Gå til innhold

Hvordan hinte om hvordan forlovelsesring man vil ha? Er så kjipt hvis han frir med en jeg ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg har vært sammen i noen år nå og vi er enige om at å gifte oss er et naturlig neste skritt i forholdet. Vi har til og med diskutert bryllupsplaner og er i ferd med å lande tidspunkt og sted. 

Jeg har ikke gått ned på kne og fridd til henne med en (diamant)ring. Mitt inntrykk (basert på egen vennekrets og kolleger) har vært at folk som har vært i et forhold en stund enkelt og greit blir enige om at å gifte seg er neste skritt i forholdet uten at han må svi av tusenvis av kroner på en ring til dama og deretter gjennomføre det "perfekte" frieriet.

Etter å ha lest denne tråden ble jeg litt bekymret - har jeg snytt samboeren min for et viktig øyeblikk i livet ved å ikke gjennomføre et frieri med (diamant)ring og meg som går ned på kne og spør henne om hun vil gifte seg med meg? Hun har ikke gitt meg signaler som tyder på det, men det hender jo vi mannfolk har litt "korte" antenner...:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herrejesus. Du får bestemme deg om du vil at han lager overraskelse, eller om du vil ha kontroll på alt. 

Anonymkode: 50e21...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrejesus. Du får bestemme deg om du vil at han lager overraskelse, eller om du vil ha kontroll på alt. 

Anonymkode: 50e21...8d7


Nja, kan prøve å sammenligne det på en måte som er lettere å forstå for menn.
Dama vil overraske deg med en bil, men det blir jo ganske skuffende (selvom tanken bak er flott og god) om det er en bil som ikke er din stil i det hele tatt.....Da er det greit å få litt veiledning og vite hva det er han stolt hadde kjørt og sittet komfortabelt i før man kjøper'n :) Det blir jo fortsatt en overraskelse med tid og sted, men greit å være litt orientert så det ikke blir helt skivebom.
 

 

38 minutter siden, Auggie skrev:

Samboeren og jeg har vært sammen i noen år nå og vi er enige om at å gifte oss er et naturlig neste skritt i forholdet. Vi har til og med diskutert bryllupsplaner og er i ferd med å lande tidspunkt og sted. 

Jeg har ikke gått ned på kne og fridd til henne med en (diamant)ring. Mitt inntrykk (basert på egen vennekrets og kolleger) har vært at folk som har vært i et forhold en stund enkelt og greit blir enige om at å gifte seg er neste skritt i forholdet uten at han må svi av tusenvis av kroner på en ring til dama og deretter gjennomføre det "perfekte" frieriet.

Etter å ha lest denne tråden ble jeg litt bekymret - har jeg snytt samboeren min for et viktig øyeblikk i livet ved å ikke gjennomføre et frieri med (diamant)ring og meg som går ned på kne og spør henne om hun vil gifte seg med meg? Hun har ikke gitt meg signaler som tyder på det, men det hender jo vi mannfolk har litt "korte" antenner...:blush:


Det er fint at du tenker sånn på det, og tenker at hun kanskje savner et ordentlig frieri, og jeg må si at jeg hadde følt meg litt snytt ja. Eller snytt blir feil ord, for man er jo glad uansett, men det finnes nok ikke en kvinne i verden som ikke ville syntes det var ekstra hyggelig og stas med et frieri der mannen gikk ned på kne og gjorde dagen spesiell! Første gang jeg leste her inne at noen bare hadde avtalt å gifte seg rundt kjøkkenbordet og det var det så ble jeg ganske paff... Vi har jo også gjort det, mange ganger, men det føles ikke ut som en ekte avtale eller den følelsen det å forlove seg skal gi, det er liksom som å snakke om man skal ha kylling eller suppe til middag og om man har betalt regninger, veldig platt på en måte. (Så er jo derfor jeg ikke regner oss som forlovet i det hele tatt enda, selvom vi for lengst har blitt enige om å gifte oss, for jeg har ikke fått det ekte frieriet)

Man trenger ikke slå til på stortromma med luftballong og orkester, men for eksempel booke en helg på spahotell, eller noe så enkelt som massasje på sengen med etterfølgende herlig sex, og når hun har dusjet og står å tørker håret og minst venter det så går du ned på kne og sier at hun er det mennesket som gjør deg mest lykkelig i livet og spør hun om hun vil tilbringe resten av livet med deg (herregud, jeg blir rørt bare av å skrive dette jeg!!! Hjertet vokser og tårene presser på av "beautiful unforgetable moment" syn!!) og når hun sier ja så sier du at hun bare skal gå å legge seg i sengen igjen så kommer du med mat så ser dere film på pcen og koser og kjæler og du sier at du føler deg heldig som har hun i livet ditt  :)

Det finnes jo kvinner som ikke syntes det er så viktig heller, men som sagt, tror ikke det finnes en eneste kvinne som ikke hadde syntes det hadde vært ekstra hyggelig og stas!

