Gå til innhold

Anbefale meg en familiehund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.3.2018 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Bichon havanais 

Anonymkode: f9c91...fa1

Kun 30 minutter tur om dagen er for lite for en Havanais. Har en selv og den krever mer mosjon... min får 3 turer ila. dagen.

Anonymkode: f8067...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet tidligere på klinikk  (dyrepleier ). Mopsen sliter masse med pusten. Selv om folk her inne har "gode erfaringer " med mopsen , betyr det ikke at den ikke generelt er ihjel-avlet og sliter med å puste (selv i hvile!) 

Ser også ganske ofte cavalier med epilepsi / høyt trykk i hjernen .  Og øyesykdommer .  

Ville valgt en hund som ikke er så hardt avlet på. Har selv hatt en sibirsk husky, en drøm av en hund, men ville ikke anbefalt det siden barna er så små og husky dessuten trenger mye mer mosjon enn du skisserer her . 

Anonymkode: 4bb98...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet tidligere på klinikk  (dyrepleier ). Mopsen sliter masse med pusten. Selv om folk her inne har "gode erfaringer " med mopsen , betyr det ikke at den ikke generelt er ihjel-avlet og sliter med å puste (selv i hvile!) 

Ser også ganske ofte cavalier med epilepsi / høyt trykk i hjernen .  Og øyesykdommer .  

Ville valgt en hund som ikke er så hardt avlet på. Har selv hatt en sibirsk husky, en drøm av en hund, men ville ikke anbefalt det siden barna er så små og husky dessuten trenger mye mer mosjon enn du skisserer her . 

Anonymkode: 4bb98...554

En annen veterinær jeg har møtt på snakket om rasenes lynne og sa at cavalier var den rasen hun aldri hadde opplevd aggresjon fra og følte seg tryggest rundt. Her tror jeg oppdrettervalg er et sentralt fokus rundt sykdommer. Det er feilinformering å ikke fortelle at andre raser også har sine skavanker.. Nå er cavalieren en av de mest populære rasene i Norge, at du ser mange hos veterinæren også er vel bare forventet...

Anonymkode: d27ab...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler tibetansk spaniel😊 flott familiehund, går fint med barn og unge, andre dyr og hunder. Min er like glad i lange turer som korte turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleiben
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh ja, whippeter er herlige! Vi har tre... ;-)

Anonymkode: a0150...524

Jeg har to, og en fuglehund 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...