Gå til innhold

Valgt feil utdannelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar utdannelsen barnehagelærer, og lurer på om det er noen barnehagelærere som sliter med det at det er en så utrolig sosial jobb? Jeg er i praksis nå, og merker at jeg blir sliten av å være så sosial og på hele døgnet, det er 4 ansatte, 12 barn, man må snakke med foreldre og være rett og slett på og blid og utadvendt hele døgnet, kjenner jeg blir sliten av det... jeg er nok litt introvert i form av at jeg trenger endel egentid, jeg er ikke sjenert eller redd for å ta kontak med mennesker. Man jobber så tett på andre mennesker hele tiden, kan jeg overleve dette?? :)  utdannelsen fristet mest pga etterutdanneelser som for eksempel spes ped, hvor det er mer en til en kommunikasjon og mer kontor arbeid. Men ofte ønsker man folk som har jobbet i barnehage i spes ped jobber..

Anonymkode: 9b48d...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Dette kan bli et problem for de som ikke er utpreget sosiale, og er årsaken til at mange blir veldig slitne av å arbeide i barnehage.

Anonymkode: 241f3...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er ferdigutdannet er det alltids mulig å bytte retning. Ellers går det an å motivere seg for å holde ut en stund for å få spes.ped-jobber. Men da må du kanskje ta mer utdanning?

Anonymkode: 71e9e...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...