Gå til innhold

Når teste positivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For oss som ikke greier å vente 🙈 Når er det tidligste du har testet positivt?

Kan man se det tidligere på Clearblue strektest enn på digitaltest? Noen erfaring?

Anonymkode: a2b5c...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annypanny
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man se det tidligere på Clearblue strektest enn på digitaltest? Noen erfaring?

Anonymkode: a2b5c...1d9

Dette har jeg også lurt på :) Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor følsom testen er? 

Er det 10mlu så er det mulig å teste positivt tidligere er det 25 så -i mitt tilfelle iallfall - testet jeg ikke positivt før 10dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun vært gravid en gang og fikk svak positiv 12 dpo. Positiv digital 13 dpo.

Anonymkode: 14b04...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si,  du kan ha verdens mest følsomme test,  men hjelper ikke det om egget ikke har festet seg

Anonymkode: f0deb...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 uke etter sex. Jeg visste det allerede, for jeg var ekstremt trøtt, svimmel og hadde plutselig super-luktesans!

Anonymkode: 79099...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test 5 dager etter IKM. Testet et par ganger før det også, som dagen der jeg ventet mens, og så 2 dager etter og begge var blendahvite. Kan ta litt tid for noen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ 11 dpo. Svak positiv 14 dpo. Samme type strimmel fra billig-tester.no.

Anonymkode: 52978...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk stresser med å ta en graviditetstest? Tenk om du får positiv test før IKM, også begynner du å blø? Det må være værre enn å ikke vite om det tenker hvertfall jeg. Når testen blir positiv blir man jo naturligvis litt redd for at noe skal gå galt, så hvorfor ikke vente hvertfall til IKM? Akkurat det der blir jeg ganske oppgitt av. Er man gravid så er man fortsatt det så lenge alt går bra.

Anonymkode: 24374...50e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca 6-9 dager før et evt befruktet egg fester seg i livmoren og så skal hormonene øke opp til et nivå som detekteres på en test, så 9-10 DPO er vel det tidligste det er fysisk mulig (forutsatt at man vet nøyaktig når man har hatt EL da). 

Jeg har alltid begynt å teste tidlig. Jeg synes det å se testen blir sterkere for hver dag var ganske spennende. Med eldstemann testet jeg positiv 9 DPO, så veldig tidlig. Det var med en billig strimmeltest. Siden jeg hadde testet så tidlig med nr 1 begynte jeg å teste like tidlig med nr 2 også, men der fikk jeg faktisk ikke første positive test før dagen etter IKM. Så dette kan være svært ulikt fra svangerskap til svangerskap. Med nr 3 testet jeg positiv 10 eller 11 DPO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan testa svakt positivt frå ca 8DPO og testa positivt mange mange dagar over IKM. Det er litt forvirrande :3

Når er det folk flest teste positivt? Rett før eller etter IKM?

Anonymkode: 4df47...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan testa svakt positivt frå ca 8DPO og testa positivt mange mange dagar over IKM. Det er litt forvirrande :3

Når er det folk flest teste positivt? Rett før eller etter IKM?

Anonymkode: 4df47...f35

Hvis du er gravid vil testen være positiv hele tiden under graviditeten. Etter IKM så klart 

Anonymkode: 24374...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er gravid vil testen være positiv hele tiden under graviditeten. Etter IKM så klart 

Anonymkode: 24374...50e

Men noen tester jo positiv før ikm?

Anonymkode: d71d7...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men noen tester jo positiv før ikm?

Anonymkode: d71d7...586

Jeg mente at testen vil være positiv hele tiden etter IKM 

Anonymkode: 24374...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at testen vil være positiv hele tiden etter IKM 

Anonymkode: 24374...50e

Beklager, jeg leste spørsmålet ditt feil. Ja, det er vanskelig å vite akkurat når man får positiv test siden det kommer an på om man har regna el riktig, og noen har sen HCG stigning

Anonymkode: 24374...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...