Gå til innhold

Ny overgrepskandale avdekket i Storbritannia - verste til nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke jentene selv forklart at de ble sett på med ekstrem rasisme fra gjerningsmennene? Da blir det jo for dumt å hevde at jentene lyver og ikke ble utsatt for rasisme. 

Anonymkode: b090c...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Tøytigern skrev:

Storbritannia åpnet ikke grensene. De dro ut i verden og la under seg land etter land og kalte dem kolonier. Så fikk folk fra disse koloniene jobbe i Storbritannia. Det fins ikke lignende imperialisme igjen i dagens verden. Å dra en linje fra dagens flyktningestrøm over til imperialismen og sammenligne dette er idioti. 

Så alle som ikke er hvite briter kom til Storbritannia for lenge siden? Ingen har kommet nå? I London er allerede hvite i mindretall.

I Frankrike angriper horder av menn lastebiler for å komme seg over til England. 

Men neida, de har ikke tatt imot noen "flyktninger" de.

Anonymkode: 97651...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk! Helt forferdelig.

Noe jeg ikke helt skjønner er den ene jentad uttalelse om at hun ble voldtatt flere netter på rad. Hvor var foreldrene?? Hvorfor var hun ikke hjemme?

 

Anonymkode: a4ad8...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, hatefulle innlegg, personangrep og forherligelse av lovbrudd samt svar til disse.

Edie, mod.

Minner også om retningslinjene for Aktuelle;

 

 

Endret av Edie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en begredelig tråd å lese. 

Jeg ser jo her at det er mennesker som som mener at enkelte kulturer forherliger overgrep og pedofili. Det er akkurat sånne holdninger som har gjort denne fortielsen mulig. Den katolske kirke fortier overgrep, fordi den er redd for at folk skal forbinde det med religionen. Samme med et handlingslammet politi som tydeligvis ikke skjønner at det er minst like rasistisk å IKKE straffeforfølge noen pga hudfargen som å gjøre det. Man behandler ikke medmennesker på samme måte. Om det er positiv eller negativ diskriminering er meg for så vidt likegyldig. Om du er muslimsk, kristen eller ateist, er overgrepet du begår like ille. Og straffen skal være den samme. 

Men her sauser man sammen kultur og ukultur og multikultur til alt er blitt en eneste suppe. Dessverre ser jeg meg nødt til å understreke ting jeg trodde var selvfølgelig: Har en hvit nordmann begått et overgrep, betyr det ikke at alle hvite nordmenn er overgripere og at vi har en kultur som aksepterer og fremelsker pedofili (tross de store nettverkene politiet har avdekket). Har en afghaner eller latinamerikaner eller sørafrikaner begått et overgrep, er det heller ikke et bevis på at alle andre med samme nasjonalitet og/eller religion aksepterer dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bortebra said:

Dette var en begredelig tråd å lese. 

Jeg ser jo her at det er mennesker som som mener at enkelte kulturer forherliger overgrep og pedofili. Det er akkurat sånne holdninger som har gjort denne fortielsen mulig. Den katolske kirke fortier overgrep, fordi den er redd for at folk skal forbinde det med religionen. Samme med et handlingslammet politi som tydeligvis ikke skjønner at det er minst like rasistisk å IKKE straffeforfølge noen pga hudfargen som å gjøre det. Man behandler ikke medmennesker på samme måte. Om det er positiv eller negativ diskriminering er meg for så vidt likegyldig. Om du er muslimsk, kristen eller ateist, er overgrepet du begår like ille. Og straffen skal være den samme. 

Men her sauser man sammen kultur og ukultur og multikultur til alt er blitt en eneste suppe. Dessverre ser jeg meg nødt til å understreke ting jeg trodde var selvfølgelig: Har en hvit nordmann begått et overgrep, betyr det ikke at alle hvite nordmenn er overgripere og at vi har en kultur som aksepterer og fremelsker pedofili (tross de store nettverkene politiet har avdekket). Har en afghaner eller latinamerikaner eller sørafrikaner begått et overgrep, er det heller ikke et bevis på at alle andre med samme nasjonalitet og/eller religion aksepterer dette. 

Hva synes du om at mellom 98 og 99% av alle jentene i land som Egypt blir kjønnslemlestet da? Det betyr jo heller ikke at alle gjør det. Vi kan heller ikke påstå at kulturen aksepterer det fordi ikke alle gjør det (1% gjør det ikke). Det er dermed ikke et kulturelt fenomen. Eller kampen mot æresdrap: 

Quote


I en av Ammans eldre bydeler er seksten år gamla Kifaya stukket til døde med kniv – av sin tre år eldre bror.

