Gå til innhold

Hvorfor er man utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga at det ikke finnes noen grunn til dette folk kaller "troskap" Har aldri skjønt hva som er så galt med å ligge med den man vil. Som om det går ut over noen liksom?

Hva er det EGENTLIG galt man gjør?. Ingenting.

Anonymkode: 18314...e8c

Mener du at utroskap ikke går utover noen?? 

Anonymkode: 626a9...4e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaker til at jeg var utro: Savnet spenning, og kjedet meg med eksen. Han var ikke flink til å gi oppmerksomhet, og til slutt elsket jeg han ikke lenger men ble på grunn av barnet vårt. Å chatte og treffe andre menn gav et adrenalinrush uten like, og på mange måter følte jeg at jeg trengte det for å komme gjennom hverdagen som var veldig....hverdag, med en kjedelig jobb, uinteressant mann og diverse andre problemer. Men dårlig samvittighet hadde jeg hele veien. Man nedgraderer seg selv, på en måte...ikke minst er det respektløst ovenfor partneren.

Årsaker til at mennene jeg var sammen med var utro: De fikk lite eller ingen sex hjemme. Jeg var attraktiv og tilgjengelig. Mye hysj hysj, og han ene fikk veeeeldig dårlig samvittighet. 

Det hender faktisk at de kontakter meg fra tid til annen, men jeg er i et bra forhold nå og har ingen intensjoner om å gå tilbake til det samme mønsteret.

For å oppsummere, generelt sett er kvinner utro på grunn av manglende emosjonell tilknytning, menn er utro på grunn av mangel på sex. Men, så var det alle gråsonene da...og nei, jeg synes ikke utroskap er greit. Er faktisk litt skremt over hvor vanlig det ser ut til å være, og jeg har veldig medfølelse med partnerne til de jeg var utro med. De skulle bare visst...

Tar denne som anonym gitt. (kvinne, begynnelsen av 30 årene.)

Anonymkode: effdd...169

Hvorfor prøvde du ikke å bedre på det du allerede hadde? For du har sikkert hatt det bedre med han du var utro mot..?

Hvorfor sluttet du med sex med dine menn slik at de søkte sex andre steder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det jeg ikke skjønner er at kvinner kan finne på å ha sex/være utro når de har en livskrise..

Når jeg har livskrise er sex det absolutt siste jeg tenker på. 

Haha ja skjønner det ikke heller. Er mann og i de forholdene der ting har gått dårlig er sex og utroskskap det siste jeg har i tankene. Vil enten løse problemene eller vente til det blir slutt. Tar ofte lang tid etter det ble slutt før jeg har lyst på ei dame. Damer gjør det sikkert for å såre ekstra. Typisk det.

Anonymkode: e5d87...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en plass, en artikkel for noen år siden.
Grunnen at vi er utro, er fordi det ikke er naturlig for oss å leve monogamt.
Det er imot instinktet.
Menn vil gjerne spre genene sine videre, og kvinner vil helst ha en mann som har gode gener.

Om det stemmer, er en annen sak :)
Vi har de dyreartene som lever monogamt hele sitt liv, men om partneren dør, så vil den andre leve videre alene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor prøvde du ikke å bedre på det du allerede hadde? For du har sikkert hatt det bedre med han du var utro mot..?

Hvorfor sluttet du med sex med dine menn slik at de søkte sex andre steder?

Hm, jeg formulerte meg litt uklart. Jeg var ikke i et forhold med disse mennene, vi var alle gift på hver vår kant.

Med han jeg faktisk var gift med, prøvde vi alt. I flere år. Funket ikke. 

Anonymkode: effdd...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, jeg formulerte meg litt uklart. Jeg var ikke i et forhold med disse mennene, vi var alle gift på hver vår kant.

Med han jeg faktisk var gift med, prøvde vi alt. I flere år. Funket ikke. 

Anonymkode: effdd...169

Hvorfor ikke gjøre det slutt først, eller holdt du han på gress mens du testet ut nye menn, sånn at du hadde "dobbelsikring"? 

Har som mann aldri skjønt greia med å være utro fordi man er misfornøyd med forholdet. Da prøver man å løse det, eller man gjør det slutt og starter med blanke ark. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert på utroskap, men husk på at den rette typen som er sykelig sjalu så kan det ende fatalt. Er mange syke mennesker der ute som er ustabile hvis de hadde funnet ut noe sånt. 

