Gå til innhold

Buenos Aires


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi reiser tio Burnos Aires og Montevideo i påsken – noen som har vært der og har noen tips? :)

Anonymkode: da902...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes avstandene i BA var enorme (ikke så rart kanskje, det er en av verdens mest befolkede byer). Jeg bodde i Palermo, som jeg trodde skulle være ganske sentralt, men det var 30 min å gå til nærmeste metrostasjon, og nesten 40 minutter med metro til selve sentrum. Så jeg vil anbefale å finne et overnattingssted som er nært metrostasjoner, eller finne ut av bussrutene. 

En såkalt "free walking tour" hvor du betaler det du synes turen er verdt, er en veldig grei introduksjon til byen, og de har forskjellige turer i de ulike områdene. Utenom selve sentrum er Palermo kjent for å ha mange utesteder, dog synes jeg de var mer spredt enn hva jeg er vant til, og La Boca er veldig turistifisert, men kan være verdt et besøk. De lokale sa at områdene rundt La Boca ikke er trygge, så da er det sikkert best å ta en taxi. Andre standard ting å se er kirkegården (husker ikke hva den heter) og et tidligere teater som nå er en stor bokhandel.

Tango er veldig typisk Argentina, men showene er veldig dyre (ofte 1000 kr+). Vi var på et show på Cafe Tortoni, et lite lokale under en berømt restaurant, kostet rundt 600 kr tror jeg. Showet varte ikke like lenge som de store showene da. Dere må bestille billetter på forhånd, helst på telefon, og utenfor er det ofte kø - men den var for å få spise i restauranten da vi var der.

Ellers mååå dere selvfølgelig spise biff, som vanligvis bare serveres med pommes frites som tilbehør. Ellers er de også skikkelig gode på mye bakverk, og dere bør prøve "dulce de leche" som er veldig typisk for Argentina. Egentlig kan man bare spise seg rundt i hele byen :D 

Dere bør ellers være oppmerksomme på at det er vanskelig/dyrt å få tatt ut penger i BA. Jeg slet med å finne minibanker som ikke hadde høye gebyrer for å ta ut noe, det kostet ofte 150 kr for å ta ut penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...