Gå til innhold

Belønning etter vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere gitt dere selv, eller planlegger å gi dere selv, en belønning etter vektnedgangen? :tommelsmil: 

Jeg tenker å kjøpe meg dyrt sportsutstyr jeg har ønsket meg lenge når jeg har nådd målet mitt. Målet mitt er ca. 10 kg, fra eller til. Håper å klare det på 5-6 mnd.

Hva med dere? 

Anonymkode: 005e5...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planla det, løst, men skrinla det, heldigvis. Å tenke at jeg skal ha belønning for å ta vare på helsa mi, sender feil melding - det du gjør nå er så ubehagelig at du trenger trøst og oppmuntring, og belønningen tar over fokuset fra resultatet jeg ønsker å oppnå. Tre år ut i vedlikehold, savner jeg ikke noen belønning. For meg er en normalvektig kropp, det å kunne få klær i normale størrelser til å sitte pent, bøye meg uten å flytte på magen osv, "belønning" nok; jeg føler ikke at det jeg gjør er så ille, heller, jeg lever kun et vanlig hverdagsliv. Det jeg har gjort, rent praktisk, er omtrent det du gjør, å kjøpe ting jeg har lyst på, og trenger, ting som vil hjelpe meg å fortsette å leve sunt, når jeg har et behov og er i stand til å bruke det. Jeg har feks kjøpt meg Nutribullet, fordi jeg fikk lyst på smoothies, og smoothies er en grei måte å få variasjon i kostholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger all drahjelp jeg kan få, så gir meg selv premie for hver kg :fnise:

Det er kanskje ikke pedagogisk riktig, men det er jo bare meg selv som vet det... og skjønner jo at det er premie nok å være sunn, men det er jo veldig gøy og oppmuntrende. Kjøpte meg nye løpesko sist, og ved neste store milepæl skal jeg få ny olabukse. Ellers er det mindre premier, som hårfarge, en krem ect. 

Anonymkode: ace3d...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger all drahjelp jeg kan få, så gir meg selv premie for hver kg :fnise:

Det er kanskje ikke pedagogisk riktig, men det er jo bare meg selv som vet det... og skjønner jo at det er premie nok å være sunn, men det er jo veldig gøy og oppmuntrende. Kjøpte meg nye løpesko sist, og ved neste store milepæl skal jeg få ny olabukse. Ellers er det mindre premier, som hårfarge, en krem ect. 

Anonymkode: ace3d...26e

Men jeg må si jeg likte dette også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av den summen jeg normalt sett brukte på klær i mnd. (Pluss litt til) og har shoppestopp frem til jeg har nådd målet mitt. Det er gøy og motiverende å måtte legge vekk klær som blir for store, og kunne hente fram klær som ikke har passet på kjempelenge. Får bedre og bedre plass i klesskapet ettersom klær må ut

 Når jeg har nådd målet skal jeg ta en skikkelig shoppingtur og kjøpe klær for pengene jeg har spart 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til frisøren etter x antall kilo, og handle ny garderobe når jeg har nådd målet mitt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper et plagg jeg ønsker meg i en størrelse som er for liten. Nå passer buksene jeg kjøpte før jul, og nå ligger nye bukser og venter. Det er motiverende når det plagget som var for lite passer :)

Anonymkode: c01a0...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke noe som belønning. Min belønning vil være å kunne passe inn i alle de kule buksene jeg har liggende i klesskapet, som ikke passer nå. Har gått opp 5 kg, og det meste legger seg på hoftene, så da er det jo ikke så enkelt å få igjen de gamle buksene. 

Anonymkode: 22e7e...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe treningsutstyret du ønsker deg , så kan det hjelpe deg underveis i å nå målet ditt? 

Folk er forskjellige, jeg har aldri skjønt greia med å kjøpe ting til seg selv som "premie". Enten så har en råd til og trenger/ønsker noe, eller så har en ikke - uavhengig av om en har nådd "målene". Noe annet hadde det vært om jeg hadde fått nye joggesko etter å ha gått ned X antall kilo. DET hadde funka for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av 100 kr pr kilo ned,  til shopping den dagen jeg har nådd målet 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppingtur til London :)!

Jeg har satt meg som mål å gå ned 15 kg innen 1 juli (Startet i januar). Delmål er 5 kg hver annen måned. Veier jeg det jeg skal innen 1 Juli er premien tur til London i sommerferien med 5000 i klesbudsjett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...