Jeg ville sagt go for it! Fri til henne! Det kan ikke skape noen negative minner i allefall! :):hjertesmil:
Om dere er litt mer av den monotone typen og du er usikker på om hun syntes det blir for mye greier, så kan du jo spørre hun om hvordan bryllup hun drømte om når hun var liten, og hvordan hun drømte om å bli fridd til, så får du en liten pekepinn  - men da kan hun føle at når du faktisk går ned på kne gjør du det bare for at hun ikke skulle bli skuffa og ikke fordi du selv syntes det var flott å gjøre, så det ødelegger jo litt da.

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste ba meg gi noen eksempler på hva slags ringer jeg liker. Har derfor sendt han bilder av fem forskjellige ringer i prisklassen 1000 - 7000 kr, både med og uten diamant. 

Dette spurte han om for tre måneder siden, han har ikke fridd enda :) 

Han snakker også om at han gleder seg til vi er gift osv, jeg svarer bare "ja da må du bare få ut fingeren og fri først da" med et blunk. Så vi spøker og erter litt med det. Akkurat som at han erter meg med å si han skal fri på en konsert eller lignende, som han vet hadde vært mitt verste mareritt! 

Anonymkode: ceaea...2f4


Endte opp med å sende min bilder av ringer også hehe :) Men uten at sambo etterspurte det da. Men jeg syns det er på tide han får ut fingern, ikke fordi det er så hastverk med å faktisk bli viet, men fordi jeg syntes det blir litt "all talk no action" og savner det spesielle øyeblikket som faktisk gjør det virkelighet. Håper din også får ut fingern snart da! :lillesky2: Del med oss når det er gjort, det er så koselig å høre om! Og jeg blir så glad på andres vegne <3 <3  

På 19.3.2018 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Men hallo... det frieriet er jo allerede over og ferdig. Dere er jo enige. 

Anonymkode: 6f0a4...706


Hmmm, jeg er uenig. Ser virkelig ikke på det å snakke om at man begge vil gifte seg med hverandre er et frieri.
Mere som å planlegge middagen sammen og bli enige om hva man vil ha uten å faktisk lage den...

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Auggie skrev:

Samboeren og jeg har vært sammen i noen år nå og vi er enige om at å gifte oss er et naturlig neste skritt i forholdet. Vi har til og med diskutert bryllupsplaner og er i ferd med å lande tidspunkt og sted. 

Jeg har ikke gått ned på kne og fridd til henne med en (diamant)ring. Mitt inntrykk (basert på egen vennekrets og kolleger) har vært at folk som har vært i et forhold en stund enkelt og greit blir enige om at å gifte seg er neste skritt i forholdet uten at han må svi av tusenvis av kroner på en ring til dama og deretter gjennomføre det "perfekte" frieriet.

Etter å ha lest denne tråden ble jeg litt bekymret - har jeg snytt samboeren min for et viktig øyeblikk i livet ved å ikke gjennomføre et frieri med (diamant)ring og meg som går ned på kne og spør henne om hun vil gifte seg med meg? Hun har ikke gitt meg signaler som tyder på det, men det hender jo vi mannfolk har litt "korte" antenner...:blush:

Damer er forskjellige. Jeg for min del ville ikke satt pris på at kjæresten min kjøpte ring og gikk ned på kne for å fri! Synes hele konseptet er avlegs og tåpelig.  (Men det er ikke til å komme bort i fra at mange damer faktisk ønsker seg et frieri. Eller kanskje det bare er den eneste måten å få en diamantring, ha,ha)

Anonymkode: a1030...b6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjenner deg sikkert godt nok til å vite hva du forventer. 

