Gå til innhold

Hvordan hinte om hvordan forlovelsesring man vil ha? Er så kjipt hvis han frir med en jeg ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har helt forskjellig smak når det kommer til alt her i verden. Sånn ca 3 år ut i forholdet begynte vi å snakke om at vi kanskje skulle gifte oss en gang i framtiden, og da vi gikk tilfeldigvis forbi gullsmeden en dag så jeg en helt nydelig ring i utstillingsvinduet. Så jeg bare sa rett ut ”hvi du noen gang skal fri til meg ønsker jeg meg en ring i samme stil som dette” ca 7 måneder senere fridde han med den samme ringen! Han hadde kjøpt den noen uker etter at vi så den i vinduet. 

Anonymkode: f480d...62f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Eh.. om dere skal finne rett ring først så blir ikke frieriet særlig overraskende .. det blir liksom ikke helt ekte heller. Skjønner det med ringen altså, for mange menn har ikke peiling på hva som er fint. Likevel kan man ikke ønske seg en ekte spontan overraskelse om man må planlegge den først... 

Tror du bør stole på at mannen finner noe fint. Og syntes du den ikke er fin så burde du vel nesten bruke den likevel..  men du kan vel nevne tilfeldig om du liker gult gull, hvitt gull eller platinum.  

Nei det er det jeg tenker også, ødlegger jo overraskelsen om en av oss tar iniativ til å gå å se på ring. Men tusen takk for forståelsen! Ja, jeg hadde jo blitt glad uansett så hadde nok brukt den allikevel, men har liksom kjøpt fake ringer gjennom årene og studert de på fingeren og fantasert om akuratt hvordan ca forlovelsesringen min skal se ut :P  Forøvrig er jeg ikke noe bridezilla på resten av bryllupet, men av en eller annen grunn er ringen noe jeg vil skal være perfekt, så frieriet blir det perfekte øyeblikket jeg alltid har drømt om :hjertesmil:

3 minutter siden, ViljaH skrev:

Du kan hinte om du liker gult eller hvitt gull eller platina. Så kan du hinte om hvilken stil du liker/cut.

Vanligvis så vil jo mannen gjøre sine diskret undersøkelser slik at når han punger ut for hva som høres ut å bli en dyr ring, så vil hans tilkommende elske ringen fordi mannen har funnet ut hennes stil. Om han ikke finner ut av det, enten fordi han ikke vet om din stil eller ikke bryr seg om din stil, så tyder det på at paret ikke bør giftes.

Mannen er jo nervøs for om kvinnen liker ringen han har plukket ut for henne, som hun skal ha på hver dag resten av livet.

Ja, må prøve å få hintet på et vis. Men er det vanlig at kvinnen hinter, eller at mannen spør kjæresten litt før han går til innkjøp? Jeg vil ikke at det skal fremstå som masing "nå må du fri snart da" eller press og rush, når jeg skal gå inn på temaet å snakke om ringpreferanser :P Jeg har aldri brukt ring på fingeren gjennom forholdet vårt, så han vet ikke hvordan ringstil jeg har, og føler det blir litt for dumt å kjøpe en lookalike forlovelsesring å begynne å gå med nå helt plutselig hehe!

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste at det måtte komme en mann med en sånn kommentar. KG mennene klarer bare ikke unne kvinner noe lykke eller noe spesielt så lenge det krever at de som menn må gjøre litt innsats altså.
Selvfølgelig elsker jeg han, symbolsk sett kunne han like gjerne fridd med en gummistrikk, men det er tydeligvis vanskelig for noen menn å forstå at frieri er noe mange kvinner ser på som livets aller største øyeblikk og at ringen derfor også bør være sånn man har sett for seg og ikke helt skivebom til sin stil.

Anonymkode: 4ff69...850

Det er faktisk uforståelig for noen damer også, det er jo helt idiotisk og fullstendig avlegs!  Når man som par blir enige om at man skal gifte seg, så er det bare latterlig at mannen skal "overraske" med å fri :rolleyes:  Men hvis du synes det skal være sånn, så kan du vel bare kjøpe en ring selv og si at det er den han skal bruke når han frir.   

Anonymkode: a1030...b6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjøpte en ring basert på ringer jeg har fra før. Altså, han sammenliknet "stilen" med stiler han vet jeg liker basert på de ringene jeg har kjøpt til meg selv, og det fungerte supert. 

