Gå til innhold

Det eksisterer ingen bevis på at Gud eksisterer


Gjest Arthur Wellesley

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, omarel skrev:

Ateister har aldri klart å svare på dette:

Kan noe oppstå av intet?

Så lenge ateister ikke klarer å svare på det så må årsaken være en som har forårsaket at noe ble av intet, og det er gjennom, Ordet, bli! og det ble! Slik Skaperen sier det så vakkert i Koranen.

 

Har det noen gang vært intet? Kan du svare på det?

Anonymkode: c6fa8...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har det noen gang vært intet? Kan du svare på det?

Anonymkode: c6fa8...fe5

Nei. Det var Gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har det noen gang vært intet? Kan du svare på det?

Anonymkode: c6fa8...fe5

Det er like sannsynlig at universet alltid har vært her som at det ikke har vært det.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ichiko skrev:

Du forsto altså ingenting. God tur!

Min tur stopper her på jorda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er like sannsynlig at universet alltid har vært her som at det ikke har vært det.

Anonymkode: 2f007...7f6

Universet en er skapelse Gud har skapt og den er ubetydelig som vil forsvinne når kloden går under etter Guds befal.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, omarel skrev:

Ateister har aldri klart å svare på dette:

Kan noe oppstå av intet?

Så lenge ateister ikke klarer å svare på det så må årsaken være en som har forårsaket at noe ble av intet, og det er gjennom, Ordet, bli! og det ble! Slik Skaperen sier det så vakkert i Koranen.

 

Jepp, og du kan lese om det i The Grand Design av Stephen Hawking (og sikkert mange andre bøker)

https://www.bokkilden.no/astronomi-sted-og-tid/the-grand-design-stephen-hawking/produkt.do?produktId=6196889

 

Anonymkode: 4ce6b...44e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, omarel skrev:

Universet en er skapelse Gud har skapt og den er ubetydelig som vil forsvinne når kloden går under. 

Du kan påstå det så lenge og så mye du vil, men uten fremleggelse av bevis finnes nok dette kun i ditt eget hode.

Anonymkode: 2f007...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Universet en er skapelse Gud har skapt og den er ubetydelig som vil forsvinne når kloden går under. 

Gud er et eventyr funnet på av mennesker som er redd for mørket. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prt90 skrev:

Gud er et eventyr funnet på av mennesker som er redd for mørket. 

Helt enig. Menneske har alltid skapt guder, men de har aldri skapt noe annet og de selv er skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KuMannen said:

Min tur stopper her på jorda. 

Det jeg mente med å poste det bildet, var at jeg ville vise hvordan virkeligheten kan være så mirakuløs, storslagen og ærefryktinngytende i seg selv, at det blir for meg  absurd å krangle om forskjellige begreper av det mennesker kaller "Gud". Jeg trodde dette var innlysende, men basert på egne fortolkninger, tilla du meg meninger jeg ikke engang uttrykte.

Nå tipper jeg de virkelig religiøse vil sette i gang med at det er Gud som er selve årsaken til universets skjønnhet, osv. osv. Og sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tror dere kjenner til universet og alt bare fordi vi har noe som heter vitenskap. Vitenskap er kun en metode som prøver å finne oppskriften på ting. Men den som har selve oppskriften er Formgiveren, Designeren og Skaperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ichiko skrev:

Det jeg mente med å poste det bildet, var at jeg ville vise hvordan virkeligheten kan være så mirakuløs, storslagen og ærefryktinngytende i seg selv, at det blir for meg  absurd å krangle om forskjellige begreper av det mennesker kaller "Gud". Jeg trodde dette var innlysende, men basert på egne fortolkninger, tilla du meg meninger jeg ikke engang uttrykte.

Nå tipper jeg de virkelig religiøse vil sette i gang med at det er Gud som er selve årsaken til universets skjønnhet, osv. osv. Og sånn går no dagan.

Da anbefaler jeg deg å følge denne videion så vil du bli overrasket over hvor ubetydeige vi er.

https://youtu.be/nIbnUMqLQ78

Samling av vers fra Koranen og hadith med klipp fra ulike leksjoner som er sammensatt til å gi et bilde av vår eksistens og univers.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan påstå det så lenge og så mye du vil, men uten fremleggelse av bevis finnes nok dette kun i ditt eget hode.

Anonymkode: 2f007...7f6

Men klarer du å bevise din påstand? Klarer du å overholde de krav du stiller til andre?

For uten fremleggelse av bevis finnes nok dette kun i ditt eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Dere tror dere kjenner til universet og alt bare fordi vi har noe som heter vitenskap. Vitenskap er kun en metode som prøver å finne oppskriften på ting. Men den som har selve oppskriften er Formgiveren, Designeren og Skaperen.

Joda. Men så lenge du ikke kan bevise dette, blir det bare platt og tanketomt vas:-). Som at jeg påsto at Dragekongen har skapt alt:-)

Anonymkode: 2f007...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ichiko skrev:

Men klarer du å bevise din påstand? Klarer du å overholde de krav du stiller til andre?

For uten fremleggelse av bevis finnes nok dette kun i ditt eget hode.

Jada. Så lenge det ikke finnes bevis for det, er jeg 50% med på det. Det kan være sant, det kan være oppspinn. Men jeg må ha bevis, ellers er det bare et halvt eventyr:-)

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Ichiko skrev:

Det jeg mente med å poste det bildet, var at jeg ville vise hvordan virkeligheten kan være så mirakuløs, storslagen og ærefryktinngytende i seg selv, at det blir for meg  absurd å krangle om forskjellige begreper av det mennesker kaller "Gud". Jeg trodde dette var innlysende, men basert på egne fortolkninger, tilla du meg meninger jeg ikke engang uttrykte.

Nå tipper jeg de virkelig religiøse vil sette i gang med at det er Gud som er selve årsaken til universets skjønnhet, osv. osv. Og sånn går no dagan.

ok fortstår

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel said:

Da anbefaler jeg deg å følge denne videion vil du bli overrasket over hvor ubetydeige vi er.

https://youtu.be/nIbnUMqLQ78

 

Det finnes ikke noe som er ubetydelig. Absolutt alt som finnes har, på noe vis, betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ichiko skrev:

Det finnes ikke noe som er ubetydelig. Absolutt alt som finnes har, på noe vis, betydning.

Ubetydelig er relativt og likedan betydelig.

En betydning har alltid formål og derfor er det alltid relativt. Men ingenting er tilfeldig, alikevel er alle tilfeller relative.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada. Så lenge det ikke finnes bevis for det, er jeg 50% med på det. Det kan være sant, det kan være oppspinn. Men jeg må ha bevis, ellers er det bare et halvt eventyr:-)

Anonymkode: 2f007...7f6

Det var en av disiplene som tenkte i lignende baner...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...