Gå til innhold

Forfalt leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som et narkoreir. Men for et potensiale! Om man ser forbi "slitasjen" er dette en veldig fin leilighet.

Anonymkode: 54e7f...367

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som den har stått tom en stund og ikke har blitt vasket ned på veldig, veldig lang tid. Mye av det svarte på veggene er nok bare bystøv. 

I tillegg ser det ut som den er i hovedsak orginal (ikke renovert siden oppføring) på takhimlinger, listing og brede døråpninger. Vinduene og baderomsinventar er det eneste som ser nyere ut en 1950:fnise:

Kanskje den har blitt brukt som kollektiv eller noe sånt?

Tror inntrykket ville blitt lang bedre om den bare var ren og man hadde kastet ut det ekle teppet. Hvis den ikke har mye sopp/fuktskader har den enormt potensiale for fingernemme folk. 

Anonymkode: bef2c...856

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig møkkete ut :o 
Første jeg tenkte var at det så ut som brann-sot på rommene... På bilde 9, så kan det se ut som teppet/gulvet har brannmerker... 
Men forutenom at badet så helt grusomt ut, så kan det godt være at denne har vært bebodd av samme person(er) i lang tid, og møbler har stått slik at dem har skjult slitasje, og det har vært mangelfult renhold. 
Det ser litt ut som noen har gjort ett veldig halvhjertet forsøk på å rengjøre der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk leilighet! Min gjetning er at det er en kombinasjon av slitasje og at den har har stått tom i mange år. Har selv opplevd (et sted jeg bodde)  at den gamle eieren av en hel bygård døde, og en av leilighetene "ble oppdaget" av arvingene. Den hadde stått urørt siden femtitallet, og så litt ut som dette.

Anonymkode: d18da...89d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har det bodd ett eldre menneske. Vedkommende har sikkert samlet på all verdens papirutgave av aviser og tidsskrift, og på sine eldre dager så har ikke vedkommende sluppet inn noen. Og har heller ikke vært så veldig nøye med vaskingen. Muligens har leiligheten vært overmøblert, i tillegg til stabler med aviser og blader. 

Har ikke hatt noe særlig kontakt med naboene, og har surret omkring med sherryglasset og lest. 

Men nå har vedkommende funnet ut at leiligheten skal selges, og flytter tilbake fødestedet. Tror jeg....

Anonymkode: 344b9...8de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte en slik leilighet og brukte ca. ett år på å fikse den. Byttet gulv, tapetserte, malte og byttet bad men vi beholdt kjøkkenet men pusset det ned og malte og la fliser. Før vi begynte tok vi mange bilder så folk kunne se hvordan det så ut - ellers ville ingen tross oss.

Må sies at vi har mange nevenyttige i familien, tom. elektriker og rørlegger også. Vi droppet alt av ferieturer og annen luksus det året vi holdt på. 

Anonymkode: f57bf...526

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som den har stått tom en stund og ikke har blitt vasket ned på veldig, veldig lang tid. Mye av det svarte på veggene er nok bare bystøv. 

I tillegg ser det ut som den er i hovedsak orginal (ikke renovert siden oppføring) på takhimlinger, listing og brede døråpninger. Vinduene og baderomsinventar er det eneste som ser nyere ut en 1950:fnise:

Kanskje den har blitt brukt som kollektiv eller noe sånt?

Tror inntrykket ville blitt lang bedre om den bare var ren og man hadde kastet ut det ekle teppet. Hvis den ikke har mye sopp/fuktskader har den enormt potensiale for fingernemme folk. 

Anonymkode: bef2c...856

Jeg tror det er et gammelt linoleumsbelegg, ikke et teppe. De hadde så vidt jeg vet ofte "teppemønster" en periode. 