Anonymkode: e5d87...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at utroskap ikke går utover noen?? 

Anonymkode: 626a9...4e6

Ja. Det er en fysisk aktivitet som ikke går mer utover folk enn et slag tennis. Jeg ser da bort i fra uønskede graviditeter og kjønnssykdommer som er mindre enn en bagatell å unngå i våre dager.

Hvordan det kan ha seg at det skal gå ut over noen pga noen har sex, er for meg en gåte. Unntatt eiertrangen og herskesyken hos folk, da. Men slike ting er bare bra at man får lagt død.

Eksempel: Jeg bor med en partner. Denne partneren har sex med en annen etter jobb. Den eneste forskjellen jeg kan påberope meg å merke i det hele tatt, er at partneren kommer senere hjem. 

Noe annet er det faktisk ikke, uansett hvor mye folk må hyle og mene. Jeg vil gjerne se noe annet bevist.

Anonymkode: 18314...e8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Årsaker til at jeg var utro: Savnet spenning, og kjedet meg med eksen. Han var ikke flink til å gi oppmerksomhet, og til slutt elsket jeg han ikke lenger men ble på grunn av barnet vårt. Å chatte og treffe andre menn gav et adrenalinrush uten like, og på mange måter følte jeg at jeg trengte det for å komme gjennom hverdagen som var veldig....hverdag, med en kjedelig jobb, uinteressant mann og diverse andre problemer. Men dårlig samvittighet hadde jeg hele veien. Man nedgraderer seg selv, på en måte...ikke minst er det respektløst ovenfor partneren.

Årsaker til at mennene jeg var sammen med var utro: De fikk lite eller ingen sex hjemme. Jeg var attraktiv og tilgjengelig. Mye hysj hysj, og han ene fikk veeeeldig dårlig samvittighet. 

Det hender faktisk at de kontakter meg fra tid til annen, men jeg er i et bra forhold nå og har ingen intensjoner om å gå tilbake til det samme mønsteret.

For å oppsummere, generelt sett er kvinner utro på grunn av manglende emosjonell tilknytning, menn er utro på grunn av mangel på sex. Men, så var det alle gråsonene da...og nei, jeg synes ikke utroskap er greit. Er faktisk litt skremt over hvor vanlig det ser ut til å være, og jeg har veldig medfølelse med partnerne til de jeg var utro med. De skulle bare visst...

Tar denne som anonym gitt. (kvinne, begynnelsen av 30 årene.)

Anonymkode: effdd...169

Meget bra post👌

Du er den eneste som har postet med kjønn og alder!👍👍

Anonymkode: f32de...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at noen føler at noe nytt må skje og tørr ikke å forlate forholdet.

Anonymkode: a10e1...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Ha ha, må le av din påstand!

Anonymkode: f51c9...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre hvis en kvinne er utro enn om en mann er det. For en mann er et hull bare et hull, noe å tømme seg i. For en kvinne vil det at hans pikk er annerledes, kan være større, kan være formet på en annen måte som rører hennes vagina på en måte som typen hennes ikke får til, det gjør at hun kan oppleve sex med typen som utilfredsstillende.

Derfor er det verre når kvinner er utro enn nå menn er det.

Anonymkode: 4ea6e...b50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Hvor har du dette fra? Veldig mange kvinner som er utro også. 

Anonymkode: f476f...e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Det finnes vel menn som er utro fordi de er keen på dama i seg selv og? Har ihvertfall en mannlig venn som var utro med en dame han var hemmelig forelsket i, men han ville ikke gå fra kona heller. 

Anonymkode: 05fb2...6d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Nå er det jo ekstra dårlig å være utro når forholdet går dårlig. Hvorfor klarer dere ikke heller å være konstruktive og forsøke å bygge opp forholdet i stedet?

Og en liten ting til, - etter at dere har vært utro når forholdet er på hell, - er det noe dere forteller om, - eller er det helt hemmelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

DEN !    må du jaggu dra lenger ut på landet med.

