Gå til innhold

#Metoo skader kvinners karrieremuligheter innen finans


Gjest GiftMann38

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bevise uskyld krever at en vet hvem offeret er, derfor er dette umulig i denne situasjonen. Uansett har overgriperen rett til å argumentere til sitt forsvar, selv om h*n med dette trekker offerets beretning i tvil. I en rettsak bør likevel offerets historie veie tyngre enn overgriperens forsøk på å slippe unna, med mindre forsvaret er godt dokumentert.

Anonymkode: 64672...73b

Hvem er overgriperen og hvem er offeret her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, GiftMann38 skrev:

Den er i det minste dypt problematisk.

Menn med dine holdninger en fare for likestillingen og kvinners rett til å ikke bli seksuelt trakassert! 

Da regner jeg med at det er ok at dine døtre og kone blir utsatt for klåing og diskriminerende holdninger av menn som deg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pinlig å kalle alt som finnes for seksuell trakasering og overgrep. Nei, det er faktisk ikke seksuell trakassering eller overgrep om en full fyr tar deg på rumpen en gang på byn, fordi vet du hva? Da har nesten samtlige menn i Norge også blitt trakassert, jeg har ikke tall på hvor mange ganger en klåfingra dame i 40-årene har klådd på meg på byn. Da sier man bare klart i fra og så får man personen kastet ut om hin ikke gir seg. Det kalles upassende og dårlige manerer, IKKE seksuell trakassering.

Og så er det hele greien med å dra frem ting som skjedde for alle herrens år siden. Saker som skjedde for 10-20-30 år siden som nå plutselig skal dras fram med den største sikkerhet, av folk som knapt kan huske hva de spiste til frokost for 5 dager siden. Nei, hele dette hylekoret er bare patetisk og viser igjen at svært mange kvinner syter og klager alt for mye.

Anonymkode: cb66e...d8f

Du bør seriøst opplyse deg selv om hva seksuell trakassering er. 

Dette hylekoreter av drittsekker  som støtter oppom seksuell trakassering skal bli fratatt sin stemme og sin makt. Menn blir dere faen meg aldri! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GiftMann38 skrev:

Dette er det umulig å forsvare seg mot. Sjekk Giske-saken for eksempel. Til tross for at han kan bevise sin uskyld i flere av sakene så har det ingen betydning for utfallet. 

Jeg tror stadig flere menn kommer til å ta de forholdsreglene man må for å beskytte seg selv. Det er trist, først og fremst for kvinner.

Giske er da ikke uten skyld!

Menn trenger ikke å bekymre seg de vet hva som er seksuell trakassering. Drittsskker derimot bør se seg over skuldrene dersom de velger å trakassere kvinner!

Jeg har samme syn på kvinner som bedriver med seksuell trakassering ovenfor menn dersom du lurerte på det.

Endret av Bakepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
7 minutter siden, Bakepulver said:

Menn med dine holdninger en fare for likestillingen og kvinners rett til å ikke bli seksuelt trakassert! 

Da regner jeg med at det er ok at dine døtre og kone blir utsatt for klåing og diskriminerende holdninger av menn som deg selv?

Jeg er mot seksuell trakassering. Jeg er også mot at folk mister levebrødet på bakgrunn av rykter og slendrian. Det er en grunn til at vi har institusjonalisert straff i rettsvesenet i siviliserte samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Jeg er mot seksuell trakassering. Jeg er også mot at folk mister levebrødet på bakgrunn av rykter og slendrian. Det er en grunn til at vi har institusjonalisert straff i rettsvesenet i siviliserte samfunn.

Det dreier seg ikke om rykter, men om anklager fra misbrukte kvinner. Dette bør være tilstrekkelig til å gi overgriperen sparken på dagen. Ingen ønsker slike menn i ansatt.

Slendrian i arbeidet er kurant oppsigelsesgrunn, men dette har intet med #metoo å gjøre.

Anonymkode: 64672...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det dreier seg ikke om rykter, men om anklager fra misbrukte kvinner. Dette bør være tilstrekkelig til å gi overgriperen sparken på dagen. Ingen ønsker slike menn i ansatt.

Anonymkode: 64672...73b

OK, hvor jobber du? Jeg vil gjerne skrive på Twitter om den gangen du tok meg på ballene og vil gjerne vite hvor du jobber i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

OK, hvor jobber du? Jeg vil gjerne skrive på Twitter om den gangen du tok meg på ballene og vil gjerne vite hvor du jobber i samme slengen.

