Gå til innhold

Hvorfor er man utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

All seriøs statestikk sier at utroskap er realtivt jevnt fordelt mellom kjønnene med ca 30%.

Når det gjelder tilbøyeligheter og trigger faktorer for å være utro så er det så store forskjeller innad i kjønnene at det blir fort feil å hevde at kvinner er slik og menn er slik utifra gamle stereotyper, eller selvopplevde ting i liten gruppe.

Hvis jeg skulle skrive utifra det jeg har observert så ville det bli en helt annen konklusjon enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er utro fordi de er noen egoistiske, feige drittsekker som driter i andres følelser. De eier ikke samvittighet for verken partner, elskerinne/elsker eller egne barn. Bare de får den oppmersomheten de vil, så er sex velkomment fra alle kanter, bare partneren ikke finner ut av det.

De skulle vært fjernet fra jordens overflate. 

Hilsen bedratt ekskone

Anonymkode: 02109...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man gå dypere og se om det skal finnes noe som gjør til at mennesker skal få psykiske problemer ved at andre har sex.

Hvor er denne mekanismen som gjør til at når man får vite at andre har hatt sex, så skal man gå bananas og kollapse? Hvordan kan det være så ødeleggende å vite dette?

Dette handler ikke om hvor stor IQ folk har, snarere om hva som gjør til at det skal gå så gald for så lite? Jeg skjønner selvsagt at folk for psykiske problemer om en blir slått, voldtatt mishandlet, osv Dette er tross alt mishandling som rammer en fysisk. Men å få dette pga at andre har hatt sex er en gåte. Dette er noe opphypet tull.

Anonymkode: 18314...e8c

Du må ha lite kunnskap om mennesker, og livet generelt. Du skjønner kanskje ikke hvorfor noen har behov for psykolog heller, eller at folk blir deprimenrt eller får angst av press/forventninger og mobbing? Alt dette er psykisk, hvor folk behandler deg dårlig, eller bedrar deg/misbruker tilitten din. Man blir jo også lei seg om du forteller moren din en stor hemlighet, også forteller hun det til hele verden og det resulterer med å ødelegger ryktet og tillitten din (et dårlig eksempel, men ja). 

At du ikke skjønner at andre har andre ønsker og synspunkt enn deg, er egentlig mest skremmende. Har du vært hos psykolog? Har du noensinne hatt et seriøst forhold (altså et samboerskap på en del år)? 

 

Og hvorfor har du et så stort behov for at andre skal ville ha sex med mange utenom partneren sin? Hvorfor syntes du det er teit at jeg elsker kona mi mer en selve livet, og at jeg heller hadde dødd, enn å bedra henne? Holder det ikke at du kan velge selv å være singel, eller eventuelt søke en partner som også vil ha andre menn, enn deg? Hvorfor kan du ikke bare være ærlig? Å være i et forhold er ingen menneskerett, det er en avtale to mennesker går inn i, - og lager et liv sammen, og stoler på og respekterer hverandre. Man er innenfortstått med hva som er utroskap for hverandre, og man bryter ikke dette - finn noen som er enige med deg og har samme ønsker.

For min del hadde det vært utroskap om kona mi hadde flørta med en annen mann liksom - men for deg kunne kanskje dama di pult andre, ALLE er forskjellige, og det er helt greit. Så lenge man ikke går bak ryggen på hverandre og er ærlige sammen. For min del hadde det aldri funket med et åpent forhold (av åpenbare grunner) - men også pga praktiske ting, som sykdommer og graviditet. Jeg regner med at om du hadde vært gift, hadde du gladelig oppdratt en annen mans barn - om kona di ble gravid og ikke oppdaget det før etter abortfristen? Noe annet syntes jeg er regelrett hyklerisk. "Er man med på leken, får man tåle steken"

Anonymkode: 14f40...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk er utro fordi de er noen egoistiske, feige drittsekker som driter i andres følelser. De eier ikke samvittighet for verken partner, elskerinne/elsker eller egne barn. Bare de får den oppmersomheten de vil, så er sex velkomment fra alle kanter, bare partneren ikke finner ut av det.

De skulle vært fjernet fra jordens overflate. 

