusjen etterpå), og en liten klunk med eddik. 

Men det er ganske vanlig å vaske med den blandingen så finnes nok noen mål på det :jepp: Men jeg, vet du, jeg bare tar det litt på øyemål!

Da prøver jeg det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker microfiberklut for bad ("grov" type) og jiff skurekrem. Vasker dusjen ca annenhver uke. (Våt klut, tar jif på kluten, vasker over en dusjvegg, gjentar dette for alle dusjveggene. Skyller av med rennende vann til slutt. Vasker så utsiden av dusj-dørene med microfiber-speil-klut)

Hvis dusjen er mer møkkete enn at det går bort med denne løsningen så leste jeg et vasketips med å bruke toalettrens fra Europris. Har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg pleier å bruke såpe og en grov svamp. Zalo og eddik gjør det blankt. Ikke sånne fancy farligåinnånde-sprayer.

Ja, fy flate, dette får hele overflaten til å se ut som fra en baderomskatalog, blaaaankt!

Anonymkode: bc47e...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fy flate, dette får hele overflaten til å se ut som fra en baderomskatalog, blaaaankt!

Anonymkode: bc47e...2f1

Jaha? Jeg abonnerer ikke på slike kataloger, så har ikke noe forhold til dem, men det gjør det rent og Zalo gjør alle blanke flater blanke. Kan fint pusse vinduer med Zalo og et stykke avispapir og, eventuelt Torki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neinøff skrev:

Jaha? Jeg abonnerer ikke på slike kataloger, så har ikke noe forhold til dem, men det gjør det rent og Zalo gjør alle blanke flater blanke. Kan fint pusse vinduer med Zalo og et stykke avispapir og, eventuelt Torki.

Stemmer, jeg bruker bare zalo på vinduene.

Anonymkode: bc47e...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På fliser bruker jeg Jif skurekrem, og på glassdørene bruker jeg baderomsspray. Sistnevnte lukter ikke særlig godt, så jeg skal prøve Zalo og eddik, takk for tips! 

Selve verktøyet jeg bruker er en kost med hard børste, det er ingenting som ikke blir rent med en slik kost, og det går fort. Jeg tror den egentlig er laget for å skrubbe poteter :fnise: Skyller av med vann. 

Anonymkode: 51ac5...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettrens er som nevnt tidligere over her det absolutt beste, det tar all kalk og gjør dusjen skinnende ren!

Anonymkode: 8a12a...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Td dusj og bad kjøpt hos flisebutikk.

Anonymkode: 18284...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker Klar sin baderomsspray - har ikke vært borti noe så bra før, og jeg har prøvd do-rens også! :ler:

Dessuten er den miljøvennlig, CF og vegansk. <3  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips når du først har fått dusjen ren: hver gang du dusjer tar du med deg en nanosvamp/magisksvamp som du vasker fort over dusjdørene med. Slik forebygger du at det samler seg opp masse kalk og dritt.

Anonymkode: c0f88...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...