Anonymkode: 0f567...015

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være polakker eller rumenere som har bodd der :P

Anonymkode: 9bef0...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del mennesker som bor slik. Igjennom jobben har jeg kontakt med en del av Oslo-bys uheldige sjeler. Det er folk med ‘horder’-syndrom som bor slik.

husker jeg tryglet og ba en dame sist uke om ikke kommunen/hjemmesykepleien kunne få være så snill å komme hjem til henne og vaske litt, men nei. 

Anonymkode: 88e3f...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

For et potensiale!   Brett opp armene og sett av en mill til oppussing så har du flott leilighet med super beliggenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten var fantastisk da, store flotte rom. Så de som har mulighet til å pusse opp denne, kan få en helt fantastisk leilighet. Jeg har allerede pusset den opp i hodet mitt.

Anonymkode: abb57...83b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk potensiale!!!

Hadde kjøpt den glatt hvis jeg hadde vært et oppussingsfirma eller hatt en handy kjæreste. Den er på BILLIGSALG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, trådens tema... 

Hehe!

Tipper en eldre person har bodd der. En person uten særlig nettverk, som har samlet på "alt" for å fylle tomrommet etter mangelen på gode relasjoner. En såkalt "horder". Mange bor slik. Veldig trist å tenke på... En "glemt" person. Muligens dødd i leiligheten og ligget der lenge før h*n ble funnet.

Vil jeg tippe. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et potensiale! Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt den og pusset opp med glede!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er et gammelt linoleumsbelegg, ikke et teppe. De hadde så vidt jeg vet ofte "teppemønster" en periode. 

Anonymkode: 0f567...015

Jeg tror du har rett. Ser ut som det er belegg med tregulv under, spesielt på bildet med den store peisen. Ser ut som trestaver som skinner igjennom)

Anonymkode: bef2c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 hours ago, Mrs.Purdey said:

For et potensiale!   Brett opp armene og sett av en mill til oppussing så har du flott leilighet med super beliggenhet. 

Det er greit å være klar over at de vestvendte vinduene ligger ut mot Kirkeveien, som er en gjennomfartsåre. Det kommer kanskje til å bli mindre trafikk der fremover, og da kan boligen være et kupp.

Når leiligheter blir så nedkjørt som denne, har det ofte nettopp noe med beliggenhet og trafikk å gjøre (og utleie til mer eller mindre suspekte folk), uten at jeg skal påstå at det er tilfelle her. Det kan også være snakk om et svært gammelt menneske som har bodd i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 9.57, AnonymBruker skrev:

For en fantastisk leilighet! Min gjetning er at det er en kombinasjon av slitasje og at den har har stått tom i mange år. Har selv opplevd (et sted jeg bodde)  at den gamle eieren av en hel bygård døde, og en av leilighetene "ble oppdaget" av arvingene. Den hadde stått urørt siden femtitallet, og så litt ut som dette.

Anonymkode: d18da...89d

Stakkars den som åpnet den leiligheten med eieren som hadde ligget der i alle år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kvinneguide said:

Stakkars den som åpnet den leiligheten med eieren som hadde ligget der i alle år!

Hæ? Det var ikke det vedkommende skrev

Anonymkode: d4c28...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Mippi said:

Åja, trådens tema... 

Hehe!

Tipper en eldre person har bodd der. En person uten særlig nettverk, som har samlet på "alt" for å fylle tomrommet etter mangelen på gode relasjoner. En såkalt "horder". Mange bor slik. Veldig trist å tenke på... En "glemt" person. Muligens dødd i leiligheten og ligget der lenge før h*n ble funnet.

Vil jeg tippe. :(

Hvorfor i alle dager vil du tippe at noen døde i leiligheten og ble liggende lenge? Leiligheten ser veødog nedslitt ut, noe som gjør det mulig å tenke at her har det bodd gamle folk, narkomane, uteliggere eller hoarders som overhodet ikke har vedlikeholdt, men hvordan i alle dager kan man tenke at noen døde og ble liggende lenge i leiligheten ut i fra annonsen?

Anonymkode: d4c28...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...