Gå til innhold

Hvordan er menns følelsesliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.3.2018 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Vi ser jo ofte kg-menn snakke foraktelig om følsomhet og følelser. De ser på følelser som et tegn på svakhet og skryter av å være ufølsomme, eller "rasjonelle" som de liker å kalle det. Det er typisk mannlig tankegang, og jeg tror faktisk ikke de er i stand til å føle like dypt som kvinner.

Anonymkode: e1c14...4a4

Å være rasjonell utelukker da ikke å ha følelser. Men å la følelser komme forran logikk og rasjonalitet er helt idiotisk. Det handler om prioriteringer og etikk.

Jeg føler at det er kjipt å stå opp på morgenen og dra på jobb. men rasjonellt sett så burde jeg gjøre det, ellers så tjener jeg ikke penger og da får jeg det dårligere. Så hva burde jeg velge? Følelsen, eller det rasjonelle valget?

Anonymkode: b3301...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være rasjonell utelukker da ikke å ha følelser. Men å la følelser komme forran logikk og rasjonalitet er helt idiotisk. Det handler om prioriteringer og etikk.

Jeg føler at det er kjipt å stå opp på morgenen og dra på jobb. men rasjonellt sett så burde jeg gjøre det, ellers så tjener jeg ikke penger og da får jeg det dårligere. Så hva burde jeg velge? Følelsen, eller det rasjonelle valget?

Anonymkode: b3301...308

Å skille mellom følelser og fornuft er ikke like enkelt når det kommer til større saker. Det sa også Hume, som mente at fornuften er mer ledsager for følelsene, enn omvendt. Man ser mange ganger her inne innlegg gjennomsyret av følelser, men som likevel påberoper seg logikk og rasjonalitet. Vi mennesker hadde nok hatt godt av å innse at det meste vi driver med er styrt av underbevisstheten, som er et enormt nettverk.

Anonymkode: 2de54...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Er ensomhet en følelse eller en tilstand? 🙂

Jeg bare måtte kommentere dette, men ensomhet kan være en følelse. Ensomhet er ikke nødvendigvis å være alene uten noen i livet sitt.

Folk kan føle seg ensom i et forhold for eksempel, fordi de ikke føler seg sett og hørt av den andre.

Folk kan føle seg ensom selv om de sitter i en gruppe med mennesker, fordi de kanskje føler seg utenfor, annerledes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at folk er ulike på dette, men menn er kanskje opplært til å forholde seg til følelser på en annen måte enn kvinner.

Jeg opplever at endel av de mennene her inne som påstår at de er så rasjonelle og ikke lar seg styre av følelser er de som gjør nettopp det. De er bare ikke særlig i kontakt med sine egne følelser, men for andre er det ofte tydelig.

Denne tråden er forresten like streotypisk og tåpelig som de noen menn oppretter her inne. Dere tar deres egne personlige, negative erfaringer og tilskriver dem til å gjelde alle av det motsatte kjønn. Gjerne leter dere nok etter ting som bekrefter dette. Kanskje ved å legge ekstra vekt på negative ting som blir skrevet for eksempel her inne, eller tenke at andres negative erfaringer bekrefter det.

Hvis man bare har negative erfaringer så vil det være naturlig å tro at det er noe med dere selv og hvem dere velger. I hvert fall hvis det skjer igjen og igjen.

De fleste har hatt negative erfaringer med det motsatte kjønn, men man blir ikke bitter av det om man ser og opplever at ikke alle er sånn.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn elsker som de føler sult. Noen ganger sterkt, noen ganger svakt, og noen ganger som at de er mett. Likevel, når en mann har truffet en kvinne han elsker, så Har han et like selvfølgelig forhold til at han fremdeles elsker henne de gangene han er opptatt med helt andre ting, som han har til at han naturligvis blir sulten igjen og igjen. 

Om man bruker samme sammenligning for kvinner :

Vi kvinner forholder oss litt mer komplisert til "menyen". Kanskje vi burde spise litt mindre, litt mer variert? Kanskje er vi litt lei, og burde skifte diett? Spiste vi kanskje litt mye i går, og burde faste i dag? Vi grubler og vurderer mye mer. Det betyr imidlertid ikke at vi føler sterkere. Vi bare blander så mange følelser inn, fordi vi grubler og vurderer så mye. 

Det er mitt generelle inntrykk iallefall, selv om jeg er klar over at det er menn som er mer "komplisert", og kvinner som er mindre. 

At menn er mer visuelle trenger ikke å være noe negativt. For NOEN menn betyr det at de stadig ser etter det perfekte, men for de fleste menn betyr det at de nyter synet av kvinner. Pupper, rumper og kjønn er fantastisk å se og kjenne på. Det må ikke nødvendigvis være perfekt, de bare nyter synet og følelsen. Kvinnekroppen er fantastisk for menn... og personlig ville jeg ikke hatt det på annen måte. Joda, min mann ser på andre kvinner også. Nyter synet av en flott rumpe. Det trigger ham, men det gjør rumpen min og. Så at han er visuell, og nyter synet av kvinnerumper, nei det er virkelig ikke et problem! :) Hadde vært mer trist dersom han ikke synes at kvinnekroppen er fantastisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror menns følelsesliv er ganske enkelt og styrt av primære behov. «Oi, jeg er sulten. Mmm, mat er godt. Hey, du stjal maten min! Uff, nå er jeg trist fordi maten min et borte.» Sett inn hva som helst i stedet for mat her, så har du menns følelsesliv.

Anonymkode: df248...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror menns følelsesliv er ganske enkelt og styrt av primære behov. «Oi, jeg er sulten. Mmm, mat er godt. Hey, du stjal maten min! Uff, nå er jeg trist fordi maten min et borte.» Sett inn hva som helst i stedet for mat her, så har du menns følelsesliv.

Anonymkode: df248...c41

:lillesky2:

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...