Anonymkode: ec6b5...ad6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, litt for mye innabords, lenge siden man har fått noe hjemme, og attraktivt selskap som får blodet til å forlate hodet og samle seg en annen plass. Noen unnskyldning er det såmenn ikke, men kan være en forklaring på hvordan slikt skjer. Evt. at vedkommende rett og slett er et egoistisk rasshøl. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne partneren har sex med en annen etter jobb. Den eneste forskjellen jeg kan påberope meg å merke i det hele tatt, er at partneren kommer senere hjem. 

Det handler om bedrag. Hvis du veit at partneren din ligger med en annen så er det ikke utroskap, om du ikke vet det og partneren lyver til deg om at den puler en annen så er det bedrag.

Hvorfor bedra er spørsmålet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga at det ikke finnes noen grunn til dette folk kaller "troskap" Har aldri skjønt hva som er så galt med å ligge med den man vil. Som om det går ut over noen liksom?

Hva er det EGENTLIG galt man gjør?. Ingenting.

Anonymkode: 18314...e8c

Når man avtaler med sin aller nærmeste familie/livspartner/ektefelle/barneforeder å være monogame, er det såklart ikke noe annet enn psykisk mishandlig å være utro. Vil du pule rundt, så vær i et åpent forhold - og vær ærlig om det. 

 

Er så glad det har blitt mer populært å skrive avtaler på dette, slik at den som eventuelt er utro på betale noen mill i erstatning og sier ifra seg eierskap for all felleseie - utroskap/psykisk mishandlig må ned, slik at dårlige mennesker ikke ødelegger for psyken til både barn, og et annet uskyldig menneske. 

Anonymkode: 14f40...701

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er en fysisk aktivitet som ikke går mer utover folk enn et slag tennis. Jeg ser da bort i fra uønskede graviditeter og kjønnssykdommer som er mindre enn en bagatell å unngå i våre dager.

Hvordan det kan ha seg at det skal gå ut over noen pga noen har sex, er for meg en gåte. Unntatt eiertrangen og herskesyken hos folk, da. Men slike ting er bare bra at man får lagt død.

Eksempel: Jeg bor med en partner. Denne partneren har sex med en annen etter jobb. Den eneste forskjellen jeg kan påberope meg å merke i det hele tatt, er at partneren kommer senere hjem. 

Noe annet er det faktisk ikke, uansett hvor mye folk må hyle og mene. Jeg vil gjerne se noe annet bevist.

Anonymkode: 18314...e8c

Når du ikke er klar over alle psykiske problemer som kommer ved bedrag/psykisk mishandling/utroskap, må man sette spm ved IQ'en din. 

 

Det er faktisk ikke værre enn at OM du ikke vil være monogam, så ikke gå inn i et monogamt forhold. Du står i fritt valg til å gå inn i et slikt forhold eller ikke, ingen tvinger deg til å være sammen med en person - men når du går inn i et slikt forhold så holder man seg monogam, og slår opp før man skader andre pga egoisme/sædutløsning.

Anonymkode: 14f40...701

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke er klar over alle psykiske problemer som kommer ved bedrag/psykisk mishandling/utroskap, må man sette spm ved IQ'en din. 

 

Det er faktisk ikke værre enn at OM du ikke vil være monogam, så ikke gå inn i et monogamt forhold. Du står i fritt valg til å gå inn i et slikt forhold eller ikke, ingen tvinger deg til å være sammen med en person - men når du går inn i et slikt forhold så holder man seg monogam, og slår opp før man skader andre pga egoisme/sædutløsning.

Anonymkode: 14f40...701

Da må man gå dypere og se om det skal finnes noe som gjør til at mennesker skal få psykiske problemer ved at andre har sex.

Hvor er denne mekanismen som gjør til at når man får vite at andre har hatt sex, så skal man gå bananas og kollapse? Hvordan kan det være så ødeleggende å vite dette?

Dette handler ikke om hvor stor IQ folk har, snarere om hva som gjør til at det skal gå så gald for så lite? Jeg skjønner selvsagt at folk for psykiske problemer om en blir slått, voldtatt mishandlet, osv Dette er tross alt mishandling som rammer en fysisk. Men å få dette pga at andre har hatt sex er en gåte. Dette er noe opphypet tull.

Anonymkode: 18314...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...