Gå til innhold

Hvordan hinte om hvordan forlovelsesring man vil ha? Er så kjipt hvis han frir med en jeg ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

han skal kjøpe en forlovelsesring til deg for 10 000 kr hva får han egentlig ? skal du kjøpe en ring til han også eller går det bare 1 vei ?:ac:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, lyx22 said:

han skal kjøpe en forlovelsesring til deg for 10 000 kr hva får han egentlig ? skal du kjøpe en ring til han også eller går det bare 1 vei ?:ac:

Hvem har sagt at ringen skal koste det?

Anonymkode: 92a9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 4.29, Auggie skrev:

(...)

Jeg har ikke gått ned på kne og fridd til henne med en (diamant)ring. Mitt inntrykk (basert på egen vennekrets og kolleger) har vært at folk som har vært i et forhold en stund enkelt og greit blir enige om at å gifte seg er neste skritt i forholdet uten at han må svi av tusenvis av kroner på en ring til dama og deretter gjennomføre det "perfekte" frieriet.

Dette er mitt inntrykk også, basert på min omgangskrets. Det var også slik min mann og jeg gjorde det (så gikk vi og kjøpte ringer sammen, som vi "gjenbrukte" som gifteringer).

Men jeg kan forstå TS' ønske om en ring hun trives med.  Det er en ring hun skal bære hver dag over en lengre periode (og bruke som gifteringer??). Det er helt innafor å ønske seg noe man føler seg vel i.

Mitt tips til TS, siden hun nevner det, et å IKKE gå for fake diamant. Det ser fint ut i butikken, men blir slitt ved dagelig bruk. Da er det bedre å bruke samme beløp på ekte vare, men mindre pragende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Ringzilla :bond:

Anonymkode: 281f4...4e1

Gollum:fnise:

Anonymkode: 6f0a4...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 1.14, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er det.

Anonymkode: 92a9b...e96

Da ser du for deg et stusselig liv. Må da ha vært et større øyeblikk bare det å innse at man elsker hverandre? Eller å få barn? 

Anonymkode: 6f0a4...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.3.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Det er bra du har riktig fokus på hva et frieri innebærer. Hvordan forlovelsesringen, som du skal ha på deg et helt år, er selvsagt det viktige og det man skal fokusere på her. Tenk så fælt om han frir med en ring UTEN en stor diamant! The horror!

Anonymkode: 4e465...d15

 

Eventuelt det helt motsatte. Har hverken noe spesielt ønske om, eller tror at jeg noen gang kommer til, å gifte meg, men å bli presentert med noen slags diamantgreier ville uansett ødelagt stemninga da det ville tydet på at mannen ikke kjente meg spesielt godt. Skal jo tross alt gå rundt med greia godt synlig, så bør jo helst like hvordan den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21/03/2018 den 4.29, Auggie skrev:

Samboeren og jeg har vært sammen i noen år nå og vi er enige om at å gifte oss er et naturlig neste skritt i forholdet. Vi har til og med diskutert bryllupsplaner og er i ferd med å lande tidspunkt og sted. 

Jeg har ikke gått ned på kne og fridd til henne med en (diamant)ring. Mitt inntrykk (basert på egen vennekrets og kolleger) har vært at folk som har vært i et forhold en stund enkelt og greit blir enige om at å gifte seg er neste skritt i forholdet uten at han må svi av tusenvis av kroner på en ring til dama og deretter gjennomføre det "perfekte" frieriet.

Etter å ha lest denne tråden ble jeg litt bekymret - har jeg snytt samboeren min for et viktig øyeblikk i livet ved å ikke gjennomføre et frieri med (diamant)ring og meg som går ned på kne og spør henne om hun vil gifte seg med meg? Hun har ikke gitt meg signaler som tyder på det, men det hender jo vi mannfolk har litt "korte" antenner...:blush:

Da er er veldig forskjellige. 

Mannen min og jeg ble enige. Ingen fridde til noen, vi bare ble enige om at dette var fornuftig, begynte å snakke om tid og sted. Jeg etterlyste ring og ville at han skulle ha også. Han var enig. Vi fant derfor en passende anledning og ble like enige om å reise og velge ut ringer. Det ble enkle, uten sten. Og vi brukte disse kan vielsen også. 

Hadde han kommet med en diamant som kan hekte seg overalt og gått ned på kne etter dette så hadde jeg lurt på om han kjente meg godt nok til at vi skulle gifte oss. 

