Gå til innhold

Venninne som benekter fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at du panisk forsøker å overbevise henne. Hun vet det, men er ikke villig til å gå inn i diskusjon med deg, siden du er så iherdig med å opplyse folk rundt deg.

La henne være og respekter henne for at hun ikke vil diskutere med deg. Jeg hadde aldri orket å ha en slik som deg til venninne

Anonymkode: de3de...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.3.2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Bare google rape in india og vis hun at hvert niende minutt blir en kvinne i india voldtatt. Og economy india.
Ellers så er det ikke noe vits å sløse bort tid og krefter på å diskutere med så close minded folk. Provoserende ja, men hun får bare være dum om det er det hun velger.

Anonymkode: 386f8...80b

Når man justerer for folketall, sik man selvfølgelig må, tilsvarer den forekomsten der i så fall at en kvinne hadde blitt voldtatt hver 38. time i Norge. Dvs. 237 voldtekter i løpet av et år eller fire-fem voldtekter i hele Norge på en uke. Alle er vel enige om at vi dessverre har mye mer enn det.

En voldtekt er åpenbart en voldtekt for mye, men det tallet der er helt ubrukelig hvis påstanden til TS' venninne er at India ikke har et spesielt stort voldtektsproblem. Følger man dine egne tall er India uendelig mye tryggere enn Norge på voldtektsfronten. Noe jeg selvfølgelig ikke tror er tilfelle, men å si til henne at India har en voldtektsrate langt, langt under Norge er ikke et godt argument for at India er farlig. Tvert imot.

Å påstå at man ikke ser fattigdom i India er derimot ganske sprøtt. Du skal ikke spasere mange minuttene i en hvilken som helst storby, foruten selvfølgelig i dyre butikker, før du ser fattigdom av voldsomme proporsjoner. India gjør det rent statistisk bedre enn naboene sine på det meste, tross alle sine feil og mangler. Det er et noenlunde fungerende demokrati, andelen som får brukbar skolegang er høy og finansene er sunnere enn i de fleste nabolandene. Men TS' venninne virker å påstå at alt er fryd og gammen, og det er selvfølgelig bare vås. India er et U-land med en haug med problemer, om enn et U-land med en noe mer positiv utvikling enn de fleste andre.

Jeg vet ikke helt hvordan trådstarter best håndterer dette. Som regel pleier sånn fascinasjon og fullstendig frelselse av fremmede steder og kulturer å gi seg litt med tid og stunder. Venninnen har tilgang på alt av informasjon hun også, men velger å gi blanke i det, og da tror jeg ikke det er all verden man kan gjøre. Sånn er det med folk som hopper bukk over fakta i andre sammenhenger også, du bare sementerer misoppfatningen ved å gå altfor hardt til. Jeg tror dessverre ikke det er noen god måte å løse det på, og at man bare får bite i seg frustrasjonen og satse på at det går over av seg selv.

Anonymkode: d1275...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du argumenterer med en idiot over lengre tid, så kan det bli vanskelig for noen rundt å se hvem som er idioten ;)

Hun vil sikkert være en autoritet på India siden hun har bodd der, og liker ikke at du skal leke besserwisser.

Anonymkode: 96794...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at du panisk forsøker å overbevise henne. Hun vet det, men er ikke villig til å gå inn i diskusjon med deg, siden du er så iherdig med å opplyse folk rundt deg.

La henne være og respekter henne for at hun ikke vil diskutere med deg. Jeg hadde aldri orket å ha en slik som deg til venninne

Anonymkode: de3de...80c

Eh, er jo hun som skal diskutere dette støtt. Ro deg ned. Hvorfor så aggressiv?

Jeg er også invitert på besøk men jeg takket høflig nei. Drar ikke til sånne land med et så elendig kvinnesyn. 

Anonymkode: ab2e5...73f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som folk som drar til Dubai. De fleste har ikke prinsipper.

Anonymkode: 42fae...680

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo som folk som drar til Dubai. De fleste har ikke prinsipper.

Anonymkode: 42fae...680

Det er ikke alle som på død og liv skal være politisk korrekte og følge stimen. Noen har faktisk lyst til å leve og oppleve verden også

Anonymkode: de3de...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.3.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Er ofte hun som begynner, også blir hun så utrolig aggressiv. Og kaller MEG rasist, fordi jeg kommer med fakta. Nå skal hun flytte dit igjen og sier hun gleder seg til å ligge med indiske menn, for de behandler visst damer med så mye mer respekt enn her i Norge... mhm... 

Nytter ikke si noe til henne nei. Ufattelig slitsomt med sånne folk. 

Anonymkode: ab2e5...73f

Du får lene deg tilbake i godstolen med popcorn og vente spent på til hun ringer deg og winer om alt det hun har benektet. Så svarer du med det samme som hun svarte. «Fake News, snakkes aldri» BAM!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel for faen meg ann på HVOR i India en kvinne ikke kan bevege seg. Jeg har ikke vært der selv, men kjenner flere venninner som har vært i Mumbai og Dehli over lengre perioder, og Chennai...aldri opplevd noe skummelt. 

Selv har jeg vært i forskjellige storbyer i Tyrkia, og dette var jo livsfarlig også for enkelte. Terror (ja det var urolig en periode), jeg kom garantert til å bli voldtatt , det er jo et muslimsk land! Makan til overdrivelser og bedreviting! 

Er enig med det noen skriver over her et sted, at det er fryktelig irriterende med folk som skal uttale seg om et land uten å ha vært der selv...er rart hvor mye folk plutselig vet om et land når du skal dit! Generaliseringen starter for fullt og bare i Scandinavia er vi 100% perfekte. Føler nesten på meg at folk bare vil fremstå som eksperter, enn å egentlig være så opptatt av fakta. 

