Gå til innhold

Ønsker å gifte oss- enkelt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker nå å gifte oss, etter meget mange år som samboere/forlovet. Ønsker å få det gjort meget enkelt, med kun oss selv, ev m/barna og vitner eller forlovere. Noen som har noen tips og råd ift dette? F.eks sted, feiring, klær etc? Noen med erfaring med et meget enkelt et? Vurderer også vielse utenlands-?

Anonymkode: 7ad4f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo veldig enkelt :essen2: ta med dere hver deres forlover og reis utenlands. Jeg har ingen erfaring, men hvis du tenker utenlands i den forstand sjømannskirka i Göteborg eller København så er det jo bare å dra ned dit med forloverne og evt barna. Forlovere må man alltid ha...tror jeg :) men det kan også være en i familien.

Min pappa og hans (tidligere) kone gjorde det ganske enkelt i kirka i bydelen de bodde i... Det var prest, forlovere og oss barna tilstede. Alle barna medregnet var den yngste 7 år og den eldste 20 år. Pappa hadde på seg dress og dama hadde på seg en lett sommerkjole, hvit med noen få blomster på. Etter en typisk vielse i kirka hadde vi litt fotografering utenfor kirka før vi dro til en pizza-restaurant og spiste en typisk koselig middag der. Så dro vi hjem og vips...da var de gift. 

Noen andre jeg kjenner gjorde det på noenlunde samme måte, men de hadde festen hjemme og dama hadde brudekjole og oppsatt hår. Så enkelt.

Jeg har ingen erfaring utover dette, men kjenner også en mann som gifta seg i sjømannskirka i Göteborg, og ei dame som gifta seg i sjømannskirka i København. Vet at de i Göteborg gjorde det helt enkelt og hemmelig for alle, de dro ned på "langweekend" sammen med et vennepar og familiene fikk ikke vite noe før de to parene var ute og feira etterpå. De hadde ingen barn.Det samme var tilfelle med hun som gifta seg i København, men jeg vet at hun hadde på seg svart brudekjole...slik som er vanlig i Danmark. De hadde med seg svoger og svigerinne som forlovere, ingen av barna var med. Barna var i alderen 18 til 28 år. Ute på byen etterpå, restaurantbesøk med god mat og vin. 

Så du skjønner...det er kun det tilfellet med pappa jeg har vært direkte med på, ellers har jeg ingen store erfaringer. Det er gjerne andre som kan svare bedre enn meg. Men det er jo også mest opp til dere selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Min bror og hans fru giftet seg hos sorenskriveren.  Bare forlovere/vitner, barna deres og søsknene var tilstede.  
Han hadde vanlig mørk dress og hun en enkel, kort kjole.  Altså klær som kan brukes videre. Med samme blomst på dress og i hennes hår, så var det ingen tvil om at de to giftet seg.  Jeg ble positivt overrasket over hvor høytidelig og vakker seremonien var.

For oss gjester ble bryllupet avsluttet med nydelig lunsj hjemme hos dem.  Brudeparet og forloverne spiste en bedre middag ute senere på kvelden :)   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de beste bryllupene jeg har vært i var et slikt et. Nydelig seremoni hos sorenskriver og deilig bryllupslunsj etterpå. Tror vi var 12 gjester pluss brudeparet. Skikkelig deilig og slippe de klassiske sirkusbryllupene der de fleste kjeder seg og bruden er stresset & sur. 

Anonymkode: b6418...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...