Spør henne hva hun tenker rundt ringer. Ikke si forlovelse eller gifte-. Bare spør hva hun synes om ringer når dere snakker om bryllupet en dag. 

Anonymkode: 64cbd...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ser du for deg et stusselig liv. Må da ha vært et større øyeblikk bare det å innse at man elsker hverandre? Eller å få barn? 

Anonymkode: 6f0a4...706

Meningsfulle øyeblikk og store begivenheter er helt individuelt. Kan du ikke bare respektere at andre syntes noe er flott, som ikke du nødvendigvis syntes i stedet for å rakke ned på folk og si at de har et stusselig liv?
Det er ikke meg du siterte, men en som var enig med meg i at et frieri er stort, og jeg kan hvertfall signere på at jeg slettes ikke har noe stusselig liv fordetom! Det som derimot ER stusselig er å sitte å rakke ned på fremmedes liv på internett fordi man har forskjellig interesser enn en selv! :fart2:

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg driver en gullsmed, og som svarene i denne tråden tilsier, er det like mange forskjellige meninger som det er kvinner.:-) som regel hos oss, kommer mannen inn, sier han har tenkt å fri til kjæresten. Ofte aner han ikke hva hun liker, så vi viser han de mest klassiske forlovelsesringene vi har, og han ser ganske fort om dette "er" kjæresten hans. Noen ganger kjøper de glatte ringer som forlovelsesringer, men det vanligste, hos oss, er en frierring, og så senere til selve bryllupet, glatte ringer. Veldig ofte har  den kommende bruden sett seg ut noen ringer, Evt kun en spesifikk ring, hun liker, og dermed viser han oss gjerne et bilde. Dette er det helt typiske og mest vanlige, selvsagt finnes det andre kunder også, som gjør det på en annen måte. 

Jeg synes menn stort sett er veldig flinke til å ta hensyn til kjærestene sine, altså som at de lurer på om dette er den ringen akkurat hun vil gå med. Det er nok ganske viktig for dem at kvinnen de faktisk har valgt å fri til blir fornøyd. Dette er mitt inntrykk da, etter mange år i bransjen.:-)

lykke til Ts, dette kommer nok til å gå veldig fint!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Blir ikke det fort bridezilla?

Anonymkode: ab7f2...378

Dere har avtalt at dere skal gifte dere, men ennå vil du bli fridd til på en fantastisk, overraskende måte med den rette ringen. Tror jeg tør påstå at bridezillaen i deg har våknet allerede 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 16.3.2018 den 22.16, Trikken skrev:

Han kjenner deg nok så involverer sikkert deg i avgjørelsen.

Ser det er noen som kommenter ufine kommentarer. Hvorfor være småfrekke mot andre mennesker for de vet hvordan de vil ha det. Sterke kvinner med meninger som vet hvordan de vil ha det burde hylles!

Er det å være besatt av en ring det samme som å være en kvinne med sterke meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Er det å være besatt av en ring det samme som å være en kvinne med sterke meninger? 

Det er ikke å være besatt av en ring, det å håpe at det er en ring som man liker og kler en.
Hvis du skal kjøpe en jakke du skal bruke hver dag, en bil du skal bruke hver dag, eller noe annet du skal bruke hver dag så er det selvfølgelig viktig at man liker den og at den passer til en på alle måter, og ikke bare en som kjæresten kjøpte fordi den så praktisk og grei ut! Tror du ville blitt litt oppgitt om dama di kom hjem med bil i bursdaggave til deg, og det var en bil du aldri i livet kunne tenke deg å kjøpt selv.

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg og samboer har snakket om ringer. Jeg liker egentlig ikke ringer og smykker osv, dette vet han. Han har sagt at han ønsker at jeg skal ønske å gå med ringen jeg får derfor har vi snakket om og sett på hvilke ringer jeg liker og ikke liker (hjalp ikke mye å gå på gullsmed for å kikke og at jeg ikke fant en eneste ring jeg kunne tenke meg å gå med....) Det jeg har sagt er at jeg ikke ønsker diamanter (iallefall ikke alt for store og synlige) eller gult gull. Men hvilken ring han kjøper er opp til han selv, men nå vet han iallefall hvilken «stil» jeg liker.

Anonymkode: 17de4...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om at jeg vil ha noe kjempedyr og stor diamant i mange karat. Men det handler om at forlovelsesringen er noe man har drømt om siden man var liten, lekt med bestemors ringer og funnet sin favorittlook.
For meg har jeg alltid ønsket en godt synlig diamant på fingeren, samme hvor mange karat den er, men jeg vil ikke at forlovelsesringen min skal se ut som en puslering man har kjøpt på hennes og mauritz med en sten som går i ett med fingeren.

