Gå til innhold

Hvordan er menns følelsesliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser jo ofte kg-menn snakke foraktelig om følsomhet og følelser. De ser på følelser som et tegn på svakhet og skryter av å være ufølsomme, eller "rasjonelle" som de liker å kalle det. Det er typisk mannlig tankegang, og jeg tror faktisk ikke de er i stand til å føle like dypt som kvinner.

Anonymkode: e1c14...4a4

For mye følelser- negativt.

For lite følelser- negativt.

For mye følelser kan virkelig fucke til forhold, samliv, familie- Det samme kan for lite. At kvinner og menn balanserer hverandre med følelser og rasjonell tankegang i et forhold og familieliv er utvilsomt positivt.

Å være følelsesjunkie er ikke bare positivt- selv om det føles slik.

Anonymkode: 0930e...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

For mye følelser- negativt.

For lite følelser- negativt.

For mye følelser kan virkelig fucke til forhold, samliv, familie- Det samme kan for lite. At kvinner og menn balanserer hverandre med følelser og rasjonell tankegang i et forhold og familieliv er utvilsomt positivt.

Å være følelsesjunkie er ikke bare positivt- selv om det føles slik.

Anonymkode: 0930e...dbb

Sant, men kvinner flest er rasjonelle mennesker og det er lang vei mellom å ha dybde i følelsene sine og det å være følelsesjunkie. Menn burde lært litt av vanlige kvinner så ville flere forhold overlevd.

Anonymkode: e1c14...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke tilfellet i det hele tatt, men menn er ikke like følelsesmessige som damer, de liker gjerne yngre, de bytter damer fortere, de er mer opptatt av det visuelle.

Anonymkode: 4b359...ef2

Det bare virker sånn for folk som ikke klarer å holde på en mann. Menn har mye bedre utviklet evne til å holde på og gjøre en partner fornøyd, og når kvinner som ikke har en like god evne til dette etterhvert mister partneren sin tror de automatisk at de kan frita seg selv for skyld og mangler ved å sette alle menn i et lite smigrende lys. Men sannheten var at man rett og slett ikke hadde egne evner til å gjøre en mann fornøyd, på tross av at mannen la ned stor innsats i forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utgangspunktet her er temmelig fordummende.

Menn har et like rikt følelsesliv enn kvinner. Men de kommuniserer dem på en annen måte, og snakker ofte mindre om følelser. De er ofte også flinkere til å legge følelser til side, på godt og vondt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før min mann møtte meg var han det man kan kalle en «player». Da var det nok mange kvinner som var frustrert over hans ikke eksisterende følelsesliv.

Til slutt møtte han meg, og vi giftet oss etter et år. Han er veldig romantisk, engasjert i ekteskapet og viser ofte hvor mye han elsker meg. 

Tror det handler om å treffe den riktige kvinnen. Så er det også viktig at kvinner setter krav og ikke er intim med menn i begynnelsen. 

Anonymkode: 1ca63...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Svar fra mannen min: Menn er like ulike som damer er, og har et minst like bredt og dypt følelsesliv. De fleste menn ønsker seg et stabilt forhold, trygghet og varighet. At en kvinne karakteriserer menn på denne måten, tyder på at hun er veldig overfladisk selv. 

Anonymkode: 28edf...673

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser jo ofte kg-menn snakke foraktelig om følsomhet og følelser. De ser på følelser som et tegn på svakhet og skryter av å være ufølsomme, eller "rasjonelle" som de liker å kalle det. Det er typisk mannlig tankegang, og jeg tror faktisk ikke de er i stand til å føle like dypt som kvinner.

