Gå til innhold

Må ned 8 kg, men kan ikke trene. Hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? jeg må ned 8 kg innen 1 juli. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg kan ikke trene pga min fysiske helse. Men må altså klare dette, uten å trene, da. Kan det gå på så kort tid? Og hvordan i alle dager skal det gå?

Anonymkode: 44347...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke trene ? 

Anonymkode: ac456...984

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som gikk ned mange kilo bare ved å halvere mat/middagsporsoner. Han sluttet å spise seg stappmett til alle måltider.  Vil også anbefale deg å kutte ned på brus, godteri, potetgull osv. :)

Anonymkode: 8b375...705

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Spise mindre kalorier enn du forbrenner. Det er lettere å gå ned i vekt på den måten en det er å gå ned i vekt ved å trene uten å endre kostholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kosthold som betyr noe ved vektnedgang, trening betyr lite. Det handler om å spise mindre enn det kroppen forbrenner. Tell kalorier.

Anonymkode: bd96e...a88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosthold er kilo, trening er gram... Null problem å gå ned i vekt uten å trene, da kosthold betyr desidert mest for vekta. Trening er sunt for kroppen, men har lite å si for hvor mye man veier. Du må bare spise mindre/annerledes enn hva du gjør nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lettere å gi deg noen tips om du skriver litt om kostholdet ditt. Du sier at du ikke kan trene, men er det sånn at du ikke kan fysisk bevege deg i det hele tatt? 

Anonymkode: 3ee6c...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan kanskje gå, du trenger et daglig kaloriunderskudd på litt over 500. Det spørs om du har tilstrekkelig fett på kroppen. Er du overvektig, kan det hende det går helt fint. Mer interessant, synes jeg - du trenger ikke svare, men du kan reflektere over det hvis du ikke har gjort det - er hvorfor det er så viktig å gå ned akkurat 8 kilo før akkurat 1. juli, og om det er noen som veier deg før og etter, og hva som skjer hvis du ikke når målet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan trene. Du trenger ikke gå på treningssenter og løfte mange kilo tre ganger i uken, ei heller løpe flere kilometer. Men alle kan trene. Kanskje din type trening er yoga, å gå en tur, trene overkropp eller gå litt ski? Noe kan du gjøre. 

Anonymkode: 6b4c8...d6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kosthold har mer å si for vektnedgang enn trening. En rask vei til vektnedgang, vil for eksempel være en ekstrem variant av lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan trene. Du trenger ikke gå på treningssenter og løfte mange kilo tre ganger i uken, ei heller løpe flere kilometer. Men alle kan trene. Kanskje din type trening er yoga, å gå en tur, trene overkropp eller gå litt ski? Noe kan du gjøre. 

Anonymkode: 6b4c8...d6c

Nei, alle kan ikke trene. For å velge et opplagt eksempel, finnes det mennesker som bruker øyebevegelser til å styre alt rundt seg. Hva foreslår du de skal gjøre, ta noen repetisjoner med skjeling? 

Og nei, mitt eksempel er ikke mer satt på spissen enn din kommentar. Alle kan ikke trene. 

Anonymkode: 7103a...243

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alle kan ikke trene. For å velge et opplagt eksempel, finnes det mennesker som bruker øyebevegelser til å styre alt rundt seg. Hva foreslår du de skal gjøre, ta noen repetisjoner med skjeling? 

Og nei, mitt eksempel er ikke mer satt på spissen enn din kommentar. Alle kan ikke trene. 

Anonymkode: 7103a...243

Hm, jeg tenkte nettopp på Stephen Hawking - som døde i dag - da jeg leste kommentaren du kommenterte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen hjelpe meg? jeg må ned 8 kg innen 1 juli. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg kan ikke trene pga min fysiske helse. Men må altså klare dette, uten å trene, da. Kan det gå på så kort tid? Og hvordan i alle dager skal det gå?