Noen har forestilt seg huset de vil bo i hele livet, noen har forestilt seg bryllupet osv, jeg har forestilt meg looken av ringen på fingeren min. Om noen knuste din perfekte julaften, eller bryllup, så ville det blitt som hvis jeg fikk helt feil ring i frieriet... Det hade ikke vært noe krisesituasjon, men det hadde vært synd om det jeg personlig anser som livets største hendelse og mest uforglemmelige øyeblikk skulle fått en demper på seg av en sånn detalj. Litt som om man falt i fontenen eller snublet ned trappen på bryllupsdagen når man har gledet seg hele livet.

Anonymkode: 4ff69...850

I Norge er det vanlig at begge to ha like ringer. Hva sier din tilkommende om en ring med diamant på, da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke å være besatt av en ring, det å håpe at det er en ring som man liker og kler en.
Hvis du skal kjøpe en jakke du skal bruke hver dag, en bil du skal bruke hver dag, eller noe annet du skal bruke hver dag så er det selvfølgelig viktig at man liker den og at den passer til en på alle måter, og ikke bare en som kjæresten kjøpte fordi den så praktisk og grei ut! Tror du ville blitt litt oppgitt om dama di kom hjem med bil i bursdaggave til deg, og det var en bil du aldri i livet kunne tenke deg å kjøpt selv.

Anonymkode: 4ff69...850

Alle store ting jeg virkelig ønsker meg her i livet, kjøper jeg selv. Da får jeg det nøyaktig som jeg vil Er også opptatt av at ting er praktisk og greit å bruke, pynteting gir meg ikke en dritt. Blir glad om mannen min skriver små gule lapper med koselige ord, og kjøper minst mulig til meg. Men du har rett i en ting, hadde mannen min, eller dama som du skriver, kommet hjem med en bil i gave, hadde jeg levert den tilbake. Såfremt det ikke er en Lambo da ;) 

Men vi er alle forskjellige, det forstår jeg. Men å være så opphengt i en ring, det forstår jeg ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor hun ikke sier i klartekst hva slags ring hun ønsker, det hadde jeg gjort, da hadde jeg fått den ringen jeg ønsket meg. Stakkars mann, sier jeg. Ikke vil hun si noe til ham om ringen, da blir overraskelsen borte... Ikke lett å gjøre alle til lags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, mmd skrev:

I Norge er det vanlig at begge to ha like ringer. Hva sier din tilkommende om en ring med diamant på, da?

Du snakker om gifteringer. Forlovelsesringer har man ikke nødvendigvis like av.

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det vanlig i Norge, denne skikken med både frierring (til damen), så forlovelsesring (også til damen?) og til slutt gifteringer? Er den maken for begge? Jeg kjenner ingen, hverken i min generasjon eller yngre som har forskjellige ringer.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om gifteringer. Forlovelsesringer har man ikke nødvendigvis like av.

Anonymkode: 4ff69...850

Foreldrene mine har vært gift i over 40 år, og har glatte ringer i gult gull, som de kaller forlovelsesringer. Det samme med mannens tanter og onkler. 

Det er mange som velger å bruke forlovelsesringer i vielsen, eller hopper over ringseremonien og kun har de like forlovelsesringene. 

Vet ikke om det er vanligST. Men det er vanlig og har vært det lenge. 

Anonymkode: 64cbd...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg bare blir så provosert av damer som skriver at dette er for de fleste kvinner et av de største øyeblikk i livet.. NEI! Det er det for noen, og sikkert også langt ifra de fleste. Og nå snakker jeg mest om frieri og ring.. Kjenner meg så sinnsykt fjern fra denne drømmen 8g hadde sikkert begynt å flire om en mann hadde gått ned på kne for meg da jeg ikke er en spesielt romantisk type. Kjenner igrunn ingen som egentlig vil gifte seg engang. 

Jeg kan på en måte forstå at man vil ha en ring man ikke spyr av, men skjønner ikke at noen ikke kjenner det på samvittigheten når de forventer at mannen kjøper diamantring, som faktisk er et stort innhogg i økonomien.. Da ville jeg mye heller foretrukket om vi gjorde noe hyggelif sammen for de pengene. Greier bare ikke relatere meg til alle de greiene der i det hele tatt. Jeg kommer igrunn ikke på noe god løsning på problemstillingen din uansett ts, magien forsvinner jo uansett når du viser og hinter om hva du liker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...