Gå til innhold

Hvordan hinte om hvordan forlovelsesring man vil ha? Er så kjipt hvis han frir med en jeg ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, ukjentjente skrev:

Kjenner jeg bare blir så provosert av damer som skriver at dette er for de fleste kvinner et av de største øyeblikk i livet.. NEI! Det er det for noen, og sikkert også langt ifra de fleste. Og nå snakker jeg mest om frieri og ring.. Kjenner meg så sinnsykt fjern fra denne drømmen 8g hadde sikkert begynt å flire om en mann hadde gått ned på kne for meg da jeg ikke er en spesielt romantisk type. Kjenner igrunn ingen som egentlig vil gifte seg engang. 

Jeg kan på en måte forstå at man vil ha en ring man ikke spyr av, men skjønner ikke at noen ikke kjenner det på samvittigheten når de forventer at mannen kjøper diamantring, som faktisk er et stort innhogg i økonomien.. Da ville jeg mye heller foretrukket om vi gjorde noe hyggelif sammen for de pengene. Greier bare ikke relatere meg til alle de greiene der i det hele tatt. Jeg kommer igrunn ikke på noe god løsning på problemstillingen din uansett ts, magien forsvinner jo uansett når du viser og hinter om hva du liker. 

Det er helt i orden at du ikke greier å relatere deg til det, men da er det ikke noe poeng å svare i tråden heller. 

Du vet forresten ingenting om vår økonomi, og hyggelige ting gjør vi sammen hver dag. Hvis du leser tråden kan ringen koste 5000 kr for alt jeg bryr meg om verdi, og må ikke koste 40.000. 

 

At du hadde begynt å flire om noen fridde til deg får være din sak, akuratt som at jeg ville grått av glede får være min sak. Ikke noe vits i å kritisere hverandre. Men må si at jeg vet ikke om noen kvinner som hadde reagert som deg så er nok heller du som er vanskelig å relatere seg til. 

Synd at du lar deg provosere over andres lykke og over at vi alle er forskjellige.  Er så mye annet som faktisk angår verden som du heller bør rette fokus på enn å provosere deg over hva andre par gjør i forholdet sitt, som faktisk ikke angår deg i det hele tatt :)

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Dævendøtte skrev:

Er det å være besatt av en ring det samme som å være en kvinne med sterke meninger? 

Besatt av ring er noe du selv har lagt til så blir misvisende. Du får lese det hun skrev, og den negative tilbakemeldingen hun fikk. Kanskje du forstår sammenhenget, kanskje ikke :mynona:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, Trikken skrev:

Besatt av ring er noe du selv har lagt til så blir misvisende. Du får lese det hun skrev, og den negative tilbakemeldingen hun fikk. Kanskje du forstår sammenhenget, kanskje ikke :mynona:

 

Hun forklarte seg litt bedre lengre ned i innleggene, så takk, jeg forstår litt bedre nå :) Og ja, i første innlegg virker hun småbesatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om gifteringer. Forlovelsesringer har man ikke nødvendigvis like av.

Anonymkode: 4ff69...850

niks, snakker om forlovelsesringer. Som for øvrig gjerne også brukes som gifteringer, i alle fall blant de som ikke er "forlovet" i årevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meningsfulle øyeblikk og store begivenheter er helt individuelt. Kan du ikke bare respektere at andre syntes noe er flott, som ikke du nødvendigvis syntes i stedet for å rakke ned på folk og si at de har et stusselig liv?
Det er ikke meg du siterte, men en som var enig med meg i at et frieri er stort, og jeg kan hvertfall signere på at jeg slettes ikke har noe stusselig liv fordetom! Det som derimot ER stusselig er å sitte å rakke ned på fremmedes liv på internett fordi man har forskjellig interesser enn en selv! :fart2:

Anonymkode: 4ff69...850

For en sjarmerende figur...

Personen sa at det var DET største øyeblikket i livet. Altså større enn å finne ut at man faktisk elsker hverandre, større enn å få barn, større enn alt. Det synes jeg virker utrolig merkelig, særlig når det er en situasjon der man allerede er enige om å gifte seg....

Anonymkode: 6f0a4...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at jeg vil ha noe kjempedyr og stor diamant i mange karat. Men det handler om at forlovelsesringen er noe man har drømt om siden man var liten, lekt med bestemors ringer og funnet sin favorittlook.
For meg har jeg alltid ønsket en godt synlig diamant på fingeren, samme hvor mange karat den er, men jeg vil ikke at forlovelsesringen min skal se ut som en puslering man har kjøpt på hennes og mauritz med en sten som går i ett med fingeren.