Anonymkode: e1c14...4a4

En ting er typisk guttesnakk. Men det kan man se gjennom. Du kan vedde på at de mannfolka som snakker om at de er kalde, logiske og rasjonelle har masse følelser, inkludert følelse av mindreverdighetskomplekser eller mer bitre erfaringer med kvinner. Det er nettopp følelser. Samfunnet har tapt mye på å bare ta kvinners følelser på alvor og ikke menns. Det er rart at man ser på menn som aggressive av natur. Aggressiv blir man ofte på grunn av balast, vanskelig barndom, sterk urettferdighet, fordi folk nettopp IKKE har lyttet til deres følelser. Undertrykte følelser er følelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har et like rikt følelsesliv som oss damer, de er i tillegg generelt flinkere på å prioritere hvor mye rom de skal gi de ulike følelsene som oppstår. Jeg tror menn generelt er mer opptatt av at livet skal være godt, det skal nytes, og at det ikke er noe poeng å dvele for lenge i alt som er kjipt. Vi damer er nok «flinkere» til å bli i det vanskelige, kjenne ordentlig godt etter på det som er vondt og sårt (og også godt). Menn vil videre, vi vil stoppe litt opp og la alt synke inn. Jeg skulle gjerne vært litt flinkere på å komme meg videre selv.

Jeg har en mann som ikke snakker om følelser og tanker generelt, men det siste året har vi opplevd å miste et barn og jeg kan med trygghet si at hans følelsesliv har vært minst like berørt av sjokket og sorgen som mitt. Ulikhetene mellom oss har blitt mer tydelige enn noen gang, men forståelsen av hverandre har heldigvis også vært der. 

Anonymkode: bc2e8...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn har et like rikt følelsesliv som oss damer, de er i tillegg generelt flinkere på å prioritere hvor mye rom de skal gi de ulike følelsene som oppstår. Jeg tror menn generelt er mer opptatt av at livet skal være godt, det skal nytes, og at det ikke er noe poeng å dvele for lenge i alt som er kjipt. Vi damer er nok «flinkere» til å bli i det vanskelige, kjenne ordentlig godt etter på det som er vondt og sårt (og også godt). Menn vil videre, vi vil stoppe litt opp og la alt synke inn. Jeg skulle gjerne vært litt flinkere på å komme meg videre selv.

Jeg har en mann som ikke snakker om følelser og tanker generelt, men det siste året har vi opplevd å miste et barn og jeg kan med trygghet si at hans følelsesliv har vært minst like berørt av sjokket og sorgen som mitt. Ulikhetene mellom oss har blitt mer tydelige enn noen gang, men forståelsen av hverandre har heldigvis også vært der. 

Anonymkode: bc2e8...b2e

Off topic, men: Jeg føler virkelig med deg :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har et like rikt følelsesliv som oss damer, de er i tillegg generelt flinkere på å prioritere hvor mye rom de skal gi de ulike følelsene som oppstår. Jeg tror menn generelt er mer opptatt av at livet skal være godt, det skal nytes, og at det ikke er noe poeng å dvele for lenge i alt som er kjipt. Vi damer er nok «flinkere» til å bli i det vanskelige, kjenne ordentlig godt etter på det som er vondt og sårt (og også godt). Menn vil videre, vi vil stoppe litt opp og la alt synke inn. Jeg skulle gjerne vært litt flinkere på å komme meg videre selv.

Jeg har en mann som ikke snakker om følelser og tanker generelt, men det siste året har vi opplevd å miste et barn og jeg kan med trygghet si at hans følelsesliv har vært minst like berørt av sjokket og sorgen som mitt. Ulikhetene mellom oss har blitt mer tydelige enn noen gang, men forståelsen av hverandre har heldigvis også vært der. 

Anonymkode: bc2e8...b2e

Kondolerer. VIrkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en mann som sier at følelser kompliserer ting og at kjemi kan måles. Slike utsagn får meg til å lure, som om man kan måle følelser.

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tenkende og følende vesener vi også.

Men av flertallet av innleggene fra brukerne her, så ser vi klart og tydelig at kvinner har mest erfaring med avstumpede skadede og kalde menn.