Hilsen bedratt ekskone

Anonymkode: 02109...a6d

Er du sikker på at du dekte din manns behov for sex og bekreftelse? Eller ble du etterhvert "konemor" som i hovedsak var opptatt av unger, hjem, interiør, hår og klær. Og mannen i hovedsak var et "skaffedyr" som sørget for pengene til disse tingene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes vel menn som er utro fordi de er keen på dama i seg selv og? Har ihvertfall en mannlig venn som var utro med en dame han var hemmelig forelsket i, men han ville ikke gå fra kona heller. 

Anonymkode: 05fb2...6d2

Er litt nysgjerrig på om dette er vanlig, eller er det stort sett sånn at hull er hull når det gjelder utroskap? 

Anonymkode: 05fb2...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt nysgjerrig på om dette er vanlig, eller er det stort sett sånn at hull er hull når det gjelder utroskap? 

Anonymkode: 05fb2...6d2

Man må jo tenne på dama for å ha lyst å ha sex med henne. Men man legger ikke noen følelser i det. Dette er noe jeg har fått høre fra menn som har vært utro. Har selv aldri vært det. Er jeg i et forhold der jeg savner sex, gjør jeg det slutt og finner ei ny dame.

Anonymkode: e5d87...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må man gå dypere og se om det skal finnes noe som gjør til at mennesker skal få psykiske problemer ved at andre har sex.

Hvor er denne mekanismen som gjør til at når man får vite at andre har hatt sex, så skal man gå bananas og kollapse? Hvordan kan det være så ødeleggende å vite dette?

Dette handler ikke om hvor stor IQ folk har, snarere om hva som gjør til at det skal gå så gald for så lite? Jeg skjønner selvsagt at folk for psykiske problemer om en blir slått, voldtatt mishandlet, osv Dette er tross alt mishandling som rammer en fysisk. Men å få dette pga at andre har hatt sex er en gåte. Dette er noe opphypet tull.

Anonymkode: 18314...e8c

Først lurte jeg på om du ikke eier selvrespekt, nå tror jeg at du er en mann som ikke har peiling på hvordan menneskets hjerne/psyke fungerer. 

Anonymkode: 626a9...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga manglende oppmerksomhet i forholdet, trenger ikke nødvendigvis være sex.Han tar deg for gitt,, han hører ikke på deg lengre, han er ikke den han var, han gir deg ikke nok lengre i form av oppmerksomhet og omsorg. Pga man møter spenning ute som man ikke har lengre i forholdet. Begjær for andre ukjente. Eller rett og slett at man holder sammen av gammel vane og ikke elsker partneren lengre. Men kan selvsagt også være mangel på sex og kanskje en fetisj man ikke får oppfylt osv.. Kan være mange grunner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er en fysisk aktivitet som ikke går mer utover folk enn et slag tennis. Jeg ser da bort i fra uønskede graviditeter og kjønnssykdommer som er mindre enn en bagatell å unngå i våre dager.

Hvordan det kan ha seg at det skal gå ut over noen pga noen har sex, er for meg en gåte. Unntatt eiertrangen og herskesyken hos folk, da. Men slike ting er bare bra at man får lagt død.

Eksempel: Jeg bor med en partner. Denne partneren har sex med en annen etter jobb. Den eneste forskjellen jeg kan påberope meg å merke i det hele tatt, er at partneren kommer senere hjem. 

 

Problemet er ikke at folk har sex med andre folk. Problemet er at de bryter en avtale og et tillitsforhold. Det finnes andre typer utroskap også; f.eks. økonomisk utroskap, der man bryter en avtale og er illojal.

Dersom man har avtalt på forhånd at man kan ha sex med andre, altså et åpent forhold eller polyamorøst forhold, så er det naturligvis helt greit! Da er begge/alle klar over det, enige i det, og man bryter ingen avtale eller tillitsforhold ved å ha sex med andre. Dette er da per definisjon ikke utroskap og er jo ikke en del av denne diskusjonen.

Men dersom man har en avtale om et ekslusivt forhold, med to og kun to parter i et gjensidig tillitsforhold, så bryter man jo denne avtalen når man har sex med en annen. Det å bli sviktet på denne måten, kan være traumatisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i et forhold i krise, følelser og tiltrekning er borte. Vi har barn, så brudd er ikke et hurtigvalg. Jeg leter etter en elsker. De jeg har fått napp på (ikke gjennomført enda) er også i forhold. Den ene er notorisk utro og lever nok også i et "dødt" ekteskap. Jeg søker sex, fysisk kontakt, nærhet, lidenskap, orgasmer. Jeg har bare ett liv. Jeg orker ikke leve som en levende død. Jeg vil føle noe. Ja, jeg er egoistisk. Sex er ingen menneskerett. Jeg er kvinne, 42. 