Jeg traff for ikke så lenge siden en kvinne fra Pakistan, gjennom felles bekjente. Hun drakk alkohol og gikk vestlig kledd. Jeg spurte henne hvordan det var der osv, og hun sa at nyhetene og media fremstiller det som mye mye verre enn hva det egentlig er. Hun drar dit uten frykt for noe. Nå kan jo hun språket da, og det er noe annet å dra et sted når du er kjent der. Men poenget mitt er at folk skal overdrive sånn hele tiden. Og det er super super irriterende med disse ekspertene, som de plutselig blir til når et sted blir et tema. 

Jeg ser jo en annen type fattigdom i andre land enn i Norge ja. men det betyr ikke at man trenger å svartmale et helt folkeslag eller land. 

Anonymkode: 411ee...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store kontraster fra storbyene til landsbygda i India. Det er fortsatt mye fattigdom på landsbygda med dårlige sanitære forhold og gammeldags kastesystem. I storbyene går det nok fint an å ignorere både fattigdom og kriminalitet.

 

Anonymkode: 9b30a...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har bodd i India (kjenner veldig mange faktisk, India er tydeligvis en greie) og som har mye rart for seg. Det som er så merkelig er at hun benekter at det finnes fattigdom der, for det så ikke hun da hun bodde der "Jeg så bare luksusbutikker". Hun benekter også at de har dårlig kvinnesyn/menneskesyn der og at det er et problem med mye voldtekter, for hun ble jo aldri voldtatt. Hvordan takler man sånne folk? Jeg blir skikkelig hissig av å diskutere med henne for hun benekter fakta.

Viser jeg fram artikler som beskriver alt det jævlige som skjer i India så sier hun bare at det er fake news. Rene Donald Trump :murvegg:

Anonymkode: ab2e5...73f

Ikke diskuter India med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nmtt skrev:

Du får lene deg tilbake i godstolen med popcorn og vente spent på til hun ringer deg og winer om alt det hun har benektet. Så svarer du med det samme som hun svarte. «Fake News, snakkes aldri» BAM!

Typisk tankegang fra dømmende, negative og bedrevitende mennesker. De håper at en person skal komme tilbake til de en gang og dortelle "du hadde rett" 🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BiancaWhite skrev:

Typisk tankegang fra dømmende, negative og bedrevitende mennesker. De håper at en person skal komme tilbake til de en gang og dortelle "du hadde rett" 🙄🙄

Mente du meg nå? Eller skjønte du ikke at jeg ikke virkelig mener at TS skulle svare slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nmtt skrev:

Mente du meg nå? Eller skjønte du ikke at jeg ikke virkelig mener at TS skulle svare slikt??

Kanskje jeg tok det litt for seriøst det du skrev. Var du litt ironisk mot TS? Ja jeg trodde du kanskje syntes TS venninne var dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2018 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Når man justerer for folketall, sik man selvfølgelig må, tilsvarer den forekomsten der i så fall at en kvinne hadde blitt voldtatt hver 38. time i Norge. Dvs. 237 voldtekter i løpet av et år eller fire-fem voldtekter i hele Norge på en uke. Alle er vel enige om at vi dessverre har mye mer enn det.

En voldtekt er åpenbart en voldtekt for mye, men det tallet der er helt ubrukelig hvis påstanden til TS' venninne er at India ikke har et spesielt stort voldtektsproblem. Følger man dine egne tall er India uendelig mye tryggere enn Norge på voldtektsfronten. Noe jeg selvfølgelig ikke tror er tilfelle, men å si til henne at India har en voldtektsrate langt, langt under Norge er ikke et godt argument for at India er farlig. Tvert imot.

Å påstå at man ikke ser fattigdom i India er derimot ganske sprøtt. Du skal ikke spasere mange minuttene i en hvilken som helst storby, foruten selvfølgelig i dyre butikker, før du ser fattigdom av voldsomme proporsjoner. India gjør det rent statistisk bedre enn naboene sine på det meste, tross alle sine feil og mangler. Det er et noenlunde fungerende demokrati, andelen som får brukbar skolegang er høy og finansene er sunnere enn i de fleste nabolandene. Men TS' venninne virker å påstå at alt er fryd og gammen, og det er selvfølgelig bare vås. India er et U-land med en haug med problemer, om enn et U-land med en noe mer positiv utvikling enn de fleste andre.

Jeg vet ikke helt hvordan trådstarter best håndterer dette. Som regel pleier sånn fascinasjon og fullstendig frelselse av fremmede steder og kulturer å gi seg litt med tid og stunder. Venninnen har tilgang på alt av informasjon hun også, men velger å gi blanke i det, og da tror jeg ikke det er all verden man kan gjøre. Sånn er det med folk som hopper bukk over fakta i andre sammenhenger også, du bare sementerer misoppfatningen ved å gå altfor hardt til. Jeg tror dessverre ikke det er noen god måte å løse det på, og at man bare får bite i seg frustrasjonen og satse på at det går over av seg selv.

Anonymkode: d1275...bf8

Nå er det enormt store mørketall når det gjelder voldtekt både i Norge og India så sikre tall er vel umulig å finne? Jeg vil også tro det er noe større mørketall i India. 

Anonymkode: 28fd5...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Kanskje jeg tok det litt for seriøst det du skrev. Var du litt ironisk mot TS? Ja jeg trodde du kanskje syntes TS venninne var dum.

Hahaha. Nei, absolutt ikke. Var GANSKE ironisk ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...