– Mens søsteren lå og blødde i hjel i familiens hus, sto drapsmannen på gaten utenfor og tok imot naboens hyllester. Kniven han hadde brukt, holdt han fortsatt i hånden, dryppende av søsterens blod...

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/OnoLRb/Rana-Husseini-nekter-a-gi-opp-kampen-mot-aresdrap

 

Heller ikke dette har noenting med kultur å gjøre. Helt tilfeldig at naboene på gata hyllet drapsmannen. Det kunne like gjerne skjedd i et norsk eller polsk nabolag. 

Anonymkode: b090c...263

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om at mellom 98 og 99% av alle jentene i land som Egypt blir kjønnslemlestet da? Det betyr jo heller ikke at alle gjør det. Vi kan heller ikke påstå at kulturen aksepterer det fordi ikke alle gjør det (1% gjør det ikke). Det er dermed ikke et kulturelt fenomen. Eller kampen mot æresdrap: 

Anonymkode: b090c...263

Jeg synes det er helt forferdelig. Men det er forskjellige ting. Æreskulturen dreier seg jo nettopp om å beskytte kvinnens kropp og ærbarhet. (Idioti, spør du meg, men derfra er det ganske langt til en kultur som fremelsker voldtekter.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, bortebra said:

Jeg synes det er helt forferdelig. Men det er forskjellige ting. Æreskulturen dreier seg jo nettopp om å beskytte kvinnens kropp og ærbarhet. (Idioti, spør du meg, men derfra er det ganske langt til en kultur som fremelsker voldtekter.) 

Du sier det er forferdelig, men det har da ingenting med kultur å gjøre. Fordi bare 99% gjør det, så betyr det at ikke alle gjør det, og det er dermed ikke en del av en kultur. Det kan like gjerne være norske eller polske foreldre som gjør det.

Det handler jo heller ikke om "beskyttelse", men kontroll av kvinners seksualitet, fordi kvinner som har sex før ekteskapet sees på som verdiløse. Det er jo derfor æresdrap også forekommer. Hele familiens ære er bygget opp rundt døtrenes jomfruhet. Familier som ikke kontrollerer kvinnenes seksualitet har dermed ingen ære og sees naturlig nok ned på med forakt. 

Anonymkode: b090c...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bortebra said:

Jeg synes det er helt forferdelig. Men det er forskjellige ting. Æreskulturen dreier seg jo nettopp om å beskytte kvinnens kropp og ærbarhet. (Idioti, spør du meg, men derfra er det ganske langt til en kultur som fremelsker voldtekter.) 

Jeg regner med du er enig med meg i at det like gjerne kan være norske eller polske nabolag som hyller en gutt som står med en blodig kniv i hånda etter å ha drept den "ulydige" søstra si i et æresdrap? Du er enig i at det ikke er noe i kulturen som gjør slike handlinger mulige?

Anonymkode: b090c...263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tøytigern said:

Det er ikke snakk om løse kvinner og kafirer. Det er snakk om barn på barnehjem som ikke hadde noen til å følge skikkelig med, og som derfor var lette bytter for disse kyniske overgriperene. 

Om myndighetene hadde sluttet å se på religionen til disse folkene, hadde de kunnet se det de hadde foran seg. Et nettverk av kriminelle sexforbrytere, som er forbrytere uavhengig av hvor familiene har slekta si fra.

Så hvorfor gjør de det? Hvorfor tar denne gruppen å gjør det de gjør, kan du gi meg en forklaring. Det er ikke snakk om barn på barnehjem, om du tror det så vet du ikke hva du snakker om. Flesteparten av disse barna og ungdommene var ifra enslige mødre, hvordan tror du jeg vet det? Jeg lurer faktisk om du har hørt om noen som helst gruppe som  ikke tilhører de unevnlige, som har operert på noen helst samme måte i 40 år. Blir du ikke sint at jenter blir overgrepet, har du faktisk mer sympati på de som gjør det helt forferdelige handlingene uten noen gjør noe. Nei det er folk som deg som gjør dette mulig.    

Myndighetene som jeg renger med at du mener de politiske styremaktene i lokal området, var så redde å kalt rasister av folk som deg at de lot dette skje.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bortebra said:

Jeg synes det er helt forferdelig. Men det er forskjellige ting. Æreskulturen dreier seg jo nettopp om å beskytte kvinnens kropp og ærbarhet. (Idioti, spør du meg, men derfra er det ganske langt til en kultur som fremelsker voldtekter.) 

