Gå til innhold

Russland og krig, eventuelt kald krig.


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

Om noen som kan forklare hva som er sant eller usant av det han sier så hadde det vært greit for meg.

Jeg nekter faktisk å tro at Russland ledere er så dumme at de bruker en nervegift som kun kommer ifra dem, med mindre de tjener politisk på det. Om russerne angrep sivil personer så ønsker jeg vite hvorfor Russerne tar denne risikoen. Vi snakker om en stat som har minimum 4000 atomvåpen og NATO med USA i ryggen med minimum 4000 atomvåpen. 

Dette virker som når "hvite hjelmer" løy i Syria om kjemisk våpen som ble brukt når det viste seg at opprørene (ikke ISIS) hadde brukt dem. Hele denne situasjonen virker helt sprøtt i mine øyne. Dette er svært alvorlig og ingen vil vinne en krig, og de som overlever den vil sanselig være misunnelig på de døde.     

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lukter svidd lang vei, ja.. etterforskningen pågår men de har allerede tenkt å kaste ut diplomater.

 

 

Anonymkode: 9730e...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Om noen som kan forklare hva som er sant eller usant av det han sier så hadde det vært greit for meg.

Jeg nekter faktisk å tro at Russland ledere er så dumme at de bruker en nervegift som kun kommer ifra dem, med mindre de tjener politisk på det. Om russerne angrep sivil personer så ønsker jeg vite hvorfor Russerne tar denne risikoen. Vi snakker om en stat som har minimum 4000 atomvåpen og NATO med USA i ryggen med minimum 4000 atomvåpen. 

Dette virker som når "hvite hjelmer" løy i Syria om kjemisk våpen som ble brukt når det viste seg at opprørene (ikke ISIS) hadde brukt dem. Hele denne situasjonen virker helt sprøtt i mine øyne. Dette er svært alvorlig og ingen vil vinne en krig, og de som overlever den vil sanselig være misunnelig på de døde.     

Vi kjenner godt den russiske taktikken med Nett Troll som forsvarer de russiske handlingene uansett hvor grotesk det er.
Russerne nektet at de gikk inn i Georgia.
Russerne nektet at de hadde noe med krisen på Krim å gjøre og sa d ikke hadde militære der.
Russerne påstod de ikke hadde noe med opprøret i øst Ukraina å gjøre helt til et Nederlandsk passasjerfly ble skutt ned.
Russerne nekter å stå bak bruk av nervegass i England.
Ruserne nektet for at noen kunne brukt f.eks. Klorfgass i Syria fordi Russerne hadde ødelagt den.

Gi meg EN god grunn for at vi skal stole på Russiske myndigheter eller noen av deres nett troll som er aktive på disse KK sidene ??

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Om noen som kan forklare hva som er sant eller usant av det han sier så hadde det vært greit for meg.

Jeg nekter faktisk å tro at Russland ledere er så dumme at de bruker en nervegift som kun kommer ifra dem, med mindre de tjener politisk på det. Om russerne angrep sivil personer så ønsker jeg vite hvorfor Russerne tar denne risikoen. Vi snakker om en stat som har minimum 4000 atomvåpen og NATO med USA i ryggen med minimum 4000 atomvåpen. 

Dette virker som når "hvite hjelmer" løy i Syria om kjemisk våpen som ble brukt når det viste seg at opprørene (ikke ISIS) hadde brukt dem. Hele denne situasjonen virker helt sprøtt i mine øyne. Dette er svært alvorlig og ingen vil vinne en krig, og de som overlever den vil sanselig være misunnelig på de døde.     

Vladimir Putin er KGB offiser uten moral. Opposisjonelle russere mener at det var han som som gav ordre til sprengingen av boligblokk utenfor Moskva ikke lenge etter han ble innsatt som president. Han la med engang all skyld på Tsjetsjenia fordi Russland hadde problemer med tsjetsjenske terrorister. Etter et år gikk Russland til krig mot Tsjetsjenia som de hevdet var en del av Russland.

