Gå til innhold

Penger borte fra sparebøssa til barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmmm....er det da naturlig at noen som er på besøk hos søsken går inn der og leter etter en sparebøsse?
Hvis det var noen som var på besøk hos 9-åringen selv, må vedkommende ha vært alene der inne for å ha gjort det, så hvem har vært alene der?

Anonymkode: 1abfb...9a7

Noen av storesøskens venner har visst gått inn der for å hente en lader..

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville holdt kjeft og slnegt på en hundrings og en femtilapp samt noen mynter. Dette som lokkemat for den som stjeler fra sparebøssen. Så ville jeg fulgt nøye med på både penger og besøk i tiden fremover. Barnets reelle sparepenger ville jeg gjemt unna. Ville ikke engang fortalt storesøster om den hemmelige etterforskningen før jeg var sikker i min sak ;-)

Anonymkode: 9fba0...7dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen svar - skal man virkelig måtte låse inn penger i sitt eget hjem for at det ikke skal bli stjålet? Hva gjør dere med kontanter dere voksne oppbevarer hjemme? Låser inn alt? Syk, syk verden i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut "åte" neste gang barna har besøk. En tier her, en femtilapp der... Så ser du når besøket går hjem om noe mangler.

Anonymkode: 470c9...379

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det kan være mistanke mot en bestemt person også da?

Anonymkode: 1abfb...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt en prat med det barnet du mistenker. gjerne kjøre eller følge barnet hjem og ta en prat da, når ingen andre hører. Forklar hvor alvorlig stjeling er og hvilke konsekvenser det kan få dersom man blir tatt i å stjele fra en butikk. 

Anonymkode: e6246...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt en prat med det barnet du mistenker. gjerne kjøre eller følge barnet hjem og ta en prat da, når ingen andre hører. Forklar hvor alvorlig stjeling er og hvilke konsekvenser det kan få dersom man blir tatt i å stjele fra en butikk. 

Anonymkode: e6246...757

HI her. Siteringen ble litt feil,beklager dette.

Jeg liker godt ideen om viltkamera,haha.

Resten av pengene er låst inn i safe,og bankkort er bestilt. Hun har jo sparekonto,men noen penger skal hun få disponere også. 

Jeg skal ta en liten prat med det barnet jeg mistenker uten å være anklagende.

Takk for tips alle sammen.

Anonymkode: ce083...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...