Gå til innhold

Kunne du tenkt deg en tysker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du tenkt deg en tysk kjæreste? Hvorfor, hvorfor ikke? Er en tysker som er interessert i meg men vet ikke helt med språkvanskene og kanskje kulturforskjellene.

Anonymkode: c998d...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn/kvinne? Ja, i Tyskland er det veldig forskjell på kjønn og sterkt press på kvinner om å være kvinner. Og på menn om å være menn.

Anonymkode: 19a63...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. det sier seg vel selv. Det kommer jo helt ann på hvem han er, ikke hvor han kommer fra. Prøv å bli bedre kjent og se hvor det går.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne fint det. Men et must er at han faktisk kan Norsk (pga min familie er generelt dårlig i språk som ikke er Norsk). 

Men kunne vert interresant. Etnisitet stopper ikke meg fra å utforske litt :) 

Anonymkode: 30589...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn/kvinne? Ja, i Tyskland er det veldig forskjell på kjønn og sterkt press på kvinner om å være kvinner. Og på menn om å være menn.

Anonymkode: 19a63...63a

Mann jeg tenker på. Kan du forklare litt mer om disse kjønnsforskjellene og presset? Skiller det seg mye fra Norge?

Anonymkode: c998d...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mann jeg tenker på. Kan du forklare litt mer om disse kjønnsforskjellene og presset? Skiller det seg mye fra Norge?

Anonymkode: c998d...0ff

Det skiller seg en del fra Norge ja. Her kan du gå på butikken med rufsete hår og et eller annet du bare har slengt på deg. I Tyskland er du nødt til å dolle og sminke deg før du går på butikken, og nåde om du ikke har kledt deg fint! Da kan folk rent av bli sure på deg. Helt fremmed folk ja. Her gir vi blanke. Ei venninne gikk tømrerlinjen i Tyskland. Hun ble mobbet, ikke bare av guttene (det var bare hun og gutter i klassen, ingen andre jenter enn henne) men til og med læreren, som kom med stikk og stygge bemerkninger om at, "men dette skal du få slippe, du som bare er kvinne", og lignende.

Ja, det er langt mer kjønnsrollemønster i Tyskland enn her i Norge.

Som flere har bemerket alt, alle er forskjellige. Men jeg har bare dårlige erfaringer med tyske menn. JEG har bare det. Det betyr ikke at du vil møte menn av samme slaget som jeg har møtt. Kan være han er en godgutt! <3

Anonymkode: 19a63...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyskertøs.

Anonymkode: 3d1ba...9d3

Ironisk nok kan ikke tyske kvinner være det. Det er det bare norske (og danske) kvinner som var. Tyske kvinner var tyskere.

Enda mer ironisk er at det var faktisk flere menn som giftet seg med tyske kvinner som var her i Norge under okkupasjonen. De ble, til forskjell fra kvinnene som hadde gift seg eller vært sammen med tyske menn, ikke straffet, mistet ikke sitt norske statsborgerskap, ble ikke plassert på Hovedøya. 

Anonymkode: 19a63...63a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en tysker.. værste forholdet noen sinne! Familien var jo helt vill! Å mislikte at sønnen hadde norsk kjæresten osv. Å han var ikke et hakk bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste unge tyskere snakker engelsk nå, er bare de som er litt eldre som kanskje ikke kan så mye engelsk. Språket kan da ikke være et problem. Ellers burde man jo bare benytte mulgiheten til å lære seg litt tysk, det er bare smart.

Jeg har bodd en kortere periode i Tyskland. At det er så store kulturforskjeller har jeg litt problem med å se. Ting som kan være litt ulikt: Det forventes kanskje at man i større grad er høflig, og noen vil f.eks. forvente høflig tiltale om du skulle snakke tysk. Tyskere kan virke veldig seriøse, men de har noen morsomme sider også. Jeg opplever de som ganske hyggelige de fleste. Det som er viktig er at du ikke går i sykkelfeltet i Tyskland, da kan du få litt kjeft. Ellers går det fint ;)

 

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite kulturforskjeller.

Tyskere er generelt høfligere enn nordmenn, og håndhilser mer, ved møte og farvel.

Du kan fint handle i joggebuksa ;)

Det er ganske mange tyskere, så om han du har møtt er ålreit, kommer ann på personen, og ikke det at han er tysk hvertfall.  