Endret av KuMannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Far til 2 said:

Vi kjenner godt den russiske taktikken med Nett Troll som forsvarer de russiske handlingene uansett hvor grotesk det er.
Russerne nektet at de gikk inn i Georgia.
Russerne nektet at de hadde noe med krisen på Krim å gjøre og sa d ikke hadde militære der.
Russerne påstod de ikke hadde noe med opprøret i øst Ukraina å gjøre helt til et Nederlandsk passasjerfly ble skutt ned.
Russerne nekter å stå bak bruk av nervegass i England.
Ruserne nektet for at noen kunne brukt f.eks. Klorfgass i Syria fordi Russerne hadde ødelagt den.

Gi meg EN god grunn for at vi skal stole på Russiske myndigheter eller noen av deres nett troll som er aktive på disse KK sidene ??

Å ingen stoler på russerne, det jeg sier dette virker som en amatør operasjon ut av denne verden. Dette var enten en jalla jalla gruppe eller noe langt verre. Om Trump som er pro Putin som samarbeids partner og ønsker normalisert handel med Russland, sier at Putin eller FSB står bak og her er bevis, da vil jeg tror på dette. Dette virker som en propaganda historie for å straffe Russland, vet ikke hvorfor (denne gangen). 

For de som ikke helt vet Norges posisjon til Russland, akkurat nå så går mestparten av handelen gjennom Eu. Om Eu faller eller går full Italia over hele EU, så må norge gå hatt i hand og ha mindre fordelaktige avtaler til Handelsavtalen (slags commenweath) som de har. Vi trenger Russland langt mer enn de trenger oss, jeg vil ha så normalt samarbeid og avtaler som mulig. Jeg ville sendt utenriks ministeren og delegasjon til å redusere alle typer risiko mellom Russland og Norge eventuelt snake igjennom bakkanaler mellom oss. Vi har alt å tape ved å faktisk være med å true Russland.       

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Russland er ikke dumme eller gjør amatør geopolitiske blundere. Dette er rett og slett for dumt for Russland å gjøre.   

Russland støtter diktaturet i Syria, og russiske fly deltar i bombingen av sivile. Joda, russerne gjør mange dumme ting.

Anonymkode: 385eb...873

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Russland støtter diktaturet i Syria, og russiske fly deltar i bombingen av sivile. Joda, russerne gjør mange dumme ting.

Anonymkode: 385eb...873

Russland er alliert med Syria, i samme måte som USA er alliert med SA og Israel. Bombing av sivile må du nesten vise meg.

Jeg er nøytral i forhold til Russland på samme måte jeg er nøytral til USA. Jeg sier at Nervegass forgifting er noe som ute av denne verden, noe som ikke er sant og burde ringe noen bjeller her. Du kan kalle meg russland nettroll så lenge du vil, om du tror at jeg støtter Putin på noen helst måtte så tar du feil.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Russland er alliert med Syria, i samme måte som USA er alliert med SA og Israel. Bombing av sivile må du nesten vise meg.

Jeg er nøytral i forhold til Russland på samme måte jeg er nøytral til USA. Jeg sier at Nervegass forgifting er noe som ute av denne verden, noe som ikke er sant og burde ringe noen bjeller her. Du kan kalle meg russland nettroll så lenge du vil, om du tror at jeg støtter Putin på noen helst måtte så tar du feil.   

Dette er også en kjent strategi av nett troll. Det er gjerne en gruppe med forskjellige grader av Putin støtte som er aktive (3-8 personer ?), men felles er at de alle forsøker å komme med de samme løgnene.

Det er nå bekreftet, uten noen tvil, at russerne hadde  hundrevis av ansatte som brukte hele døgnet til å komme med vanvittige påstander. Dessverre har vi sett at de delvis lykkes, og hvis de lykkes i Norge også kan det bli farlig.
I USA ble det bl.a. en pågrepet i en Pizza restaurant med skytevåpen da han skulle "ta de i kjelleren" (ref pressen i USA). Han hadde lest at Hillary Clinton drev et "barnebordell" i kjelleren på restauranten og derfor måtte de skytes. Dette sier en hel del om hvilken påvirkningskraft slike nett troll kan få.
Det er også dokumentert at Russerne har støttet Nynazitene som masjerer i Sverige og som forsøker å få fotfeste i Norge.
Også støtte mellom høyre ekstreme politikere i Europa og Russland er offisielt.