Anonymkode: 87a5c...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lever i et forhold i krise, følelser og tiltrekning er borte. Vi har barn, så brudd er ikke et hurtigvalg. Jeg leter etter en elsker. De jeg har fått napp på (ikke gjennomført enda) er også i forhold. Den ene er notorisk utro og lever nok også i et "dødt" ekteskap. Jeg søker sex, fysisk kontakt, nærhet, lidenskap, orgasmer. Jeg har bare ett liv. Jeg orker ikke leve som en levende død. Jeg vil føle noe. Ja, jeg er egoistisk. Sex er ingen menneskerett. Jeg er kvinne, 42. 

Anonymkode: 87a5c...55e

Jeg forstår veldig godt den situasjonen du har i dag. Nesten samme situasjonen hadde jeg noen år tilbake. Tilslutt hadde jeg en venninne. Vi kan ikke kaste vekk den familien vi har. Men vi bør levere til kroppen. Jeg håper om en venn kan hjelpe deg med det du trenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2018 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Folk er utro fordi de er noen egoistiske, feige drittsekker som driter i andres følelser. De eier ikke samvittighet for verken partner, elskerinne/elsker eller egne barn. Bare de får den oppmersomheten de vil, så er sex velkomment fra alle kanter, bare partneren ikke finner ut av det.

De skulle vært fjernet fra jordens overflate. 

Hilsen bedratt ekskone

Anonymkode: 02109...a6d

Enig! Hilsen bedradd eksmann og far.

Anonymkode: cbabd...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Most descriptions of troubled marriages don’t seem to fit my situation,” Priya insists. “Colin and I have a wonderful relationship. Great kids, no financial stresses, careers we love, great friends. He is a phenom at work, fucking handsome, attentive lover, fit, and generous to everyone, including my parents. My life is good.” Yet Priya is having an affair. “Not someone I would ever date—ever, ever, ever. He drives a truck and has tattoos. It’s so clichéd, it pains me to say it out loud. It could ruin everything I’ve built.”

Adultery has existed since marriage was invented, yet this extremely common act remains poorly understood. 

...

Many of these individuals were faithful for years, sometimes decades. They seem to be well balanced, mature, caring, and deeply invested in their relationship. Yet one day, they crossed a line they never imagined they would cross. For a glimmer of what?

The more I’ve listened to these tales of improbable transgression—from one-night stands to passionate love affairs—the more I’ve sought alternate explanations. Once the initial crisis subsides, it’s important to make space for exploring the subjective experience of an affair alongside the pain it can inflict. To this end, I’ve encouraged renegade lovers to tell me their story. I want to understand what the affair means for them. Why did you do it? Why him? Why her? Why now? Was this the first time? Did you initiate? Did you try to resist? How did it feel? Were you looking for something? What did you find?

One of the most uncomfortable truths about an affair is that what for Partner A may be an agonizing betrayal may be transformative for Partner B. Extramarital adventures are painful and destabilizing, but they can also be liberating and empowering. Understanding both sides is crucial, whether a couple chooses to end the relationship or intends to stay together, to rebuild and revitalize.

...

As I listen to her, I start to suspect that her affair is about neither her husband nor their relationship. Her story echoes a theme that has come up repeatedly in my work: affairs as a form of self-discovery, a quest for a new (or lost) identity. For these seekers, infidelity is less likely to be a symptom of a problem, and more likely an expansive experience that involves growth, exploration, and transformation.
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/10/why-happy-people-cheat/537882/

Anonymkode: 4ea6e...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feighet, egoisme, narsissisme, dårlig oppdragelse, sosiopater, adrenalinjegere, etc.
Eneste fellesnevner er at de er noen søppelmennesker hele gjengen.