Jeg har fortsatt forlovelsesringen, som senere ble giftering, på fingeren.  Vi hadde egentlig ikke råd til dem, fattige studenter som vi var.  Derfor valgte vi de billigste ringene gullsmeden hadde. De var glatte, enkle gullringer. Med inskripsjon  "Din xxxx", og dato.  For oss var det ikke designet på ringene som var viktig, men symbolikken i det å være forlovet.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer du amerikanske tendenser, med en stor diamant og greier? Ja, det bør du forberede han om, en slik ring koster jo flere månedslønninger. Vet at det er det som er populært i Amerika og at det tildels er kommet til Norge. Men tror ikke det er det de fleste nordmenn tenker på når de hører forlovelsesringer.

Jeg har aldri vært opptatt av dyre smykker så jeg kan ikke sette meg inn i viktigheten av en stor ring og drømme ringen. Og har bestandig sett på diamantring som pent, men ganske upraktisk. Så hadde kjæresten min hadde fridd med en ring som du beskriver, så hadde jeg måtte tatt av meg ringen hver dag på jobb og har ingen sikker plass å legge den på jobben, så måtte den ligge hjemme. Så hadde bare fått brukt den i helgene og etter jobb. Har du jobb på kontor eller butikk så passer jo det fint. Men jobber du med mat eller mennesker så kan du ikke bruke den på jobb.

 

Anonymkode: af5e8...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen, takk for svar og støtte! Jeg gjorde noe jeg trodde ville bli altfor pushy, men ble trygg på etter kommentarer fra dere! Siden vi ikke er ofte å går på senter og forbi gullsmedbutikker sammen, så tok jeg rett og slett å sendte han en kollasj med ringer jeg hadde funnet på nett og satt sammen til et bilde, sendte på  messenger og skrev "Det skal være noe sånt, hvis det skal være! Så vet du ;) ".
Jeg har vært redd for å ta det opp noe mer fordi jeg vil ikke mase etter frieri på en måte, men det var godt å få sendt det avgårde :)

Han så meldingen og sa når han kom hjem "Jeg så de bildene du hadde sett, og det er på bestillingslista, jobber med saken :) " mens han kysset meg og strøk på meg, så smilte jeg og sa noe som "det er bra, da fikk du et lite utvalg der :) " så snakket vi ikke noe mer om det.

Tolket dette som at han sparer opp og planlegger noe, og forhåpentligvis tok bildene som en god guide og ikke som mas, eller hva tror dere?

Anonymkode: 4ff69...850

Ikke bra å holde på med manipulering :frkk:

Anonymkode: 75d75...736

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Nei det er det jeg tenker også, ødlegger jo overraskelsen om en av oss tar iniativ til å gå å se på ring. Men tusen takk for forståelsen! Ja, jeg hadde jo blitt glad uansett så hadde nok brukt den allikevel, men har liksom kjøpt fake ringer gjennom årene og studert de på fingeren og fantasert om akuratt hvordan ca forlovelsesringen min skal se ut :P  Forøvrig er jeg ikke noe bridezilla på resten av bryllupet, men av en eller annen grunn er ringen noe jeg vil skal være perfekt, så frieriet blir det perfekte øyeblikket jeg alltid har drømt om :hjertesmil:

Anonymkode: 4ff69...850

Ringzilla :bond:

Anonymkode: 281f4...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Sambo har sagt han skal fri osv blablabla, men vi har aldri vært å sett på ringer sammen. Vi har heller aldri snakket om type ring. Når det kommer til frieriet sier han at han vil overraske meg, og den støtter jeg - jeg vil jo ha et romantisk frieri og ikke bare at vi blir enige om å gifte oss rundt kjøkkenbordet (som vi forsåvidt har blitt enige om, men han vet at jeg vil ha et ordentlig frieri).

Men hvordan fungerer det egentlig med ringer? Er det vanlig at mannen bare kjøper en han tror man liker også må man beholde den selvom man ikke liker den eller er det innafor å ta opp at man vil bytte den? Eller kjøper han en som er billig også tar deg med for å kjøpe en skikkelig fin en etter man har fridd? Eller går man å ser på ringer sammen og peker at "en i den duren kunne jeg tenke meg å bli fridd til med" (det er jo litt frekt? og ødelegger spenninga?)

For meg er forlovelsesringen viktigere utseendemessig enn gifteringen. Vil at den skal være fin og shiny og stor diamant, mens giftering bør være mer praktisk og dempet. Hvordan har det vært for dere?
 

Anonymkode: 4ff69...850

Vær glad for at noen vil gifte seg med deg. Det burde du ikke ta som en selvfølge. Det blir sikkert slutt uansett pga den holdningen din. Ingen orker å leve med sånne partnere som aldri er glad for at du eksisterer.