Russerne gjør alt de kan for å skape kaos i den vestlige verden og for å få opinionen til å fjerne sanksjonene for de aktivitetene Russerne holder på med, uansett om det er krigshandlinger i øst europa/midt østen, om det er drap i England,om det er støtte til nazister i Sverige eller nett troll virksomhet i den vestlige verden.
Vi skal være våkne.

Endret av Far til 2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Far til 2 said:

Dette er også en kjent strategi av nett troll. Det er gjerne en gruppe med forskjellige grader av Putin støtte som er aktive (3-8 personer ?), men felles er at de alle forsøker å komme med de samme løgnene.

Det er nå bekreftet, uten noen tvil, at russerne hadde  hundrevis av ansatte som brukte hele døgnet til å komme med vanvittige påstander. Dessverre har vi sett at de delvis lykkes, og hvis de lykkes i Norge også kan det bli farlig.
I USA ble det bl.a. en pågrepet i en Pizza restaurant med skytevåpen da han skulle "ta de i kjelleren" (ref pressen i USA). Han hadde lest at Hillary Clinton drev et "barnebordell" i kjelleren på restauranten og derfor måtte de skytes. Dette sier en hel del om hvilken påvirkningskraft slike nett troll kan få.
Det er også dokumentert at Russerne har støttet Nynazitene som masjerer i Sverige og som forsøker å få fotfeste i Norge.
Også støtte mellom høyre ekstreme politikere i Europa og Russland er offisielt.

Russerne gjør alt de kan for å skape kaos i den vestlige verden og for å få opinionen til å fjerne sanksjonene for de aktivitetene Russerne holder på med, uansett om det er krigshandlinger i øst europa/midt østen, om det er drap i England,om det er støtte til nazister i Sverige eller nett troll virksomhet i den vestlige verden.
Vi skal være våkne.

Dette for dumt alle makter har ønske å påvirke andre makter, alliert eller ikke i 2500 år snart Nett troll er bare det siste tilskuddet. Mitt lille ønske er at vi ikke har 3 verdens krig eller ny kald krig. Jeg har ikke sett bevis for at russerne har påvirket noe som helst, og nett troll argumentasjonen bør være enkel å bevise. For min del så kan russerne har hele fotball baner fulle av nett troll som prøver å sabotere vesten via mobil telefonen eller laptop, vi hadde en genuin mulighet å normalisere hele Europa og Russland, men nå går det rett vest. 

Norge bør ha et godt forhold med Russland og USA, Resten av Europa trenger vi ikke Tyskland og Frankrike er i full gang med ødelegge EU og EU vil nå framgranmetere i små biter.       

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Dette for dumt alle makter har ønske å påvirke andre makter, alliert eller ikke i 2500 år snart Nett troll er bare det siste tilskuddet. Mitt lille ønske er at vi ikke har 3 verdens krig eller ny kald krig. Jeg har ikke sett bevis for at russerne har påvirket noe som helst, og nett troll argumentasjonen bør være enkel å bevise. For min del så kan russerne har hele fotball baner fulle av nett troll som prøver å sabotere vesten via mobil telefonen eller laptop, vi hadde en genuin mulighet å normalisere hele Europa og Russland, men nå går det rett vest. 

Norge bør ha et godt forhold med Russland og USA, Resten av Europa trenger vi ikke Tyskland og Frankrike er i full gang med ødelegge EU og EU vil nå framgranmetere i små biter.       

  

Nett troll er dessverre en av de vanligste metodene russerne benytter fordi det ser ut til å komme fra landets egen befolkning. Dermed er det enklere/mer sannsynlig ? for de som er lettest å påvirke å støtte nett trollene og gradvis påvirke befolkningen i det aktuelle landet.
Tidligere var påvirkningen offisiell med regjeringer og ambassadører samt internasjonale møter. Det ser ut til ar russerne er e som er mest aktive mht bruk av nett troll ettersom den vestlige verden er veldig åpen mht nettaktivitet mens land som bl.a. Russland og Kina har laget sine forholdregler (brannmurer) mot slik åpen bruk.

