Gå til innhold

Truser som skal vaskes på 40 grader


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som du møter mye motstand her, hvilket jeg ikke forstår. Jeg vasker sengetøy, kluter og underbukser på 90 grader, eller 60 om det er krise (har vært et par ganger der det ikke var mulighet).

Dere "ser rent ut"-gjengen; se rent ut og og være rent er to forskjellige ting. Jeg kan vaske vasken på badet med dassbørsten etter å ha skylt den i dass etter et forsøk på å spraymale skåla brun, men hvor RENT er det? Ikke veldig. 

Effekten til moderne vaskemaskin og vaskepulver er uten betydning her. Vel er de praktiske maskiner, men de er ikke magiske greier som tar vekk bakterier. 

Jeg bruker også bomullstruser :) Så kall meg ei kjerring, men trusene mine både ser rene ut og er rene

Faen ta, mange eklinger her, og dømmer jeg ut fra likerklikk er de i flertall. Håper jeg ikke kjenner noen av dere, dere gjør meg kvalm

Anonymkode: c2f62...6c0

Haha, men hva er det som er så ekkelt da? Ingenting skjer om man vasker ved lavere grad. Ser rent ut, lukter rent, har ingen betydning for helse, sykdom, sopp, utflod  eller noe. Det har rett og slett ingen praktisk betydning utover at man kan gå i andre klær enn bestemortruser...

Anonymkode: c5d16...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det jeg mener med at sexy undertøy er usexy i forhold til bomullsundertøy er at det "sexy" undertøyet er utfordrende på en anstrengt og bare feil måte, så jeg er til dels enig, men å si at hele Østfold kler seg som om de forventer å få betalt blir å ta i litt synes jeg. 

Anonymkode: 16917...4f0

Ja, men jeg har aldri påstått at det ser ut som de forventer å få betalt, har jeg? ;) 

Her snakker vi om hull i buksa som er så store at man ser hver minste brunkrem-skjold og hver eneste blonde og leopardstripe på trusa. Aner ikke om de er fra Østfold, men de tar buss fra Oslo og til Østfold i alle fall.

Anonymkode: 0c60c...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg har aldri påstått at det ser ut som de forventer å få betalt, har jeg? ;) 

Her snakker vi om hull i buksa som er så store at man ser hver minste brunkrem-skjold og hver eneste blonde og leopardstripe på trusa. Aner ikke om de er fra Østfold, men de tar buss fra Oslo og til Østfold i alle fall.

Anonymkode: 0c60c...476

Da reiser de (er det i samlet flokk?) i så hullete bukser at du ser rett inn på kroppen? Har du vært med på bussen og fulgt med hvor de går av? Slik er alle kvinner i Østfold?

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske? Holder det ikke å lufte de? :hakeslepp:

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Arabella skrev:

Da reiser de (er det i samlet flokk?) i så hullete bukser at du ser rett inn på kroppen? Har du vært med på bussen og fulgt med hvor de går av? Slik er alle kvinner i Østfold?

Vet ikke. Bare alle jeg har sett på bussen til Østfold og på Nordbysenteret. Hvis noen fra Østfold mot formodning bruker hvite bomullstruser og hele bukser, er det jo bare å rope ut. 

Anonymkode: 0c60c...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaske? Holder det ikke å lufte de? :hakeslepp:

Anonymkode: 22791...69e

Hvis de er av ull ja :biggrin: ull er selvrensende nemlig! 

Anonymkode: 25dce...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de er av ull ja :biggrin: ull er selvrensende nemlig! 

Anonymkode: 25dce...176

Men bare hvis ulla er innsatt med lanolin (?) vel?

Anonymkode: 22791...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker alle trusene på 90 grader selvom de skal vaskes på 40. De er like hel og fin enda.

Anonymkode: d8acb...200

Jeg synes det er hysterisk å vaske undertøy, håndklær, sengetøy osv på 90 grader så lenge det ikke er marinert i diarè eller oppkast etter omgangssyke... Det blir rent på 60 grader. Kokvask på 90 hver gang er som å overforbruke antibac spør du meg.

Anonymkode: 68889...5ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bare hvis ulla er innsatt med lanolin (?) vel?

Anonymkode: 22791...69e

Det fungerer uten lanolin også, har testet på fjelltur nemlig. Ullbokseren ble hengt i en busk noen timer, og den luktet ikke etterpå. Den luktet før jeg hengte den opp.

Hvor ren den var er en annen sak. 

Anonymkode: 25dce...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 28.3.2019 den 10.08):

Alltid vasket undertøyet på 60 grader. Føler ikke det blir rent på 40 nei! Dattera sine truser kan jeg vaske på 40, men hun er lita og trusene ser ubrukte ut etter en dag😊

Anonymkode: 0a4fe...852

Det kan gå mot sin hensikt siden barn ikke er like renslige eller nøye etter toalettbruk

AnonymBruker skrev (På 13.3.2018 den 21.42):

KG altså. Her er de. De som ikke vasker seg hver dag. Og vasker trusene på 30 og 40 grader. 