Noen har forestilt seg huset de vil bo i hele livet, noen har forestilt seg bryllupet osv, jeg har forestilt meg looken av ringen på fingeren min. Om noen knuste din perfekte julaften, eller bryllup, så ville det blitt som hvis jeg fikk helt feil ring i frieriet... Det hade ikke vært noe krisesituasjon, men det hadde vært synd om det jeg personlig anser som livets største hendelse og mest uforglemmelige øyeblikk skulle fått en demper på seg av en sånn detalj. Litt som om man falt i fontenen eller snublet ned trappen på bryllupsdagen når man har gledet seg hele livet.

Anonymkode: 4ff69...850

Tror du  blir skuffet uansett, selvom du ikke forventer mange karat. Litt usikker på om du vet hvor mye bare 1 karat koster..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg nok halshugget, men jeg kan altså ikke forstå hva som er så stort og spennende med et frieri når man kanskje har levd sammen i 10-15 år og kanskje har flere barn. Jeg sier ikke at det er slik for TS, men jeg har sett dette og lignende mange ganger. Livet blir jo ikke annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen, takk for svar og støtte! Jeg gjorde noe jeg trodde ville bli altfor pushy, men ble trygg på etter kommentarer fra dere! Siden vi ikke er ofte å går på senter og forbi gullsmedbutikker sammen, så tok jeg rett og slett å sendte han en kollasj med ringer jeg hadde funnet på nett og satt sammen til et bilde, sendte på  messenger og skrev "Det skal være noe sånt, hvis det skal være! Så vet du ;) ".
Jeg har vært redd for å ta det opp noe mer fordi jeg vil ikke mase etter frieri på en måte, men det var godt å få sendt det avgårde :)

Han så meldingen og sa når han kom hjem "Jeg så de bildene du hadde sett, og det er på bestillingslista, jobber med saken :) " mens han kysset meg og strøk på meg, så smilte jeg og sa noe som "det er bra, da fikk du et lite utvalg der :) " så snakket vi ikke noe mer om det.

Tolket dette som at han sparer opp og planlegger noe, og forhåpentligvis tok bildene som en god guide og ikke som mas, eller hva tror dere?

Anonymkode: 4ff69...850

Ikke bra å holde på med manipulering. Dessuten heter det HVILKEN

Anonymkode: 75d75...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på at jeg ikke fikk forlovelsesring før jeg leste om sånt her inne! Og vi har vært gift i flere tiår.. Kanskje jeg skulle ønske en til jubileet i 2020?  :jepp:

Anonymkode: 9f5ee...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 1.35, Arabella skrev:

Da jeg ble forlovet, var det vanlig å ha bare én ring som også gjaldt som giftering, som oftest en enkel gullring.  Det samme gjaldt for mannen. Samme praksis ser jeg mine barn og deres jevnaldrende også har. La meg se om jeg har forstått dagens krav til ringer korrekt. Først skal damen ha en alliansering, helst med diamanter, i hvert fall edelstener, deretter en flott frierring med diamanter, så etterhvert en enda mer iøyenfallende forlovelsesring med større diamanter, og så til slutt kronen på verket, en giftering med diamanter og safirer/smaragder og hva som ellers måtte falle i smak, i flere hundretusenersklassen.    

Nei, man gir en forlovelsesring, og velger enkle gifteringer i tillegg :) Forlovelsesringen flyttes over til andre hånden når man får gifteringen på, om man ønsker å bære begge :) Om forlovelsesringene ikke skal brukes som gifteringer, er det kun damen som får. Slik har jeg forstått det ihvertfall. 

20 timer siden, Arabella skrev:

Nå blir jeg nok halshugget, men jeg kan altså ikke forstå hva som er så stort og spennende med et frieri når man kanskje har levd sammen i 10-15 år og kanskje har flere barn. Jeg sier ikke at det er slik for TS, men jeg har sett dette og lignende mange ganger. Livet blir jo ikke annerledes.

Nei, for meg ser jeg på det som en gave :) Det er ingen forskjell, men det er en gave til meg, akkurat som gave etter jeg har født barnet vårt. Mange velger jo en alliansering som forlovelsesring, og det er denne man kanskje fyller på med en diamant for hvert barn, for hvert tiår man er gift e.l. De fleste har vel glatte gifteringer uansett, men altså en litt mer prangende forlovelsesring, om man ønsker det. Jeg ønsker meg det :) 

Anonymkode: ceaea...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par mnd før min forlovede fridde til meg dro vi til gullsmed for å sjekke størrelsen vi trengte på ringene våre. Det endte jo i at vi så litt på ringer og jeg fikk si hva jeg likte. Det kan jo være en god måte å hinte på? Spesielt med tanke på at dere allerede ca vet at dere skal gifte dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man gir en forlovelsesring, og velger enkle gifteringer i tillegg :) Forlovelsesringen flyttes over til andre hånden når man får gifteringen på, om man ønsker å bære begge :) Om forlovelsesringene ikke skal brukes som gifteringer, er det kun damen som får. Slik har jeg forstått det ihvertfall. 