Så du vil lyve om slikt, det må være fordi du er mann?

Kvinner lyver nesten aldri om seksuelle overgrep, problemet er at de fleste kvinner som har vært utsatt for slikt, ikke tør å si fra.

Anonymkode: 64672...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du vil lyve om slikt, det må være fordi du er mann?

Kvinner lyver nesten aldri om seksuelle overgrep, problemet er at de fleste kvinner som har vært utsatt for slikt, ikke tør å si fra.

Anonymkode: 64672...73b

Dette er jo bare ræl! Trond Giske kunne påvise at han knapt hadde møtt en av de han hadde "trakassert" samt at han stort sett satt i telefonen hele dagen da han skulle trakassert henne i anledning at hans far var syk. Han la frem utskrifter av telefonsamtalene, men ble allikevel ikke trodd. Til tross for at han kunne påvise at det som ble påstått var renspikket løgn og bedrag.

I Sverige begynner nå de første injuriesøksmålene å tikke inn fra menn som ble sparket fra mediebransjen på bakgrunn av rykter og slendrian. For min del håper jeg at de får klekkelige erstatninger når sakene endelig behandles av en rettsinstans. Det skal være dyrt å drive lynsjemobbing.

I tillegg har jeg full forståelse for at menn velger å beskytte seg selv. For min del er jeg , som nevnt, aldri alene med en kvinne som ikke er min kone. Jeg har møtt nok kvinner med issues og tilhørende fullstendige mangel på samvittighet til at jeg tar noen sjanser.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å bevise uskyld krever at en vet hvem offeret er, derfor er dette umulig i denne situasjonen. Uansett har overgriperen rett til å argumentere til sitt forsvar, selv om h*n med dette trekker offerets beretning i tvil. I en rettsak bør likevel offerets historie veie tyngre enn overgriperens forsøk på å slippe unna, med mindre forsvaret er godt dokumentert.

Anonymkode: 64672...73b

Du er så på bærtur som det går ann og bli. 

Hvem tror du er den sterke part i en rettssak? Påtalemyndighetene eller den tiltalte? Hva slags ressurser tror påtalemyndighetene sitter på i forhold til den påsatte overgriperen. Menn stiller i utgangspunktet svakt i det øyeblikket en kvinne retter beskyldninger mot en mann, helt uavhengig av hva som er rett og galt, bakgrunnshistorie osv.

Tror du oppriktig at menn i snitt er slemmere enn kvinner? I så tilfelle hvorfor? Er kvinner i dagens Norge forsvarsløse offer? For meg ser de ut til at straffeloven er 95% rettet mot menn, som mann kunne jeg godt tenkt meg at loven ble reformert i takt med likestillingen. All rettspraksis tilsier at kvinnen i utgangspunktet anses som offer, om det bevises overtramp av det samme lovverket med samme handling straffes hun også svakere for samme handling.   

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil lyve om slikt, det må være fordi du er mann?

Kvinner lyver nesten aldri om seksuelle overgrep, problemet er at de fleste kvinner som har vært utsatt for slikt, ikke tør å si fra.

Anonymkode: 64672...73b

Så kvinner bruker sex for å tjene penger, de bruker sex for å oppnå makt, men de missbruker det ikke for å oppnå fordeler?? Virkelig 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Du er så på bærtur som det går an å bli. 

Hvem tror du er den sterke part i en rettssak? Påtalemyndighetene eller den tiltalte? Hva slags ressurser tror påtalemyndighetene sitter på i forhold til den påsatte overgriperen. Menn stiller i utgangspunktet svakt i det øyeblikket en kvinne retter beskyldninger mot en mann, helt uavhengig av hva som er rett og galt, bakgrunnshistorie osv.

Tror du oppriktig at menn i snitt er slemmere enn kvinner? I så tilfelle hvorfor? Er kvinner i dagens Norge forsvarsløse offer? For meg ser de ut til at straffeloven er 95% rettet mot menn, som mann kunne jeg godt tenkt meg at loven ble reformert i takt med likestillingen. All rettspraksis tilsier at kvinnen i utgangspunktet anses som offer, om det bevises overtramp av det samme lovverket med samme handling, straffes hun også svakere for samme handling.   