Og når det gjelder bevis  er det vel bare fysiske bevis du tenker på antar jeg. De eneste fysiske bevisene som jeg har lest om er Syrias bruk av gass etter at Russland påstod at dette var ødelagt og da det nederlandske passasjerflyet ble skutt ned  i forbindelsen med Russlands involvering i kampene de støttet i Øst Ukraina. Dessuten er det vel også bevist at Russerne hadde militære på Krim i forbindelse med overtagelsen ettersom det har kommet russiske innrømmelser om dette.

Ja, vi bør naturligvis være venner med alle inkludert Russland. Men med alle de drapene de har vært involvert i i andre land som på Krim, i Ukraina og nå sannsynligvis også England så er det grunn til å spørre om vi bør nedprioritere dem til fordel for en del andre land i Nato blandt annet. Dette inkludere et nært vennskap med Tyskland og Frankrike selv om du tydligvis ikke er noen tilhenger av landene som kritiserer Russland.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det jeg lurer på er hvorfor Britene ikke vil sende Nervegassen til Russland, og hvorfor de ikke vil gå ut med bevisene de har funnet? Det må være en grunn til at de ikke gjør det, siden de ellers har alt å vinne på å bevise at Russland faktisk er skyldig. Jeg tenker et sannsynlig scenario er at de har skaffet bevisene "ulovlig", og at det sekundet de viser bevisene de har, avslører de også kildene til informasjon og bevis. Dette ønsker de ikke gjøre, og derfor får heller ikke Russland sendt bevisene Britene har funnet.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har Russland å vinne på dette? Jeg stoler ikke på Putin ett sekund men hva disse hendelsene skal være gode for skjønner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Duff said:

Hva har Russland å vinne på dette? Jeg stoler ikke på Putin ett sekund men hva disse hendelsene skal være gode for skjønner jeg ikke. 

Putin er ikke gal eller dum, og hele greia er tap tap for Russland. Om det faktisk er Russerene som står bak hvorfor bruke en metode som dette, jeg er ganske sikker på at de har phatogener som ikke smitter og er usynlig for andre land. Hva er det som forgår, agiterer england for konfrontasjon med Russland i så fall hvorfor?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2018 at 4:07 AM, ElinX0Xpoliti said:

Om noen som kan forklare hva som er sant eller usant av det han sier så hadde det vært greit for meg.

Jeg nekter faktisk å tro at Russland ledere er så dumme at de bruker en nervegift som kun kommer ifra dem, med mindre de tjener politisk på det. Om russerne angrep sivil personer så ønsker jeg vite hvorfor Russerne tar denne risikoen. Vi snakker om en stat som har minimum 4000 atomvåpen og NATO med USA i ryggen med minimum 4000 atomvåpen. 

Dette virker som når "hvite hjelmer" løy i Syria om kjemisk våpen som ble brukt når det viste seg at opprørene (ikke ISIS) hadde brukt dem. Hele denne situasjonen virker helt sprøtt i mine øyne. Dette er svært alvorlig og ingen vil vinne en krig, og de som overlever den vil sanselig være misunnelig på de døde.     

 

53 minutter siden, Duff said:

Hva har Russland å vinne på dette? Jeg stoler ikke på Putin ett sekund men hva disse hendelsene skal være gode for skjønner jeg ikke. 

Det er vel ingen som tror Russland ønsker krig, men Russland lå med ryggen brukket etter Sovjetunionens oppløsning, og Putin har oppnådd stor makt og nyter stor popularitet fordi han har gjenoppreist landet som en internasjonal stormakt. Jeg tror vi skal være glade for at Norge aldri har ligget i det Russland regner som sin bakgård, når man ser hva det kostet finnene er det også forståelig at de har et litt mer anstrengt forhold til sin store nabo i øst.

At en del land som ufrivillig hadde vært med i Sovjetunionen ønsket å sikre sin selvstendighet ved å knytte bånd til Vesten var forståelig. Men at Russland oppfattet NATOs og EUs utvidelser østover som en utfordring er også forståelig. Så Putin har hatt ryggdekning i egen befolkning både for anneksjonen av Krim og av sin styrkeoppbygging og harde retorikk mot Vesten. 

