Gå til innhold

Å date damer med barn fra før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke har barn selv. I utgangspunktet er det ikke meg helt imot, men jeg er litt skeptisk.

Grunnen til at jeg skriver, er at det er aktuelt.

Jeg tenker spesielt hvis en dame har 100 % eneansvar for ungen, og far ikke er involvert. Det betyr lite kjærestetid og å finne på ting sammen. Aldri fri fra barnet. Jeg er usikker på om jeg ser en fremtid i det.

Å være en alenemor er absolutt tøft og vanskelig, men det setter også en del hindre for et forhold, iallefall i en startfase hvor det er mye dating, ut og spise, kino og andre aktiviteter. Jeg er også bekymret for at det kan skorte på sexlysten.

Anonymkode: 85140...3b5

Om du ser litt kynisk på det er det overraskende mange alenemødre fra 20 år og oppover som sliter å få tak i en date. Du vil oppdage at det er mange av dem på datingsider som feks sukker. Du kan jo droppe dem etter en stund .

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sammen med en mann som har barnet sitt 100% da mor ikke lenger er her. Og ja, det er tøft, og ja man har lyst å gå på veggen noen ganger når man bare ønsker 5 minutter alene men det er overhodet ikke mulig. Ungen begynner heldigvis å bli tenåring nå, så vi får mer og mer tid alene da hun er opptatt med sine egne ting. Men det var slitsomt de første 5 årene, det skal jeg innrømme... 

Anonymkode: 1037c...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, KuMannen said:

Om du ser litt kynisk på det er det overraskende mange alenemødre fra 20 år og oppover som sliter å få tak i en date. Du vil oppdage at det er mange av dem på datingsider som feks sukker. Du kan jo droppe dem etter en stund .

Tull, jeg er alene med barn, er på Sukker, men ingen problemer med å skaffe seg date. 

Anonymkode: 774a6...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gir blanke i dine dårlige forsøk på fornærmelse. Jeg er seriøs, vil du fø opp og betale for noen annens avkom? Når hun oppdager hvor lett hun kan utnytte deg vil hun garantert få flere "unger i redet". Ingen av de vil være dine.

Okei, la meg uttrykke meg så du forstår: dette vil du ikke. Google cuckold hamster. Det er hva det kalles, hamster. Når man lever den livsstilen. Den eneste unge du vil og ønsker å fø på er din egen.

Anonymkode: b110d...1ea

Skjønner at de du får lesestoffet ditt fra som regel er fra land der det er vanlig at kvinner blir hjemme med barna, men i Norge jobber faktisk den store parten av kvinner og betaler for sine egne barn.

Anonymkode: 588e8...921

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, KuMannen skrev:

Om du ser litt kynisk på det er det overraskende mange alenemødre fra 20 år og oppover som sliter å få tak i en date. Du vil oppdage at det er mange av dem på datingsider som feks sukker. Du kan jo droppe dem etter en stund .

Er faktisk noe i det. Alenemor selv. Har ingen problemer med å få en date, men sliter med å få dem til å forplikte seg til meg. Og jeg skjønner det godt. Kvier meg for å date menn med barn selv. Så ender som regel opp med å date barnløse. Skjønner jo selv hvorfor de ikke ønsker å dele hverdagslivet mitt med meg.

Anonymkode: b0de1...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS? Dette kan være deg om noen år. Du bestemmer selv!

 

 

Anonymkode: b110d...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at du er skeptisk, så ville i det minste tatt det veldig rolig i starten og sett om forholdet er noe å satse på.

Ønsker du egne barn på sikt? Dersom du gjør det og denne kvinnen også ønsker flere barn (da med deg), har dere jo aldri "barnefri" uansett om noen år, så kanskje et barn ekstra ikke betyr så mye da?

