Gå til innhold

Hvorfor er man utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er man egentlig utro? Manglende sexsual aktivitet? Manglende kjærlighet? Eller pga mye stress.

fram til nå var jeg veldig sikkert på om utro er pga manglende sexsual aktivitet! Men nå lurer jeg mye!

er deg noen av dere har vært utro? Hvor mange år var dere sammen før utro? Og hvor gammel hva dere?

Anonymkode: f32de...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange grunner, det finnes ikke bare én grunn til å være utro. Alt du lister opp kan være grunner. For noen kan det bare være pga. behovet for noe nytt. For noen er det pga. et behov på bekreftelse. Kan være mange grunner.  

Anonymkode: 74760...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at for mange menn vil det være lett å falle for fristelsen etter et par glass for mye, ligger i noens menn natur dessverre. 

Anonymkode: f5db9...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at for mange menn vil det være lett å falle for fristelsen etter et par glass for mye, ligger i noens menn natur dessverre. 

Anonymkode: f5db9...b33

Sånn er det vel for mange kvinner også.

Anonymkode: 49d27...063

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det vel for mange kvinner også.

Anonymkode: 49d27...063

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eksen så var det et enorm savn etter nærhet. Helt klart en lite moralsk måte å løse savnet på, men det hjalp veldig der og da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er man egentlig utro? Manglende sexsual aktivitet? Manglende kjærlighet? Eller pga mye stress.

fram til nå var jeg veldig sikkert på om utro er pga manglende sexsual aktivitet! Men nå lurer jeg mye!

er deg noen av dere har vært utro? Hvor mange år var dere sammen før utro? Og hvor gammel hva dere?

Anonymkode: f32de...326

Har aldri vært utro, men generelt handler det vel om manglende empati, feighet, manglende evne til å ta ansvar for sine handlinger og en ekstrem selvopptatthet .

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som går gjennom store livskriser og ikke vet det beste for seg selv. Distanserer seg fra mann/dame og går på en real smell. Aldri vært utro selv, men kjenner flere som har vært- og de aller fleste av de er gode mennesker som har gjort en feil de innser i ettertid.

Livet er ikke svart/hvitt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

En britisk undersøkelse sier at flere kvinner er utro enn menn folk.

Anonymkode: f32de...326

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Dette stemmer jo overhodet ikke. Kvinner er kanskje bedre på å skjule det, thats it. Jeg kjenner flere kvinner enn menn som har vært utro :-) Utroskap utfører begge kjønn på lik basis i velutviklede land vel og merke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Tull og tøys alle statistikker viser at kvinner er oftere utro.

https://www.tv2.no/a/3437943/

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, boski said:

Dette stemmer jo overhodet ikke. Kvinner er kanskje bedre på å skjule det, thats it. Jeg kjenner flere kvinner enn menn som har vært utro :-) Utroskap utfører begge kjønn på lik basis i velutviklede land vel og merke.

Det er sant at kvinner er flinkere å skjule enn menn folk. 

Anonymkode: f32de...326

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Den "statestikken" kan du trø opp en viss plass. All nyere studier viser at flere kvinner et utro enn menn. 

Anonymkode: e5d87...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg diskutert mye med to kamerater, hvor den ene har vært utro (han later som at det ikke har skjedd når vi snakker om utroskap). 

For han som har vært utro, handlet det om å få sex. Han påstår at kona ikke vil, og det har han sagt i «alle» år. 

Han andre skjønner ikke hvorfor noen er utro, men nå har det skjedd noe der... han har kommet med små drypp om at forholdet ikke går så bra. 

Ut fra disse to, så tenker jeg at menn ser litt lett på det. Får ikke sex hjemme, så da er det greit å få det av andre. Forholdet er ikke optimalt sånn de vil ha det, da finner de seg i det «på grunn av ungene»....

Jeg hevder at normalt er ikke folk utro om alt er greit i forholdet, begge mente at et forhold aldri var der. Det ville alltid være noe ugreit... altså vil de alltid kunne finne noe å forsvare utroskapen med. 

Jeg kjenner mange som har vært utro/ utro mot, og det er et tema som facsinerer meg veldig. 