Anonymkode: 44347...413

Det er 0 Problem å gå ned i vekt uten å trene. Det er bare å spise mindre. Det er 15 uker til 1. juli så du trenger ikke å gå ned mer enn en halv kilo i uka for å klare målet ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pringle skrev:

Tja, det kan kanskje gå, du trenger et daglig kaloriunderskudd på litt over 500. Det spørs om du har tilstrekkelig fett på kroppen. Er du overvektig, kan det hende det går helt fint. Mer interessant, synes jeg - du trenger ikke svare, men du kan reflektere over det hvis du ikke har gjort det - er hvorfor det er så viktig å gå ned akkurat 8 kilo før akkurat 1. juli, og om det er noen som veier deg før og etter, og hva som skjer hvis du ikke når målet.

Selvsagt har jeg reflektert over dette. Det er en medisinsk grunn til at jeg må ned innen den datoen, og såpass mange kg. Avdelingen på sykehuset følger meg opp på dette, men har ikke gitt råd om hvordan klare gå ned.

Anonymkode: 44347...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke trene ? 

Anonymkode: ac456...984

 

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye lettere å gi deg noen tips om du skriver litt om kostholdet ditt. Du sier at du ikke kan trene, men er det sånn at du ikke kan fysisk bevege deg i det hele tatt? 

Anonymkode: 3ee6c...99a

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan trene. Du trenger ikke gå på treningssenter og løfte mange kilo tre ganger i uken, ei heller løpe flere kilometer. Men alle kan trene. Kanskje din type trening er yoga, å gå en tur, trene overkropp eller gå litt ski? Noe kan du gjøre. 

Anonymkode: 6b4c8...d6c

Hvorfor er det så viktig for dere om jeg kan trene, hvorfor jeg ikke kan det, eller å faktisk påstå at alle kan trene?! Jeg forstår ikke hvorfor dette er relevant, når jeg sier klart og tydelig i første innlegg at jeg ikke kan trene. Da kan jeg faktisk ikke det, det er ikke noe jeg finner på.

Jeg kan IKKE trene, og nei, alle kan ikke det. Hvordan kan du si at "NOE kan du gjøre", når du ikke kjenner min situasjon overhode?  Jeg ønsker ikke utdype dette, men om jeg trener, kan jeg dø. Ok? Det ønsker jeg faktisk ikke å risikere. Det er også en grunn til at jeg må ned mine kilo, ting henger sammen her. Og nei, jeg er ikke sykelig overvektig eller lider av fedme. Igjen, jeg ønsker være anonym , men årsaken er fullt og helt medisinsk, både ifht vektnedgang og trening.

`nough said.

Anonymkode: 44347...413

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som gir meg konstruktive svar! :blomst:

ts

Anonymkode: 44347...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt har jeg reflektert over dette. Det er en medisinsk grunn til at jeg må ned innen den datoen, og såpass mange kg. Avdelingen på sykehuset følger meg opp på dette, men har ikke gitt råd om hvordan klare gå ned.

Anonymkode: 44347...413

8 kg før 1.juli er ikke mye. Kjære, det er jo 15 uker til. Spis mindre posjoner, kutt ut snopet. Ja, var det egentlig noe mere som skulle til? Nei, så enkelt er det faktisk, nå. Sett i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har jeg reflektert over dette. Det er en medisinsk grunn til at jeg må ned innen den datoen, og såpass mange kg. Avdelingen på sykehuset følger meg opp på dette, men har ikke gitt råd om hvordan klare gå ned.

Anonymkode: 44347...413

Det var en forståelig forklaring, og kjipt at de ikke hjelper deg når det faktisk er viktig at du klarer det. Som jeg skrev, du må ha kaloriunderskudd, og nok kilo på kroppen. Akkurat den kunnskapen er ikke rakettforskning. Men om du ikke har nok kilo, eller ikke kaloriunderskudd, så klarer du det ikke, uansett hvor smart du er. Hvis du veier nok, så er det i teorien nok å lage/finne og følge en matplan som gir deg kaloriunderskudd. Det er heller ikke rakettforskning. Men å følge en plan til punkt og prikke hver dag i 108 dager, det krever noe av deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...