Gå til innhold

Tips til Gran Canaria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på Gran Canaria forrige uke, og hadde det forsåvidt bra.

Men.... jeg var i Puerto Rico, og på tross av sol og varme (som var det jeg reiste for å få), så trivdes jeg ikke så godt.

Finnes det noe sted på øya som er litt mer tilrettelagt for oss som stort sett spiser vegansk f.eks? Jeg spiser fisk, så jeg sultet ikke, men jeg syns restauranttilbudet i Puerto Rico var «litt begrenset». Jeg syns alle restaurantene var ganske like.

Det jeg vel egentlig er ute etter er om det finnes en slags «turistby» for oss som ikke drikker alkohol eller hører på høy musikk, men foretrekker yoga, vegansk mat etc?

Anonymkode: 52b65...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på et stort og flott hotell i Meloneras. Det var jo en turistmaskin, men maten var veldig god. Det var enorme buffeter med alt mulig, både lokalt og internasjonalt, frukt, grønt, salater, fisk, kjøtt, .... Der hvor jeg var (Meloneras) var det svært få restauranter som var spennende. Den beste maten var innenfor hotellets vegger. Der var det også yoga om morgenen (eller tai chi, og andre morgengymnastiske øvelser). Jeg tror et slikt hotellkompleks vil være din beste sjanse til yoga og vegansk mat. Øya er så preget av masseturisme at det skal godt gjøres å finne noe annet enn ting som er mainstream. Hvis det ikke finnes en eller annen øko-farm-turistnisje oppe i fjellene?

Jeg tror du bør se deg om etter et annet feriested enn Gran Canaria, hvis du uansett ikke trivdes så godt der denne gangen. Det er nok en drøss av andre steder som har mer spennende steder for turister med alternative interesser. :)

Anonymkode: 79078...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et stort og flott hotell i Meloneras. Det var jo en turistmaskin, men maten var veldig god. Det var enorme buffeter med alt mulig, både lokalt og internasjonalt, frukt, grønt, salater, fisk, kjøtt, .... Der hvor jeg var (Meloneras) var det svært få restauranter som var spennende. Den beste maten var innenfor hotellets vegger. Der var det også yoga om morgenen (eller tai chi, og andre morgengymnastiske øvelser). Jeg tror et slikt hotellkompleks vil være din beste sjanse til yoga og vegansk mat. Øya er så preget av masseturisme at det skal godt gjøres å finne noe annet enn ting som er mainstream. Hvis det ikke finnes en eller annen øko-farm-turistnisje oppe i fjellene?

Jeg tror du bør se deg om etter et annet feriested enn Gran Canaria, hvis du uansett ikke trivdes så godt der denne gangen. Det er nok en drøss av andre steder som har mer spennende steder for turister med alternative interesser. :)

Anonymkode: 79078...a98

Ah! Godt poeng! Antagelig bør jeg se etter hotell som tilbyr det jeg ønsker, fremfor å finne det ute.

Til det siste, så er «problemet» at jeg liker Gran Canaria veldig godt ellers i forhold til klima og avstand. Vet du evt hvordan det er på de andre kanariøyene?

Anonymkode: 52b65...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Gran Canaria forrige uke, og hadde det forsåvidt bra.

Men.... jeg var i Puerto Rico, og på tross av sol og varme (som var det jeg reiste for å få), så trivdes jeg ikke så godt.

Finnes det noe sted på øya som er litt mer tilrettelagt for oss som stort sett spiser vegansk f.eks? Jeg spiser fisk, så jeg sultet ikke, men jeg syns restauranttilbudet i Puerto Rico var «litt begrenset». Jeg syns alle restaurantene var ganske like.

Det jeg vel egentlig er ute etter er om det finnes en slags «turistby» for oss som ikke drikker alkohol eller hører på høy musikk, men foretrekker yoga, vegansk mat etc?

Anonymkode: 52b65...4b8

Puerto Rico er det verste stedet for alt på GC. Blant de bedre tingene der er stranden. Og der stopper det meste. Det er en turistby du enten liker eller hater og ikke noe mer enn det. 

Å finne lokale spisesteder er noe du må snakke med folk om når du er der. Eller oppsøke det norske miljøet for åf erfaring med. Sjømannskirken, Den norske klubben og klobben Merh Leben er alle steder du kan søke erfaring hos. 

Anonymkode: 00730...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar aldri til Puerto Rico eller Arguineguin.  Alt er bedre enn det! Beste utvalg av restauranter er vel i Las Palmas og Playa del Ingles. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trivdes veldig godt i Puerto Mogan men det finnes også en annen by litt lengere opp på den siden av øya som er veldig lite turistifisert. Hva het nå den igjen... Sjekk Los Caserones kanskje?

Anonymkode: b43ee...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puerto Rico anbefales ikke, og jeg forstår godt at du ikke trivdes. Jeg liker godt Patalavaca, fin strand, og Radisson Blu hotellet, samt Anfi del Mar er å anbefale. 

Endret av aell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et stort og flott hotell i Meloneras. Det var jo en turistmaskin, men maten var veldig god. Det var enorme buffeter med alt mulig, både lokalt og internasjonalt, frukt, grønt, salater, fisk, kjøtt, .... Der hvor jeg var (Meloneras) var det svært få restauranter som var spennende. Den beste maten var innenfor hotellets vegger. Der var det også yoga om morgenen (eller tai chi, og andre morgengymnastiske øvelser). Jeg tror et slikt hotellkompleks vil være din beste sjanse til yoga og vegansk mat. Øya er så preget av masseturisme at det skal godt gjøres å finne noe annet enn ting som er mainstream. Hvis det ikke finnes en eller annen øko-farm-turistnisje oppe i fjellene?

Jeg tror du bør se deg om etter et annet feriested enn Gran Canaria, hvis du uansett ikke trivdes så godt der denne gangen. Det er nok en drøss av andre steder som har mer spennende steder for turister med alternative interesser. :)

Anonymkode: 79078...a98

Var det Baobab? Vurderer dette hotellet selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Las palmas :-) 

Anonymkode: 9332f...973

Las Palmas er iskaldt og mye mer regn enn på sørvest kysten. 

Anonymkode: 00730...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.3.2018 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Jeg var på Gran Canaria forrige uke, og hadde det forsåvidt bra.

Men.... jeg var i Puerto Rico, og på tross av sol og varme (som var det jeg reiste for å få), så trivdes jeg ikke så godt.

Finnes det noe sted på øya som er litt mer tilrettelagt for oss som stort sett spiser vegansk f.eks? Jeg spiser fisk, så jeg sultet ikke, men jeg syns restauranttilbudet i Puerto Rico var «litt begrenset». Jeg syns alle restaurantene var ganske like.

Det jeg vel egentlig er ute etter er om det finnes en slags «turistby» for oss som ikke drikker alkohol eller hører på høy musikk, men foretrekker yoga, vegansk mat etc?

Anonymkode: 52b65...4b8

Puerto Rico er det desidert kjedeligste/ dårligste stedet å bo på Gran Canaria (selv om det kanskje er det aller sikreste sol-stedet). Jeg kjenner øya godt, men er ikke så opptatt av mat og restauranter, så jeg har ikke noe å bidra med der.  Vegetarisk mat finner man selvfølgelig overalt, men kanskje ikke så spennende retter... Skal det være vegansk blir det jo mer begrenset, du får google litt :)  

Anonymkode: 9a847...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje prøve en av de andre øyene?, Tenerife, La Gomera eller El Hierro?.

Merkelig hvordan de fleste som skal til det store "syden landet" havner midt i turistsuppa.

Anonymkode: 82aef...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...