Anonymkode: 950ba...b08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Sambo har sagt han skal fri osv blablabla, men vi har aldri vært å sett på ringer sammen. Vi har heller aldri snakket om type ring. Når det kommer til frieriet sier han at han vil overraske meg, og den støtter jeg - jeg vil jo ha et romantisk frieri og ikke bare at vi blir enige om å gifte oss rundt kjøkkenbordet (som vi forsåvidt har blitt enige om, men han vet at jeg vil ha et ordentlig frieri).


 

Anonymkode: 4ff69...850

Det er mannen du skal gifte deg med, ikke (forlovelses)ringen.

Det virker ikke til å bli noen overraskelse akkurat, dersom du allerede har sett ut for deg hvordan ting skal være :klo::fnise:

 

Anonymkode: 7ac39...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2018 at 10:04 PM, Mrs.Purdey said:

Man bytter vel ikke en forlovelsrsring?

vet om flere som har gjort det...

Anonymkode: 92a9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2018 at 1:19 PM, Honey Dew said:

Vær takknemlig for den du får

 

On 3/18/2018 at 1:19 PM, Honey Dew said:

Vær takknemlig for den du får

:ninuskapus:

Anonymkode: 92a9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/19/2018 at 6:00 PM, AnonymBruker said:

Livets aller største øyeblikk????? Jøss.

Anonymkode: 6f0a4...706

Ja. Det er det.

Anonymkode: 92a9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne så betyr ikke utseende på ringen noe .

Det som betyr noe er at mannen som elsker meg ønsker å tilbringe livet sitt med meg.

Jeg hadde elsket ringen om det så var av messing.  

Håper du får ett fint ekteskap med mannen du vil ha uansett om ringen ikke er den du egentlig ønsker deg.

Størst av alt er kjærligheten :hjerte:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2018 at 11:33 PM, AnonymBruker said:

Hei alle sammen, takk for svar og støtte! Jeg gjorde noe jeg trodde ville bli altfor pushy, men ble trygg på etter kommentarer fra dere! Siden vi ikke er ofte å går på senter og forbi gullsmedbutikker sammen, så tok jeg rett og slett å sendte han en kollasj med ringer jeg hadde funnet på nett og satt sammen til et bilde, sendte på  messenger og skrev "Det skal være noe sånt, hvis det skal være! Så vet du ;) ".
Jeg har vært redd for å ta det opp noe mer fordi jeg vil ikke mase etter frieri på en måte, men det var godt å få sendt det avgårde :)

Han så meldingen og sa når han kom hjem "Jeg så de bildene du hadde sett, og det er på bestillingslista, jobber med saken :) " mens han kysset meg og strøk på meg, så smilte jeg og sa noe som "det er bra, da fikk du et lite utvalg der :) " så snakket vi ikke noe mer om det.

Tolket dette som at han sparer opp og planlegger noe, og forhåpentligvis tok bildene som en god guide og ikke som mas, eller hva tror dere?

Anonymkode: 4ff69...850

Bra løsning :)

Anonymkode: 92a9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Englejenta said:

I mine øyne så betyr ikke utseende på ringen noe .

Det som betyr noe er at mannen som elsker meg ønsker å tilbringe livet sitt med meg.

Jeg hadde elsket ringen om det så var av messing.  

Håper du får ett fint ekteskap med mannen du vil ha uansett om ringen ikke er den du egentlig ønsker deg.

Størst av alt er kjærligheten :hjerte:

 

Hvis jeg skal gå med en ring på fingeren resten av livet mitt, så synes jeg det er greit at jeg ikke synes ringen er drit stygg og ikke min stil i det hele tatt.

Anonymkode: 92a9b...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forlovelsesringen sammen med gifteringen, enkle ringer begge to, og egentlig de eneste ringene jeg bruker.

 

Anonymkode: 46bb6...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble forlovet, var det vanlig å ha bare én ring som også gjaldt som giftering, som oftest en enkel gullring.  Det samme gjaldt for mannen. Samme praksis ser jeg mine barn og deres jevnaldrende også har. La meg se om jeg har forstått dagens krav til ringer korrekt. Først skal damen ha en alliansering, helst med diamanter, i hvert fall edelstener, deretter en flott frierring med diamanter, så etterhvert en enda mer iøyenfallende forlovelsesring med større diamanter, og så til slutt kronen på verket, en giftering med diamanter og safirer/smaragder og hva som ellers måtte falle i smak, i flere hundretusenersklassen.    

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...