Nå hadde jeg ingen anelse om at han skulle fri da, så har ikke "hintet" om hvilken type ring jeg ønsket meg. Men ser for meg at det er fullt mulig. Du kan jo tilfeldigvis "komme over" fine ringer på internettet og bare vise han sånn kjapt i forbifarten uten at det spolerer for en fremtidig overraskelse.

Anonymkode: 5423e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slutt på å bruke vanlige glatte forlovelsesringer som senere brukes som gifteringer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trikken skrev:

Han kjenner deg nok så involverer sikkert deg i avgjørelsen.

Ser det er noen som kommenter ufine kommentarer. Hvorfor være småfrekke mot andre mennesker for de vet hvordan de vil ha det. Sterke kvinner med meninger som vet hvordan de vil ha det burde hylles!

Tusen takk for støtten og forståelsen! Hylles vet jeg ikke helt med men, ja unødvendig å kritisere noe man ikke forstår. Da kan man heller la være å svare.

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min har helt forskjellig smak når det kommer til alt her i verden. Sånn ca 3 år ut i forholdet begynte vi å snakke om at vi kanskje skulle gifte oss en gang i framtiden, og da vi gikk tilfeldigvis forbi gullsmeden en dag så jeg en helt nydelig ring i utstillingsvinduet. Så jeg bare sa rett ut ”hvi du noen gang skal fri til meg ønsker jeg meg en ring i samme stil som dette” ca 7 måneder senere fridde han med den samme ringen! Han hadde kjøpt den noen uker etter at vi så den i vinduet. 

Anonymkode: f480d...62f

Ååå så koselig! Og så observant og klok kjæresten du har! ;)
Takk for at du deler, kanskje jeg skal gå for denne varianten selv også :) Bare litt redd for å fremstå som at jeg pusher og rusher han til å fri. Han sier det jevnlig selv "når vi gifter oss" "når vi er gift" "jeg vil gifte meg med deg og være med deg resten av livet", så jeg må innrømme jeg er litt utolmodig til selve frieriet da, og har etterspurt det 1 gang "det får vel bli snart det da?" og også sagt når han har tatt opp at han vil ha barn innen et år at jeg vil at vi skal være forlovet først, og føler at det er litt mas å ta det opp fra min side igjen, men det er kanskje bare i hodet mitt at det er så farlig og pressende. (liker ikke være en som krever eller maser)

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare vise han noen bilder, rett og slett. Jeg gjorde det for min samboer, og ringen ble helt perfekt! 

Det bekymrer meg forøvrig at du skriver i HI at du vil ha en stor diamant. Dersom samboeren din ikke tjener veldig godt, så er kjøp av forlovelsesring et stort innhugg i månedeslønna. De med gjennomsnittsinntekt, vil ikke sitte igjen med så mye når utgifter er betalt, og så skal de da kjøpe en ring til 20 000 +. For det er faktisk den summen man må opp på før man får det jeg ville kaldt en (litt) stor diamant. Min ring kostet 15 000 og steinen har helt grei størrelse. Nå er jo den helt perfekt i mine øyne, men min stakkars forlovede hadde jo fått et problem hvis jeg måtte ha stor diamant. 

Anonymkode: 84bd9...0b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjøpte en ring basert på ringer jeg har fra før. Altså, han sammenliknet "stilen" med stiler han vet jeg liker basert på de ringene jeg har kjøpt til meg selv, og det fungerte supert. 

Nå hadde jeg ingen anelse om at han skulle fri da, så har ikke "hintet" om hvilken type ring jeg ønsket meg. Men ser for meg at det er fullt mulig. Du kan jo tilfeldigvis "komme over" fine ringer på internettet og bare vise han sånn kjapt i forbifarten uten at det spolerer for en fremtidig overraskelse.

Anonymkode: 5423e...026

Ja sånn sett ble det jo enkelt for han, syns du det er teit/overdrevet om jeg som ikke har pleid å bruke ringer før gjennom årene våres sammen, plutselig begynner å bruke lookalike-forlovelsesring ringer nå? Har man de på ringfingeren, eller på de andre fingrene for å ikke overdrive?

Tusen takk for svar forresten :)

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Belima skrev:

Er det slutt på å bruke vanlige glatte forlovelsesringer som senere brukes som gifteringer?

Jeg vet ikke, men min oppfatning er at man har en forlovelsesring som overraskelse, og senere går å kjøper gifteringer sammen og order ønsket inskripsjon til eget sett gifteringer, og at gifteringer ofte er glatte ja.