Anonymkode: ba728...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk noe i det. Alenemor selv. Har ingen problemer med å få en date, men sliter med å få dem til å forplikte seg til meg. Og jeg skjønner det godt. Kvier meg for å date menn med barn selv. Så ender som regel opp med å date barnløse. Skjønner jo selv hvorfor de ikke ønsker å dele hverdagslivet mitt med meg.

Anonymkode: b0de1...7d2

Jeg er singel og har selv datet noen alenemødre , men orker ikke bli en pappa for noen jeg ikke er en pappa for. Single damer er i motsetning til alenemødre voldsomt kresne. Dating er tross alle muligheter bare blitt vanskeligere 2018 .

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mann som har barnet sitt 100% da mor ikke lenger er her. Og ja, det er tøft, og ja man har lyst å gå på veggen noen ganger når man bare ønsker 5 minutter alene men det er overhodet ikke mulig. Ungen begynner heldigvis å bli tenåring nå, så vi får mer og mer tid alene da hun er opptatt med sine egne ting. Men det var slitsomt de første 5 årene, det skal jeg innrømme... 

Anonymkode: 1037c...a4f

Jeg trodde alenefedre var in og alenemødre ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull, jeg er alene med barn, er på Sukker, men ingen problemer med å skaffe seg date. 

Anonymkode: 774a6...985

Blir han hos deg eller drar han av sted etter noen uker ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KuMannen said:

Jeg er singel og har selv datet noen alenemødre , men orker ikke bli en pappa for noen jeg ikke er en pappa for. Single damer er i motsetning til alenemødre voldsomt kresne. Dating er tross alle muligheter bare blitt vanskeligere 2018 .

Mulig det er litt forskjell på hvor voksne disse single mødrene er, men i min korte datingkarriere hvor jeg møter alenemødre i 4x alderen, så har både de og jeg som prinsipp at man aldri involverer daten i egen familie før relasjonen er godt etablert, typisk minst 3-6 måneder. Så det burde være tid til å bli kjent med personen først da og se om det er verdt det.

Motsatt, så vil jeg tro at de single barnløse jentene er veldig kresne fordi de ønsker å få barn, og det ganske snart hvis de er litt opp i 30 årene.

Som mann bør du da kanskje ta stilling til følgende; ønsker du barn eller ikke? Hvis du vil ha det så forsøk å finne noen som ønsker det samme. Hvis du ikke vil ha barn så blir jo spørsmålet om du kan akseptere at den andre har det, og at du da etterhvert vil bli ekstra-pappa.

Hvis du heller ikke vil det så begynner antageligvis mengden tilgjengelige partnere (menn og kvinner som begge ikke ønsker barn) å bli veldig liten. Ikke umulig, men krever nok litt leting vil jeg tro.

Endret av Kreator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KuMannen said:

Blir han hos deg eller drar han av sted etter noen uker ?

Nå har jeg ikke vært singel kjempelenge, men de jeg har datet har i hvert fall blitt en stund ja, og fortsatt er... 

Hadde flere kortere affærer da jeg var singel og ikke hadde barn. 

Tror mye fortsatt handler om personlighet og kjemi. Føles det rett, så blir det rett uavhengig av barn eller ei. Og det spiller også stor rolle om man klarer å kommunisere hva man vil, at man ikke er ute etter en ekstrafar osv. 

Men klart, det er jo sikkert en god del folk som sveiper forbi også, som ikke vil date de med barn, men det finnes da nok av de som vil. 

Anonymkode: 774a6...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS? Dette kan være deg om noen år. Du bestemmer selv!

 

 

Anonymkode: b110d...1ea

Det der er IKKE normal oppførsel! Dette, hvis det er sant, er et enestående eksempel på ei kald og egoistisk kjerring, og har ingenting å gjøre med at hun er alenemor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker spesielt hvis en dame har 100 % eneansvar for ungen, og far ikke er involvert.

Anonymkode: 85140...3b5

Da ville jeg spurt meg selv hvorfor, om ikke faren er død. Ei som "tilfeldigvis" ble gravid, selv om hun gikk på pillen, da forholdet begynte å skrante? De finnes, dessverre.

