Gå til innhold

"Nye" kalorier - blir det til fett med en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom man på en dag spiser f.eks 2000 kalorier mer enn dagsbehovet, hva skjer med disse kaloriene? Legger de seg som fett på kroppen med en gang? Kommer det an på hva man har spist? Er de lettere å bli kvitt enn dersom man har spist 500 kalorier for mye hver dag i flere måneder?

Anonymkode: 969f6...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat/ kalorier/ energi er som ett bål - jo mer du tilfører, desto mer bruker du. Ergo vil aldri 2000 kalorier spist, bli 2000 kalorier i pluss.

Det er heller ikke sånn at når klokken blir 24.00 så gjør kroppen opp regnskap over energi spist og energi brukt, og så legges overskuddet i fettbøssa og minuset tas ut.

Det er hva du gjør over tid som gjelder.

Om det er lettere å slanke bort de nyeste kiloene? I utgangspunktet så er det nok ikke det, ett kilo fett er et kilo fett liksom. Men om du la på deg fem kilo på et par uker i syden, vil nok de føles lettere å slanke bort når du kommer hjem, enn fem kilo før du reiste. Rett og slett fordi de fem kiloene også inkluderer vann, og etter et par uker uten kur, binder nok de fleste mer vann.

Jeg tror at vi legger på oss forskjellig alt etter hva vi legger på oss av. Jeg har lagt på meg av sukker og raske karbohydrater, og har mitt fett samlet som bukfett. De som legger på seg av feite sauser, middager og god mat, har fettet mer fordelt på rumpe, lår, armer og bryster og mage. Min egen observasjon på venner og kjente :) 

Anonymkode: a563a...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...