Store makter har tradisjon for å opptre bøllete overfor mindre makter. Dette er jo ikke enestående. Det skjer selv mellom venner, EU opptrer ofte bøllete overfor Norge, og vi tilpasser oss. Vi vet hvor makten ligger. Internasjonal politikk er slik sett til en viss grad preget av skolegårdens lov der de største bøllene nyter respekt nettopp fordi de kan tillate seg noe andre ikke kan. 

Russland har mindre penger å bruke på forsvar enn USA, men gjør seg nytte av en teknisk høyt utdannet befolkning og et lavere kostnadsnivå, så de kan likevel få relativt sett mye ut av pengene de bruker på opprustning. Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å tenke seg grunnen til at Russland bruker slike metoder for å ta overløpere i sine egne rekker. Hvis dette er en statlig operasjon, vil målet trolig være å dels avskrekke de som måtte gå i tanke om å bli agenter for Vesten, dels skremme og uroe de som allerede er vestlige agenter. Det vil neppe styrke moralen i det russiske agentkorpset om de ser at dobbeltagenter ender opp med trygge gode liv i et vestlig land. Så for å vaksinere sine egne mot å forråde landet, kan det være fornuftig å vise at overløpere aldri vil kunne leve trygt noe sted. 

Hvis målet bare var å få tatt forræderne av dage, kunne man selvsagt gjort dette i det skjulte, drept en i en fingert trafikkulykke, en annen i en husbrann og fått en tredje skutt i noe som liknet et vanlig ran. Men slike drap ville vært relativt verdiløse som avskrekking nettopp fordi ingen kunne vite med sikkerhet at overløperne var henrettet av Russland. Det er derfor man snakker om at Russland trolig bevisst valgte å forgifte den avhoppede russiske agenten Aleksandr Litvinenko med polonium, og det er også slik nervegass-drapsforsøket på den avhoppede agenten Sergej Skripal kan tolkes. For at ingen i eget agentkorps skal være i tvil om at det er snakk om statlige henrettelser. Altså til intern bruk, for å vise hvordan det kan gå hvis du tenker på å forråde landet ditt og spionere for fienden. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja det har jeg ikke tenkt på. Det er klart at det krever mindre penger å gjøre slikt fremfor å fornye Forsvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Cuckold said:

 

Det er vel ingen som tror Russland ønsker krig, men Russland lå med ryggen brukket etter Sovjetunionens oppløsning, og Putin har oppnådd stor makt og nyter stor popularitet fordi han har gjenoppreist landet som en internasjonal stormakt. Jeg tror vi skal være glade for at Norge aldri har ligget i det Russland regner som sin bakgård, når man ser hva det kostet finnene er det også forståelig at de har et litt mer anstrengt forhold til sin store nabo i øst.

At en del land som ufrivillig hadde vært med i Sovjetunionen ønsket å sikre sin selvstendighet ved å knytte bånd til Vesten var forståelig. Men at Russland oppfattet NATOs og EUs utvidelser østover som en utfordring er også forståelig. Så Putin har hatt ryggdekning i egen befolkning både for anneksjonen av Krim og av sin styrkeoppbygging og harde retorikk mot Vesten. 

Store makter har tradisjon for å opptre bøllete overfor mindre makter. Dette er jo ikke enestående. Det skjer selv mellom venner, EU opptrer ofte bøllete overfor Norge, og vi tilpasser oss. Vi vet hvor makten ligger. Internasjonal politikk er slik sett til en viss grad preget av skolegårdens lov der de største bøllene nyter respekt nettopp fordi de kan tillate seg noe andre ikke kan. 

Russland har mindre penger å bruke på forsvar enn USA, men gjør seg nytte av en teknisk høyt utdannet befolkning og et lavere kostnadsnivå, så de kan likevel få relativt sett mye ut av pengene de bruker på opprustning. Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å tenke seg grunnen til at Russland bruker slike metoder for å ta overløpere i sine egne rekker. Hvis dette er en statlig operasjon, vil målet trolig være å dels avskrekke de som måtte gå i tanke om å bli agenter for Vesten, dels skremme og uroe de som allerede er vestlige agenter. Det vil neppe styrke moralen i det russiske agentkorpset om de ser at dobbeltagenter ender opp med trygge gode liv i et vestlig land. Så for å vaksinere sine egne mot å forråde landet, kan det være fornuftig å vise at overløpere aldri vil kunne leve trygt noe sted. 