Siden det er mest erfaring med kalde og avstumpede menn, så betyr det at kalde og avstumpede menn må være mer attraktive - nemlig fordi: disse menn har lykktes med kvinner. Herav følger at følelseslivet til menn i bunn og grunn er uinteressant. Hvilket stemmer overens med min personlige empiri.

Så jeg fatter ikke at dette spørres om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som ser ironien i hovedinnlegget? 

Like barn leker best, ikke sant? Da antar jeg at TS er blant dem som skal ha i pose og sekk. Skal ha den peneste og kjekkeste mannen, er han player så skal hun forandre han. 

Protip; Menn som ser ut som klysete pappagutter med brunkrem i fjeset har ofte en hjerneaktivitet på lik linje med pyntedokker som har silikonpupper og restylane.

Så ikke kom å klag i etterkant.

Anonymkode: 49f6e...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som ser ironien i hovedinnlegget? 

Like barn leker best, ikke sant? Da antar jeg at TS er blant dem som skal ha i pose og sekk. Skal ha den peneste og kjekkeste mannen, er han player så skal hun forandre han. 

Protip; Menn som ser ut som klysete pappagutter med brunkrem i fjeset har ofte en hjerneaktivitet på lik linje med pyntedokker som har silikonpupper og restylane.

Så ikke kom å klag i etterkant.

Anonymkode: 49f6e...176

Skal ikke forandre noen, og finne ut hvordan menns følesesliv er går jo på kunnskap, mulig jeg har møtt feile menn,

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 minutter siden, draug 75 skrev:

Vi er tenkende og følende vesener vi også.

Men av flertallet av innleggene fra brukerne her, så ser vi klart og tydelig at kvinner har mest erfaring med avstumpede skadede og kalde menn.

Siden det er mest erfaring med kalde og avstumpede menn, så betyr det at kalde og avstumpede menn må være mer attraktive - nemlig fordi: disse menn har lykktes med kvinner. Herav følger at følelseslivet til menn i bunn og grunn er uinteressant. Hvilket stemmer overens med min personlige empiri.

Så jeg fatter ikke at dette spørres om

Dette er KG, da. Ikke glem det. Mange andre går etter bedre menn. Og forhåpentligvis lærer man seg det. Forhåpentligvis lærer de fleste menn å gå etter bedre damer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

 

Dette er KG, da. Ikke glem det. Mange andre går etter bedre menn. Og forhåpentligvis lærer man seg det. Forhåpentligvis lærer de fleste menn å gå etter bedre damer også.

Vanskelig å sile de dårlige ut i starten.

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å sile de dårlige ut i starten.

Anonymkode: 4b359...ef2

Japp. Men da er man ung, og de man dater er unge. Det er ikke ens beste alder som oftest. De fleste vokser opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klart, vi er jo laget helt forskjellig. Heldigvis så trenger vi hverandre pga det.

Det fineste ei kvinne har sagt eller kan si til meg er «Nå føler jeg meg trygg» mens hun satt i armkroken min foran peisen.

Anonymkode: 49f6e...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser jo ofte kg-menn snakke foraktelig om følsomhet og følelser. De ser på følelser som et tegn på svakhet og skryter av å være ufølsomme, eller "rasjonelle" som de liker å kalle det. Det er typisk mannlig tankegang, og jeg tror faktisk ikke de er i stand til å føle like dypt som kvinner.

Anonymkode: e1c14...4a4

Jeg har snakket masse om følelser på dette forumet, også selvfølelse, og har blitt sablet ned som faen for det. Fordi mine følelser er sånne som menn ikke skal ha, nemlig svakhet på enkelte områder, og ikke klippefast tro på meg selv. Sånne følelser vil kvinner generelt ikke høre om 🙂 Da syter man, og er bitter. Fordi man har latt sitt tidligere liv og opplevelser prege en.

Endret av Cronosgjesten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...