Selv har jeg et godt ekteskap, synes jeg har en topp mann, og finnes ikke motivert til å være utro. Det kan jo endre seg, men pr i dag så nyter jeg tryggheten der jeg er :) 

Anonymkode: 1b736...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er også mere manipulerende, utspekulert osv. Når en mann er utro ser han på det samme som en runk. Ingen følelser i bildet bare en måte å få ut seksuell spenning på. Damer knytter mere følelser i sex, så får større konsekvenser for ei dame å ha tilfeldig sex enn en mann. En mann kan elske dama si over alt og være utro, uten at det betydde noe for han. Vet det høres klisje ut, men er sånn menn fungerer.

Anonymkode: e5d87...815

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også utroskap kan være en måte å få bekreftet at man ikke trenger noen andre enn partneren sin. At man er usikker og derfor trenger bekreftelse på at man ikke har lyst på noen andre ved å ligge med noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg ikke skjønner er at kvinner kan finne på å ha sex/være utro når de har en livskrise..

Når jeg har livskrise er sex det absolutt siste jeg tenker på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt. Det er ikke så svart hvitt som det ofte fremstilles, det er mange gråsoner her, og alt handler om at man havner i en situasjon der man enten handler impulsivt eller kalkulerende. Grunnene for valgene som blir gjort, uansett om handlingen er impulsiv eller ikke, er uansett forskjellige fra person til person. Fleste jeg har snakket med som har vært utro, har fortalt om mye usikkerhet og dårlige følelser. De har det kjipt i forholdet de er i, men nekter å innse det selv at det kan være best å gå, det kan så starte med en uskyldig flørt med noen, som igjen eskalerer enten emosjonelt eller fysisk. For flere som er i et forhold kan det være vanskelig å sette fingeren på _hva_ som mangler og hvordan det kan bedres uten sammenligning.

Man har kanskje vært i forholdet veldig mange år og ting har blitt en rutine, man kan vagt huske de hete hvetebrødsdagene når alt var fantastisk og man hadde impulsiv sex med ektefellen på kjøkkenbenken. Minnene om spenningen og forelskelsen er der, men hvor på veien gikk ting "galt"? Man føler seg oversett, tatt for gitt, ikke hørt, eller whatever. Kanskje er det ens egen feil, kanskje er partneren hovedskyldig i at ting har gått nedover, men når man har "prøvd" å fikse uten noen synlig bedring over tid, så faller man lett for fristelsen av å prøve en easy fix.

Men uansett, det er mange grunner til at folk er utro, og "behov for sex" er nok bare en brøkdel. 

Anonymkode: eefc9...4eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaker til at jeg var utro: Savnet spenning, og kjedet meg med eksen. Han var ikke flink til å gi oppmerksomhet, og til slutt elsket jeg han ikke lenger men ble på grunn av barnet vårt. Å chatte og treffe andre menn gav et adrenalinrush uten like, og på mange måter følte jeg at jeg trengte det for å komme gjennom hverdagen som var veldig....hverdag, med en kjedelig jobb, uinteressant mann og diverse andre problemer. Men dårlig samvittighet hadde jeg hele veien. Man nedgraderer seg selv, på en måte...ikke minst er det respektløst ovenfor partneren.

Årsaker til at mennene jeg var sammen med var utro: De fikk lite eller ingen sex hjemme. Jeg var attraktiv og tilgjengelig. Mye hysj hysj, og han ene fikk veeeeldig dårlig samvittighet. 

Det hender faktisk at de kontakter meg fra tid til annen, men jeg er i et bra forhold nå og har ingen intensjoner om å gå tilbake til det samme mønsteret.

For å oppsummere, generelt sett er kvinner utro på grunn av manglende emosjonell tilknytning, menn er utro på grunn av mangel på sex. Men, så var det alle gråsonene da...og nei, jeg synes ikke utroskap er greit. Er faktisk litt skremt over hvor vanlig det ser ut til å være, og jeg har veldig medfølelse med partnerne til de jeg var utro med. De skulle bare visst...

Tar denne som anonym gitt. (kvinne, begynnelsen av 30 årene.)

Anonymkode: effdd...169

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga at det ikke finnes noen grunn til dette folk kaller "troskap" Har aldri skjønt hva som er så galt med å ligge med den man vil. Som om det går ut over noen liksom?

Hva er det EGENTLIG galt man gjør?. Ingenting.

Anonymkode: 18314...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...