Gå til innhold

Hvordan er menns følelsesliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg stemmer. De er grunnere og mer opptatt av utseende og det overfladiske.

Anonymkode: e1c14...4a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg stemmer. De er grunnere og mer opptatt av utseende og det overfladiske.

Anonymkode: e1c14...4a4

Tror dette stemmer også, men har menn i familie, godt gifte og lykkelige, så kanskje det finnes untak?

5%?

 

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått denne oppfatningen. Kanskje vi møter på ulike menn? 

Anonymkode: bcdb4...095

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri fått denne oppfatningen. Kanskje vi møter på ulike menn? 

Anonymkode: bcdb4...095

mulig

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme oppfatning.

Begrenser seg liksom til kvinner som objekt og sekretær/husholder. Virker som de er mer følelsesmessig engasjert i kamerater og jobb, enn i damer.

Anonymkode: b67ec...5e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

For noe tull.

Menn har da like rikt følelsesliv som kvinner, men vi er annerledes. Dere må slutte å vurdere oss ut fra hvordan dere selv er og hvilke drømmer dere har. Tenk på det som om vi snakker to forskjellige språk, det ene er ikke mer verdt enn det andre og vi må bare akseptere at vi ikke alltid forstår hverandre.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

For en kvalmende og stereotypiserende tråd. Her trodde jeg likestillingen hadde kommet lenger i 2018, men neida, menn skal alltid fordummes, undergraves, tråkkes på og spøkes med. Bare fordi man er en kjedelig, grå og transynt person som ikke evner å holde på en manns oppmerksomhet, så er det alle menn det er noe feil med, heller enn å ta i et tak og jobbe med å forbedre seg selv. Dette er noe grisete hykleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror dette stemmer også, men har menn i familie, godt gifte og lykkelige, så kanskje det finnes untak?

5%?

 

Anonymkode: 4b359...ef2

Ja, unntakene finnes, men på gruppenivå virker menn å ha mindre dybde i følelsene. Vi ser det aller tydeligst på at de faktisk er i stand til å snu ryggen til og svikte sitt eget avkom når de finner en ny kvinne. Det ville de aldri greid å gjøre hvis de virkelig elsket barna sine.

Jeg har også vært heldig og funnet en diamant av en mann.

Anonymkode: e1c14...4a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden faller på sin egen urimelighet. 

Ts er bare, i likhet med dem som starter tilsvarende tråder om kvinner, opptatt av å bekrefte sitt eget verdensbilde og ikke ute etter en reell diskusjon. Hvis alle menn du har møtt på oppfører seg på en viss måte ifølge deg, så er det mer nærliggende å tro at det er deg det er noe i veien med enn halve verden. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bortebra said:

Påstanden faller på sin egen urimelighet. 

Ts er bare, i likhet med dem som starter tilsvarende tråder om kvinner, opptatt av å bekrefte sitt eget verdensbilde og ikke ute etter en reell diskusjon. Hvis alle menn du har møtt på oppfører seg på en viss måte ifølge deg, så er det mer nærliggende å tro at det er deg det er noe i veien med enn halve verden. 

Du har rett, jeg vil moderere meg noe. Når det gjelder visse følelser har menn faktisk mer dybde og intensitet enn kvinner. Det gjelder særlig selvfølelse og aggresjon.

Anonymkode: e1c14...4a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca 2, 5 mill menn i Norge. De har 2, 5 millioner følelsesliv. Menn er (!!!!) Tro det eller ei(!!!!) Individer (!!!!) Og ikke bare representanter for et kjønn (!!!!) 

Anonymkode: 937b4...7d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok noen slike menn, men finnes garantert noen kvinner som passer samme beskrivelsen. Men tror ikke den beskrivelsen passer flertallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Overrasket skrev:

For en kvalmende og stereotypiserende tråd. Her trodde jeg likestillingen hadde kommet lenger i 2018, men neida, menn skal alltid fordummes, undergraves, tråkkes på og spøkes med. Bare fordi man er en kjedelig, grå og transynt person som ikke evner å holde på en manns oppmerksomhet, så er det alle menn det er noe feil med, heller enn å ta i et tak og jobbe med å forbedre seg selv. Dette er noe grisete hykleri.

Ikke tilfellet i det hele tatt, men menn er ikke like følelsesmessige som damer, de liker gjerne yngre, de bytter damer fortere, de er mer opptatt av det visuelle.

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Dette sier mer om deg og dine fordommer.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bortebra skrev:

Påstanden faller på sin egen urimelighet. 

Ts er bare, i likhet med dem som starter tilsvarende tråder om kvinner, opptatt av å bekrefte sitt eget verdensbilde og ikke ute etter en reell diskusjon. Hvis alle menn du har møtt på oppfører seg på en viss måte ifølge deg, så er det mer nærliggende å tro at det er deg det er noe i veien med enn halve verden. 

Nei,er ikke opptatt av det, men begynner å lure på om det stemmer, de er jo annerledes enn damer, som regel så tror jeg at de mener at følelser kompliserer ting.

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Asmodeus skrev:

Dette sier mer om deg og dine fordommer.  

Slik jeg oppfatter menn, de er jo mer visuelle, de får senere følelser.

Anonymkode: 4b359...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei,er ikke opptatt av det, men begynner å lure på om det stemmer, de er jo annerledes enn damer, som regel så tror jeg at de mener at følelser kompliserer ting.

Anonymkode: 4b359...ef2

Vi ser jo ofte kg-menn snakke foraktelig om følsomhet og følelser. De ser på følelser som et tegn på svakhet og skryter av å være ufølsomme, eller "rasjonelle" som de liker å kalle det. Det er typisk mannlig tankegang, og jeg tror faktisk ikke de er i stand til å føle like dypt som kvinner.

Anonymkode: e1c14...4a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er menn i stand til å føle like dypt som kvinner?

Tror ikke det, de er annerledes,har ikke noe med fordommer å gjøre.

 

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du disse mennene? 

Kanskje du går etter feil type menneske? 

Anonymkode: 392d9...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...