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare vise han noen bilder, rett og slett. Jeg gjorde det for min samboer, og ringen ble helt perfekt! 

Det bekymrer meg forøvrig at du skriver i HI at du vil ha en stor diamant. Dersom samboeren din ikke tjener veldig godt, så er kjøp av forlovelsesring et stort innhugg i månedeslønna. De med gjennomsnittsinntekt, vil ikke sitte igjen med så mye når utgifter er betalt, og så skal de da kjøpe en ring til 20 000 +. For det er faktisk den summen man må opp på før man får det jeg ville kaldt en (litt) stor diamant. Min ring kostet 15 000 og steinen har helt grei størrelse. Nå er jo den helt perfekt i mine øyne, men min stakkars forlovede hadde jo fått et problem hvis jeg måtte ha stor diamant. 

Anonymkode: 84bd9...0b5


Ja, er ikke det masete altså? Det hadde jo vært det beste om det var helt innafor å sette seg ned med et blad eller på pcen å si "se her, sånn eller sånn type ønsker jeg til frieriet" uten at han føler det er masete, eller vil ødelegge overaskelsen.

Han er også selv veldig opptatt av at frieriet skal være en overaskelse, og at det "kommer når vi gjør noe spesielt fordi det skal huskes resten av livet og han vil gjøre dagen spesiell for meg/oss", noe jeg er enig i at er sånn det bør være, så det har vi snakket om men ringer har aldri vært noe tema engang.

Når det kommer til stenen så spiller ikke karaten noe rolle, det kan fint være en ring til 7000 og ikke 20+, så lenge stenen og stilen er fin. Egentlig kunne det også vært en fake sten, så lenge stilen var fin, men det er jo litt stas med en ekte da.
Uten at jeg er opptatt av verdien i det hele tatt så tenker jeg at det uansett fint bør la seg gjøre å legge av noen tusenlapper i måneden for å spare til ring og bryllup (jeg legger av til sparekonto og tenker at det er en buffer for utgifter til blandt annet bryllup og andre ting vi ønsker for fremtiden) . Begge deler er jo noe man planlegger og bestemmer seg for lang tid i forkant og ikke noe man bruker spontant resten av lønna fra april måned på.

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sånn sett ble det jo enkelt for han, syns du det er teit/overdrevet om jeg som ikke har pleid å bruke ringer før gjennom årene våres sammen, plutselig begynner å bruke lookalike-forlovelsesring ringer nå? Har man de på ringfingeren, eller på de andre fingrene for å ikke overdrive?

Tusen takk for svar forresten :)

Anonymkode: 4ff69...850

Det kan jeg ikke svare på. Jeg har alltid hatt ringer litt i samme stil som forlovelsesringer, det er ikke noe jeg begynte med for å "hinte". Tror ikke menn er så nøye på det sånn sett at de legger merke til nøyaktig hvilken finger ringen er på, uansett :laugh:

Anonymkode: 5423e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min samboer kom med forlovelsesring, for mange pr siden, før vi bodde sammen. Var det en helt enkel gullring à la giftering. Vi hadde ikke tenkt på å gifte oss på mange år. Men plutselig en dag flere år senere, gikk han ned på kne med en flott enstens diamantring i hvitt gul akkurat slik jeg synes er pen. Jeg antar at han har skjønt hvem jeg har likt når vi opp gjennom tidene har vært i forskjellige gullsmedbutikker for å kjøpe gaver til andre ( konfirmasjon/dåp/bursdager o.l.) Det har vært en del ganger, og jeg har helt sikkert stått å tittet litt ekstra på de ringene jeg har syntes har vært fine uten å tenke over det. Så du kan jo ta han med deg å titte i vinduer hos gullsmeder o.l hvis dere trenger å kjøpe gave til noen, eller hvis dere tilfeldigvis er ute å shopper. Da uten å hinte til forlovelsesring. 

Anonymkode: 74309...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjæreste ba meg gi noen eksempler på hva slags ringer jeg liker. Har derfor sendt han bilder av fem forskjellige ringer i prisklassen 1000 - 7000 kr, både med og uten diamant. 

Dette spurte han om for tre måneder siden, han har ikke fridd enda :) 

Han snakker også om at han gleder seg til vi er gift osv, jeg svarer bare "ja da må du bare få ut fingeren og fri først da" med et blunk. Så vi spøker og erter litt med det. Akkurat som at han erter meg med å si han skal fri på en konsert eller lignende, som han vet hadde vært mitt verste mareritt! 