Nei, for meg ser jeg på det som en gave :) Det er ingen forskjell, men det er en gave til meg, akkurat som gave etter jeg har født barnet vårt. Mange velger jo en alliansering som forlovelsesring, og det er denne man kanskje fyller på med en diamant for hvert barn, for hvert tiår man er gift e.l. De fleste har vel glatte gifteringer uansett, men altså en litt mer prangende forlovelsesring, om man ønsker det. Jeg ønsker meg det :) 

Anonymkode: ceaea...2f4

Jeg forstår at jeg har vært gift med en meget uromantisk mann. Men forelskelse gjør vel blind, og når man erfarer konsekvensene, er man stuck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det vanskelig nå. Finn ringer du liker, og send bildene. Synes du det ikke er greit kan du slenge på "hvis du noen gang skal fri, haha :D". Verre er det ikke. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neieee. Det hadde vel vært bedre om noen du ikke likte hadde fridd med en ring du likte?
Spøk til side. Det tradisjonelle er at forlovelseseringen og gifteringen er den samme. Glatt, gull, praktisk. Og at man drar og kjøper ringer i lag etter at man har blitt enige om å gifte seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2018 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Sambo har sagt han skal fri osv blablabla, men vi har aldri vært å sett på ringer sammen. Vi har heller aldri snakket om type ring. Når det kommer til frieriet sier han at han vil overraske meg, og den støtter jeg - jeg vil jo ha et romantisk frieri og ikke bare at vi blir enige om å gifte oss rundt kjøkkenbordet (som vi forsåvidt har blitt enige om, men han vet at jeg vil ha et ordentlig frieri).

Men hvordan fungerer det egentlig med ringer? Er det vanlig at mannen bare kjøper en han tror man liker også må man beholde den selvom man ikke liker den eller er det innafor å ta opp at man vil bytte den? Eller kjøper han en som er billig også tar deg med for å kjøpe en skikkelig fin en etter man har fridd? Eller går man å ser på ringer sammen og peker at "en i den duren kunne jeg tenke meg å bli fridd til med" (det er jo litt frekt? og ødelegger spenninga?)

For meg er forlovelsesringen viktigere utseendemessig enn gifteringen. Vil at den skal være fin og shiny og stor diamant, mens giftering bør være mer praktisk og dempet. Hvordan har det vært for dere?
 

Anonymkode: 4ff69...850

 

Jeg ville snakket med en god venninne og vist henne flere bilder av den type ring jeg kunne tenkt meg å hatt. Så spurt om hun kunne tipset dette videre til kjæresten en anledning ;)

Kanskje hvis dere har noe spillkveld eller vinkveld med et annet vennepar kan du alliere deg med venninnen din der som kan hinte litt fram til kjæresten din :)

 

Når det gjelder min forlovelses-ring, så fortalte jeg kjæresten at jeg ville ha hvitt gull/sølv og en diamant. Fikk en nydelig forlovelsesring et halvt år etterpå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arabella skrev:

Jeg forstår at jeg har vært gift med en meget uromantisk mann. Men forelskelse gjør vel blind, og når man erfarer konsekvensene, er man stuck.

Ha,ha, man er forskjellige. Jeg for min del hadde syntes det var veldig kleint å bli fridd til etter at vi var blitt enige om at vi skulle gifte oss. Ser på det som en felles beslutning.(Så enda verre hadde det vel vært å bli fridd til uten at han ante om jeg ville gifte meg)  Å fri er en helt avlegs tradisjon, fra tider hvor kvinnene hadde en passiv rolle. Vet til og med at det fremdeles er menn som spør sin kommende svigerfar om lov til å fri til datteren. Det er selvfølgelig ment som en respektfull gest uten egentlig betydning, men jeg synes det er merkelig å holde på tradisjoner fra en tid da kvinner hadde færre rettigheter enn menn.

Romantikk er forresten mer enn blomster og diamantringer. Kanskje mannen din f.eks. gjør helt hverdagslige ting for deg slik at du slipper, det viser en omtanke som jeg kaller hverdagsromantikk :hjerte:

Anonymkode: a1030...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...