Årsaken til situasjonen ville for meg vært vesentlig for om jeg trodde det kunne være noe å satse på.

Anonymkode: 6dfa2...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ~white lady~ skrev:

Det der er IKKE normal oppførsel! Dette, hvis det er sant, er et enestående eksempel på ei kald og egoistisk kjerring, og har ingenting å gjøre med at hun er alenemor.

Det er sånn kvinner er. Jakter etter noen som er bedre, noen som er mer alfa, noen med høyere status. Det ligger i kvinners natur. Nei, det er ikke ondskap, noe mer enn at en løve jakter på og dreper ei gasell er ondskap. Det er bare slik naturen er.

Det er derfor jeg advarer TS. Naturen hennes vil tidsnok gjøre at han angrer.

Anonymkode: b110d...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sånn kvinner er. Jakter etter noen som er bedre, noen som er mer alfa, noen med høyere status. Det ligger i kvinners natur. Nei, det er ikke ondskap, noe mer enn at en løve jakter på og dreper ei gasell er ondskap. Det er bare slik naturen er.

Det er derfor jeg advarer TS. Naturen hennes vil tidsnok gjøre at han angrer.

Anonymkode: b110d...1ea

:klaske:

Anonymkode: 5841c...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke har barn selv. I utgangspunktet er det ikke meg helt imot, men jeg er litt skeptisk.

Grunnen til at jeg skriver, er at det er aktuelt.

Jeg tenker spesielt hvis en dame har 100 % eneansvar for ungen, og far ikke er involvert. Det betyr lite kjærestetid og å finne på ting sammen. Aldri fri fra barnet. Jeg er usikker på om jeg ser en fremtid i det.

Å være en alenemor er absolutt tøft og vanskelig, men det setter også en del hindre for et forhold, iallefall i en startfase hvor det er mye dating, ut og spise, kino og andre aktiviteter. Jeg er også bekymret for at det kan skorte på sexlysten.

Anonymkode: 85140...3b5

Er du barnløs så synes jeg du like gjerne kan skygge unna kvinner med unger fra før. Jeg vil også råde barnløse kvinner det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn kvinner er. Jakter etter noen som er bedre, noen som er mer alfa, noen med høyere status. Det ligger i kvinners natur. Nei, det er ikke ondskap, noe mer enn at en løve jakter på og dreper ei gasell er ondskap. Det er bare slik naturen er.

Det er derfor jeg advarer TS. Naturen hennes vil tidsnok gjøre at han angrer.

Anonymkode: b110d...1ea

Jeg tror du er på feil underforum. Prøv skråblikk og generaliseringer heller. Dette blir for dumt. Litt i samme gate som: alle menn er notorisk utro, de er kun ute etter å spre genene sine og har ikke evne til å være monogam og elske noen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Jeg tror du er på feil underforum. Prøv skråblikk og generaliseringer heller. Dette blir for dumt. Litt i samme gate som: alle menn er notorisk utro, de er kun ute etter å spre genene sine og har ikke evne til å være monogam og elske noen. 

Det du prater om er fordommer. Jeg prater ikke om fordommer, jeg har mer enn nok av forskning å vise til. Jeg stoler på forskningen. Gjør ikke du?

Anonymkode: b110d...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste vår hadde mannen min 100% omsorg for da vi ble sammen. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, for å si det sånn, men vi har da fått det til på et vis - jeg er her fremdeles 6 år senere, og med to barn til! 

Nå var kanskje situasjonen min/vår litt "ekstra" i og med at barnet har en del diagnoser og krever tilsyn, så vi hadde veldig lite tid til kjæresteri. Det var litt sårt, men vi har fått en nydelig og velfungerende familie og hverdag sammen. :)

Edit; jeg hadde ikke gjort det igjen. 

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...