Gå til innhold

Oppkast 6 dager før IKM. Gravid eller omgangssyke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet opp 4 ganger i natt og vært skikkelig dårlig. IKM om 6 dager. Noen som har opplevd å få gravidkvalme så tidlig eller er det mest sannsynlig en kort omgangssyke?

Anonymkode: 16090...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis omgangssyke, mange som har det nå..

Anonymkode: b6623...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt umulig å si. 

Anonymkode: d416c...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din produserer ikke nok hcg så tidlig til at man blir gravidkvalm. Holder en knapp på omgangssyke, den er over alt nå.

Anonymkode: 02f56...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, så rart.jeg fikk også omgangssyke på mandag kveld, 6 dpo.. ikke tvil om at jeg hadde omgangssyke hvertfall.. leste at det kunne være en fordel å bli syk i tida når egget skal feste seg, for da er kroppen opptatt med å bekjempe sykdommen, og ikke støte fra seg egget :)

Anonymkode: 38bd5...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom ikke kvalmen før uke 8. Det skal jo litt høye nivåer HCG til før mange reagerer på det.

Anonymkode: eadab...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet her har ikke kroppen rukket å produsere nok hcg til at man gravidkvalme, så er nok heller at du er syk. Her kom kvalmen i uke 8 begge svangerskapene:)

Men du kan jo være gravid selv om du evt har omgangssyke og selvfølgelig. 

Anonymkode: 43f80...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom kvalmen så tidlig ved begge svangerskap. Første gangen var det ikke planlagt og andre gangen var det etter første forsøk så det var ikke innbilning eller ønsketenkning. Og det var i hvert fall ikke omgangssyken. 

Forstår at det sikkert er sjeldent, men folk skal være forsiktig med å være så bastante og si ting ikke er mulig. Det hendte i hvert fall meg.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har kastet opp 4 ganger i natt og vært skikkelig dårlig. IKM om 6 dager. Noen som har opplevd å få gravidkvalme så tidlig eller er det mest sannsynlig en kort omgangssyke?

Anonymkode: 16090...566

Har du hatt rennaræv og?

Men altså om du lurer kjøp en test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykt kvalm 2 uker før forventet mens, og vært det siden, så fullt mulig :) :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje mikroskopisk sjans for at du spyr pga graviditet MEN.. om det er tilfelle så har du mer enn nok hormoner til å ta en test. Om den er negativ så er det definitivt omgangssyke eller noe du har spist. 

Anonymkode: 7ce20...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg ble sykt kvalm 2 uker før forventet mens, og vært det siden, så fullt mulig :) :/

Du er ikke gravid 14 dager før ikm. Så kvalmen hadde ingen ting med sv. å gjøre på det tidspunktet. 

Anonymkode: 74eb7...da3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sannsynligvis ikke kvalm pga en eventuell graviditet, men det utelukker jo ikke at du er gravid.☺

Anonymkode: 8a53a...bcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Du er ikke gravid 14 dager før ikm. Så kvalmen hadde ingen ting med sv. å gjøre på det tidspunktet. 

Anonymkode: 74eb7...da3

Jeg tok en test 9 dpo som var klart positiv så jeg har nok produsert hormoner ganske kjapt, om ikke jeg hadde el tidligere enn forventet. Jeg var også svært hissig og ømme pupper I tillegg til kvalme, så på meg kom det tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg tok en test 9 dpo som var klart positiv så jeg har nok produsert hormoner ganske kjapt, om ikke jeg hadde el tidligere enn forventet. Jeg var også svært hissig og ømme pupper I tillegg til kvalme, så på meg kom det tidlig :P

Da har du nok hatt el tidligere enn forventet. 

Anonymkode: 944c2...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg tok en test 9 dpo som var klart positiv så jeg har nok produsert hormoner ganske kjapt, om ikke jeg hadde el tidligere enn forventet. Jeg var også svært hissig og ømme pupper I tillegg til kvalme, så på meg kom det tidlig :P

9 dpo er 5 dager før ikm. Ikke 14 dager. Stor forskjell. Jeg testet også svak positiv 9 dpo. Ingen er gravide 14 dager før ikm. Det er første dag i mens. Så det sier seg selv. 

Anonymkode: 74eb7...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

9 dpo er 5 dager før ikm. Ikke 14 dager. Stor forskjell. Jeg testet også svak positiv 9 dpo. Ingen er gravide 14 dager før ikm. Det er første dag i mens. Så det sier seg selv. 

Anonymkode: 74eb7...da3

14 dager før ikm er vel da man har eggløsning? For så vidt enig i at man ikke har symptomer på graviditet 14 dager før ikm. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, langbein86 skrev:

14 dager før ikm er vel da man har eggløsning? For så vidt enig i at man ikke har symptomer på graviditet 14 dager før ikm. :)

Ja beklager, 14 dager før, er eggløsning såklart:-) 

Anonymkode: 74eb7...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...