 

:spy:

Anonymkode: a137d...b6e

Man trenger ikke vaske håret eller kroppen hver dag. 

AnonymBruker skrev (På 13.3.2018 den 22.40):

Frem med storkasserollen og koke trusene på kjøkkenet  :link::mynona:

smileys-cooking-658147.gif

Anonymkode: 22791...69e

Det er lurt med undertøy på kjøkkenet. 

Anonymkode: 55d83...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle truser på 60 grader. Om det er noen fine/spesielle truser, så legger jeg dem i vaskepose. 

Kjenner jeg blir oppgitt over hvor hysteriske folk er. 90 grader? Det er din truse og dine egne bakterier, hva er problemet? Ser for meg at det er samme folka som vasker badet, som kun de selv bruker, fire ganger i uka med klor... 

Anonymkode: 13ad6...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasse nøff var veldig tøff i denne tråden 

Anonymkode: 55d83...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2018-3-13 den 21.13):

Vasker alle truser på 60. Ser aldri på vaskelappen for det. Jeg synes det er greit at avføringsbakterier blir drept. 

Anonymkode: d4157...088

Skal du spise trusene dine :) Vasker mine på 40 grader og de er rene og fine. Før i tiden gikk man med undertøy en uke og badet/ dusjet en gang i uken. De dauet ikke av det heller. Klart trener man eller svetter mye eller ikke er veldig nøye med toalettrutinene sine bør man skifte truse hver dag. Jeg gjør dette og har alltid nok til en ukes forbruk, og vasker dermed undertøy alene for seg selv en gang i uken. 40 grader eller ikke ? Har aldri fått en truse ut av vaskemaskinen på 40 grader som ikke er synlig ren og lukter godt. Om det er bakterier igjen på den ? Vet ikke, bakterier er naturlige og man skal som sagt ikke spise trusen sin :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten digresjon.  Mobiltelefonen til de aller fleste inneholder mer farlige bakterier en det meste. De fleste sitter og fingrer med den samtidig som de spiser :) Vasker dere den og på 60 grader ? En vanlig brukt mobil har flere bakterier på seg en et toalettsete :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Vasker trusene på 40, sammen med andre klær. Bruker truseinnlegg og vasker meg hver dag. Ellers var by/ bygd truse diskusjonen interessant.. jobber med undertøy i storbyen, og mener dette er ganske individuelt her. Eneste « skillet» er at folk med mye penger ser ut til og være mer opptatt av at det skal være naturmaterialer. Det må ikke være bomull, de godtar silke, bambus, Modal osv, viktig at de er miljøvennlige. Få bydamer som protester mot blonder, men de har gjerne en blanding av ulike truser til ulikt bruk. Forøvrig er det mulig og få tak i truser som kan kokes. « instustasjonstruser» i tykk bomull og ekstra brede med plass til innlegg og bleier , kan en vaske på 95˚ når de blir fulle av avføring og urin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2018-3-13 den 21.36):

Deg om det, ingen ser lekker ut i bomull😳

Anonymkode: c5d16...609

Helsepersonell som har greie på sopp og underlivsplager sier bomull er noe av det beste for underlivet. Så her går helse og friskt underliv foran sexyness. Vi vasker truser på 60C. Da er vi sikre på at alle tarmbakterier og utflod forsvinner. 40C er faktisk ikke så veldig varmt..

Anonymkode: 2f842...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antiviruset skrev (På 2021-7-24 den 16.17):

En liten digresjon.  Mobiltelefonen til de aller fleste inneholder mer farlige bakterier en det meste. De fleste sitter og fingrer med den samtidig som de spiser :) Vasker dere den og på 60 grader ? En vanlig brukt mobil har flere bakterier på seg en et toalettsete :) 

Ungdommer ja. Vi gjør ikke det. Vet det om mob så vi har sånn antibakteriell greie vi vasker over mob med av og til. 

At folk dusjet en gang i uken i gamle dager er uhygienisk. Folk dauet ikke men de var like uhygeniske for det. Du dør ikke å bruke trusene dine en hel uke heller. Men det er ekkelt. Så hva folk gjorde i gamle dager er ikke viktig. 

Anonymkode: 2f842...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesielt med 60 grader egentlig? Bakterier tåler jo mye mer enn det. Burde undertøy vaskes på 121 grader?

Anonymkode: 76c9c...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (13 timer siden):

Takk! Kan vi avslutte diskusjonen nå? UNDERTØY SKAL VASKES PÅ 60C. 

Bakteriolog Thomas Bjarnsholt, som er professor ved Københavns Universitets Institut for Immunologi og Mikrobiologi.

I utgangspunktet støtter Bjarnsholt Sundhedsstyrelsens anbefaling om å vaske undertøy ved 60 grader:

– Enzymer i vaskepulveret fjerner riktignok skitt, men det dreper ikke bakterier. Hvis du vil være sikker på at avføringsbakterier dør, må vannet være minst 60 grader, sier han.

Anonymkode: 2f842...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...