Gå til innhold

Hvorfor tar folk seg bryet med å slette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg møter perifere venner i byen- og de ikke hilser «live» så sletter jeg de. 

Hvorfor skal de følge livet mitt om de ikke kjenner meg igjen på gata?

Anonymkode: 840b3...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke interessert i å se snørra til babyen til Janne fra 10.klassen f.eks.

For noen er det også et rituale for å si seg ferdige med noe.

Da klassen min ble ferdig utdannede i fjor, var det mye sletting av venner, bilder og gruppechatter på gang. Det hadde vært amper stemning og konflikter i lang tid, og linjen vår slet med ressurser, det gikk utover oss kraftig. Alle var nok letta over å komme seg til helsikke bort fra hverandre.

Anonymkode: 9bca2...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert i å se snørra til babyen til Janne fra 10.klassen f.eks.

For noen er det også et rituale for å si seg ferdige med noe.

Da klassen min ble ferdig utdannede i fjor, var det mye sletting av venner, bilder og gruppechatter på gang. Det hadde vært amper stemning og konflikter i lang tid, og linjen vår slet med ressurser, det gikk utover oss kraftig. Alle var nok letta over å komme seg til helsikke bort fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Noen ganger har jeg sett at folk bare plutselig er borte fra vennelisten min, og jeg kan se det hos andre og. Hvis vi har få felles venner, og jeg er på en profil og ikke ser denne personen på felles vennerlista mer, så sjekker jeg om vedkommende har slettet meg. 

Men jeg går aldri over og ser hvem jeg ikke har kontakt med på face lenger. Hvem bryr seg om facebook nå? Hvorfor tar folk seg bryet med å slette venner?

Anonymkode: c0ccf...d59

Jeg sletter folk stadig vekk. Har jeg ikke noe til overs for vedkommende orker jeg heller ikke å holde meg oppdatert på livet deres, så da rydder jeg opp i vennelista. For meg er Facebook ett sted hvor jeg kan oppdatere meg på livene til familie og venner, er vi ikke venner har jeg liten til ingen interesse av å se at du var på skitur med samboeren i helga. 

Anonymkode: cd6f4...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Noen ganger har jeg sett at folk bare plutselig er borte fra vennelisten min, og jeg kan se det hos andre og. Hvis vi har få felles venner, og jeg er på en profil og ikke ser denne personen på felles vennerlista mer, så sjekker jeg om vedkommende har slettet meg. 

Men jeg går aldri over og ser hvem jeg ikke har kontakt med på face lenger. Hvem bryr seg om facebook nå? Hvorfor tar folk seg bryet med å slette venner?

Anonymkode: c0ccf...d59

hvorfor tar du deg bryet å bry deg om dette??

Anonymkode: b043e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt over 100 venner på face. Det etter å ha ryddet der en sjelden gang iblant. 

Nettopp fordi jeg ikke er interessert i deres liv eller vil de skal ha tilgang til mitt liv. Poster som regel aldri noe særlig der, men er uansett prinsippet. 

Da gikk jeg etter en regel og det var...hvem ville jeg sagt hei til hvis jeg gikk forbi? Hvis ikke? Slett! 

Har også en lukket profil og man må være en venn av en venn av meg for å legge meg til. Ingenting som vises for ukjente heller. Bare profilbilde og forsidebilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert mange ulike grunner til det. Selv har jeg ingen rydde-runder på facebook. Men det hender jeg sletter folk jeg ikke har noen kontakt med, og som legger ut rasistiske kommentarer, spammer voldsomt med "kloke sitater" eller deler det jeg oppfatter som mer konspiratoriske ting(type anti-barnevern). Det hender også jeg sletter folk om de dukker opp i feeden min, og jeg sliter med å huske hvem de er (typisk folk jeg møtte for 10 år siden og ikke har hatt kontakt med siden).