For det første anmeldes kun et forsvinnende mindretall (ca 10%) av voldtektssakene. Rettspraksis ved overgrepssaker er at kun ca 20% av disse kommer opp for retten. Tross slik omfattende siling, ender 25% av voldtektstiltalene med frifinnelse (Aftenposten nett 02.11.16). Kvinner er i praksis rettsløse i Norge i dag, menn får stort sett ture fram med seksuelle overgrep som de vil. En annen side ved rettspraksis er at kvinnelige overgrepsofre må oppleve nærmest å bli voldtatt på ny under rettssaken, slik de blir behandlet.

For å vurdere hvem som er slemmest av menn og kvinner, er det nok å se på kjønnsfordelingen i fengslene. Et annet tegn på det samme er at det ved skilsmisse som regel er kvinnen som blir nødt til å bryte ut, da mannen ikke er til å leve sammen med. Hvorfor menn er som ville dyr og seksuelle griser, er uvisst. Hormonelle faktorer kan være et element, likeså intellektuell underlegenhet i forhold til kvinner.

Anonymkode: 64672...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GiftMann38 skrev:

Jeg er mot seksuell trakassering. Jeg er også mot at folk mister levebrødet på bakgrunn av rykter og slendrian. Det er en grunn til at vi har institusjonalisert straff i rettsvesenet i siviliserte samfunn.

Men du har laget en diskriminerende tråd! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
3 minutter siden, Bakepulver said:

Men du har laget en diskriminerende tråd! 

En artikkel fra Harvard Business Review er diskriminerende? God bedring!

Det er jo nesten litt søtt å se at dette blir utfallet når sånne som deg går helt tom for argumenter :fnise:

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GiftMann38 skrev:

OK, hvor jobber du? Jeg vil gjerne skrive på Twitter om den gangen du tok meg på ballene og vil gjerne vite hvor du jobber i samme slengen.

Hvor jobber du? Jeg vil anmelde deg fordi du du diskriminerer kvinner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, GiftMann38 skrev:

En artikkel fra Harvard Business Review er diskriminerende? God bedring!

Det er jo nesten litt søtt å se at dette blir utfallet når sånne som deg går helt tom for argumenter :fnise:

Du har laget en tråd med følgende overskrift ; #Metoo skader kvinners karrieremuligheter innen finans. 

Anbefaler deg å lese ditt eget hovedinnlegg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele kampanjen vil slå tilbake på kvinner, ja. Ikke bare innen finans, men i hele jobbmarkedet generelt.

Anonymkode: bb27a...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
12 minutter siden, Bakepulver said:

Du har laget en tråd med følgende overskrift ; #Metoo skader kvinners karrieremuligheter innen finans. 

Anbefaler deg å lese ditt eget hovedinnlegg! 

 

Overskriften er kun fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det første anmeldes kun et forsvinnende mindretall (ca 10%) av voldtektssakene. Rettspraksis ved overgrepssaker er at kun ca 20% av disse kommer opp for retten. Tross slik omfattende siling, ender 25% av voldtektstiltalene med frifinnelse (Aftenposten nett 02.11.16). Kvinner er i praksis rettsløse i Norge i dag, menn får stort sett ture fram med seksuelle overgrep som de vil. En annen side ved rettspraksis er at kvinnelige overgrepsofre må oppleve nærmest å bli voldtatt på ny under rettssaken, slik de blir behandlet.

For å vurdere hvem som er slemmest av menn og kvinner, er det nok å se på kjønnsfordelingen i fengslene. Et annet tegn på det samme er at det ved skilsmisse som regel er kvinnen som blir nødt til å bryte ut, da mannen ikke er til å leve sammen med. Hvorfor menn er som ville dyr og seksuelle griser, er uvisst. Hormonelle faktorer kan være et element, likeså intellektuell underlegenhet i forhold til kvinner.

Anonymkode: 64672...73b

 

Du fremstår kanskje litt sjåvinistisk i dette innlegget ;).

Jeg kan bare konstatere at vi nok ikke er født på samme planet   

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmer meg som kvinne at andre kvinner mener at man skal få sparken kun for anklagelser uten bevis!

Skjønner dere ikke at dette går ut over deres egne menn, fedre, brødre, sønner, kompiser?

Anonymkode: ecc9c...410

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...