 

Anonymkode: 8e30d...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, missmcbeal skrev:

De fleste unge tyskere snakker engelsk nå, er bare de som er litt eldre som kanskje ikke kan så mye engelsk. Språket kan da ikke være et problem. Ellers burde man jo bare benytte mulgiheten til å lære seg litt tysk, det er bare smart.

Jeg har bodd en kortere periode i Tyskland. At det er så store kulturforskjeller har jeg litt problem med å se. Ting som kan være litt ulikt: Det forventes kanskje at man i større grad er høflig, og noen vil f.eks. forvente høflig tiltale om du skulle snakke tysk. Tyskere kan virke veldig seriøse, men de har noen morsomme sider også. Jeg opplever de som ganske hyggelige de fleste. Det som er viktig er at du ikke går i sykkelfeltet i Tyskland, da kan du få litt kjeft. Ellers går det fint ;)

 

Det er sant. Er du i selskap med noen tyskere kan du ikke nyse uten at i alle fall noen sier, "gesundheit". Og så tror de at det er hell hvis en sort katt går over veien. 

Anonymkode: 3f6c2...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ingen forskjell mellom nordmenn og tyskere. Alles nur Vorurteile :P

Faren min er norsk og mora mi er tysk. Jeg er født og oppvokst i Tyskland og flyttet hit for 5 år siden.

Anonymkode: 811ec...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Min første store forelskelse var en tysk gudinne som jeg møtte på sommerferie da jeg var 17. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Overrasket skrev:

Min første store forelskelse var en tysk gudinne som jeg møtte på sommerferie da jeg var 17. :rodmer:

Det ble en het sommer? Var du på ferie i Tyskland? Og hvordan kom dere i snakk?

Anonymkode: c998d...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min er tysk, og det er det værste forholdet jeg har hatt. I starten var alt rosenrødt og vi hadde det veldig bra, selv om han til tider var veldig sjalu uten grunn. Med tiden kom personligheten hans mer fram, og han behandlet meg veldig dårlig. Han hadde mange psykopatiske trekk og et stygt syn på kvinner.

Anonymkode: 36957...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer kanskje et unødvendig langt svar, men jeg mener det.

HVER gang det diskuteres noe om noen fra andre land, er alt å ille, synes jeg det virker som. Vel, noen rosemaler jo menn fra andre land, mens stort sett er det negativt. Er det fordi disse menneksene er så slemme, mens godhet er forbeholdt Norge? Så å innlede et forhold til en norsk mann er det eneste rette, for selv om det kanskje er litt kjedelig, så forandrer ingenting seg? Mens ALLE utlendinger er superkule/snille i starten, men så blir alt et helvete 🙄🤔???????? Vel....hvorfor blir forholdet til oss norske kvinner alltid et helvete?

hvem har sagt at alt vi gjør er så riktig? Jeg missunner faktisk nesten kvinner fra andre land, selv tyrkiske noen ganger (missunner IKKE afghanske og alt det der nei). Fordi de kan velge mann uten å ha en gjeng rundt seg (venninner og mødre/kvinnelige familiemedlemmer og eldre menn) som advarer, maser om at du må finne deg en snill mann, gjør narr av deg hvis du så mye som innrømmer å ha fått følelser for en mann fra et annet land! 

ts, du får gå for det om det er det du vil. Kjærligheten vokser ikke på trær. Tysker kan ikke være det verste. De har høy arb.moral, godtar ikke unnasluntring og slurving i like stor grad som oss. Og språket er veldig maskulint og ryddig synes jeg. Synes du er heldig jeg... 

 

 

Anonymkode: 6d84e...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det ble en het sommer? Var du på ferie i Tyskland? Og hvordan kom dere i snakk?

Anonymkode: c998d...0ff

Haha! 17 år gamle Overrasket var nok alt for uerfaren med kvinner til å kunne nyte situasjonen fullt ut. Hadde jeg tatt med meg litt av livserfaringen jeg har nå og reist tilbake i tid kunne det sett annerledes ut. Det var ikke i Tyskland, nei. Jeg tror hun la merke til meg først, og vi kom i snakk ved at hun hang utenfor hotellrommet mitt (jeg hadde eget rom med utgang til hotellplenen foran) frem til jeg kom på at det kunne være en gode ide å sjekke om det var tilfeldig at hun bare satt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...