Er du av typen som søker trøst hos andre fordi du ikke får alt slik du vil ha det i et forhold, så ikke inngå forhold med noen.
Da kan du pule rundt akkurat slik du vil, uten å ødelegge folk samtidig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært utro selv. Men opplevde at barnefar var utro mot meg. Det kom som lyn fra klar himmel. Jeg ga han sex, vi kommuniserte godt rundt hvordan livet vårt var og hvordan vi ønsket å ha det i fremtiden, vi la fremtidsplaner, jeg ga litt mer av meg selv enn jeg var komfortabel med da jeg ønsket å tilfredstille fetisjen hans(angret veldig på det etter bruddet), jeg holdt meg selv vedlike og ønsket det beste for oss alle. Vi snakket også om det å evt. få følelser for andre, at det var realistisk at det kunne skje og at vi da enten måtte avslutte vårt forhold før noen gjorde noe dumt som såret eller jobbe med evt. problemer i vårt eget forhold. I ettertid har flere av vennene hans stilt store spørsmålstegn med hvordan han kunne bedra en "dame som meg" og forlate samboer og barn omtrent på dagen. Hittil har jeg fortsatt ikke fått noen forklaring på hvorfor. 

Jeg ser på utroskap som en egoistisk og selvopphevdende handling å utføre. Men å innlede et forhold bak sin samboers rygg og lyve om det ved konfrontasjon er både stygt, avskyelig og svært svært sårende for den andre parten. Men at noe "ender" slik er heller ikke bra for felles barn og nærmeste familie. Min eks-svigermor fikk en voldsom depresjon etter bruddet mitt med sønnen hennes, da han fortalte hva han hadde gjort og hvordan han valgte å forlate samboer og barn. Og det er selvfølgelig også vanskelig at man ikke ser noen logisk forklaring på HVORFOR...det gjør det vanskeligere å ta stilling til hva andre menn ønsker, sier, handler og tenker. 

Utroskap er ingenting annet enn ødeleggende! Avslutt forholdet før de skjer eller legg alle kort på bordet når fristelsen melder seg og jobb med forholdet man er i. 

Anonymkode: 82d7c...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Nisa said:

Jeg forstår veldig godt den situasjonen du har i dag. Nesten samme situasjonen hadde jeg noen år tilbake. Tilslutt hadde jeg en venninne. Vi kan ikke kaste vekk den familien vi har. Men vi bør levere til kroppen. Jeg håper om en venn kan hjelpe deg med det du trenger! 

På KG fordømmes utroskap ekstremt sterkt. Takk for at du tør å si at du forstår. 

Anonymkode: 87a5c...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På KG fordømmes utroskap ekstremt sterkt. Takk for at du tør å si at du forstår. 

Anonymkode: 87a5c...55e

Det skal bedømmes ekstremt hardt. Alle som har vært utro bør stilles i en gapestokk sånn at alle kan fortelle de for noen ufyselige mennesker de er. Hadde en venn som bedro kona si å skulle skryte av det til meg. Han er ikke vennen min i dag. Snakket med kona om det og hun sa jeg burde si det til kona hannes noe jeg gjorde. Etterpå kom han med trusler at jeg hadde ødelagt livet for han osv. Sa til han hvis han hadde et problem fikk han ta det med meg som en mann. Hørte aldri noe mere fra han og slettet han fra sosiale medier. 

Anonymkode: e5d87...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 14.3.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Folk er utro fordi de er noen egoistiske, feige drittsekker som driter i andres følelser. De eier ikke samvittighet for verken partner, elskerinne/elsker eller egne barn. Bare de får den oppmersomheten de vil, så er sex velkomment fra alle kanter, bare partneren ikke finner ut av det.

De skulle vært fjernet fra jordens overflate. 

Hilsen bedratt ekskone

Anonymkode: 02109...a6d

Oi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Første gang jeg var utro var det fordi jeg kjedet meg i forholdet til et punkt hvor jeg holdt på å gå på veggen. Ville ikke gå på grunn av barn. Jeg burde selvsagt innsett at forholdet var dødt og avsluttet der og da, men jeg var redd for barna, økonomi, anseelse i familien og sosiale konvensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne 43
På 3/14/2018 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er man egentlig utro? Manglende sexsual aktivitet? Manglende kjærlighet? Eller pga mye stress.

fram til nå var jeg veldig sikkert på om utro er pga manglende sexsual aktivitet! Men nå lurer jeg mye!

er deg noen av dere har vært utro? Hvor mange år var dere sammen før utro? Og hvor gammel hva dere?

Anonymkode: f32de...326

Har du vært utro nå , og ønsker bekreftelse på at det var greit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...