Anonymkode: ceaea...2f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til mannen min at jeg syntes forlovelsesringer med sten ser litt teit ut. Og hvitt gull og oversize stein føler jeg ofte ser mer ut som 200 kr fra Glitter enn 200 000 fra Thune, selv om det siste er tilfelle... 

Det var mens vi så film eller serie hvor noen fridde (USA). Og husker ikke om det var samme setting eller ikke, men jeg husker jeg sa at jeg ville gjerne at han også skulle ha forlovelsesring, og at vi kunne gjøre det som er svært vanlig å Norge - bruke ringene om igjen i vielsen. 

Han fridde uten ring og vi kjøpte ringer sammen uken etter. 

Og et par år senere brukte vi de samme ringene under vielsen. 

Anonymkode: 64cbd...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette er mannen du skal gifte deg med å tilbringe resten av livet ditt med, må dere da klare å snakke sammen om sånt. Vis han bilder på nettet av ringer du liker, ikke nødvendigvis spesifikke til butikker i nærheten, men bare noen du finner på nettet som du likte godt. Så må du stole på at han gjør det han kan for å finne en som ligner mest på den/de du liker best.

Det er fint med litt romantikk og overaskelser, men akkurat sånne ting må man snakke om på forhånd, iallefall litt. Det er ikke en romantisk film vi lever i, men det virkelige liv. Han er ikke synsk, og aner ikke hva slags forlovelsesring du ønsker deg.

Personlig ønsket jeg meg ikke noen diamanter e.l., fordi jeg synes det er så oppbrukt. Heldigvis fikk jeg ikke noe sånt heller, men en ring i en annen stil som er ti ganger bedre. Dette kunne han ikke vite hvis jeg ikke viste han bilder av ringer jeg likte.

Anonymkode: 280df...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Visste at det måtte komme en mann med en sånn kommentar. KG mennene klarer bare ikke unne kvinner noe lykke eller noe spesielt så lenge det krever at de som menn må gjøre litt innsats altså.
Selvfølgelig elsker jeg han, symbolsk sett kunne han like gjerne fridd med en gummistrikk, men det er tydeligvis vanskelig for noen menn å forstå at frieri er noe mange kvinner ser på som livets aller største øyeblikk og at ringen derfor også bør være sånn man har sett for seg og ikke helt skivebom til sin stil.

Anonymkode: 4ff69...850

Livets aller største øyeblikk????? Jøss.

Anonymkode: 6f0a4...706

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste ba meg gi noen eksempler på hva slags ringer jeg liker. Har derfor sendt han bilder av fem forskjellige ringer i prisklassen 1000 - 7000 kr, både med og uten diamant. 

Dette spurte han om for tre måneder siden, han har ikke fridd enda :) 

Han snakker også om at han gleder seg til vi er gift osv, jeg svarer bare "ja da må du bare få ut fingeren og fri først da" med et blunk. Så vi spøker og erter litt med det. Akkurat som at han erter meg med å si han skal fri på en konsert eller lignende, som han vet hadde vært mitt verste mareritt! 

Anonymkode: ceaea...2f4

Men hallo... det frieriet er jo allerede over og ferdig. Dere er jo enige. 

Anonymkode: 6f0a4...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, takk for svar og støtte! Jeg gjorde noe jeg trodde ville bli altfor pushy, men ble trygg på etter kommentarer fra dere! Siden vi ikke er ofte å går på senter og forbi gullsmedbutikker sammen, så tok jeg rett og slett å sendte han en kollasj med ringer jeg hadde funnet på nett og satt sammen til et bilde, sendte på  messenger og skrev "Det skal være noe sånt, hvis det skal være! Så vet du ;) ".
Jeg har vært redd for å ta det opp noe mer fordi jeg vil ikke mase etter frieri på en måte, men det var godt å få sendt det avgårde :)

Han så meldingen og sa når han kom hjem "Jeg så de bildene du hadde sett, og det er på bestillingslista, jobber med saken :) " mens han kysset meg og strøk på meg, så smilte jeg og sa noe som "det er bra, da fikk du et lite utvalg der :) " så snakket vi ikke noe mer om det.

Tolket dette som at han sparer opp og planlegger noe, og forhåpentligvis tok bildene som en god guide og ikke som mas, eller hva tror dere?

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...