Tar det heller ikke tungt om folk sletter meg. Jeg har også opplevd at folk jeg ikke har hatt kontakt med har slettet meg, og så har vi fått kontakt igjen på andre måter og blitt venner på facebook på nytt og det har vært helt udramatisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Facebook som en Twitter-konto. Jeg poster ikke ting, deler ikke personlig info.  har ikke personlige bilder. Jeg liker å følge ting jeg liker, og like eller reagere på ting innimellom. Jeg hadde flust av bekjente som fbf, tidligere. Men da jeg aldri pratet, møtte eller hadde noe tilfelles med de, så slettet jeg alle. Folk må ikke ta det så jævlig personlig om de blir slettet. Kjenner man ikke hverandre og aldri prater irl. hvorfor i helvete må man være fbf? 

Anonymkode: 2e75f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymjente21

Jeg sletter folk som ikke har snakket med meg på år og dag og som jeg tviler på at kommer til å ha kontakt med meg i den nærmeste fremtid. Jeg vil ikke at de jeg sletter skal ta det personlig, selv om jeg sletter noen fra facebook så betyr det ikke at jeg ikke liker personen,.. Jeg kan godt like personen og ikke ha noe i mot vedkommende, men likevel slette han, eller henne.

Jeg går ikke i gjennom vennelisten og sletter en og en, det orker jeg ikke, har over 900 "venner" der, men sletter av og til hvis jeg legger merke til noen jeg ikke har kontakt med som dukker opp på forsiden / feeden.

Endret av anonymjente21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sletter.

Gjør det fordi jeg ikke er komfortabel med, eller interessert i å ha alle jeg noen gang har møtt, som venn på facebook. Ikke alle trenger å se hva jeg og (de nære) vennene mine tagger hverandre i. Sletter de jeg ikke har kontakt med, de som legger ut bare dritt eller 14 statuser i uka om uinteressante ting. Det er min facebook, da gjør jeg som jeg vil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden jeg sletter noen, men hvis jeg gjør det, er det folk som legger ut idiotiske ting, spesielt rasistiske ytringer. Hvis jeg irriterer meg over samme persons statusoppdateringer gang på gang, tar jeg konsekvensen av det, og fjerner dem fra vennelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Jeg har aldri slettet en eneste sjel på facebook. Det har jeg aldri giddet. De som er på min venneliste er de som jeg har gått på skole med, festet mye med, venninner, familie og generelt kjente fjes i bygda mi. Jeg godkjenner ikke eller adder totalt vilt fremmede folk uten en tanke bak det. Hvorfor skal man adde fremmede folk eller folk som du ikke egentlig bryr deg om? Jeg kan med handen på hjerte si at jeg bryr meg om alle på min venneliste. For det er mennesker som jeg har hatt/har en tilknytning til, og de bryr jeg meg faktisk om. Nå deler jeg svært lite på facebook, men jeg har det for å holde kontakten med de andre. Har flere ekser på facebook som titt og ofte er innom siden min å følger med, tross nye kjærester på hver sin kant. Jeg sjekker aldri de, det gidder jeg ikke - men jeg gidder ikke å slette heller. Jeg legger ikke så mye verdier i facebook profilen min akkurat. Men takk til deg som nevnte den appen, nå skal jeg se hvem som sletter meg. Ser stadig at jeg blir slettet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker egentlig at jeg burde slette veldig mange, men ble ensom etter at jeg ble syk og syns det er litt koselig å se hvordan det går med folk jeg ikke orker å treffe lenger,  bilder av barna, få likes på bilder og gratulasjoner når jeg har bursdag, men det er jo egentlig totalt falskt, flere kommenterer til og med på bildene mine, og fører samtaler på facebook men unngår meg og hilser ikke engang i virkeligheten. Det føles så dumt, kan man ikke bare ihvertfall si hei til en person man  nettopp har skrevet noe til eller likt bildet til?  ( og nei, jeg hverken skriver eller snakker om sykdom og problemer, ser kanskje bare litt syk ut) men har angret på de jeg har slettet og lurt på hvordan de har det etter noen år. Patetisk sikkert. Burde jo bare slette villt. 

Anonymkode: cb9ac...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sletter av og til, men det er fordi jeg får litt OCD og tallet på vennelista er ujevnt eller noe sånt. Eller fordi jeg ser at de kommenterer rasistiske og fordomsfulle ting på nyhetsinnlegg på facebook, eller at jeg oppdager at de er med i grupper som "Slå ring om Norge" osv. Vil ikke ha noen sånne mennesker på min venneliste.

Anonymkode: 32efe...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...