Hvis målet bare var å få tatt forræderne av dage, kunne man selvsagt gjort dette i det skjulte, drept en i en fingert trafikkulykke, en annen i en husbrann og fått en tredje skutt i noe som liknet et vanlig ran. Men slike drap ville vært relativt verdiløse som avskrekking nettopp fordi ingen kunne vite med sikkerhet at overløperne var henrettet av Russland. Det er derfor man snakker om at Russland trolig bevisst valgte å forgifte den avhoppede russiske agenten Aleksandr Litvinenko med polonium, og det er også slik nervegass-drapsforsøket på den avhoppede agenten Sergej Skripal kan tolkes. For at ingen i eget agentkorps skal være i tvil om at det er snakk om statlige henrettelser. Altså til intern bruk, for å vise hvordan det kan gå hvis du tenker på å forråde landet ditt og spionere for fienden. 

 

Jeg klar over at Russland har gjort slikt tidligere, men hvorfor nå. Jeg anser at dette er det mest kontra produktive som kan skje Russland, Europa er ikke i en posisjon til å gå imot Russland resurs mesig eller militært. Og hele sivaskojoen føles galt ut, spesielt når May kom ut med tale så raskt og hun er så sikker i sin sak, Til og med Jensemann er ute og sier ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Jeg klar over at Russland har gjort slikt tidligere, men hvorfor nå. Jeg anser at dette er det mest kontra produktive som kan skje Russland, Europa er ikke i en posisjon til å gå imot Russland resurs mesig eller militært. Og hele sivaskojoen føles galt ut, spesielt når May kom ut med tale så raskt og hun er så sikker i sin sak, Til og med Jensemann er ute og sier ting. 

Jeg tror som sagt forsøket på å henrette Sergej Skripal må forstås som en operasjon for intern avskrekking med mål å holde moralen oppe i det russiske agentkorps. Så har man nok vært bevisst at dette ville forsure forholdet til Storbritannia slik forholdet ble forsuret etter henrettelsen av Litvinenko i 2006, men forholdet var allerede kaldt før denne siste aksjonen, og Putins Russland markerer seg som stormakt nettopp ved at man ikke spør Vesten om lov. Man går sin egen vei, og Putin står støtt på hjemmebane nettopp ved å følge denne linjen. 

Vi må også huske at Russland har en politisk kultur som skiller seg fra Vest-Europa ved at den veier individets rettigheter noe lavere i forhold til nasjonens interesser. På godt og vondt. Mens Vest-Europa har gått så langt at hensynet til ikke-europeiske enkeltindivider som ønsker å ta del i den vestlige velstanden får veie tyngre enn de europeiske folks rett til å beholde flertallet i eget land. Så vi lever i et samfunn der hele befolkningssammensetningen endres dramatisk fra tiår til tiår som følge av et ekstremt fokus på individets rettigheter (alle skal ha rett på å søke om asyl og bli behandlet utelukkende med individets behov for øye) - selv om det skjer på bekostning av folket i landet.

Dette siste var en liten avsporing, men det henger nok litt sammen. Russland styres etter prinsipper der landet og nasjonen veier tyngre, og individets rettigheter ikke alltid veier tyngst. Det kan også ha en skyggeside, og den ser vi her.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland har erklært at "cold war II" har startet på twitter. Dette er en katastrofe for Norge og Verden. Dette er ganske ille @Cuckold , Jeg håper for alles fred at ikke putin blir erstattet av en Galing eller blir tvunget til å sette inn "hardliners" i administrasjonen. Dette er faktisk galskap. Og det ser ut som at USA kommer til angrepe Syria også, der Russland er alliert med. Og Erogdan som er en galing med diktator makt i Tyrkia ligger seglfølelig rett attmed. Dette er ganske skummelt.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2018 den 11.17, ElinX0Xpoliti skrev:

Mitt lille ønske er at vi ikke har 3 verdens krig eller ny kald krig. 

Kald krig har vi hatt siden anneksjonen av Krim, for EU, USA m.fl. har siden da straffet Russland økonomisk, og Russland har straffet oss tilbake. Den kalde krigen er ikke så kald som da Sovjetunionen eksisterte, men det er likevel en kald krig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...