Jeg kan vise deg youtube videoer der imamer i SA sier at kvinner i vesten er fritt vilt, og ta over vesten via livmoren. Flesteparten av imamer i Norge er utdannet i SA.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tøytigern said:

Kanskje etnisitet og religion ikke hadde noe med saken å gjøre. Kan hende det dreide seg om menneskehandel og kynisk utnyttelse av forsvarsløse kvinner. Noe som er et problem flere steder i verden og som ikke er knyttet til gjerningsmennenes nasjonalitet, statsborgerskap og kulturelle bakgrunn.

Hvis en pekefinger skal rettes noe sted her så er det mot britiske myndigheter som har stått passive og sett på og ikke løftet en finger. De gir en syltynn unnskyldning om at de gjennom 40 år har sett all slags kriminalitet, tilogmed mordbrann, men ikke ville gjøre noe siden de ikke ville bli kalt rasister... Da skulle disse folkene aldri hatt jobben. Det er grov tjenesteforsømmelse.

Ikke rett pekefingeren mot flyktninger og innvandrere til Europa. Det er med å tåkelegge situasjonen. Sånn har det holdt på i 40år. Nå er det faenmeg nok. Få huet ut av rompa og se hva dere har rett foran dere: Et nettverk av pedofile og menneskehandlere. Gi faen i hvor de kommer fra.

Selvfølgelig har religion noe med saken å gjøre. Disse kvinnene var forsvarløse siden politisk korrekthet, og ingen turte å gjøre noe siden å bli kalt rasist var være enn å faktisk gjøre noe. Menneskehandel, Sexslaver og Dimmistatus er en bokstavelig del av hadiffene.  

Bristike myndigheter som jeg renger med du mener de politiske delen so passivt siden folk som deg sier at etnisitet og religion ikke betyr noe, og om de gjorde noe så ble de kalt rasist og misset jobben.

Jeg har ingen ting imot faktiske fylkinger som utgjør mellom 6-15% (estimat fra tyskland og andre estimater som SOMMA og gatestone) som kommer. Jeg har et problem med Afrikanere som kommer til Norge som sier at de kommer ifra Syria med falsk pass for å sette på spissen. Disse personene som var i nettverket var fødd i UK, disse personene var Engelske som delte religion, diss personene var ikke immigranter. Det er et problem med kulturen til de som kommer og de som er her, problemet er at de syns at det de gjør er ok helt fint, bra faktisk. 

Du er et problem, det enste du gjør er å si: slutt å diskuter omstendighetene og bakgrunnen, disse gutta er like ille som oss osv, osv... Er det rart at de får holde på i 40 år når folk som deg uskylder dette.      

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Tøytigern said:

Nei. Det gjør det ikke. Men fokuset til dem som hadde makt til å stoppe overgrepene var på noe helt annet enn hva som foregikk. Nemlig på etnisitet.

Merkelig konklusjon, etnisitet var klart og tydelig, det myndighetene gjorde var å dysse det ned, fremfor å stoppe det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tøytigern said:

Nå tuller du bare for å fortsette å skrive noe.

Er du seriøs akkurat nå? Du påstod jo at slike saker ikke har noe med etnisitet å gjøre, hvis dette er sant så ville vi jo ha sett forskjellige grupper for både ofre og gjerningsmenn. Det gjør vi ikke her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Rosetelys skrev:

https://www.thesun.co.uk/news/5777071/telford-abuse-grooming-sex-gangs-victims/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5487167/Telford-child-sex-scandal-involving-1-000-Britains-worst.html

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/grooming-gangs-uk-britain-newcastle-serious-case-review-operation-sanctuary-shelter-muslim-asian-a8225106.html

Hver gang du kritiserer resett som kilde så kommer noen med andre kilder som backer opp det resett skriver. Har du noen som helst belegg for å si at resett produserer falske nyheter? Såvidt meg bekjent finnes det ikke en sak som er falsk derfra.

TS skrev også at det var den eneste norske kilden som hun kunne finne. Nå har andre norske nettaviser også skrevet om saken.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/m6yjr0/daily-mirror-ny-overgrepskandale-avdekket-i-storbritannia

Ikke hver gang nei. Uansett hvordan denne saken er eller ikke er, så er det fremdeles tullete å sitere fra resset som har 0 troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, Kath H. skrev:

Ikke hver gang nei. Uansett hvordan denne saken er eller ikke er, så er det fremdeles tullete å sitere fra resset som har 0 troverdighet.

Og de har 0 troverdighet fordi? Fordi du sier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nok en gang er det såkalte "asiater" som står bak. Og vi snakker neppe om kinsere, vietnamere  eller japanere. Elefanten i rommet er det ingen som vil nevne.

Anonymkode: 98cc2...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...